רכבים איזה רכב עדיף דלק או חשמלי

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
אבל יש לציין שברכב חשמלי בחום קיצוני (כמו שיש בארץ) הסוללה מתחממת מאוד ויורד הטווח לפעמים בחצי
ממה שהיצרן מצהיר אני חושב שזה גם שיקול במיוחד בחופש הגדול שמאוד חם
בכבישים מהירים [במיוחד כביש 6] כל הרכבים הישנים דוהרים והחשמליים זוחלים.
רכב חשמלי הוא עדיין ילד שלא גדל והתפתח...
 

יצחק למפרט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
בכבישים מהירים [במיוחד כביש 6] כל הרכבים הישנים דוהרים והחשמליים זוחלים.
רכב חשמלי הוא עדיין ילד שלא גדל והתפתח...
זה דווקא טוב. החשמליים טכנית מסוגלים לנסוע מאוד מהר, רק שמטעמי צריכת דלק הם מוגבלים

למשל BYD אטו 3 מוגבל ל-156 ק"מ, ומי שנוסע יותר מזה זה בכל מקרה בעיה הלכתית של שמירת הנפש.
 

avi++

משתמש מקצוען
זה עובד טוב
לא הורס מנוע,בטריה ?
יש לך ידע?
לא יודע מה לגבי סוללה
למנוע זה בהחלט לא בריא, אבל עדיין (במקרה שלי) שווה את הכסף, צא וחשב כמה אתה מוציא על דלק בחודש (אצלי זה באזור ה1000), גז יעלה לך בערך חצי מזה, מנוע עולה בערך 5-6, גם אם הולך מנוע פעם בשנה אני חוסך למעלה מ5000 שקל כל שנה
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
ם אם הולך מנוע פעם בשנה אני חוסך למעלה מ5000 שקל כל שנה
ברצינות?
את כל הכאב ראש של להחליף מנוע והנגררות מזה בשביל לחסוך 5000 בשנה?
זה כבר מתקזז בשעות עבודה שתפסיד בשביל לטפל באוטו...

ממה שאני ביררתי בזמנו יש 2 מתקינים טובים בארץ, Gגז מחיפה ועוד אחד נראה לי ערן מבאר שבע.
לפני שקונים רכב שרוצים להסב לגז, מומלץ להתייעץ איתם, הם יגידו איזה דגם ניתן להסב ואיזה לא.
 

אין דברים כאלה

משתמש מקצוען
מבחינת חסכון חשמלי לוקח,

אני חושבת שזה ממש משנה כמה אתה נוסע.
אם אתה נוסע הרבה ודלק עולה לך באזור 2000 ש"ח +
אז זה ממש שווה
לא לקחתם בחשבון נתון אחד, כמו שכבר כתב @נדל :

רכב חשמלי זה כמו פלאפון משתמשים כמה שנים והיא נגמרת, להחליף סוללה זה מאוד יקר ,
רוב החברות נותנות אחריות על הבטריה במשך 8 שנים או 150-160 אלף ק"מ.
בחשבון של 150,000 ק"מ בתשלום של 7.5 ש"ח לליטר דלק, ברכב ששותה 1 ל 12 נשלם 93,750 ש"ח על הדלק.
ברכב חשמלי נשלם על החשמל כ 14,250 (לפי חשבון של 95 ש"ח לאלף ק"מ) מה שאומר חסכון של כ 80,000 ש"ח.
אבל!
הבטריה עולה בחברות הזולות יותר מ 40,000 ש"ח!!! לא כולל עבודה, ואם נוסיף לזה מס נסועה שמתוכנן ל 0.15 לק"מ יוצא עוד כ20,000 ש"ח מה שמשאיר את החיסכון כפחות משמעותי וזאת בלי לחשב עלות קנייה וביטוח (מול עלויות טיפולים שקיימים יותר ברכב בנזין.
ובקיצור, יש כאן מה לבדוק, אבל לא באמת מדובר בבשורה מטורפת וחד משמעית.
בהצלחה.
 

yossilang

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
תוצאות מחקר בינלאומי שנעשה לאחרונה.
לא כולם מרוצים: בניגוד למקובל לחשוב, מחקר ענק חושף כי 29% מרוכשי מכוניות חשמליות בעולם יעדיפו לחזור למכונית עם מנוע בעירה פנימית, בעיקר בשל חוסר שביעות רצון מתשתיות הטעינה הציבוריות. את המחקר ערכה במשך שלוש שנים חברת הייעוץ האסטרטגי מקינזי ושות', והשתתפו בו יותר מ-30 אלף נשאלים ב-15 מדינות שונות, המהוות כ-80% משוק הרכב העולמי.

לפי תוצאות המחקר (ראו טבלה), שביעות הרצון הנמוכה ביותר ממכוניות חשמליות נרשמה באוסטרליה, בארה"ב, ובברזיל. המשותף לשלושתן הוא מרחק נסיעה יומי גדול יחסית ורגולציה שאינה מעודדת בדרך כלל מעבר לתחבורה חשמלית. ובהתאם, תשתיות טעינה לא מספקות.


הסיבות לאכזבה מגוונות:

  • 35% מהנשאלים השיבו כי תשתית הטעינה הציבורית אינה מספקת
  • 34% טוענים כנגד עלויות אחזקה מאכזבות
  • 32% התאכזבו מההשפעה על דפוסי השימוש בנסיעות ארוכות
  • 24% לא יכולים להטעין את הרכב בבית
  • 13% אמרו כי הם מאוכזבים מחוויית הנהיגה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה