איך אתם מחליטים על הדרך בכתיבה? (שאלה קשה רק למבינים באמת).

חיים V

משתמש מקצוען
יש לך טקסט לעריכה ועיבוד ממאן דהו, הלה, לא ציין איזה נרטיב בדיוק מעוניין שהטקסט יביע. הוא סומך עלי, איך אני אמור להפיק לו את המרב?
(ברור שכל טקסט אומר משהו, אבל בקשתו למקסם את הפוטנציאל; וכאן עומד בפני הכותב מספר דרכים איך וכיצד למקסם. מה תמליצו לי לעשות בכגון דא? ...אני יחליט מראשי? אבל אולי יתפקשש ואפסיד חלק מקהל הקוראים?).

מה הייתם עושים במקומי?
אם השאלה קשה לכם, אתם לא חייבים לענות. (כי היא באמת שאלה קשה).


וכמו תמיד, איך שלא יהיה, תודה לכם!
פרוג; במה נפלאה לכתבים/ות מן השורה.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
השאלה לא "קשה", היא לא מספיק ברורה. לכן אענה ע"פ הבנתי.

יש לך טקסט, לא ברור באיזה נושא, אתה רוצה לשכתב אותו.

תקרא את הטקסט, תראה לאיזה כיוון הוא ההולך ומה המטרה שלו ותנסה להביא אותה לשפה יותר ברורה בהירה ומשכנעת. תאתר מה נקודות התורפה של הטקסט הנוכחי ואיך אתה יכול לעשות את זה יותר טוב. לפעמים מבחינה תחבירית, לפעמים מבחינה "שכנועית"

לדוגמא: קיבלתי טקסט שהיה אמור לשכנע נשים מתחזקות להגיד פרק תהילים מסוים ביום מסוים שאותו פרק מסוגל לפעול בו ישועות. הטקסט פשוט לא "עבד". קראתי אותו וניסיתי לפענח למה הוא כל- כך גרוע, הגעתי למסקנה שהוא לגמרי מסיונרי. מטיף.
כתבתי את אותו טקסט- כמעט באותם מילים, רק עם שינויים קלים בפניה אל הנשים, בשינוי מדרישה ל-המלצה. הטקסט רץ. [נמדד על פי SMS חוזר שנשלח מהן כמשוב].

לגבי השאלה כיצד תוכל להגיע לכ----ל קהל היעד. ובכן, לעולם לא תוכל. תמיד יהיו כאלה שלא ממש יתחברו. אבל חשוב שתבין כיצד מגיעים לכמה שיותר מהם. עושים זאת באמצעות נסיון הכרות או לפחות "הבנת הראש" של קהל היעד של הטקסט הנוכחי.

עוד שאלות?
 

שיילה

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
לדעתי עדיף לפספס כמה קוראים ושהטקסט יביע את מטרתו.
לעיתים סופרים/ות משרבבים/ות קומדיה או עצב במטרה להעלות את הרייטינג. בסיפורת פשוטה זה עובר ואפילו רווחי. אך במאמרים עם מטרה כלשהי, לעיתים המטרה נעלמת אי שם, בעמקי הפירוטכניקה הרועשת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה