מידע שימושי אח שדוחף את התינוק

ליבי ל

משתמש מקצוען
התינוק למד לזחול והוא לא מרשה לו במשחקים,דוחף אותו וכו
תודה!
 

פוינט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אח שמיצר את צעדיו של האח הקטן ממנו
למעשה זועק להורים - המקום שלי התערער!
הוא היה עד עכשיו הקטן, עד עכשיו הוא סחט קריאות התפעלות ופוצימוצי
ופתאום יש מישהו שתפס את מקומו.
זה תהליך סביר והגיוני, ומותאם לגיל, ויכול להמשך אפילו שנים.

אוכל לומר שכשמבינים שזו בעצם אמירה או קריאת הצלה
קל יותר ונח יותר להתנהל מול הגדול (שהוא בעצמו קטן, כן.)
כי התחושה הראשונה שעולה בנו היא חמלה והבנה, ולא כעס ותסכול.
זו התייחסות ראשונה.

ההתייחסות הבאה, היא בשעת מעשה, כשהוא דוחף או מציק
לחבק וללטף אותו, לומר לו שהוא אח גדול ואתם אוהבים אותו
לתת לו יותר תשומת לב,
ובעצם לתת לו לחוש מחדש את המקום שלו,
קצת יותר פוצימוצי בשאר חלקי היום בלי קשר לתינוק,
פשוט להתייחס לקושי ולהכיל את המעבר שלו,
אפשר גם לומר לו שהוא גדול ואתם שמחים שהוא נותן לתינוק לשחק במשחקים,
ולהפוך אותו שותף לטיפול בתינוק.

בדרך כלל זה עוזר.

הרבה נחת!
 

ליבי ל

משתמש מקצוען
אח שמיצר את צעדיו של האח הקטן ממנו
למעשה זועק להורים - המקום שלי התערער!
הוא היה עד עכשיו הקטן, עד עכשיו הוא סחט קריאות התפעלות ופוצימוצי
ופתאום יש מישהו שתפס את מקומו.
זה תהליך סביר והגיוני, ומותאם לגיל, ויכול להמשך אפילו שנים.

אוכל לומר שכשמבינים שזו בעצם אמירה או קריאת הצלה
קל יותר ונח יותר להתנהל מול הגדול (שהוא בעצמו קטן, כן.)
כי התחושה הראשונה שעולה בנו היא חמלה והבנה, ולא כעס ותסכול.
זו התייחסות ראשונה.

ההתייחסות הבאה, היא בשעת מעשה, כשהוא דוחף או מציק
לחבק וללטף אותו, לומר לו שהוא אח גדול ואתם אוהבים אותו
לתת לו יותר תשומת לב,
ובעצם לתת לו לחוש מחדש את המקום שלו,
קצת יותר פוצימוצי בשאר חלקי היום בלי קשר לתינוק,
פשוט להתייחס לקושי ולהכיל את המעבר שלו,
אפשר גם לומר לו שהוא גדול ואתם שמחים שהוא נותן לתינוק לשחק במשחקים,
ולהפוך אותו שותף לטיפול בתינוק.

בדרך כלל זה עוזר.

הרבה נחת!
חשוב באמת לזכור
הוא מקבל המווווווןןןןןןן יחס אבל מסכן התינוק גם
 

ליבי ל

משתמש מקצוען
לדאוג שהקטן לא יפרק לו את המשחקים, לא יהרוס או ייגע לו. אפשר לכוון את הילדון לשחק על השולחן, ככה התינוק לא יוכל לגעת או לפרק.
בעיקר לתת לו את הביטחון שאתם שומרים עליו ועל הצעצועים שלו.
זה מה שאני מנסה..
 

נחמה למה

משתמש מקצוען
התינוק למד לזחול והוא לא מרשה לו במשחקים,דוחף אותו וכו
תודה!
למדתי פעם...
תינוק מגיל 1.5 עד 4 בערך יש לו 4 דפוסי חשיבה שמאפינים אותו:

1. משחקי כאילו - המציאות והדמיון עדיין מעורבבים לו ולכן הוא יכול לומר שמשהו קרה, בעוד שלכולנו ברור שהוא מדומין. והוא באמת בטוח שזה קרה כי המוח שלו עדיין לא עושה הפרדה.

2. חשיבה טרנסדוקטיבית - שתי אירועים שאין קשר בינהם שהוא מקשר בינהם כ'סיבה ותוצאה'
כמו: ביום שישי תמיד אוכלים לחם עם שוקולד. אם תביאי לו לחם עם שוקולד ביום שלישי הוא יגיד/יחשוב אה, היום יום שישי... או אם הולכים לישון - אז עכשיו לילה.

3. אנימיזם (מלשון ANIMAL) - לתת לחפץ דומם או לצומח חיות - הבובה עצובה (כי אני עצוב.) השמח צוחקת (כי אני שמח.) הדובי חולה (מכיר מישהו חולה...)

4. אגוצנטריות - הילד לא מודע שלסובבים אותו יש תחושות וחיים משלהם. הוא יכול לקחת לחבר את הבובה ובאמת לא להבין למה החבר בוכה כי הרי הוא עצמו שמח!

נראה לי שכאן את מתארת את המאפין הרביעי של הגיל הזה.
נורמלי בהחלט והם עוד יהיו חברים טובים...

ועוד משהו, יש בגיל הזה 2 סוגי אלימות. אלימות אינסטרומנטלית (עם מטרה) ואלימות עוינת (סתם כי הוא עצבני)
את מתארת אלימות עם מטרה - מפריע לו שאח שלו הורס לו והאלימות הזאת ממש הגיונית הוא סה"כ מגן על עצמו!
בגיל הזה את כבר יכולה להציע לו לוותר אבל ממש לא לדרוש ממנו את זה.

באופן מעשי קחי נשימה עמוקה, תגדירי לגדול באיזה מקום הוא יכול לשחק בלי שהקטן יהרוס לו (על שולחן וכד')
ובמה הם משחקים ביחד וצוחקים אם נהרס (כמו קפלה, מגנטים וכאלה)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  62  פעמים

לוח מודעות

למעלה