איך אתם מכניסים 'עיזים' לעסק????????

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
צודקת.
לכן אם קהל היעד שלהם טבעוני חובב צפרדעים, זה אכן נכון.
אם לא, אני לא בטוחה שזה קידם את המכירות שלהם.
התנצלות כנה היתה מקדמת יותר.
וכבר היה בזמנו פרסום שלילי על אחת החסות ללא תולעים,
אפ אני לא טועה לפני כ5 שנים, וזה לא קידם את המכירות שלהם אלא להפך.
אז באמת תלוי מאד מי קהל היעד.
 

BOMERANG

פיתוח אתרים ומיתוג עסקי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
צודקת.
לכן אם קהל היעד שלהם טבעוני חובב צפרדעים, זה אכן נכון.
אם לא, אני לא בטוחה שזה קידם את המכירות שלהם.
.

גם אם הוא לא חובב צפרדעים אלא רק חובב טבע או מבין תהליכי טבע זה יעבוד.
כי הם מוכנים לקבל שצפרדע יכולה להמצא בכאלה מקומות באופן טבעי. (זה הרי לא גידול מהדרין)
ולכן טבעי שזה יקרה. ועוברים הלאה.
 

בתנופה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אני לא אפרסם נגד עסק, כי המטרה שלי היא שכשאנשים יהגו את שם המותג, הם יחושו נעימות.
שכל הדברים הקשורים למותג ישדרו חוזק ואמינות.
ברגע שאני מטילה ספק במותג, אני מחדירה אותו לשוק בצורה עקומה..
אמת.
אבל להכניס עיזים לא תמיד הכוונה להוריד מרמת העסק או השירות שהוא נותן, כי אם ליצור אווירה שמעוררת זעם למעשה על המוחים והתקשורת ולא על המיועד.
לתת לעסק תחושת נרדף בשל המיוחדות שלו. ובשל המקצועיות שלו
 

גוגלית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
להכניס עז - יכול להיות רעיון לא רע
ואפשר להתמודד עם זה יפה.
מחוץ לקופסא וכו'.

רק מה:

א. אחרי הוצאת העז בהצלחה, ואחרי עוד כמה
ימים כשתשכח סערת-עלייתו-השמימה,
האם אנחנו שוב בנקודת המוצא?
(ומה'קייס-סטאדי' של העז המקורית, לומדים שכן..)
נראה לי, וכמו שאמרו כבר כמה מעלי,
אין מנוס מלבדוק מה תוקע את הגלגלים.

ב. ממה שכתבת, הלקוחה בקשה :
'לפרסם מודעות נגד העסק'.
זה לא סתם להכניס עז,
זה להכניס עז עם חגורת נפץ.
לא משהו ש'מכתב הבהרה' יכול לשקם אח"כ.
 

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
לדעתי גם אם אתה חושב שיש לך לקוח עם ראש מוטעה, יש לך פה ליד שרוף...
אני הייתי קובע פגישה עם הגב', ויושב איתה על התוכנית שלה, מקשיב עד הסוף. ובונה תוכנית פרסום כהלכה.

אתה צודק באופן עקרוני.
אבל מכיון והלקוחה הייתה נעולה על ה'עז' שהיא חיפשה, לדעתי זה היה שגוי ליצור היכרות לעסק בינוני ע"י פרסום שלילי.

אין להשוות פרסומים בהיקפים גדולים שם ניתן לשחק בדעת 'רוב' הקהל, לבין עסק קטן שמרבית הסיכויים שיהיה קהל יעד ניכר שיפספס את התיקון לרושם השלילי הראשוני.
 

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
לא הבנתי למה להיסחף מיד אחרי רעיון העז?
יותר תועלתי לבדוק את הפרסומים שהיו עד כה, ולמה הם אכן לא עבדו?
בכל מקרה, בסיס נכון ובידול, מציאת נקודת התורפה - ומשם העסק אמור להתחיל לנוע.

כל מילה. אך כשניסיתי להסביר ל'מבינה' שהאנרגיה הפרסומית צריכה להתמקד בערכי העסק, וכו' וכו', היא התעקשה שכך היא רוצה. טוב, אני לא רועה צאן ואין לי הרבה 'עיזים'...;)

בדיוק באתי לכתוב את מה שכתבה חויד.
הייתי מזמינה אותה לפגישה ויושבת לבדוק מה לא עבד בפרסומות.
אני לא מאמינה שיש מצב שפרסומות לא עובדות בכלל.
כל דבר בעולם משפיע עלינו.
אנחנו רואים ושומעים דברים, ומגבשים דעה לגבי כל מה שזז.
אם ה'דבר הזה' משפיע עלינו לא לצרוך את המוצר, צריך לבדוק למה.

אני מקווה שהלקוחה מסתובבת גם ב'פרוג', שתראה כאן כל מילה!.....
יכול להיות שהייתי צריך לעבוד איתה הפוך על הפוך, ובשורה התחתונה לצאת עם בניית תכנית הולמת לצרכי העסק, אבל אז אני הייתי יוצא ה'עז' בסיפור....:D
 

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
אמת.
אבל להכניס עיזים לא תמיד הכוונה להוריד מרמת העסק או השירות שהוא נותן, כי אם ליצור אווירה שמעוררת זעם למעשה על המוחים והתקשורת ולא על המיועד.
לתת לעסק תחושת נרדף בשל המיוחדות שלו. ובשל המקצועיות שלו

מלפפון דיברה על כך שהכנסת מותג לשוק בצורה עקומה ע"י ''שם רע'' בדרך שתמצא עניין בציבור, על בית העסק / המותג עצמו, זו דרך הרסנית לבניית מותג.

אבל אתה מדבר על יצירת אמפתיה ציבורית לבית העסק בשל היותו נרדף על ידי וכו'.
וזו סיטואציה מאתגרת הרבה יותר, מכיוון שמדובר על הכנסת ה'עז' - השם הרע - לבית של השכן, לדוג' רשויות המדינה/ החוק/ העירונית. ובמקרה כזה בעל העסק נחשף לתביעת דיבה על הצגת רדיפה שיקרית.
זה לא 'עז' זה 'תיש' עם זקן ארוך:D..........

אם כי זו גם כן דרך נוספת שיש לבחון, ביצירת עניין בעסק.
 

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
להכניס עז - יכול להיות רעיון לא רע
ואפשר להתמודד עם זה יפה.
מחוץ לקופסא וכו'.

רק מה:

א. אחרי הוצאת העז בהצלחה, ואחרי עוד כמה
ימים כשתשכח סערת-עלייתו-השמימה,
האם אנחנו שוב בנקודת המוצא?
(ומה'קייס-סטאדי' של העז המקורית, לומדים שכן..)
נראה לי, וכמו שאמרו כבר כמה מעלי,
אין מנוס מלבדוק מה תוקע את הגלגלים.

ב. ממה שכתבת, הלקוחה בקשה :
'לפרסם מודעות נגד העסק'.
זה לא סתם להכניס עז,
זה להכניס עז עם חגורת נפץ.
לא משהו ש'מכתב הבהרה' יכול לשקם אח"כ.

א. בדיוק.

ב. ממש 'עז' שהידית... אם בהתחלה התלבטתי אם זו חברה'מניות של בעלת העסק, עכשיו זה נראה יותר צעד של 'יאוש'...
 

נענע

משתמש סופר מקצוען
אני מסכימה עם הניתוח המבריק של מלפפון.
ובכלל, צריך לדעת איך להתעסק עם עיזים ולנתח כל מקרה לגופו והשלכותיו הספציפיות!
העתקת מודלים פרסומיים שהצליחו- כפי שהם- היא אף פעם לא הפתרון.
דרוש כאן מחקר אסטרטגי רציני על העסק ורק אז להחליט באיזו דרך נכון כאן ועכשיו לפעול.
 

מפתח המוח

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אתם שוכחים שביבי לא נמצא בהתחלה.
הוא לא צריך להכניס את שמו למודעות, כולם יודעים שיש 'עסק' כזה. הוא כבר חדר לשוק.
עכשיו נשאר לו רק לשכנע שה'מותג' שלו טוב יותר משל אחרים.
לעומת עסקים קטנים ובינוניים, שהשלב הקשה שלהם הוא להחדיר קודם כל את המותג שלהם לשוק.
שאנשים יגידו: בנג'י, וידעו שהכוונה לחברת הובלות.

אז מצד אחד הם עוד לא הרסו את המותג ויש להם אפשרות לעצב אותו כרצונם,
בשונה מביבי שהמותג שלו כבר מוכר, וגם אם יעשה רונדלים לשכנע שהוא אחר,
עד שהוא לא יעשה שינוי אישיות דרסטי, אף אחד לא יאמין לו,
רק שמצד שני, הם אוחזים בשלב מוקדם מדי בשביל לעשות מה שבא להם.

מבחינתי ביבי ודרעי הם תנובה ורנו.
המותגים שלהם כבר מוכרים, ועכשיו עליהם לעשות הכל כדי להמשיך לשוות להם אמינות.
ביבי לעולם לא יפרסם נגד עצמו, כי זה סיכון גדול והוא לא יקח ריזיקה.

אני לא אפרסם נגד עסק, כי המטרה שלי היא שכשאנשים יהגו את שם המותג, הם יחושו נעימות.
שכל הדברים הקשורים למותג ישדרו חוזק ואמינות.
ברגע שאני מטילה ספק במותג, אני מחדירה אותו לשוק בצורה עקומה.
זה פרסום לא נכון.
זה לא כמו עיתון שהמטרה היא ליצור את הפרובוקטיביות וככל שהצלחתי לייצר יותר באזז נגד או בעד, הטור שלי חזק ונקרא יותר,
אלא המטרה הסופית היא להביא לקוחות למקום מתוך שכנוע פנימי ששם שווה לקנות.
אם אצור סדק וחוסר אמון, אולי הצלחתי ליצור עניין,אבל לא מכירות.

עסקים גדולים כקטנים, בשעות משבר ועיזים צריכים להתנהג אותו דבר
 

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
סיכומם של דברים (לבינתיים) נראה כך:

עיזים, עסקים, ומה שביניהם
חמשת הסודות שאף עז לא תספר לכם​


'נעים להכיר, אני על הפנים'
א. פרסום שלילי לבית עסק חדש, הינו הרסני. בין בעסק קטן ובין בעסק גדול. מכיון וההיכרות שלו עם הציבור מתחילה בעין שלילית.

למותג גדול יש מקום בעסק לאכסן 'עז', לעסק קטן פשוט אין מקום!
ב. פרסום שלילי לבית עסק עם ותק והכרת המותג ע"מ ליצור עניין, ראינו גישה כזו במותגים גדולים וחזקים דוג' חברות המטרנה, וסלבס כביבי ודרעי... וגם אז לא בהצלחה יתירה.
לבתי עסק קטנים זו גישה לכאורה הרסנית, מאחר וההיקף המצומצם של החשיפה עלול לפספס בצדע השני חלק ניכר מקהל היעד שיחשף רק לפרסום השלילי.

''תגידו לחייטים שלא יתפרו את החליפות'' - ''אני לא פורש''
ג. יצירת אמפתיה כגוף 'נרדף', אפשרית רק למותג עם חוסן וגם אז ראינו זאת בהצלחה אצל אחד (ביבי - אין כלום...) ופחות בהצלחה אצל אחר (מכלוף דרעי - אני לא פורש... והשקופים...). וגם אז קיים סיכון לתביעות דיבה מצד ג'.

מהההה הבעיה? אני יודע להוציא עיזים! - אז בוא נכניס אותם!
ד. הכנסת 'עז' כמוה כגימיק וספין האמור לעורר עניין בערכי המותג המוכרים והיציבים לאורך זמן. אין בה תוכן ואפקט עצמי. אם כי ניתן וצריך ליצור חיבור ישיר למטרת העסק בפרסום השלילי, בסופו של דבר.

העז בפנים? אל תוציאו אותה כזה מהר!
ה. במקרה ואתם במצב שנתפרסם פרסום שלילי על בית העסק, בין על ידכם ובין על ידי אחרים, תחלבו את המירב שניתן. נכון שלחלב עיזים אין ריח מזמין, אבל תג המחיר שלו מוכיח שניתן לעשות איתו הרבה. אינני סבור כי חברת ''כרמל יבולים'' דחפה את עצמה מראש לביצה, כדי להוציא צפרדע בסכנת הכחדה. אלא נראה יותר כי היא מינפה את הסיטואציה שנקלעה לפתחה ככל שיכלה, ועל הדרך הטמיעה ערך נוסף בעלי המותג של החסה.

צרפתי סרטון לקינוח...
כש'בנדוד' לקח את הכנסת ה'עז' עד הסוף, בלי להתבלבל:D...

אם יש למישהו עוד סודות ב'עיזית', נשמח שיתרגם לנו;)....
 

קבצים מצורפים

  • VID-20170501-WA0033.mp4
    KB 227.4 · צפיות: 90

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כשהתחלתי את דרכי בעולם הפרסום, ניסיתי להבין מדוע אין את מקצועות הפרסום באקדמיה. שאלתי ממדענים ופרסומאים מדוע אין תואר בפרסום כמו שיש תואר בכלכלה או במשפטים ופיזיקה. קופירייטינג, או בפלנינג, או במדיה פלנינג.

לא קיבלתי אז תשובה אבל נדמה לי שהתשובה היא שבניגוד למקצועות האחרים שבסיסם יצוק על תהליכים וכללים מדוייקים, עולם הפרסום אינו נשלט בהגה פדלים וברקסים. אנחנו יכולים להשתדל לקלוע לטעם של הצרכן, אבל לא יכולים לדעת בוודאות שהוא יאהב. מקום שאנחנו חושבים שיפתיע, לא יפתיע. פרסומת שחשבנו שמתאימה לילדים מתאימה בטעות לערסים. מה שרצינו למבוגרים, מתאים לזקנים. אפשר רק לנסות לכוון, להתרחק מטעויות גסות, ותו לא. אם יש לי אופציה להגדיר את זה הייתי אומר שלקלוע במסע פרסום/מיתוג זה כמו לתת הערכה כמה גרעיני אבטיח יש בבסטה שנראית דרך חלון ראווה במרחק של 20 מטר מאיתנו. הערכה - כן. נסיון - כן. חתירה לאמת - כן. דיוק? לא.

ולכן, הפרסומאי חי בפחד תמידי. צלצול הטלפון שלו נוראי יום אחרי מסע פרסום; הלקוח על הצג: למה אין תגובות? למה אין טלפונים? למה לא באים? לפרסומאי יש נס שהוא יוכל לתלות את זה בגורמים אחרים (אולי יש בעיה בחלוקה של העיתון. צריך לתת לפרסום לחלחל עוד קצת. חבל שלא שמעת בקולי שצריך לפרסם גם ב"המודיע'). ושוב, גם זה צמוד לאותה תובנה שבה אין אמת אחת. יש רק חתירה לאמת.

ומכאן, שיהיה חוסר אחריות לעסק להכנס לאקשן שמטרתו שבסופו "מעז יצא מתוק", גם אם הוא יתן את ניהול הרולטה הזו לראובן אדלר ויגאל רווח. כי שוב, גם המומחה הכי גדול לא שולט על תוצאות הפרסום כמו שנהג שולט על הגה. פשוט לא. (זה אחד הדברים שבגללם עזבתי את עולם הפרסום. הפחד הזה שיתק אותי. ההרגשה שאני לא יכול לבנות משהו שאני בטוח שהוא עובד הרגה אותי)

וניקח את התובנה המדהימה ש"לא משנה מה יכתבו עליך טוב או רע העיקר יזכירו את שמך" (וכבר כתבתי פה פעם שבעל עסק ששומע את זה מהפרסומאי שלו צריך לפטר אותו מיידית בלי פיצוי), התובנה הזו מקורה מהעולם הפוליטי. בפוליטיקה כל צד מייצג קיטוב. והקיטוב הזה הוא הלחם והחלב של הפוליטיקאי. יאיר לפיד לא יכול בלי יהדות התורה, ויהדות התורה (הפוליטית!) לא יכולה בלי לפיד. לכאן שייכת התובנה הזו, שגם אם גפני יכריז שצריך לסגור את כביש ירושלים תל-אביב בשבת, וכל המדינה תרעש ותגעש מהעזת הכפיה הדתית שלו, הרי שלגפני זה העלה את מניותיו בציבור בוחריו. וכן להיפך. השלילה בפליטיקה היא החיוב.

אבל בניגוד לזה עסק אמיתי; טבע רוב האנשים להתרחק מעסקים ששנויים במחלוקת. גם אם אין להם צד במחלוקת הזו. לדוגמא: אם מחר יהיו חתימות של רבנים מחסידות בעלזא נגד רשת מסויימת בשל אי הקפדה על חומרה שנהוגה בעיקר בבעלזא, והחתימות האלו יהפכו לפולמוס חרדי ענק, זה אוסר וזה מתיר, הרבה אנשים שאינם חסידי בעלזא יתרחקו מהרשת הזו. "מה לי ולצרה הזו". אומר לעצמו אדם קטן ורחוק.

וכאמור אין לנו שליטה מליאה על ההגה שיחזיר את המצב לקדמותו. הגמרא אומרת במסכת סנהדרין (ז א) היי תגרא דמי לצינורא דבידקא דמיא, כיון דרווח - רווח. לכו תחזיר מים שיצאו מצינור.

אז היו מקרים נדירים, האגדה המספרת שכשמשפחת הלפרין פתחה את חנות הגלידות "זיסלק" בגאולה, היא שכרה כמה אנשים מהישוב הישן שיצעקו געוואלד. במקרה זה הטקטיקה היתה מחודדת: בעיניים של החרדי המצוי פינוק ו'רעבאראלע' לא מסתדרים. ולכן כשאנחנו רוצים לצרוב לצרכן שזיסלק = פינוק, אנחנו מביאים את הראבאראלאך להפגין. אבל שוב, ההלפרינים בן-פורת-יוסף משוחים בשמן הסלמנדרא שהאש לא שולט בה. כיסים עמוקים ונסיון עסקי רב שנים. לא עסק קטן שפשקויל אחד יכול לסגור לו את הבסטה.
 

park

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כשהתחלתי את דרכי בעולם הפרסום, ניסיתי להבין מדוע אין את מקצועות הפרסום באקדמיה. שאלתי ממדענים ופרסומאים מדוע אין תואר בפרסום כמו שיש תואר בכלכלה או במשפטים ופיזיקה. קופירייטינג, או בפלנינג, או במדיה פלנינג.

לא קיבלתי אז תשובה אבל נדמה לי שהתשובה היא שבניגוד למקצועות האחרים שבסיסם יצוק על תהליכים וכללים מדוייקים, עולם הפרסום אינו נשלט בהגה פדלים וברקסים. אנחנו יכולים להשתדל לקלוע לטעם של הצרכן, אבל לא יכולים לדעת בוודאות שהוא יאהב. מקום שאנחנו חושבים שיפתיע, לא יפתיע. פרסומת שחשבנו שמתאימה לילדים מתאימה בטעות לערסים. מה שרצינו למבוגרים, מתאים לזקנים. אפשר רק לנסות לכוון, להתרחק מטעויות גסות, ותו לא. אם יש לי אופציה להגדיר את זה הייתי אומר שלקלוע במסע פרסום/מיתוג זה כמו לתת הערכה כמה גרעיני אבטיח יש בבסטה שנראית דרך חלון ראווה במרחק של 20 מטר מאיתנו. הערכה - כן. נסיון - כן. חתירה לאמת - כן. דיוק? לא.

ולכן, הפרסומאי חי בפחד תמידי. צלצול הטלפון שלו נוראי יום אחרי מסע פרסום; הלקוח על הצג: למה אין תגובות? למה אין טלפונים? למה לא באים? לפרסומאי יש נס שהוא יוכל לתלות את זה בגורמים אחרים (אולי יש בעיה בחלוקה של העיתון. צריך לתת לפרסום לחלחל עוד קצת. חבל שלא שמעת בקולי שצריך לפרסם גם ב"המודיע'). ושוב, גם זה צמוד לאותה תובנה שבה אין אמת אחת. יש רק חתירה לאמת.

ומכאן, שיהיה חוסר אחריות לעסק להכנס לאקשן שמטרתו שבסופו "מעז יצא מתוק", גם אם הוא יתן את ניהול הרולטה הזו לראובן אדלר ויגאל רווח. כי שוב, גם המומחה הכי גדול לא שולט על תוצאות הפרסום כמו שנהג שולט על הגה. פשוט לא. (זה אחד הדברים שבגללם עזבתי את עולם הפרסום. הפחד הזה שיתק אותי. ההרגשה שאני לא יכול לבנות משהו שאני בטוח שהוא עובד הרגה אותי)

וניקח את התובנה המדהימה ש"לא משנה מה יכתבו עליך טוב או רע העיקר יזכירו את שמך" (וכבר כתבתי פה פעם שבעל עסק ששומע את זה מהפרסומאי שלו צריך לפטר אותו מיידית בלי פיצוי), התובנה הזו מקורה מהעולם הפוליטי. בפוליטיקה כל צד מייצג קיטוב. והקיטוב הזה הוא הלחם והחלב של הפוליטיקאי. יאיר לפיד לא יכול בלי יהדות התורה, ויהדות התורה (הפוליטית!) לא יכולה בלי לפיד. לכאן שייכת התובנה הזו, שגם אם גפני יכריז שצריך לסגור את כביש ירושלים תל-אביב בשבת, וכל המדינה תרעש ותגעש מהעזת הכפיה הדתית שלו, הרי שלגפני זה העלה את מניותיו בציבור בוחריו. וכן להיפך. השלילה בפליטיקה היא החיוב.

אבל בניגוד לזה עסק אמיתי; טבע רוב האנשים להתרחק מעסקים ששנויים במחלוקת. גם אם אין להם צד במחלוקת הזו. לדוגמא: אם מחר יהיו חתימות של רבנים מחסידות בעלזא נגד רשת מסויימת בשל אי הקפדה על חומרה שנהוגה בעיקר בבעלזא, והחתימות האלו יהפכו לפולמוס חרדי ענק, זה אוסר וזה מתיר, הרבה אנשים שאינם חסידי בעלזא יתרחקו מהרשת הזו. "מה לי ולצרה הזו". אומר לעצמו אדם קטן ורחוק.

וכאמור אין לנו שליטה מליאה על ההגה שיחזיר את המצב לקדמותו. הגמרא אומרת במסכת סנהדרין (ז א) היי תגרא דמי לצינורא דבידקא דמיא, כיון דרווח - רווח. לכו תחזיר מים שיצאו מצינור.

אז היו מקרים נדירים, האגדה המספרת שכשמשפחת הלפרין פתחה את חנות הגלידות "זיסלק" בגאולה, היא שכרה כמה אנשים מהישוב הישן שיצעקו געוואלד. במקרה זה הטקטיקה היתה מחודדת: בעיניים של החרדי המצוי פינוק ו'רעבאראלע' לא מסתדרים. ולכן כשאנחנו רוצים לצרוב לצרכן שזיסלק = פינוק, אנחנו מביאים את הראבאראלאך להפגין. אבל שוב, ההלפרינים בן-פורת-יוסף משוחים בשמן הסלמנדרא שהאש לא שולט בה. כיסים עמוקים ונסיון עסקי רב שנים. לא עסק קטן שפשקויל אחד יכול לסגור לו את הבסטה.

אוי ואבוי, זה ממש לא נכון! בארה"ב ובאירופה פרסום כן נלמד באקדמיה.
ובהחלט יש דרך לפרסם בצורה די בטוחה וברורה. ממש כמו תוכנית עסקית.
כמובן כמו כל תוכנית עסקית, חייב ניטור. אבל עדיין לומדים עסקים באקדמיה, למרות שהסיכון שם לא פחות מפרסום!
 

מפתח המוח

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
גם בארץ פרסום נלמד כתואר, אם כי זה די חדש.
לא רואה בפסיכולוגיה ובכל תחומי היעוץ מדע מדוייק יותר מבפרסום
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אוקי. אז התזה של בנוגע לתואר לא נכונה. אבל עדיין עומד על דעתי בשאר ההודעה.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה