דרוש מידע איזה רב שואלים לגבי כשרות של פאות?

גלגלון

משתמש פעיל
למעשה לפי רוב הפוסקים (ובראשם הגר"ש וואזנר, שדעתו פורסמה בהרחבה ע"י בנו הגרב"צ וואזנר, עוד בחייו) אין צורך כלל בכשרות לפאות, ורבים כתבו על כך תשובות ארוכות.

גם מבחינה מעשית התברר (ע"י חברת מחקר גדולה בהודו שנשכרה ע"י אחד מגדולי הרבנים) שרוב השיער ההודי מקורו בנשים עניות שמוכרות את השערות שלהן ולא בטמפל של העבודה זרה, כמו כן השיער ההודי (גם האיכותי ביותר) הוא מיעוט מתוך כלל השיער בעולם. אבל הציבור מכיר בעיקר מודעות רחוב, בהן פורסם באותיות קידוש לבנה ש98 אחוז מהשיער מקורו בהודו...

כמו כן, השיער ההודי נמכר במחיר בינוני, לא יקר מדי ולא זול מדי. אם השיער הוא יבוא מסין, ומחירו זול, אפשר להיות בטוחים שהוא לא מגיע מהודו, כי אף יבואן לא ייבא שיער מהודו במחיר יקר וימכור אותו במחיר זול. זה נוגד כל הגיון. וכך פרסמו רבני בד"ץ ב"ב בעבר, שפאה שמחירה מתחת ל3000 ש"ח, אינה מהודו בוודאות (אני חושב שכיום הרף הוא לפחות 5000).

מאידך גיסא, גם שיער שהוא יקר מאוד, סביר להניח שלא הגיע מהודו, אלא הוא שיער אירופאי, רוסי / אוקראיני וכדומה.

כמו כן, יש פיאניות (כמו שבי פלס) שיכולות להראות ללקוחות תיעוד ויזואלי שהן גוזזות בעצמן את השיער בברזיל.

מי שבכל זאת מחפשת כשרות ורוצה להדר, יש כשרות על שיער ישראלי משעת גזיזה, שנקראת "עטרת ראשה", ויש כשרות שהיא הכשרות המפורסמת ביותר, מיסודו של הרב אלישיב, ומנוהלת בנשיאות הגר"מ גרוס, גאב"ד חניכי הישיבות. הרב האחראי על הכשרות בפועל הוא הרב אברהם שלזינגר אבל אין צורך לדבר איתו כי הפיאנית אמורה להראות לך תעודת הכשר מטעמו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ה'

לג הוֹרֵנִי יי דֶּרֶךְ חֻקֶּיךָ וְאֶצְּרֶנָּה עֵקֶב:לד הֲבִינֵנִי וְאֶצְּרָה תוֹרָתֶךָ וְאֶשְׁמְרֶנָּה בְכָל לֵב:לה הַדְרִיכֵנִי בִּנְתִיב מִצְוֹתֶיךָ כִּי בוֹ חָפָצְתִּי:לו הַט לִבִּי אֶל עֵדְוֹתֶיךָ וְאַל אֶל בָּצַע:לז הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי:לח הָקֵם לְעַבְדְּךָ אִמְרָתֶךָ אֲשֶׁר לְיִרְאָתֶךָ:לט הַעֲבֵר חֶרְפָּתִי אֲשֶׁר יָגֹרְתִּי כִּי מִשְׁפָּטֶיךָ טוֹבִים:מ הִנֵּה תָּאַבְתִּי לְפִקֻּדֶיךָ בְּצִדְקָתְךָ חַיֵּנִי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה