חברי פורום יקרים.
לפניכם תקציר תמליל שיחה הזוייה, עם סימן שאלה בצידה.
----------
לקוחה: "שלום, אני רוצה לפרסם, ואני צריכה את השירותים שלכם".
אני: "אוקיי, האם קיים כבר בריף מוכן?"
לקוחה: "לא, אבל אני לא יכולה למלא אותו, אתה תצטרך למלא אותו".
אני: "אשמח לעזור במילוי השאלון".
לקוחה: "לא, אתה תענה על השאלון".
אני: "??????????"
לקוחה: "אני צריכה שתפרסם מודעות נגד העסק שלי".
אני: "סליחה? לא הבנתי??.."
לקוחה: "אני מעוניינת ליצור עניין סביב העסק, וכבר שנה שאני מפרסמת ולא הולך לי, אז חשבתי ללכת על הכנסת איזה 'עז', לפרסם איזה פרסום שלילי על העסק, ואחר כך להוציא את ה'עז' עם איזה מכתב הבהרה".
אני: (כבר קולט עם מי יש לי עסק...) "ואם ה'עז' לא תרצה לצאת???......."
לקוחה: "בשביל זה אני צריכה את המקצועיות שלך".
אני: "לצערי לא אוכל לעזור לכם עם ה'עיזים', אבל אם פרסום במשך שנה לא הועיל, אז גם אם תכניסו דיר 'עיזים' לעסק, זה לא יעזור. על מנת לקדם עסק את צריכה להתמקד במה שיש לכם ולא במה שאין בכם. ליצור חיקוי של מודעה יפה גראפית, ללא בידול, והבטחה פרסומית ברורה עם כל ההדגשים הנדרשים ללקוחות שלכם, אינני רואה כל יכולת לקדם כך את העסק שלכם".
לקוחה: "טוב, אז אצטרך למצוא מישהו יותר מקצועי...."
אני: "בהצלחה".
--------
ולדעתכם חברי פורום יקרים, מי צודק הלקוחה הסופר אסטרטגית שרק צריכה עזרה בהוצאת 'עיזים', (ואין ספק שמדובר בחברה'מנית לא קטנה. ואולי 'מיואשת' לא קטנה...). או שמא אני הפרסומאי הלא מספיק מקצועי?...
אגב כך נתעוררתי לחשוב על עוד שלושה היבטים.
1. האם חוקית אין בעיית הונאה פרסומית, גם בגינוי עצמי, המונע מהלקוחות את השקיפות על האמת בערך העסק?
2. מתי כן ניתן ליצור עניין ע"י גינוי נוסח 'קלצקין' או נוסח 'מרום', בתוספת הבהרה נוסח 'ועד הרבנים' והבדצי"ם למיניהם?
3. האם פרסום מחירים שגויים (מחירים גבוהים כמובן), בתוספת הבהרה שהמחירים נמוכים הרבה יותר. זה לגיטימי? (בהתחשב במטרת הפרסום).
אשמח להחכים
לפניכם תקציר תמליל שיחה הזוייה, עם סימן שאלה בצידה.
----------
לקוחה: "שלום, אני רוצה לפרסם, ואני צריכה את השירותים שלכם".
אני: "אוקיי, האם קיים כבר בריף מוכן?"
לקוחה: "לא, אבל אני לא יכולה למלא אותו, אתה תצטרך למלא אותו".
אני: "אשמח לעזור במילוי השאלון".
לקוחה: "לא, אתה תענה על השאלון".
אני: "??????????"
לקוחה: "אני צריכה שתפרסם מודעות נגד העסק שלי".
אני: "סליחה? לא הבנתי??.."
לקוחה: "אני מעוניינת ליצור עניין סביב העסק, וכבר שנה שאני מפרסמת ולא הולך לי, אז חשבתי ללכת על הכנסת איזה 'עז', לפרסם איזה פרסום שלילי על העסק, ואחר כך להוציא את ה'עז' עם איזה מכתב הבהרה".
אני: (כבר קולט עם מי יש לי עסק...) "ואם ה'עז' לא תרצה לצאת???......."
לקוחה: "בשביל זה אני צריכה את המקצועיות שלך".
אני: "לצערי לא אוכל לעזור לכם עם ה'עיזים', אבל אם פרסום במשך שנה לא הועיל, אז גם אם תכניסו דיר 'עיזים' לעסק, זה לא יעזור. על מנת לקדם עסק את צריכה להתמקד במה שיש לכם ולא במה שאין בכם. ליצור חיקוי של מודעה יפה גראפית, ללא בידול, והבטחה פרסומית ברורה עם כל ההדגשים הנדרשים ללקוחות שלכם, אינני רואה כל יכולת לקדם כך את העסק שלכם".
לקוחה: "טוב, אז אצטרך למצוא מישהו יותר מקצועי...."
אני: "בהצלחה".
--------
ולדעתכם חברי פורום יקרים, מי צודק הלקוחה הסופר אסטרטגית שרק צריכה עזרה בהוצאת 'עיזים', (ואין ספק שמדובר בחברה'מנית לא קטנה. ואולי 'מיואשת' לא קטנה...). או שמא אני הפרסומאי הלא מספיק מקצועי?...
אגב כך נתעוררתי לחשוב על עוד שלושה היבטים.
1. האם חוקית אין בעיית הונאה פרסומית, גם בגינוי עצמי, המונע מהלקוחות את השקיפות על האמת בערך העסק?
2. מתי כן ניתן ליצור עניין ע"י גינוי נוסח 'קלצקין' או נוסח 'מרום', בתוספת הבהרה נוסח 'ועד הרבנים' והבדצי"ם למיניהם?
3. האם פרסום מחירים שגויים (מחירים גבוהים כמובן), בתוספת הבהרה שהמחירים נמוכים הרבה יותר. זה לגיטימי? (בהתחשב במטרת הפרסום).
אשמח להחכים