רישוי איך בונים ממ"ד בקומה ראשונה כשהשכן למטה לא מרחיב ממ"ד?

ידידיה שמשון

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אנחנו בעזרת השם מקווים לעבור בבניין שינוי תב"ע בירושלים ולפי התכנית יאשרו לנו תוספת ממ"ד לכל דירה בצד הבנין (יש מקלט בבנין כרגע).
אנחנו קומה ראשונה ומתחתינו ככל הנראה השכנים בקומת קרקע לא יבנו את התוספת.

מה האפשרויות שלנו אם אנחנו רוצים לבנות? הבנתי שעמודים רגילים זה לא אופציה כשבונים ממ"ד. אז זה רק לבנות להם את המסגרת ואז לבנות על זה את הממ"ד שלנו? אני מבין שזה ייקר לנו מאוד את העלויות. האם יש פתרונות אחרים כמו חדר מחוזק על עמודים, או משהו אחר לעשות?

כמו כן, לו יצוייר שנבנה את המסגרת למטה ועל זה את הממ"ד שלנו. אם הם מוכרים את הדירה והדייר הבא ירצה להשתמש במסגרת הזאת של החדר, האם יש סיכוי לקבל ממנו תשלום על ההוצאות שלנו? (כמדומני ששמעתי שהלכתית אפשר לקבל ומשפטית אי אפשר)

תודה רבה
 

ציפי122

תכנון ועיצוב פנים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
כמו כן, לו יצוייר שנבנה את המסגרת למטה ועל זה את הממ"ד שלנו. אם הם מוכרים את הדירה והדייר הבא ירצה להשתמש במסגרת הזאת של החדר, האם יש סיכוי לקבל ממנו תשלום על ההוצאות שלנו? (כמדומני ששמעתי שהלכתית אפשר לקבל ומשפטית אי אפשר)

תודה רבה
דוקא אני שמעתי שהשכן חייב לשלם על המסגרת שתספקו לו כשירצה לבנות ג''כ
תבררו היטב.
 

מיכל חינסקי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
בירושלים הבניה היא רק על מעטפת מלאה, גם בתוספת הרגילה, לא רק בממ"ד - אין שום אפשרות לקבל היתר על עמודים.
לכן תצטרכו לבנות לשכן את כל המעטפת, והוא יצטרך לחתום לכם בהיתר שמאשר.
בלי חתימה שלו, לא תוכלו לבנות כלל.
מבחינת תשלום, מקובל שכשהדיירים בקומת קרקע ירצו להשתמש במעטפת (הם יצטרכו להוציא היתר נפרד!)
הם ישלמו לכם רטרואקטיבית.
 

ידידיה שמשון

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
מקובל שכשהדיירים בקומת קרקע ירצו להשתמש במעטפת

תודה!
"מקובל" זאת אומרת שזה רק מרצון טוב והגינות של הדייר הנכנס ללא אפשרות לתבוע את התשלום במידה והוא משתמש במעטפת?
 

מיכל חינסקי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
לא חושבת שמישהו יכול להתחמק מזה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה