הדבש והעוקץ
משתמש מקצוען
אני איתך בתקווההלוואי שהייתי נשואה
עליך ועל עצמי
אני איתך בתקווההלוואי שהייתי נשואה
עכשיו אני מסיימת לימודיםמכירות את המקצוע ספורט טיפולי?
או מקצועות טיפוליים (ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת, טיפול רגשי)אם אני אוהבת ילדים בקטע שאני אוהבת לאהוב אותם ואני טובה בלתת חום ואהבה והקשבה לילדים איזה מקצוע יתאים לי?
בטח, אם את רוצה לעשות נזקים בלי לדעת שזה מה שאת עושה .יש משהו שאפשר ללמוד בקורס קצר שקשור לטיפול רגשי בילדים?
התחלת לעבוד בזה? זה לימודים קשים?עכשיו אני מסיימת לימודים
כיף של ממש! עבודה עם ילדים, קידום ונתינת סיפוק וחדווה
פשוט חלום של מקצוע!!!!!!!!!!!
כמו"כ יש ביקוש גדול היום למקצוע, זה נכנס מאוד בגני שפה, גנים רגילים- סל אישי, מכונים פרטיים וכו.......
המון הצלחות!
אוטוטו מתחילה לעבוד ( רק עכשיו סיימתי לימודים)התחלת לעבוד בזה? זה לימודים קשים?
כמה זמן לימודים? איפה למדת?
בטוחה שיש ביקוש גדול למקצוע???????עכשיו אני מסיימת לימודים
כיף של ממש! עבודה עם ילדים, קידום ונתינת סיפוק וחדווה
פשוט חלום של מקצוע!!!!!!!!!!!
כמו"כ יש ביקוש גדול היום למקצוע, זה נכנס מאוד בגני שפה, גנים רגילים- סל אישי, מכונים פרטיים וכו.......
המון הצלחות!
סתם מעניין, יש לך נסיון בחנ"מ?משהי יכולה לפרט יותר לעומק על המקצועות הבאים?
ריפוי בעיסוק, תרפיה באומנות וקלינאית תקשורת
אני כרגע מסיימת תואר בהוראה ורוצה לעשות הסבה לאחד משלושתם, והייתי שמחה לדעת איזה מקצוע יותר שווה מבחינה כלכלית, והלימודים לא ממש קשים כי אני כבר אחרי כמה שנות לימודים רצופות
בנוסף החלום שלי זה לפתוח קליניקה משלי עצמאית, איזה מקצוע הכי מתאים לזה?
לא למדתי חנ"ם, אבל יש לי ניסיון מעשי, עבדתי הרבה עם תלמידות עם קשיים לימודיים/רגשיים.סתם מעניין, יש לך נסיון בחנ"מ?
לגבי ריפוי בעיסוק ותרפיות למיניהם- תואר שני קשה מבחינת הלימודים עצמם.
לגבי ק. תקשורת קשה מאד להתקבל ללימודים וגם הלימודים עצמם קשים מאד!!!
אשמח ג"א לשמוע חוות דעת בנושא,
איפה אפשר ללמוד את המקצועות הנ"ל במכללה חרדית חוץ ממבח"ר
כלומר להוציא תואר שני?
תוכנית הלימודים של ריפוי בעיסוק בנויה כדלהלן:לא למדתי חנ"ם, אבל יש לי ניסיון מעשי, עבדתי הרבה עם תלמידות עם קשיים לימודיים/רגשיים.
מה הופך את הלימודים של ריפוי בעיסוק לקשים?
החומר/העומס/ההתנסות או בכלל משהו אחר?
ועוד משהו שחשוב לי, אם יש לי תואר ראשון בהוראה, אז אני יכולה לעשות הסבה לריפוי בעיסוק או שאני צריכה להתחיל תואר מחדש? יש מצב בכלל לדלג על התואר הראשון וללמוד ישר תואר שני? יש לי הרי תואר בהוראה.
ולגבי קלינאית תקשורת, זה כרגע פחות מעניין אותי כי אני רוצה להתקדם לכיוון התרפיות למיניהן.
תודה ממש!!תוכנית הלימודים של ריפוי בעיסוק בנויה כדלהלן:
בשנה הראשונה: נלמדים קורסים בסיסיים במדעי החברה וההתנהגות, במדעי הרפואה ובריפוי בעיסוק.
בשנה השנייה: נלמדים קורסים מתקדמים במדעי החברה וההתנהגות, במדעי הרפואה ובריפוי בעיסוק.
בשנה השלישית: מתמקדים הלימודים ביישום הרקע התיאורטי ובקורסים מקצועיים מתקדמים.
בשנה הרביעית: מתמקדים הלימודים באינטגרציה בין קורסים וסמינרים קודמים. במסגרת ההכשרה המעשית על הסטודנטיות להגיש פרויקט גמר.
לימודי החוג לריפוי בעיסוק כוללים 30 שבועות של הכשרה מעשית. המלווים בהדרכה אישית. במסגרת הכשרות אלו נפגשות הסטודנטיות עם האוכלוסיות הטיפוליות השונות, ומתנסות ביישום הידע התיאורטי ושיטות הטיפול שרכשו.
ההכשרות המעשיות מתקיימות במחלקות לריפוי בעיסוק במוסדות הרפואיים, החינוכיים והקהילתיים הפרושים ברחבי הארץ.
תנאי קבלה:
תעודת בגרות מלאה/תעודת מכינה קדם אקדמית.
אנגלית ברמת 4 יח"ל.
פסיכומטרי.
ציון באנגלית (100 נקודות).
הקבלה מותנית בתהליך מיון שנערך ע"י מבחר ולאחר מכן ע"י אוניברסיטת חיפה.
(מצוטט מתוך האתר של מבח"ר)
שם ראיתי שעם הנ"ל מגיעים לתואר ראשון.
אין לי מושג מה קורה אם את מגיעה לשם עם תואר ראשון.
יכולה לשאול יכול להיות שמורידים קצת בדרישות?
לגבי תרפיות- שם דווקא כן צריך בסיס של תואר ראשון
שנתיים + שנת התמחות קלינית (לא כולל קורסי קדם)הלימודים יתקיימו ביום אחד מרוכז בשעות 8:30 עד 18:00 + קורסי קיץ מרוכזים + יום נוסף בהכשרה מעשית.:
לצד הלימודים האקדמיים מתקיימת הכשרה מעשית תחת הדרכה.
בנוסף ליום הלימוד, נדרש לשריין יום נוסף בשבוע לצורך הכשרה מעשית. בשנה א' ההכשרה המעשית מתקיימת במתכונת של סמינר קליני כאשר התלמידים משובצים בקבוצות קטנות על ידי היחידה במסגרות ההכשרה או שירותים שנבחרו על ידי היחידה. היחידה משתדלת לשבץ את הסטודנט במקומות הכשרה קרוב למקום המגורים אך אינה מתחייבת או יכולה להיענות לכל בקשה או העדפה. בשנה ב' ההכשרה המעשית מתקיימת במתכונת של התנסות עצמאית במוסדות הקשורים לחינוך, רווחה ובריאות.
במספר מוסדות הסטודנטים יחויבו לקבל חיסונים בהתאם לנוהלי המקום והוראות משרד הבריאות. הנסיעות למקומות ההכשרה חלות על הסטודנט. נוכחות סדירה בהכשרה מעשית והדרכה הינה חובה, לאורך כל השנה כולל חופשת סמסטר. הכשרה מעשית כוללת סמינר קליני בשנה א', הכשרה מעשית בשנה ב', הדרכה קבוצתית באוניברסיטה (שנים א, ב), הדרכה פרטנית בשדה (שנה ב), השתתפות חובה בסדנאות קליניות המוצעות מדי שנה בחופשות הסמסטר.
היעדרות מהכשרה מעשית מחייבת השלמת השעות החסרות
לאחר סיום התואר ניתן להשלים שעות הכשרה מעשית נוספות במסגרת תוכנית הכשרה מעשית מתקדמת. שנה זו נועדה לאפשר השלמת שעות הכשרה מעשית תחת הדרכה בהתאם למתווה המועצה להשכלה גבוהה ובהתאם להצעת החוק להכרה במעמד מטפלים באמנויות. הקבלה לתוכנית לאחר סיום התואר אינה אוטומטית ומותנית בציון "עובר" בהכשרה מעשית בתוכנית התואר השני ובראיון אישי, ע"פ שיקול דעתה של וועדת הקבלה. בתום שנה זו, לאחר השלמת כל החובות, מסיים התוכנית יהיה זכאי לאישור על השלמת 960 שעות הכשרה מעשית.
מועמדות ללימודי מ"א בטיפול באמצעות אמנויות מחייבת עמידה בתנאים הבאים:
זכאות לתואר ראשון ממוסד להשכלה גבוהה בארץ או בחו"ל המוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה בציון סופי של 85 לפחות.
לימודי קדם – פירוט בהמשך.
עמידה במבחן קבלה באנגלית בציון 80.
הצהרת כוונות.
המלצה מגורם אקדמי.
ראיון קבלה.
מועמד בעל תואר ראשון ממוסד להשכלה גבוהה ששפת ההוראה בו אינה עברית חייב לעמוד בבחינת ידע בעברית ברמה הנדרשת על ידי האוניברסיטה, כתנאי לזכאותו לתואר.
מועמדים בוגרי אוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן בוגרי אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, יחויבו לעמוד בהצלחה במבחן GRE או בלימודי השלמה במסגרת התואר הראשון.
מועמדים בוגרי תואר ראשון, שלא למדו את הקורסים הבאים בלימודי התואר הראשון, יחויבו בהשלמות הנלמדות ברמת התואר הראשון במוסד אקדמי מוכר המעניק תואר מוכר על ידי המל"ג בתחום החינוך ו/או הפסיכולוגיה ו/או עבודה סוציאלית. קורסים אלה אינם נכללים בתוכנית המ"א. יש לסיים את כל קורסי הקדם בציון 80 לפחות עד תחילת שנת הלימודים.
קורסי השלמה טיפוליים עבור מי שאינו בא מתחום הטיפול:
מבוא לפסיכולוגיה – 2 נ'
פסיכופיזיולוגיה – 2 נ'
פסיכולוגיה התפתחותית –4 נ'
פסיכופתולוגיה (פסיכולוגיה אבנורמלית) – 4 נ'
סטטיסטיקה – 2 נ'
שיטות מחקר – 2 נ'
תיאוריות אישיות – 2 נ'
סה"כ 18 נ' (כ – 320 שעות)
לימודי השלמה מתחום האמנויות:
בעל תואר ראשון שאינו מתחום האמנויות צריך לצבור 500 שעות לימוד מתחום האמנות הרלבנטי.
300 שעות לימוד ממוסד אקדמי מוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה או ממוסד מקצועי או אמנותי המוכר ע"י משרד החינוך ו/או התרבות והספורט) ו – 200 שעות ניסיון בשדה בהתאם למגמה. יש להגיש אישורים על כל 500 השעות.
300 שעות – שעות מעשיות בציור, פיסול, רישום. בגרות בהיקף של 5 יחידות באמנות מזכה ב – 200 שעות לימוד.
200 שעות – אחת או יותר מהאפשרויות הבאות:
ג"כ מתוך האתר של מבחר.
- 56 שעות של קורס תיאורטי באמנות (לדוגמא תולדות האמנות) או לימוד אומנות בסדנאות לימודיות הכוללות מגע עם חומרי יצירה.
- לימוד של שעות אמנות במוסדות לא מוכרים – יש להגיש אישור מהמורה המלמד שמפרט את התכנים וכן קורות חיים של המורה המלמד
- לימוד של שעות באמנות מעבר לציור, פיסול, רישום (לדוגמא צורפות, קדרות, צילום, הדפס, מגזרות נייר, ציור על עץ, ויטראז'. מותנה באישור ראש המגמה ) בנוסף יש להגיש צילום של 5 יצירות מודפסות בצבע על נייר A4 ולציין מועד בו נעשו היצירות (ניתן לצלם מס' יצירות על עמוד אחד).
המקצוע כן, הלימודים פחות (ככה זה תמיד, נכון?)נו, מה אומרת, מתאים לך??
אין מקצוע טיפולי בסגנון שהלימודים שלו קלילים יותר?
בדיוק לכן זה לא כ"כ פשוט.אם זה היה כ"כ פשוט נראה לי היו הרבה יותר לומדות את המקצוע ממה שהיום.
זה לא אמור להיות ככהבדיוק לכן זה לא כ"כ פשוט.
עדיף מחסור ממטפלים שרלטניםזה לא אמור להיות ככה
יש היום מחסור במטפלים מסוגים אלו, כנראה בגלל שקשים כל כך בלימודים,
ועם לימודים כאלו דורשניים נראה שהמחסור כאן כדי להישאר.
וואו הלכת רחוק ממש!עדיף מחסור ממטפלים שרלטנים
שמיסבים נזק.
קורסי השלמה טיפוליים עבור מי שאינו בא מתחום הטיפול:
מבוא לפסיכולוגיה – 2 נ'
פסיכופיזיולוגיה – 2 נ'
פסיכולוגיה התפתחותית –4 נ'
פסיכופתולוגיה (פסיכולוגיה אבנורמלית) – 4 נ'
סטטיסטיקה – 2 נ'
שיטות מחקר – 2 נ'
תיאוריות אישיות – 2 נ'
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט צ'
קלז צַדִּיק אַתָּה יי וְיָשָׁר מִשְׁפָּטֶיךָ:קלח צִוִּיתָ צֶדֶק עֵדֹתֶיךָ וֶאֱמוּנָה מְאֹד:קלט צִמְּתַתְנִי קִנְאָתִי כִּי שָׁכְחוּ דְבָרֶיךָ צָרָי:קמ צְרוּפָה אִמְרָתְךָ מְאֹד וְעַבְדְּךָ אֲהֵבָהּ:קמא צָעִיר אָנֹכִי וְנִבְזֶה פִּקֻּדֶיךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קמב צִדְקָתְךָ צֶדֶק לְעוֹלָם וְתוֹרָתְךָ אֱמֶת:קמג צַר וּמָצוֹק מְצָאוּנִי מִצְוֹתֶיךָ שַׁעֲשֻׁעָי:קמד צֶדֶק עֵדְוֹתֶיךָ לְעוֹלָם הֲבִינֵנִי וְאֶחְיֶה: