איך אתם מכניסים 'עיזים' לעסק????????

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
חברי פורום יקרים.

לפניכם תקציר תמליל שיחה הזוייה, עם סימן שאלה בצידה.

----------

לקוחה: "שלום, אני רוצה לפרסם, ואני צריכה את השירותים שלכם".

אני: "אוקיי, האם קיים כבר בריף מוכן?"


לקוחה: "לא, אבל אני לא יכולה למלא אותו, אתה תצטרך למלא אותו".

אני: "אשמח לעזור במילוי השאלון".

לקוחה: "לא, אתה תענה על השאלון".

אני: "??????????"

לקוחה: "אני צריכה שתפרסם מודעות נגד העסק שלי".

אני: "סליחה? לא הבנתי??.."

לקוחה: "אני מעוניינת ליצור עניין סביב העסק, וכבר שנה שאני מפרסמת ולא הולך לי, אז חשבתי ללכת על הכנסת איזה 'עז', לפרסם איזה פרסום שלילי על העסק, ואחר כך להוציא את ה'עז' עם איזה מכתב הבהרה".

אני: (כבר קולט עם מי יש לי עסק...) "ואם ה'עז' לא תרצה לצאת???......."

לקוחה: "בשביל זה אני צריכה את המקצועיות שלך".

אני: "לצערי לא אוכל לעזור לכם עם ה'עיזים', אבל אם פרסום במשך שנה לא הועיל, אז גם אם תכניסו דיר 'עיזים' לעסק, זה לא יעזור. על מנת לקדם עסק את צריכה להתמקד במה שיש לכם ולא במה שאין בכם. ליצור חיקוי של מודעה יפה גראפית, ללא בידול, והבטחה פרסומית ברורה עם כל ההדגשים הנדרשים ללקוחות שלכם, אינני רואה כל יכולת לקדם כך את העסק שלכם".

לקוחה: "טוב, אז אצטרך למצוא מישהו יותר מקצועי...."

אני: "בהצלחה".

--------

ולדעתכם חברי פורום יקרים, מי צודק הלקוחה הסופר אסטרטגית שרק צריכה עזרה בהוצאת 'עיזים', (ואין ספק שמדובר בחברה'מנית לא קטנה. ואולי 'מיואשת' לא קטנה...). או שמא אני הפרסומאי הלא מספיק מקצועי?...;)

אגב כך נתעוררתי לחשוב על עוד שלושה היבטים.

1. האם חוקית אין בעיית הונאה פרסומית, גם בגינוי עצמי, המונע מהלקוחות את השקיפות על האמת בערך העסק?

2. מתי כן ניתן ליצור עניין ע"י גינוי נוסח 'קלצקין' או נוסח 'מרום', בתוספת הבהרה נוסח 'ועד הרבנים' והבדצי"ם למיניהם?

3. האם פרסום מחירים שגויים (מחירים גבוהים כמובן), בתוספת הבהרה שהמחירים נמוכים הרבה יותר. זה לגיטימי? (בהתחשב במטרת הפרסום).

אשמח להחכים:)
 

israelintop

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
וכמובן 'ההסכמה המידית' לביטול ההצגה - בחוה"מ הבא הם כנראה הם ימרו מספיק כרטיסים כדי שזה יהווה מספיק ריווחי ומספיק כסף ל'פתרונות הלכתיים' למניהם
 

שיילה

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
יצירת באזז תמיד מועילה.
וכמובן לפני שמכניסים את העז, צריך לחשוב במדויק איך להוציא אותה.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
היׂה היה מלחין מוסיקאלי נודע בשם רוברט שומאן.
הוא הוציא עיתון מוסיקאלי ולמען ישגשג עיתונו, הוציא עיתון מוסיקאלי נוסף בו תקף מאמרים מעיתונו הראשון. הקהל קרא את העיתונים המתכתשים בשקיקה.
בסופו של תרגיל אושפז הגאון עקב פיתוח בעיות סכיזופרניה.
לתשומת לב מפיקי תרגילי העזים למיניהם, לפעמים יש לפעלול מחיר נפשי.
(בלי להתייחס לשלל הבעיות הנלוות כמו הונאה, ופרסום שלילי)
 

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
יצירת באזז תמיד מועילה.
וכמובן לפני שמכניסים את העז, צריך לחשוב במדויק איך להוציא אותה.
וזו השאלה. האם ניתן לכונן אסטרטגיית פרסום על גימיק פירסומי חולף, ללא בניית שפה פרסומית והנחלת ערכים עקבית של העסק?
 

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
היׂה היה מלחין מוסיקאלי נודע בשם רוברט שומאן.
הוא הוציא עיתון מוסיקאלי ולמען ישגשג עיתונו, הוציא עיתון מוסיקאלי נוסף בו תקף מאמרים מעיתונו הראשון. הקהל קרא את העיתונים המתכתשים בשקיקה.
בסופו של תרגיל אושפז הגאון עקב פיתוח בעיות סכיזופרניה.
לתשומת לב מפיקי תרגילי העזים למיניהם, לפעמים יש לפעלול מחיר נפשי.
(בלי להתייחס לשלל הבעיות הנלוות כמו הונאה, ופרסום שלילי)
בדוגמא היפה הזו, נראה שרוברט יצר מוקד חיכוך תמידי, ולא נראה שהוא ניסה איכשהוא להוציא את ה'עז' מהעסק שלו.
וזה הימור כל הזמן. (רק שפה בין כך ובין כך הוא מרוויח, או מעיתון א' או מעיתון ב').

אשמח לראות דוגמא ליצירת עניין ע"י פרסום שלילי זמני, שיצר תוצאות חיוביות.
 

שרינה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אשמח לראות דוגמא ליצירת עניין ע"י פרסום שלילי זמני, שיצר תוצאות חיוביות.[/QUOTE]


זכור לי שהיתה הכנסת והוצאת עז על ידי שתי חברות התמל לתינוקות בעניין השמן דקל בעד ונגד,העז במקרה הזה ממש היתה מסכנה;)
 

park

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לדעתי גם אם אתה חושב שיש לך לקוח עם ראש מוטעה, יש לך פה ליד שרוף...
אני הייתי קובע פגישה עם הגב', ויושב איתה על התוכנית שלה, מקשיב עד הסוף. ובונה תוכנית פרסום כהלכה.
 

אהרן הלוי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אי אפשר לשלול לגמרי את הכיוון של להכניס את העז
קח לך לדוגמה את העז שהוכנס בין קופות החולים מי שבונה את הבניינים ומי שרק משקיע בלקוחות
שאפילו אם היו מתכננים את העז מראש הוא היה מפיק את התועלת לשני הצדדים
צריכים רק לחשוב טוב טוב איך לעשות את זה
אבל זה לא מהלך כ"כ מופרך

ובהיבט המשפטי אני חושב שבכל מיני פרסומים יש בעיות משפטיות וזה לא הראשון ולא האחרון
 

חויד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
לא הבנתי למה להיסחף מיד אחרי רעיון העז?
יותר תועלתי לבדוק את הפרסומים שהיו עד כה, ולמה הם אכן לא עבדו?
בכל מקרה, בסיס נכון ובידול, מציאת נקודת התורפה - ומשם העסק אמור להתחיל לנוע.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
בדיוק באתי לכתוב את מה שכתבה חויד.
הייתי מזמינה אותה לפגישה ויושבת לבדוק מה לא עבד בפרסומות.
אני לא מאמינה שיש מצב שפרסומות לא עובדות בכלל.
כל דבר בעולם משפיע עלינו.
אנחנו רואים ושומעים דברים, ומגבשים דעה לגבי כל מה שזז.
אם ה'דבר הזה' משפיע עלינו לא לצרוך את המוצר, צריך לבדוק למה.
 

בתנופה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
היׂה היה מלחין מוסיקאלי נודע בשם רוברט שומאן.
הוא הוציא עיתון מוסיקאלי ולמען ישגשג עיתונו, הוציא עיתון מוסיקאלי נוסף בו תקף מאמרים מעיתונו הראשון. הקהל קרא את העיתונים המתכתשים בשקיקה.
בסופו של תרגיל אושפז הגאון עקב פיתוח בעיות סכיזופרניה.
לתשומת לב מפיקי תרגילי העזים למיניהם, לפעמים יש לפעלול מחיר נפשית.
(בלי להתייחס לשלל הבעיות הנלוות כמו הונאה, ופרסום שלילי)
לפעמים אפשר להפיק מחיר מבעיה נפשית.
לטעמי הוא היה חולה ל"ע ולוקה מזה עידן ועידנים, וכשהפסיק לרתום את כישרונותיו לארנקו במרץ - אושפז.
בתכל'ס. חד פעמי, עדין ומשעשע זה חיובי בהחלט.

לגבי דוגמאות, ברשת לא חסר
אבל מי כמו טראמפ יוכיח...
 

מפתח המוח

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
מאז ומעולם היו כאלו שטענו שפרסום תמיד מועיל בין רע ובין טוב, אחד המצדדים הגדולים בעניין כיום, הוא ח"כ אורן חזן שהתפרסם בכל העולם בסלפי טראמפ ועוד חוכמות בסגנון.

יש הרבה דרכים להתחמק מביקורת שלילית על עסק:

א: לעורר רחמים, התבכיינות, מה עשו לי, מתנכלים לי, אני מסכן אז תתחברו אלי רגשית (מהלך שהתחיל בו דרעי וכיום אימץ אותו ביבי), לדרך זאת יש פג תוקף די מהיר.

ב: הודאה וחזרה בתשובה, הדרך שהכי הוכיחה את עצמה כיעילה ואף הוסיפה אמינות לחברה (במידה והאשמות אמיתיות - תלמה, ויש אומרים גם בהאשמות שקריות)

ג: התעלמות, כי החיים מוכיחים שאחרי תקופה אנשים שוכחים ה כ ל.

ד: מלחמה לא עובדת, כי אתה יוצא גם מלכלך ולא רק מלוכלך, ואנשים פשוט לא אוהבים אותך, מפחדים ממך.

ה: תהליך שקיפות, האופציה האהובה על מנהלי משברים למינהם.

להכניס עז בכוונה זה לקפוץ מהגג בתקווה שיהיה למטה מזרן, רק כשכלו כל האופציות אפשר לנסות, או להיות מתלמידיו של חזן...
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אתם שוכחים שביבי לא נמצא בהתחלה.
הוא לא צריך להכניס את שמו למודעות, כולם יודעים שיש 'עסק' כזה. הוא כבר חדר לשוק.
עכשיו נשאר לו רק לשכנע שה'מותג' שלו טוב יותר משל אחרים.
לעומת עסקים קטנים ובינוניים, שהשלב הקשה שלהם הוא להחדיר קודם כל את המותג שלהם לשוק.
שאנשים יגידו: בנג'י, וידעו שהכוונה לחברת הובלות.

אז מצד אחד הם עוד לא הרסו את המותג ויש להם אפשרות לעצב אותו כרצונם,
בשונה מביבי שהמותג שלו כבר מוכר, וגם אם יעשה רונדלים לשכנע שהוא אחר,
עד שהוא לא יעשה שינוי אישיות דרסטי, אף אחד לא יאמין לו,
רק שמצד שני, הם אוחזים בשלב מוקדם מדי בשביל לעשות מה שבא להם.

מבחינתי ביבי ודרעי הם תנובה ורנו.
המותגים שלהם כבר מוכרים, ועכשיו עליהם לעשות הכל כדי להמשיך לשוות להם אמינות.
ביבי לעולם לא יפרסם נגד עצמו, כי זה סיכון גדול והוא לא יקח ריזיקה.

אני לא אפרסם נגד עסק, כי המטרה שלי היא שכשאנשים יהגו את שם המותג, הם יחושו נעימות.
שכל הדברים הקשורים למותג ישדרו חוזק ואמינות.
ברגע שאני מטילה ספק במותג, אני מחדירה אותו לשוק בצורה עקומה.
זה פרסום לא נכון.
זה לא כמו עיתון שהמטרה היא ליצור את הפרובוקטיביות וככל שהצלחתי לייצר יותר באזז נגד או בעד, הטור שלי חזק ונקרא יותר,
אלא המטרה הסופית היא להביא לקוחות למקום מתוך שכנוע פנימי ששם שווה לקנות.
אם אצור סדק וחוסר אמון, אולי הצלחתי ליצור עניין,אבל לא מכירות.
 

BOMERANG

פיתוח אתרים ומיתוג עסקי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
דוגמא אוטנתית לפרסום שלילי מועיל שישר קפצה לי לראש היא הסיפור שתפס כותרות לפני זמן לא רב על הצפרדע בחסה של "כרמל יבולים"
אמרו בזמנו שהחברה עשתה מזה כסף טוב.

לקוחה של "כרמל יבולים" הופתעה לגלות צפרדע בתוך אריזת החסה שקנתה
איך בחרו להתייחס לתקלה בחברה, ומה עלה בגורלה של הצפרדע?

בימים האחרונים נכנסה אישה למכולת בצפון הארץ ורכשה אריזת חסה נקייה מחומרי הדברה של חברת "כרמל יבולים". אלא שבביתה היא הופתעה לגלות כי יחד עם החסה הגיעה באריזה גם תוספת חלבון מן החי בדמות צפרדע ירקרקה
היא מיהרה לשלוח את השקית והתוספת המיוחדת שבה חזרה אל החברה, ללא פרסום המקרה מצדה. אלא שבאופן מפתיע, החברה יזמה בעצמה את פרסום המקרה בדף הפייסבוק שלה, לאחר שפיצתה כראוי את הלקוחה. הפוסט הפך במהרה לויראלי כשהוא סוחף אחריו מאות לייקים ושיתופים.
"אנו מגדלים את רוב הירקות שלנו ללא חומרי הדברה", ניסו להסביר בחברה מדוע הצפרדע החצופה הגיע דווקא אל האריזה שלהם.
עוד הוסיפו ב"כרמל יבולים" בפוסט בעמוד שלהם כי הצפרדע המדוברת הינה צפרדע מזן אילנית ירוקה, שנצמדת לעלים ולגבעולים מוצלים על מנת לשמור על עורה מפני התייבשות. על פי החברה, מדובר בזן בסכנת הכחדה, לכן הוכרזה כבעל חיים מוגן. "אחת הסיבות העיקריות להיעלמות הדו חיים האלה היא זיהום סביבתי ושימוש בחומרי הדברה. עורם הלח חדיר מאוד לחומרים ומכאן שהימצאותה של האילנית בחממה שלנו מעידה על סביבת גידול סטרילית שאינה מכילה חומרי הדברה ומיני מזיקין. בשבילנו זה עוד חיזוק, שאנחנו בדרך הנכונה עם החזון שלנו לייצר ולקדם תזונה בריאה ומאוזנת לתושבי הארץ".
ובאשר לאילנית, היא שרדה את האריזה, וגם את המסע אל המכולת ובחזרה לחברה - והוחזרה לטבע.
 

BOMERANG

פיתוח אתרים ומיתוג עסקי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
לא מעניין אותי שום דבר, חוץ מזה שלא אקנה אצלם חסה.
אני לא מהזן הטבעוני שאוהב לאכול צפרדעים חיות.
אבל אולי קהל היעד שלהם כזה טבעוני, שהוא בעצם שמח לקבל צפרדע נחמדת לגידול ביתי..

השאלה אם את זה כולם.
פרסומאי צריך להתנטרל ממה אני הייתי עושה ולהכנס לראש של קהל היעד.
ובמקרים כאלה יש תוצאות שכדאי ללמוד אותם: מה הם גרמו ולמה.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה