עזרה איך מלמדים ילדה לבטא ג ו-ק

רי

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
היא תסמונת דאון, לא חושבת שמשנה...
איזה תרגילים ומשחקים אפשר לעשות כדי לגרות אותה לנסות לומר?
תודה רבה
 

Sarah07

משתמש פעיל
נראה לי שכדאי להעזר בקלינאית תקשורת.
אנחנו הלכנו לקלינאית תקשורת עם הבן שלי בן ה 4 בדיוק בשביל הסיבה הזו.
זה לא היה פשוט... אבל ביום שהוא קלט את הענין - מאז הוא מדבר תקין.
 

רי

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
ועד אז, אשמח לרעיונות. לא צריכה דוקא מאנשי מקצוע אלא רעיונות למשחקים כדי שננסה בינתיים לבד...
 

קריאת כיוון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בת כמה היא?
מאוד כדאי להתייעץ עם קל"ת
ללכת למפגש חד פעמי
להבין את מקור הקושי
ובעיקר
את המענה המותאם לצורך הספציפי שלה.
המון כוח ונחת!
 

רי

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
טוב, אני רואה שצריך להסביר:)(לפעמים לעצמך השאלה כ"כ מובנת אבל לפי התשובות פה אני רואה שצריך להסביר)
יש לה מורה פרטית שעובדת איתה ואמרו לה לנסות לעבוד איתה על ג וק.. אין לי מושג אם היא גם הולכת לקלינאית תקשורת או לא (היא מטופלת היטב)
ולכן אני שואלת אם יש רעיונות של משחקים שיגרו אותה לדבר ולנסות לומר את זה
תודה רבה
 

סביונית

משתמש מקצוען
טוב, אני רואה שצריך להסביר:)(לפעמים לעצמך השאלה כ"כ מובנת אבל לפי התשובות פה אני רואה שצריך להסביר)
יש לה מורה פרטית שעובדת איתה ואמרו לה לנסות לעבוד איתה על ג וק.. אין לי מושג אם היא גם הולכת לקלינאית תקשורת או לא (היא מטופלת היטב)
ולכן אני שואלת אם יש רעיונות של משחקים שיגרו אותה לדבר ולנסות לומר את זה
תודה רבה
תבחרי לכל אות מילה שמיצגת אותה, לדוג' לג'- גזר ולק'/כ'- כף/כל מילה אחרת, תכיני 2 כרטיסים עם התמונות הנ"ל (כולל האות עצמה), ועוד הרבה כרטיסי תמונות שחלקן עם ג' וחלקן עם ק'.
המטרה היא לחלק את הכרטיסים כל תמונה לאות שמתאימה לה. תתחילי את ראשונה, להדגים לה. תדגישי מאוד את האותיות הקשות. אחרי מס' פעמים שתעשי את זה היא תקלוט את הרעיון.
ככל שהיא תחלק את אותם כרטיסים יותר פעמים, זה יקלט טוב יותר, בעז"ה. (מנסיון)
בהצלחה רבה רבה!
 

שםמשתמש

משתמש פעיל
יש סדר הגיוני בו מטפלים בהיגוי.
דבר ראשון להתחיל עם אות אחת (לבדוק מה יותר קל לה) אלו הגאים שונים לכן יתכן מאוד שתיהיה הכללה או שיהיה קל יותר ללמד את ההגה השני.

מתחילים בבידוד כלומר רק ג, גי גה- ואז פשוט תוסיפי כל משחק חיזוק שאת רוצה.
אח"כ מילים עם ההגה בתחילת מילה--- סוף מילה --- אמצע מילה.
אם היא מחליפה את הגה המטרה בהגה אחר (k-t - g-d- ) לדאוג שאלו לא יהיו מילים עם 2 ההגאים.
יש הרבה משחקים מוכנים באתרים של קלינאיות- משחקי זיכרון, לוטו, מסלולים לפי הגאים.

שלב נוסף- מילים עם הגה המטרה בתוך משפט

כמובן שיש כללים גם בתוך כל שלב...

בגדול, אם היא מטופלת אצל קלינאית חובה לדבר איתה קודם כדי שזה לא יתנגש.
אם יש לה אסטרטגיה מסויימת אן סמן זיכרון שהיא לימדה אותה ואת תתחילי ללמד מכיוון שונה זה רק יהרוס
 

רי

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עכשיו שאלתי אותה ואמרה שהקלינאית אמרה לה לעבוד על זה, רק על היגוי ובעיקר שתראה איך ומאיפה מבטאים את זה.
ולזה אני מחפשת רעיונות חמודים כדי שיעניין אותה
תודה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה