התייעצות איך לצאת מהחרדות והפחדים - בעקבות המלחמה

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
בעקבות חרבות ברזל פתחתי אשכול ייעודי לאנשים שמחפשים עצות, שיחות וכו' בראי היהדות - איך לצאת מהחרדות והפחדים, ילדים ומבוגרים כאחת. תודה לכל מי שיסייע.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
אחת ולתמיד, איך נפטרים ממחשבות של חרדה ופחד לאור היהדות?

1. דברו על זה. קודם כל, כפי שאמר החכם באדם שלמה המלך "דאגה בלב איש ישיחנה". שתפו את הקרובים לכם בכך שאתם סובלים לא מעט מפחדים וממחשבות שליליות. עצם פריקת הקושי מול האחר כבר מרגיעה את תחושת הכבדות. כמו כן, חלקן של התגובות תהינה הזדהות ושיתוף שהם עוברים את אותו הדבר, וזה כבר מקל ונותן את ההרגשה שאנחנו לא לבד בסירה. דבר נוסף שנוכל להרוויח זה עצה טובה שלא חשבנו עליה שתעזור לנו להתמודד עם הקושי.

2. להיות עסוק. זמן פנוי רב מדי הוא פתח למחשבות שליליות. העסיקו את עצמכם במהלך היום. צרו לעצמכם יום שמלא בעשייה, ומעטו ככל הניתן רגעי בהייה באוויר שבדרך כלל לא מובילים את המוח למקומות טובים...

3. הצנזורה החדשה שלכם מהיום. עם ההתקדמות הטכנולוגית בעשרות השנים האחרונות העולם הפך לכפר גלובלי, ובכל אירוע טרגי בצדו השני של כדור הארץ אנו מעודכנים. אנחנו חיים בתוך הצפה של ידיעות על אסונות, אז מה הפלא שכל כך הרבה אנשים פיתחו נטייה למחשבות חרדתיות?! הגיע הזמן לעשות לזה סטופ. התנזרו ככל הניתן מאתרים חדשותיים. סביר להניח שבכל ביקור באתר כזה תתקלו לפחות בטרגדיה אחת. אתם אולי חושבים שהצצה אחת לאתר והתעדכנות קלה בחדשות לא תזיק, גם אם תתקלו בידיעה מצערת, אבל האמת היא שאחרי שתסגרו את המחשב הידיעה הזאת תשב לכם עמוק בתת-המודע ותלווה אתכם הרבה מאוד זמן. תעשו לעצמכם טובה ופשוט תחסכו את זה ממכם.

אז מה עושים ברגעי ההתאווררות כשנמצאים מול המחשב? חפשו אלטרנטיבות של אתרים כשרים ולא חדשותיים, והוסיפו אותם לסימניות. אלה יכולים להיות אתרים שקשורים לתחומי עניין שיש לכם – אתרי השראה, בישול, עיצוב, טיולים, טבע, מדע וטכנולוגיה, הורות, חוכמת חיים, פסיכולוגיה, העצמה אישית ועוד.

4. להתחבר לחמצן רוחני. האזינו לשיעורי אמונה ובטחון, זה יזרים לכם אנרגיות חיוביות ומחזקות שיעשו לכם המון טוב. אמונה וביטחון בה' הוא הפתרון היסודי לבעיית הדאגנות, שם הכול למעשה טמון. הידיעה וההרגשה כי בורא עולם מנהל הכול ועושה את הכי טוב למען תיקוננו אמורה לתת את המרגוע האמיתי לנפש.

5. רוגע לנפש. קחו לכם 15 דקות בכל יום ותרגלו כלים שונים שיעזרו לכם להיגמל מדמיונם של תסריטים רעים, כמו: הרפייה ותרגול נשימות, האזנה לתרגילי דמיון מודרך לחשיבה חיובית או אפילו ביצוע פעילות גופנית אירובית שמועילה לגוף ולנפש תוך כדי האזנה לשיעור בנושא אמונה וביטחון.

6. לאן נעלמה השמחה? אדם שיש לו שמחה נוטה פחות לפחדים ולמחשבות שליליות. עבודה שורשית בנושא השמחה תביא באופן טבעי לסילוקם של הפחדים הלא רציונליים שתוקפים אותנו.

7. העצה המנצחת: ביטחון בה'. הפסוק בתהילים אומר "מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בה'" (תהילים קי"ב, ז'), ו"מצודות דוד" מפרש: "עת ישמע בעולם שמועה רעה לא יירא ממנה ולבו יהיה נכון בטוח בה' שלא תגע בו הרעה", וכן הרד"ק מפרש: "הפך הרשע, שנאמר בו "קול פחדים באזניו" (איוב ט"ו, כ"א). אבל הצדיק לא יירא שישמע שמועה רעה מבניו או מקרוביו שהם במדינה אחרת, או אם ישמע שיבאו עליו אויבים לא יירא, כי לבו נכון ובטוח בה'. ולא יבטח בעשרו וברב חילו וברוב אוהבים וקרובים, אלא בה' לבדו ישים בטחונו".
מובא במסכת ברכות: "מעשה בהלל הזקן שהיה בא בדרך ושמע קול צווחה בעיר. אמר: 'מובטח אני שאין זה בתוך ביתי'. ועליו הכתוב אומר: משמועה רעה לא יירא, נכון לבו בטוח בה'". ורבא מבאר שם שכיוון שהיה לבו של הלל הזקן מלא בטחון בה', ידע שלא יאונה לו כל רע. הרב יגאל כהן מסביר על כך בספרו "יגל ליבי בישועתך": "היה ליבו של הלל הזקן בטוח בבורא יתברך שלא יקרה אסון בביתו, ולכן לא פחד משמועות רעות, כי מי שבוטח בה' שלא יקרו דברים רעים בביתו, מובטח לו שלא יקרו דברים שכאלה.

ואם ננסה לדמות זאת לזמננו, אדם שבוטח בה' שלא יקרה נזק או מחלה או עוני בביתו, ממילא לא יפחד וידאג משמועות מלחמה או מיתון או מחלות וכדומה, מפני שיודע שבו זה לא יפגע.

"אם נחשוב שהבורא יתברך אוהב אותנו, ובגלל אהבתו יתן לנו עתיד טוב יותר, עתיד של נחת ושלוות הנפש, עתיד של בריאות טובה, פרנסה בשפע והצלחה, אזי הבורא יתברך ימשיך את מחשבותינו, ויבואו עלינו כל הדברים הטובים.

ואילו מחשבות שליליות חלילה, כגון שלא יקרה אסון במשפחה, או בפרנסה, או בבריאות, וכן אם הילדים וכו' - עצם המחשבות הרעות יכולות לגרום לקטרוג בעולמות העליונים, שיגרום שיבואו עליו חלילה כל הדברים הרעים שחשב עליהם, כמו שהעיד על עצמו איוב.

ולכן כדאי מאוד לאדם להרגיל את עצמו במחשבות על עתיד ורוד, של דברים טובים. ואם נכנסת במחשבתו מחשבה על עתיד שלילי, מיד ישנן בליבו פסוקי ביטחון שיגרמו לו להאמין בעתיד טוב ומתוק".

פסוק ביטחון נוסף מתהילים שמחזק בעניין זה הוא "רַבִּים מַכְאוֹבִים לָרָשָׁע, וְהַבּוֹטֵחַ בַּה' חֶסֶד יְסוֹבְבֶנּוּ". וילקוט שמעוני (תהילים תשי"ט) מסביר שאפילו אדם שאינו צדיק שראוי שדברים רעים יקרו לו, אם הוא בוטח בה' – חסד יסובבנו.

כלומר עצם כך שאדם מטיל את ביטחונו על ה' שלא יקרה לו דבר רע, וזאת ללא קשר לרמתו הרוחנית, גורם לכך שמתעוררת עליו הנהגה של רחמים והצלה בשמים. הביטחון ברחמי השם ונשיאת עיניים לקב"ה מעוררים את רחמיו של ה' עליו ובכך הוא זוכה לקבל את מבוקשו.

הרב יגאל כהן הסביר בשיעורו על פסוק זה: "אפילו בן אדם רשע, אם הוא בוטח בה' – "חסד יסובבנו". כלומר, זה לא קשור למעשים שלכם, לא קשור אם אתה צדיק או אם אתה, חס ושלום, רשע. זה לא קשור אם יש לך מצוות ומעשים טובים או אין לך מצוות ומעשים טובים. כל בן אדם בעולם באשר הוא, אם הוא בוטח בהשם – "חסד יסובבנו". אם אתה בוטח בקב"ה, הוא מעביר אותך לעולם אחר – לעולם של רחמים!".

עוד אומר הרב יגאל כהן באחד משיעוריו בנושא זה: "ההבטחה 'וְהַבּוֹטֵחַ בַּה' חֶסֶד יְסוֹבְבֶנּוּ' שינתה לי את החיים. אתה רגוע שאבא שלך לא יביא לך מחלה כי אתה יודע שאבא אוהב אותך. "אבל איך ההוא כן חלה במחלה? ואיך ההוא הלך לבית עולמו בפתאומיות?". נשאלות השאלות, והתשובה לכך היא: "אצלי זה לא יקרה! אני בוטח בה'. אני בטוח ברחמיו. אני בטוח במאת האחוזים שבורא עולם לא יביא אלי את המחלה", ואני אומר את זה בשם רבנו האר"י הקדוש".

וכן כתב החפץ חיים (בשם הגר"א, בקונטרס "נפוצות ישראל", פ"ח הנדפס בסוף ספרו "שם עולם"): "מדת הבטחון אין תלוי בזכותים (=זכויות) שאפילו הוא אדם שאינו הגון, אך שחיזק בטחונו בה', כח הבטחון מגין עליו והשי"ת עושה עמו חסד... כדכתיב 'הנה עין ה' אל יראיו, למיחלים לחסדו: להציל ממות נפשם ולחיותם ברעב: נפשנו חכתה לה', עזרנו ומגיננו הוא' (תהלים ל"ג, י"ח-כ')". כלומר, אף אדם שאינו צדיק אך בוטח בה' - זוכה להגנה ולהנהגה של חסד.

מקור נוסף לדברים הוא ביאורו של רבנו יונה לפסוק במשלי (ג, פסוק כ"ו), והנה לשונו: "כי אם שמירת התורה והבטחון, יגן השי"ת בעד החוסה בו מכל צרה שנאמר 'מגן הוא לכל החוסים בו' (תהלים י"ח, ל"א(".

ועוד כותב רבינו יונה בביאורו על פסוק במשלי (ג', פסוק כ"ו): "ובוטח בה' ישוגב מן הצרה בשכר הבטחון, אע"פ שהיתה הצרה ראויה לבא עליו". כלומר, אפילו לאחר שנגזרה גזרה רעה על האדם, בכח הביטחון בה' ניתן לבטלה ולהינצל מן הצרות.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
חז"ל מייעצים: איך להתמודד עם הפחד?
ימים של חרדה. מיליונים מתושבי ארץ הקודש חיים בהרגשת אימה וחשש. איך אנו, מאמינים בני מאמינים, אמורים לראות את המצב, ואיך מתמודדים איתו? ליקטנו קצת, עד כמה שתכיל היריעה, ממקורותינו ממשנתם של חכמינו ז"ל וגדולי הדורות.

איך נתגבר על הפחד
מסופר על האדמו״ר מחב"ד הריי"צ זצוק"ל, שנתפס על ידי הק.ג.ב. כדרכם ניסו להוציא ממנו את שמות האנשים שומרי התורה, שהיו מעורבים ב´פעילות דת´ שהייתה עבירה חמורה אז. לאורך כל החקירה שתק הריי"צ ולא מסר אפילו שם אחד, החוקר שחקר אותו שיחק כל הזמן עם אקדח, במהלך החקירה הוא פונה אליו ואומר לרבי 'אתה רואה כלי זה? הוא כבר אילץ הרבה אנשים לדבר!´. נענה האדמו״ר ואמר לו ´כלי זה יכול להפחיד רק את מי שמאמין בעולם אחד ובאלים רבים, אך לא את מי שמאמין בשני עולמות ובאל אחד....

סיפור זה ממחיש לנו עד כמה רמת האמונה והביטחון בה´ מורידה את מפלס הפחד, וכגודל הביטחון כך לעומתו גודל הפחד. הרמח״ל בספרו מסילת ישרים מבאר שדווקא משום כך הקב״ה בורא ושולח דברים שיטילו אימה על האדם, כדי שירגיש את התלות בה׳, כמו שאמרו חז״ל: "לא נבראו רעמים אלא לפשט עקמומיות שבלב". בהיות האדם חשוף בשדה באמצע הדרך, ללא שום מחסה, אם אז פורצת סופת ברקים ורעמים הוא מתגמד לחלוטין לפני מי שאמר והיה העולם. כך גם מובא בגמרא - "´והאלוקים עשה שיראו מלפניו´ זה חלום רע". ללמדנו שכל רגשות הפחד נועדו בעצם להרים עיניים לשמים, ולסמוך אך ורק עליו.

החזון איש היה אומר שאמנם אפשר להתפלל על המחלות הממאירות שיתבטלו מן העולם, אולם הוא בטוח שהמחלה החדשה שתבוא בעקבות כך תהיה חמורה יותר, משום שצריך שתהיה יראה מפני עונש שמים.

עניני פחד שונים נועדו כאמור לגרום לאדם חרדה מסוימת, שיפחד וירגיש את עצמו תלוי בה׳ לבדו. הבה נראה את אשר מייעץ לנו בספר פלא יועץ (ערך פחד): כתוב באיוב ´פחד פחדתי ויאתיני´ – מי שחי בפחד ממקרה מסוים גורם שהמקרה באמת יגיע אליו. מאידך דוד המלך אומר בתהילים ´נכון לבו בטוח בה׳ סמוך לבו לא יירא´. נמצא, שהמפחד גורם רעה לעצמו את אשר לא היה ראוי לבא עליו, והבוטח בה׳ חסד יסובבנו. וכך גם נאמר בגמרא (ברכות ס´), שרב המנונא אמר לאותו אדם שנאנח: ´ייסורים רוצה האדם הזה להביא על עצמו´, שהרי כתוב ´פחד פחדתי ויאתיני ואשר יגורתי יבא לי´.

וממשיך הפלא יועץ להדריך אותנו: הן אמת שאין אדם שולט ברוח, ואם יאמרו לו אף כל היום אל תפחד, אל תפחד - הוא עדיין יפחד. אבל יוכל איש להוריד את הפחד על ידי שיעמיק במחשבות טהורות, שיחשוב מה לי לפחד מרעות המתרגשות לבא בעולם, הלא טוב לי ליראה מפחד ה׳ ומהדר גאונו, ויסיע מלבו הפחד ויפנה לבבו למחשבות אחרות, שאין הלב יכול לחשוב שתי מחשבות יחד.

מה בצע ומה ייתן ומה יוסיף לו הפחד? אם נגזרה עליו גזירה, מוכרח שיבוא על ראשו ואין מידו מציל, ואם לא נגזר עליו - נשאר לו רק פחדו. ולא עוד אלא שאפשר שיבוא עליו מה שלא נגזר, על ידי פחדו. לכן יתחזק האדם ויהיה לבו כלב האריה בטוח בה´ שלא תאונה אליו רעה, ואם גזר עליו שום גזירה, כל דעביד רחמנא לטב עביד. ומכל מקום אף על פי שלא יפחד, בל יתעלם מן המקרה המתרגש עליו, אלא את אשר בכוחו לעשות יעשה, ויקדים תפילה לצרה, וייתן צדקה שמבטלת הגזירה, וה׳ הטוב בעיניו יעשה. עד כאן דברי הפלא יועץ. אכן הדרכה נפלאה מלאה ומפורטת.

הסגולה הנפלאה של זמני הפחד
הבה נראה איך מתמודד גדול הדור במצב של אימה ופחד שבו הוא נתון, וניווכח שבאמת רגעי הפחד יש בהם סגולה גדולה, עת רצון הוא וזמן מסוגל לקבלת התפילות. הסיפור המובא בספר "מח ולב" על הגאון הגדול ר׳ חיים שמואלביץ זצ"ל שמסופר על תקופת שהותו ביפן, איך נאלץ להתמודד נגד הבולשת היפנית, כל כישלון מזערי — היה עלול להסתיים מול כיתת יורים או בבור הכלא, שם רוססו תאים מיוחדים בחיידקים קטלניים. שבעה יהודים שנכלאו באחת התקופות מצאו את מותם המשותף בכלא. עצם הזכרת שמה של ה״ז׳נדרמניה״ – הבולשת, העבירה חלחלה וגרמה לפיק ברכיים. בכל העת, טרם נקרא לחקירה, היה ר׳ חיים אומר וידוי, ונושא תפילתו לבורא יתברך לבל יימוטו רגליו ולבל יכשל בלשונו.

שעת הסכנה היא זמן המסוגל לתפילה, היה ר׳ חיים אומר. "באחד המקרים, כאשר נדמה היה כי בידי הבולשת אכן מצוי חומר מרשיע, נקראתי למשטרה היפנית בשנחאי, ידעתי מה הם רוצים לדעת; מניין חיים שלוש מאות וחמישים בחורים שאינם עובדים? כולם ידעו — מהקומה השלישית לא חוזרים חיים! פחד מוות נפל עלי כשעליתי לשם. בלכתי התפללתי: ריבונו של עולם, אם אתה בוחר בי לקרבן, אני הולך בשמחה... אבל אם אחזור משם חי, אני מבקש ממך שלושה דברים: הייתה לי הזכות לבקש, כן כן רבותיי, כשנברא נמצא בפחד מוות, בשכר זה מותר לו לבקש!

"ביקשתי שלושה דברים: הדבר הראשון, רבש״ע - אני מבקש ממך שכאשר אזכה לצאת מן הגיהנום פה, שתפטור אותי מן העול הכספי הכבד. עוד דבר אני מבקש ממך, רבש״ע - שאזכה להשיא את בנותיי לתלמידי חכמים. הדבר השלישי שאני מבקש, רבש״ע - שאזכה לגדל בנים תלמידי חכמים. את התפילה הזו התפללתי ברגעי הפחד והאימה, זאת הייתה שיחתי עם הקב״ה כשעליתי לשם", עד כאן דבריו המפעימים של אדם הקשור לבוראו בכל עת ובכל מצב.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
פחדים וחרדות: קבלו 10 סגולות שיעזרו לכם להשתחרר מהסבל

1. הקפדה על נטילת ידיים בזמנים הבאים:
בא"ח מפורט האופן בו יש ליטול ידיים:

הקם מן המיטה- יטול ג' פעמים בכלי.

היוצא מבית הכסא גם אם לא עשה צרכיו, והמשמש מיטתו – נוטל ג' פעמים לסרוגין ואין צורך בכלי.

הנוטל ידיו לסעודה – יטול ג' פעמים בכלי לא לסרוגין.

היוצא מבית המרחץ, ונוטל ציפורניו והמגלח שערותיו - נוטל ידיו פעם אחת בלי כלי, והמחמיר ליטול ג' פעמים תבוא עליו ברכה.

החולץ נעליו, הנוגע בכינים, והמפלה בגדיו, החופף ראשו והנוגע במקומות המכוסים בגופו – רוחץ ידיו משום ניקיון פעם אחת.

כל הדברים הקשורים במת – נוטלים ידים ג' פעמים ואין צורך בכלי ונהגו לא לנגב הידיים. (בא"ח תולדות י"ז).

כאשר אין מקפידים על נטילת ידיים במקרים הנ"ל, הדבר גורם לפחדים בלתי מוסברים. כך מובא בשולחן ערוך (אורח חיים סימן ד' סעיף י"ט) המגלח (כלומר: המסתפר) ולא נטל ידיו – מפחד שלושה ימים. הנוטל ציפורניו ולא נטל ידיו, מפחד יום אחד – ואינו יודע ממה מפחד". כאשר האדם חוזר על פעולות אלו מספר פעמים, ולא מקפיד ליטול את ידיו אחר כך.

בספר "חופת אליהו" (שער ה') מוסיף: "וזה גורם שלא תהיה תפילתו נשמעת".

גם בזמן לימוד התורה, אם אדם נאלץ ליגוע בהפרשות האף או האוזן – ייגע בהן רק על ידי מטלית או בגד, ואם נוגע בהם בידיו – עליו לרחוץ את ידיו. (שולחן ערוך סימן צ"ב סי"ז ברמ"א)

המשנה ברורה מציין כי כיוון שכתוב במסכת ברכות (כ"ב, ע"א) שדברי תורה לא מקבלים טומאה – אפשר לשפשף את ידיו בבגדו, במקום ליטול את ידיו.


2. הקפדה על נטילת ידיים על פי ההלכה

נטילת ידיים בבוקר, עם הקימה מהשינה, צריכה להיעשות באופן הבא: יש להחזיק את הספל ביד ימין, ולהעביר ליד שמאל. לשפוך תחילה על יד ימין, ולהעביר את הספר ליד ימין ולשפוך על יד שמאל – כך יש לעשות 3 פעמים (יש דעות ש-4) לסירוגין. עדיף ליטול את הידיים עד פרק הזרוע, אך בשעת הדחק די עד קשרי אצבעותיו, ואחר כך מנגב ידיו.

לפני הנטילה אסור ליגוע לא בפה, ולא בחוטם, ולא בעינים, ולא באזנים, ולא בפי הטבעת, ולא באוכלין, ולא במקום הקזה. מפני שרוח רעה השורה על הידיים קודם נטילה מזיק לדברים אלו, אך כשידו עטופה מותר.

3. קריאת מזמור צ"א בתהילים מהווה סגולה נגד פחדים.

4. ברכת "בורא נפשות רבות וחסרונן" בכוונה מהווה סגולה נגד פחדים. כן יש להיזהר בברכות הנהנין כולם. ('ספר הרפואות')

5. כדי להסיר את הפחד, טוב לצייר שם הויה ברוך הוא לנגד עינינו. ('ספר הרפואות')כלומר: לצייר באוויר אל מול העיניים את אותיות שם הוי"ה, ולומר "אין עוד מלבדו". בסגולה זו אנו מתכוונים לאבינו שבשמים שאין עוד מלבדו בעולם, ושום מקרה בעולם אינו יכול להיות שלא ברצונו.

6. להניח ערבה חבוטה של הושענא רבא מתחת לכרית. ('אביעה סגולות' ערך ערבה אות ג')

7. קריאת 11 הפסוקים המתחילים בנו"ן ומסתיימים בנו"ן, וגדול כוחם גם להוצאת עין הרע וכישופים. ('אביעה סגולות' ערך פחד אות ב') לחצו כאן לקריאת הפסוקים.

8. יתוודה על עוונותיו ('ספר הרפואות' פרק פ') ויזכור כי הבוטח בה' לבדו לא יהיו לו פחדים כלל.

9. יקפיד לקרוא קריאת שמע שעל המיטה בכוונה, וייטול ידיו 8 פעמים לסירוגין לפני השינה.

10. קריאת חבקוק פרק ג' מרגיעה מפחד וחרדה. לחצו כאן לקריאת הפרק הסגולי.


הרב אליהו עמר בסגולה נפלאה נגד פחדים וחרדות. צפו:
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai






 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
לא לפחד כלל: חיזוק מידת הביטחון בה'

בימים מורכבים אלו - מידת הביטחון שלנו בה' מתערערת, אינה כתמול שלשום. הפחד מפני הסכנות האורבות בחוץ יכול לעלות. ולכן הרב ארז קדוסי מביא לפנינו 2 סגולות להינצל מכל פורענות

עם ישראל נמצא בימים שהוא זקוק לזריקת ביטחון. עם ישראל מצפה לישועה, לגאולה. ובזמן של פיגועי טרור שמכים ללא הרף בילדים היהודים – קשה להתרומם. ואפילו ישנו חשש ופחד שמבצבץ בתוכנו אם זה ביציאה מהבית ומרתיע אותנו מפני המשכת ההתנהלות היומיומית

אחיי ורעיי, מובאת סגולה נפלאה, בשם המהר"ל מפראג שיאמר כל אדם פסוקי ביטחון כדי לחזק ולהגביר בתוכו את מידות הביטחון והאמונה, וזאת עיקר דת ישראל וצריך להתחזק בה מאוד מאוד.

ואחר אמירת הפסוקים יבקש מהשם יתברך שיזכהו להיות חזק מאוד באמונה ובטחון כרצונו יתעלה. ועוד, שמקובל בידינו מהקדמונים שאמירת פסוקי ביטחון מסוגלים לבטל כל גזרות קשות ורעות. בדוק ומנוסה הוא להם שהיו אומרים פסוקי ביטחון במערכות המלחמה ושמו ביטחונם בקדוש ברוך הוא וינצלו מכל פורענות ח"ו.

המילה "יהודים" בגימטרייה היא שווה למילה "בטחון!" מי שבוטח בה' אחד אינו מפחד מאף אחד!

זו סגולה עצומה לביטחון בה', ולביטול כל גזירה קשה. לפניכם, 8 פסוקים המלוקטים מתורתנו הקדושה, שכל מי שיאמר אותם יזכה בעזרת ה' להגביר ביטחונו בה' יתברך ולא לחשוש מאף ברייה:

הסגולה הבדוקה והמנוסה לשמירה ועוררות הלב לביטחון בה'. אחיי ורעיי, קראו בכוונת הלב כדי לעורר את הנפש ולהתחזק באמונה ולהתחזק בביטחון גמור בהשם יתברך. אומרת הגמרא הקדושה: "אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים" (סוטה מט, ב):

1. "הנה אל ישועתי אבטח ולא אפחד כי עזי וזמרת יה י -ה-ו-ה ויהי לי לישועה" (ישעיה יב, ב)

2. "חדשים לבקרים רבה אמונתך" (מפרש רש"י: מתחדשים הם חסדיך מיום ליום, איכה ג, כג).

3. "ואני תמיד עמך אחזת ביד ימיני" (תהילים עג, כג)

4. "ואני בחסדך בטחתי יגל לבי בישועתך אשירה לי-ה-ו-ה כי גמל עלי" (תהילים יג, ו)

5. " והיה ביום ההוא לא יוסיף עוד שאר ישראל ופליטת בית יעקב להישען על מכהו ונשען על י-ה-ו-ה קדוש ישראל באמת" (ישעיה י, כ)

[פירוש הרד"ק: ונשען על ה' - אבל ראוי להישען על ה' צבאות כי לא יבקש מהאדם דבר אלא שישען בו באמת ויושיענו מכל צרותיו].

המלצות נוספות
תיעוד: צה''ל ממשיך בתקיפות המסיביות בעזה
בגלל בג"ץ צה"ל נאלץ לחשוף תוכניות מבצעיות
נתון מחריד של משרד הרווחה: 21 ילדים נותרו יתומים לאחר הטבח
6. "הנה א-ל ישועתי אבטח ולא אפחד כי עזי וזמרת י-ה י-ה-ו-ה ויהי לי לישועה" (ישעיה יב, ב)

7. "אנכי אנכי י-ה-ו-ה ואין מבלעדי מושיע" (ישעיה מג, יא).

8. "כי י-ה-ו-ה אלוקיך מחזיק ימינך האמר לך אל תירא אני עזרתיך" (ישעיה מא, יג).

(מתוך קונטרס פסוקי ביטחון)

__________________________________

יחד נמליך את מלך מלכי המלאכים הקב"ה ונקבע בליבנו את הסגולה של רבי חיים מוולוזי'ן זצ"ל, שכותב בספרו 'נפש החיים' וזו לשונו:

"באמת הוא עניין גדול וסגולה נפלאה להסיר ולבטל מעליו כל הדינים ורצונות אחרים, שלא יוכלו לשלוט בו ולא יעשו שום רושם כלל, כשהאדם קובע בליבו לומר: "אין עוד מלבדו!"

__________________________________

מאז חורבן בית מקדשנו חלפו 1956 שנים ומצפים מתוך הגלות לגאולה ועל כך מבכה אימא רחל.. וכולנו זועקים "אבא... תרחם בזכות אימא רחל" המבכה על בניה. ועל כך נאמר בפסוק: "קול ברמה נשמע נהי (יללה) בכי תמרורים רחל מבכה על בניה מאנה להתנחם על בניה כי איננו" (ירמיהו פרק ל"א יד-טו). יהי רצון, שנזכה לאהבת חינם, ביטחון ואמונה לגאולה הקרובה במהרה בימינו.
הצב"י, ארז קדוסי.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai










אתם שואלים, הרב עונה: והפעם - איך להיות תמיד בשמחה, ואיך להתגבר על טראומה רגשית? צפו

הרב אייל אונגר - התמודדות עם דאגות ופחדים

האם לפי היהדות ניתן לנצח את הפחד?

הרב יצחק פנגר - זה נורמלי לפחד
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
מי שמאמין כן מפחד מה' ולא משום דבר אחר

ראש חודש תמוז לפני יותר משלשת-אלפים שנה. משה רבינו שולח מן המדבר שנים-עשר אנשים לתור את הארץ המובטחת. המרגלים חוזרים ועשרה מהם מספרים: הארץ הזו מפחידה! פירות משונים בגודלם, ענקים וחומות בצורות. זה פשוט גדול עלינו… מה באמת עושים עם הפחד?

ילד קטן ביער
רבי ישראל, הבעל שם טוב, נולד להוריו בעת זקנותם, ובהיותו ילד הם נפטרו. לפני מותו, קרא האב רבי אליעזר לבנו הקטן ואמר לו “ישראלי’ק! אל תפחד משום דבר מעולם, רק מהשם יתברך”. ישראל קיים את הצוואה, ומסופר שהיה הולך ביערות לבדו ללא כל פחד. הוא גדל, והיה למנהיג ישראל המחדיר בנו אמונה ובטחון עד עצם היום הזה.

בצוואת האב הזקן לבנו הקטן נמצא הסוד הגדול, איך להתגבר על פחדים, חששות וחרדות. לא אומרים לנו “אין דבר כזה הנקרא פחד”. יש פחד טוב וחיובי, לפחד מה’ יתברך. ומי שמפחד מה’, איננו מפחד משום דבר אחר בעולם. יער חשוך, חומה גבוהה ובני-ענקים – הכל מגוחך לעומת גדולתו של ה’. כל הפחד מתפוגג.

זהו תהליך נפשי-פנימי הנקרא בשפת החסידות העלאת מידת הפחד. ראית משהו מפחיד, עומדת בפניך משימה מאיימת, אתה מלא חששות… עצור רגע וחשוב: יש אי-שם פחד טוב מאד. כל הפחד שאני חווה, גלים של ספקות וחששות, הכל ‘נפל’ והגיע לכאן ממקום אחר. אם אתמקד בפחד הנכון, הפחדים הקיימים ייעלמו, הם יתעלו ויחזרו למקור שלהם.

איזה פחד!
רגע, למה בכלל לפחד מה’? הרי ה’ הוא טוב ומיטיב לכל, הוא ברא אותנו ומפרנס אותנו. נכון מאד, ובדיוק בגלל זה אנו מפחדים לקלקל את היחסים הטובים אתו. כמו שנזהרים לא להרוס מכשיר עדין ויקר, וכמו שבני זוג אוהבים נזהרים מלפגוע זה בזה. זו המשמעות החיובית האמתית של הביטוי “חרדים”, חרדים לקיים את מצוות הבורא ולפגוע בקשר אתו. זהו הפחד עליו נאמר “אַשְׁרֵי אָדָם מְפַחֵד תָּמִיד”.

אבל יש הסבר נוסף, רובד עמוק של הפחד. פחד הוא חוויה ראשונית של מפגש עם משהו אחר. האדם לא מפחד מדברים מוכרים. הוא מפחד מדבר חדש, ולכן נוטה להסתגר בתוך הקונכייה שלו. כל מפגש של ה’אני’ עם ה’אחר’ הוא מפחיד. והנה הדבר הכי לא מוכר, הכי מפתיע ולא ידוע, הוא המפגש עם אלוקים. האדם הקטן נפגש עם האין-סופי והבלתי-מוגבל. זה באמת פחד. אבל הפחד הזה הוא ‘כיף חיים’, כמו לפחד במתקן לונה-פארק – כאשר אתה בידיים טובות ויודע שהכל לטובתך. פחד כזה מסתיים בצחוק גדול, כמו הביטוי הנפלא המתייחס ליצחק אבינו “פַּחַד יִצְחָק” הפחד צוחק ואנו צוחקים אתו.

ובחזרה לחטא המרגלים, ולחששות המלווים אותנו בכל עת – התרופה לפחד היא אמונה, אמונה בה’ הטוב שרק ממנו יש לפחד, פחד מתוק שממתיק את כל הפחדים בעולם.
 

הורה מאושר

משתמש צעיר
בקצרה:
להתבונן איך גדולי ישראל מתנהגים ומתייחסים למצב ברוגע ובשלווה, מדברים הרבה על אמונה ובטחון ועל פעמי משיח המתקרבים.
וכמובן כמה שפחות ליחשף לחדשות, ובטח צפיה בסרטונים מהזוועות המרעידות את הנפש, ומשחיתות את הרגש האמיתי.
בנוסף להשקיע זמן פנוי בתחביבים, - הסחת הדעת, אמר לי מישהו שאמר לילדיו אם הם ברחוב ומתחילה אזעקה - במרכז שיש 90 שניות, לפני שהם נכנסים לבנין קודם במשך חצי דקה לצפות איך כולם רצים ולאחמ"כ להיכנס, זה גם סוג של קודם להרגיע ולעשות מה שצריך, בלי בהלה.

ה' יצילנו מכל מיני משחית והפחד ביניהם
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
פודקאסט מדהים ומחזק. מומלץ ביותר!
איך לצאת מהחרדות והפחדים בעקבות חרבות ברזל

00:00 - פתיח
00:48 - איך לקבל את הפחד את הסבל ואת הכאב בצורה נכונה?
01:45 - אשרי אדם מפחד תמיד. אבל ממה באמת צריך לפחד?
02:31 - הקב"ה שולח פחד לאדם כדי שיתחבר אליו. כל המטרה בהפתעות לקשור את האדם לבורא עולם.
03:44 - הטעות הגדולה לתלות הכל בטבע. לכל אחד הקב"ה מתזמן את הפחד. ומה הקשר לפרעה?
04:34 - אנשים מפחדים בגלל שהם נותנים שליטה לאותו כח שמפחיד אותם.
05:30 - מי שחי באמונה מבין שהפחד זה עונש משמים לטהר לזכך לקשר את העיניים שיפקח את העיניים!
06:20 - יש מלחמה יש פחד. כדי לצאת משליטת הפחד תקבל את כל מה שעובר עליך זה רק הקב"ה עושה.
07:18 - ההרגל מבטל את הפחד. ברגע שאדם יתרגל לפחד הקב"ה ישלח לך פחד חדש כדי שיתעורר.
08:10 - אפשר לשלוט בפחד כשנדע איך להתייחס נכון חוסר אמונה זה העונש הגדול של האדם, אין לו במה להיאחז.
09:10 - אם נבין שכל התרחישים היום מובילים לדבר אחד גילוי האמת בעולם. הממשלה העליונה פועלת.
10:18 - אם יש לאדם אמונה שה' מכניס בי פחד כדי שאעצור אתבונן להשתנות. ובעצם הפחד זה האלוקות!
11:25 - כדי להיות אדם טוב צריך ללמוד תורה. כל הגדולה של התורה היא נותנת לו חוש שישי, חוש הכרת הרע!
11:52 - למה הקב"ה התגלה למשה רבינו בסנה? הסנה מלא קוצים, וצורך הרבה מים, אם לא תגלה שאתה מלא קוצים ובלי מים שזה התורה, אתה תקרע לגזרים!
12:58 - האויב הכי גדול של האדם, זה האדם עצמו! והאוהב הכי גדול זה האדם בעצמו!
13:20 - תדעו לכם אנחנו היום במהלך שלגאול את העולם מהרוע. וכל המצבים שעמ"י יעבור לפני הגאולה כתבו חז"ל.
14:07 - אחים יקרים אנחנו צפויים להרבה הפתעות לפני הגאולה הפתעות של חלמנו כדי לקשור את האדם לבורא.
15:25 - אומר הרמח"ל בספר דעת תבונות שהמצוות מקשרות ומחזקות את הקשר של האדם עם הבורא. ואם לא הקשר שלו חלש מאוד.
16:26 - למה העולם הרוחני לא שייך לאדם חילוני? כל פחד שיש בעולם זה שליח מאת הבורא.
17:23 - אחיי היקרים יש תכלית לחיים, יש מטרה, אם אדם יעזוב את העולם אז העולם זה לא התכלית ואם יש חיים לאחר המוות יש תכלית אבל התכלית המטרה של החיים זה להגיע לנצח ואוי לבושה והחרטה שאדם יגיע לעולם האמת וישאלו אותו מה עשית?
18:41 - עיקר השלימות של האדם זה תיקון האישיות שלו המידות שלו. שים לב מה עושה הרוע בעולם למה?
19:25 - אדם סובל מתוך מה שאצלו מקולקל לא המציאות הרוחנית.
20:05 - אילו היינו מקיימים ואהבת לרעך כמוך לא היינו צריכים בתי משפט! אדם צריך לדעת שהכל מעשה אלוקי.
21:23 - העונש הגדול ביותר לאדם שהוא לא מאמין שהבורא אוהב אותו וכל הפחדים רק כדי לקשור אותו אליו.
22:20 - אור הבורא בעולם הזה מתגלה בחלקיק של אור אלוקי שנקרא אור, כולל התענוגים החומריים.
22:51 - צדיק נולד צדיק? ועמך כולם צדיקים.
24:00 - שבע יפול צדיק וקם. למה הקב"ה מפיל את הצדיק? יש באדם 7 מידות מידת החסד הגבורה רחמים וכו', הצדיק נופל בשבע המידות האלה קודם שהוא עולה, כדי שיבוא אליו האדם עם בעיה הוא ידע להרים אותו להבין אותו לתת לו תקווה לתת לו דרך.
25:21 - כל מה שקורה עכשיו בעולם זה בשביל עם ישראל. ועם ישראל דרך גילוי ההשגחה עליו אומות העולם יבינו שהבורא לא נמצא רק למעלה. הבורא עולם מחייה את האדם, הוא הדופק של 'היש' באדם.
26:22 - אנחנו נמצאים היום במאבקים אחרונים לפני האור הגדול, גילוי האמת, הגאולה, אל תישן תתעורר!
27:20 - שעות נוספות, קריירה זה עול, זה קנס, תוציא אותו אחי.
28:00 - מה ההבדל בין השקפה רוחנית להשקפה גשמית? ולמה חילונים רואים בנו עבמי"ם?
29:39 - כל מצווה זה יהלום למה לא מרימים? הרב דסלר כותב אדם יודע שימות אבל יש כח שמשכיח זאת ממנו.
30:20 - אדם שאוכל אוכל כשר יאירו לו בשמים, יהיה לו כלים נכונים להשיג את בורא עולם, שכל ישר ורוחניות.
31:12 - העולם עומד להשתנות, אנחנו נמצאים כבר אחרי חצות היום לפני הגאולה.
32:19 - אין יסורים ללא עוון. יש יסורים מכל הסוגים מי שאין לו ייסורים הוא לא יהודי. ומה מוליד אותם אנרגיה שלילית שזה העוונות!
33:39 - בשבת יש מנוחת הנפש. שבת תפילין ועם ישראל זה אות בעולם.
34:30 - למה עם ישראל זה העם שהכי סבל בהיסטוריה?
35:20 - אור של הבורא מתגלה באדם בעולם הזה בצמצום כתענוג, כל העולם מחפש תענוג, אבל המגמה והתכלית זה לא בעולם הזה. החיים עוברים כי גז חיש ונעופה. הכל עובר מהר.
 

פופקורן- עיצוב מקפיץ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
אמר לי מישהו שאמר לילדיו אם הם ברחוב ומתחילה אזעקה - במרכז שיש 90 שניות, לפני שהם נכנסים לבנין קודם במשך חצי דקה לצפות איך כולם רצים ולאחמ"כ להיכנס, זה גם סוג של קודם להרגיע ולעשות מה שצריך, בלי בהלה.
לדעתי זו טעות בשיקול הדעת מכמה סיבות. בכל מקרה לא נכון לפעול כך.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
א. לא פתוח בנטפרי ב. כפי שנכתב האשכול ייעודי לאנשים שמחפשים עצות, שיחות וכו' בראי היהדות - איך לצאת מהחרדות והפחדים, תודה.
 

פופקורן- עיצוב מקפיץ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
א. לא פתוח בנטפרי ב. כפי שנכתב האשכול ייעודי לאנשים שמחפשים עצות, שיחות וכו' בראי היהדות - איך לצאת מהחרדות והפחדים, תודה.
הבחור דתי ומביא עצות וטכניקות להתמודדות מרבי נחמן מברסלב.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai

00:00 - אדם צריך להתבונן מה מניע אותו בחיים? 01:10 - מה עושה אותך יהודי? במה אתה יהודי? 02:00 - על פי הזוהר למה היום מקבלים את הצמצום של השפע? בדור האחרון ה' שומע. 03:00 - אלוקים לא נותן שפע כי הוא לא רוצה לקלקל אותך הוא יודע מה המסלול של האדם. 04:02 - כותב החובת הלבבות בכל מצב שאדם נמצא זה המצב הכי טוב שלו. לא להכנס ליאוש הנובע מחוסר אמונה. 05:08 - אי אפשר לקבל אמונה בלי ללחוץ על הכפתור הנכון. שים את הכבל בחשמל המכונה תתחיל לעבוד! 06:00 - מה הזו המילה יחס? מה זה להתייחס לבורא? הארה! גם כשהבורא מכה זה מתוך אהבה לא לשם דין! 07:00 - עצם זה שבאת לאימא יהודייה אתה בחיר הנבראים, אתה מושגח. וגם לדוסים... יש יצר הרע אבל... 08:03 - בשביל לאהוב צריך להכיר. איך מכירים את הקב"ה? 09:02 - ת"ח או בן תורה צריך לדעת, זכית ללמוד תורה בדור הזה! שלא יהיה כוחי ועוצם ידי! 10:05 - אדם מדבר אמונה עד שמגיע חשבון החשמל. הלו איפה האמונה שלך? הכיפה עושה אותך איש מאמין? לא! 11:07 - הקב"ה קובע לנו את המציאות של החיים. כמה אתה מוכן לוותר בשביל הקב"ה? 12:08 - להיות אדם טוב! בזה אתה מדמה לקב"ה. יודעים מה זה דקה של תורה, יודעים מה זה תורה? 13:45 - לאדם יש בחירה ושליטה ממה לפחד. 14:00 - הבחירה החופשית שניתנה לאדם היא למעשה רק לכבישת היצר, לעצור סיפוקים לעשות טוב. 15:03 - הקב"ה לא מחפש הצלחות, אלא רוצה שתהיה לוחם ולא מצליח. ה' לא יתן לך הצלחה שתקלקל אותך. 16:10 - תמיד הקב"ה יתגלה עליך דרך בני אדם. הקב"ה לא נותן לאדם הצלחה אם אין לו כלי להכיל את זה. 17:08 - אדם שלא לומד תורה, לא מקבל כלים לא מקבל שפע, ללא דעת המקשרת את האדם לבורא. 17:45 - בכל מפגש או מציאות שם מסתתר הקב"ה. הקב"ה מתגלה בהלכה. 18:37 - מה הבחירה שהאדם צריך להגיע? לדעת את המציאון האין שבו! מי מניע את הדומם? 19:32 - אדם מגלה את מידותיו בדיבור. יש עולם הדיבור ועולם המחשבה. 20:10 - אדם צריך להרגיש שהוא 'אין' כלום. וזו הסיבה שדוד המלך אמר מ'אין' יבוא עזרי! 21:30 - כל הצרות והיסורים של עם ישראל עד ביאת המשיח כתובים בספר תהילים. והוא נותן תרופה לאדם ומעור רחמים על כנסת ישראל.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai

00:00 - הפחדים לא יעזבו אותנו. איך אפשר לנצח את הפחד? מה המטרה האמתית של הפחד?
01:00 - למה אדם לא מפחד מהקב"ה? כל המאורעות של האדם בחיים באים לאותת לו!
02:00 - ככל שאדם נופל למקום יותר נמוך יאירו לו ממקום גבוה. אני ולא מלאך אני ולא שליח. אבל מי שלח את זה?
03:00 - יש לאדם בחירה ושליטה ממה לפחד. ככל שתקבל את היסורים זה לטובתך וימתיק לך את הכאב והסבל.
04:00 - כשהחומר משתלט על האדם הוא מפחד וזה מתבטא בכמה דברים.
05:00 - הבא ליטהר מסייעין בו. החלטה אמיתית של אדם גורמת לשליחים משמים לעזור לו.
06:00 - רחמנא ליבא בעי. כשאדם חסר לו לב חסר לו בינה הוא מפספס.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  12  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה