איך זה הולך להשפיע על משכורת עובדי החינוך? העמותות? עובדי העיריות?

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
תודה
לא הבנתי מקבלים או לא
כמו שמבינים מהפירסום, אם יו"ר ההסתדרות מבקש להעלות את שכר המטפלות כמו הסייעות, אז כרגע הם לא מקבלים, אבל לפחות עכשיו הוא מתחיל לדאוג לזה. (הוא זה שדאג להסכם הסייעות).
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

גפני: להשוות את שכרן של תומכות החינוך במוסדות החרדיים לשכרן של אלה שמועסקות בשלטון המקומי

תומכות החינוך בגני הילדים ובבתי הספר החרדיים מועסקות על ידי עמותות ולא ישירות על ידי השלטון המקומי, ולכן ההסכם שנחתם בתחילת החודש לא חל עליהן | עם זאת, שכרן משולם מתקציב משרד החינוך, ולכן יו"ר ועדת הכספים טען שלא צריכה להיות בעיה להשוות את תנאיהן

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ביקש מההסתדרות ומשרד האוצר למצוא פתרון להשוואת שכרן של תומכות החינוך המועסקות על ידי בעלויות לשכרן של תומכות החינוך המועסקות על ידי השלטון המקומי.
בתחילת החודש פורסמו פרטי ההסכם הקיבוצי של תומכות החינוך שייחתם בין ההסתדרות שמייצגת את תומכות החינוך לבין השלטון המקומי שהוא המעסיק. ההסכם כולל רפורמה בשכרן ותנאי העסקתן, ובין היתר עלייה של 20% בשכרן ותגמול על השתלמויות חינוכיות.
ההסכם לא כולל תומכות חינוך שמועסקות בבעלויות, כלומר בעמותות שמפעילות גני ילדים בחינוך החרדי. "אני מבקש מהממונה על השכר, מהאוצר, ממשרד החינוך, מההסתדרות", אמר גפני, "פעם ראשונה אנחנו מול מצב שיהיו פה סייעות שלא יהיו בעולם החדש של ההעסקה".
לדבריו, לא תהיה בעיה להשוות את התנאים, מכיוון שתקציבו הגדול של ההסכם נובע מהמדינה. "המדינה נותנת את החלק המרכזי של הכסף בהסכם הזה, ואני מבקש שההסכם יחול גם עליהן".
בעבר, כשעלה שכרן של תומכות החינוך בחינוך הכללי, הוצמד לו שכרן של תומכות החינוך בבעלויות, ששכרן מתוקצב על ידי משרד החינוך. פער השכר היחיד בין אנשי חינוך ממערכת החינוך הכללית לזרם החינוך החרדי מצוי ב'אופק חדש', כלומר מורות בבתי ספר יסודיים וגני ילדים.
אדם בלומנברג, סמנכ"ל הכלכלה בהסתדרות, ועמיחי סטינגר, מנכ"ל הסתדרות המעו"ף, הסבירו שהם לא יכולים להשית על תומכות החינוך בבעלויות את ההסכם, שכן הוא נחתם עם השלטון המקומי, אבל טענו: "ההסכם הזה פותח פתח לשיפור תנאי העסקתן בכל הסקטורים הקשורים לחינוך לגיל הרך: תומכות החינוך בבעלויות ומטפלות-מחנכות במעונות היום".
 

שרה שרם צילומותק

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי

כח1

משתמש פעיל
לפי מה שהבנתי זה יהיה בפעימות, פעימה ראשונה 2000
 

ר' יהונתן

משתמש פעיל
שמעתי היום שההטחה הגדולה של מענק בסכום 6000 ש"ח לכל סייעת
קוצץ בדרמטיות לאלפיים ש"ח
כל המוצרים לפסח קניתי על חשבון זה
מה אני עושה עכשיו?

לאחר בירור, קוצץ לפקידים בעיריה ולא לסייעות
נחכה ליום ראשון ונראה
מתוך פורום אחר בפרוג אשמח אם יש למישהו פרטים נוספים
 

ארטיק שוקולד

משתמש רשום
היי,
אני סייעת עובדת עיריה
בדקתי עכשיו וקבלתי
אבל חלקית כי זה כנראה ביחס לאחוזי משרה
 

Sara led

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
לפי מה שהבנתי זה יהיה בפעימות, פעימה ראשונה 2000
לפי מה שאני יודעת, כרגע ההסתדרות מעבירה לרשויות פעימה של 2000 . לכן רשויות עשירות יותר מעבירות לעובדים את כל ה6000 מכיסם. והרשויות העניות יותר מעבירות רק את ה 2000.
יוצאות דופן הן משרות שמתוקצבות ע"י משרד הרווחה וחינוך שמקבלות את כל ה6000 עכשיו בכל הרשויות.
לא יודעת לגבי סייעות.
 

ארטיק שוקולד

משתמש רשום
סייעות מקבלות לפי אחוזי משרה וותק
וזה לא קשור לרשויות עניות או עשירות
אז חבל שאנשים פה ישלו את עצמם
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה