שיתוף תהליך איך *לא* הופכים פוסט בפרוג לכסף? מבחן ארוך טווח

castamir

מהמשתמשים המובילים!
לפני כמעט שנה, בתקופה הווקאלית של תשפ"א, פרסמתי כאן את הפוסט "שירת העצבים. מאת זמרים בעלי שם. ומשפחה."

בפוסט הזה, למי שלא קרא (ויש הרבה כאלו...), ניסיתי להציג בזווית מחויכת את תעשיית הפיכת כל שיר חסידי מפורסם לשריד ווקאלי שלו.

לסיום, הופיע הקטע הבא:

במעבר חד", בישר הקריין, "נעבור לשיר "עוקר הרים" של הזמר הצעיר והמבטיח, שמולי ברנד". זה היה השלב בו מיהרתי לסגור את הרדיו במעבר חד. רק זה חסר לי עכשיו, לחרב גם את השיר המופלא הזה.

שמולי ברנד, כבודו במקומו מונח כל זמן שלא פותח את פיו. קולו צלול כנהמת מיילך קאהן; דיוקו הלשוני כפסוקי בני גנץ; עושרו הקולי כעושר טוביה החולב; וסולמותיו כחבלים. מה אשמע ממנו עכשיו, "חוקר ערים בתוך-ענן דג דג"?

דפדוף על הסקאלה העלה שתחנת האם החדשותית, משדרת כעת יום התרמה לעמותת "אוזן קשבת". חזרתי בחשש אל התחנה המוזיקלית, מכין אוזניים לנזק.

ואז נשמע קולו של שמולי ברנד מכריז בהתלהבות: "אני כן באתי לעולם להיות תלמיד חכם, עוקר הרים וטוחנן דק דק"...

נחה דעתי.

בשעת כתיבת הדברים, מיותר היה לציין כי לא זו בלבד שאין זמר בשם כזה (שכל כולו פארודיה על "שולי רנד"), אלא שגם שיר כזה בגרסה ווקאלית אין, ובטח שאין שינוי כזה בשיר שלא קיים. הקטע כולו הוא היפותטי, תיאורטי, דמיוני, ספקולטיבי, מומצא, מצוץ מן האצבע, אשלייתי, אלגורי, אסי וגורי, ניצה ולחם.

עד פה הכל היה ברור, סגור וחתום. האשכול שקע במצולות ארכיון ואפילו כשניסה לקפץ מעט כדי להסיר מעליו אבק ושומנים, הוא נתקל בחומת איסור ההקפצה האימתנית.


א-בל! (תופים)
טוויסט בעלילה!

לפני שישה ימים, בפרוש עלינו העונה הווקאלית של תשפ"ב, הפציע שוב הזמר החסידי המקסים בעל הקול הערב מלך הווקאלי מאיר חג'בי, בשיר חדש: "עוקר הרים" ווקאלי!

ו...?

כמובן. שינוי קטן ובודד בתחילת השיר. הנה הוא לפניכם בצילום מסך:

1652254623179.png



כן כן, בלי המילה כן, אבל בדיוק השינוי המתבקש הזה: אני באתי לעולם להיות תלמיד חכם!


אז מה רציתי לומר? כמה דברים:

1. עניין פעוט, כן? את כל קטע של הקרדיטים, האחוזים, התמלוגים, הדיבידנדים - אפשר להעביר ישירות לחשבון הבנק של אימא שלי. את הפרטים תוכלו לקבל בתיבה הפרטית. אין ספק שלזמר מוכשר כזה או למפיקים שלו יש חשבון פרימיום בפרוג. מחכה להודעה.

2. לאלו שקוראים את הטור כיום (ויש גם כאלו, אבל הרבה פחות מאלו שלא קוראים בכלל לא אז ולא עכשיו), הצהרה חשובה: הקטע לא נכתב לתיאור המציאות. אולי המציאות נכתבה בעקבות הקטע (כנראה שלא), אבל בשעתו הוא היה פרי מוח קודח בלבד.

3. מצד שלישי, מפיקים יקרים, אם בחרתם לאמץ את השינוי בשיר מתוך הקטע הזה, אז שימו לב גם למה שנאמר שם על קול צלול, דיוק לשוני, עושר קולי וסולמות. הכול בא יחד בעסקת חבילה.

4. ובגדול, אם נמשיך לראות נזק לאשכול ההוא לאורך זמן, על ידי כל אלו שייהנו פחות מהקטע בעקבות קיום הדברים במציאות - מרשי ואני והוא נשקול תביעת פיצויים משמעותית. ט.ל.ח


אשריך, מאיר חג'בי האלוף. אוהבים את השירים שלך! וד"ש לשמולי ברנד.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מרגיז אה?
 

רינתיה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
סאונד והפקות אולפן
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
סליחה אם אני קוטעת את השמחה,
אבל אני חושבת שכל זמר שמעוניין לעשות קאבר לשיר, והוא אברך מכל סוג שהוא- ישנה את המילים הראשונות.
בכל מקרה- הכתיבה שלכם מדהימה ומרתקת, והיה שווה שיוציאו שיר כזה בשביל תגובה שלך.
 

castamir

מהמשתמשים המובילים!

מרגיז זו לא מילה*!!! :mad:

* בשפות מסוימות. ט.ל.ח

הלו הלו, @castamir שומע?
לפני שאתה רץ לפנות מקום בחשבון בנק,
קח בחשבון שזו שדידה לאור יום.
והעסק מתועד.
ואתה הרי יודע על מה אני מדבר.

דיייי לא ייאמן!
הוא שינה גם בהמשך את השיר והשתמש בשורה שלך "לתת עיני בפרי הסוס"?!

במקרה כזה, אין ספק אתה צודק לגמרי.
נחתום חוזה חלוקה הוגנת 50-50. אולי אפילו שש-שלוש. לטובתך.
 

על דא ועל הא

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
הוא שינה גם בהמשך את השיר והשתמש בשורה שלך "לתת עיני בפרי הסוס"?!
את הטקסט הזה תמחרתי ב75 ש"ח,
וזה מתומחר בנפרד מהשינוי המהותי של 'אני באתי לעולם' וכו'.
אז אני מבקש לא לערבב.
 

שועל ספרות.

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
אל כבוד castamir
מה תלונתך אל מאיר חג'בי, תגבה כסף משולי רנד המקורי, (לא שמולי ברנד שאני מאמין שמישהו ישב בבית ודמע על זה שהרסת לו את הפריצה עם השם הדומה לשולי) אשר אמר בהופעתו בבין הזמנים שמרוב ששאלו אותו על הקטע הזה הוא זורם עם הישיבע בוחרים ושר אני באתי לעולם כדי להיות ת"ח וכו'
תעדכן כמה הוא שילם לך!
 

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
כתיבה מקסימה, כרגיל.
רק חייבת למחות על זה -
ואפילו כשניסה לקפץ מעט כדי להסיר מעליו אבק ושומנים, הוא נתקל בחומת איסור ההקפצה האימתנית.
לא היה ולא נברא. עלילת שקר וכזב. הלכתי לבדוק ליתר ביטחון, האשכול חוקי מיום היווסדו ועד עצם היום הזה, ללא שמץ פסול מום והקפצה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קג

א לְדָוִד בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי וְכָל קְרָבַי אֶת שֵׁם קָדְשׁוֹ:ב בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי וְאַל תִּשְׁכְּחִי כָּל גְּמוּלָיו:ג הַסֹּלֵחַ לְכָל עֲוֹנֵכִי הָרֹפֵא לְכָל תַּחֲלֻאָיְכִי:ד הַגּוֹאֵל מִשַּׁחַת חַיָּיְכִי הַמְעַטְּרֵכִי חֶסֶד וְרַחֲמִים:ה הַמַּשְׂבִּיַע בַּטּוֹב עֶדְיֵךְ תִּתְחַדֵּשׁ כַּנֶּשֶׁר נְעוּרָיְכִי:ו עֹשֵׂה צְדָקוֹת יי וּמִשְׁפָּטִים לְכָל עֲשׁוּקִים:ז יוֹדִיעַ דְּרָכָיו לְמֹשֶׁה לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל עֲלִילוֹתָיו:ח רַחוּם וְחַנּוּן יי אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חָסֶד:ט לֹא לָנֶצַח יָרִיב וְלֹא לְעוֹלָם יִטּוֹר:י לֹא כַחֲטָאֵינוּ עָשָׂה לָנוּ וְלֹא כַעֲוֹנֹתֵינוּ גָּמַל עָלֵינוּ:יא כִּי כִגְבֹהַּ שָׁמַיִם עַל הָאָרֶץ גָּבַר חַסְדּוֹ עַל יְרֵאָיו:יב כִּרְחֹק מִזְרָח מִמַּעֲרָב הִרְחִיק מִמֶּנּוּ אֶת פְּשָׁעֵינוּ:יג כְּרַחֵם אָב עַל בָּנִים רִחַם יי עַל יְרֵאָיו:יד כִּי הוּא יָדַע יִצְרֵנוּ זָכוּר כִּי עָפָר אֲנָחְנוּ:טו אֱנוֹשׁ כֶּחָצִיר יָמָיו כְּצִיץ הַשָּׂדֶה כֵּן יָצִיץ:טז כִּי רוּחַ עָבְרָה בּוֹ וְאֵינֶנּוּ וְלֹא יַכִּירֶנּוּ עוֹד מְקוֹמוֹ:יז וְחֶסֶד יי מֵעוֹלָם וְעַד עוֹלָם עַל יְרֵאָיו וְצִדְקָתוֹ לִבְנֵי בָנִים:יח לְשֹׁמְרֵי בְרִיתוֹ וּלְזֹכְרֵי פִקֻּדָיו לַעֲשׂוֹתָם:יט יי בַּשָּׁמַיִם הֵכִין כִּסְאוֹ וּמַלְכוּתוֹ בַּכֹּל מָשָׁלָה:כ בָּרְכוּ יי מַלְאָכָיו גִּבֹּרֵי כֹחַ עֹשֵׂי דְבָרוֹ לִשְׁמֹעַ בְּקוֹל דְּבָרוֹ:כא בָּרְכוּ יי כָּל צְבָאָיו מְשָׁרְתָיו עֹשֵׂי רְצוֹנוֹ:כב בָּרְכוּ יי כָּל מַעֲשָׂיו בְּכָל מְקֹמוֹת מֶמְשַׁלְתּוֹ בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

יוקרה בשולחן החג • פרס לזוכה • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה