אז שאלו את ג'קי מה זה פרספקטיבה

הגיבן

משתמש סופר מקצוען
כמיקוד לאשכול הזה

@ג'קי ירחי העלה את הציור שלמטה (לכו לאשכול כדי לתת לייק. מומלץ!:cool:)

ka56-b-jpg.458151

והעלה לנו תזכורת לשאלה שמאוד מסקרנת אותנו: איך הוא עושה את זה? ספציפית פרספקטיבה. למרות שלא היה מזיק אילו הוא היה מסריט לנו מדי פעם את כל שאר מה-שהוא-עושה. סתם הצעה. לכולכם, בעיקרון.

@ronitg , @ליקי ;) , @פיציקטו מעתבקות את התגובות שלהן כסדרן, אז נא להמתין שנגמור כדי להגיב. (מתישהו בשנה הבאה?)
אני אעלה את התגובות של רבינו לאונרדו ברשותו.

הוי, אני חושבת עכשיו על הלוגיסטיקות. הממם.
זה כנראה לא יצליח. ראו הוזהרתם.:D
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יש כמה טיפים לאנשים שכבר למדו פרספקטיבה?
נורא קשה ליישם את זה.
ברור שזה נושא רחב כמו הים, אבל אולי יש לך כמה טיפים שימושיים כאלו, מהניסיון שלך.
אני לא מתכוונת ללמד פרספקטיבה מההתחלה
 

ליקי ;)

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
קונטרול סי קונרטול וי:

והפעם בפינתנו "הידעת?"- ורמיר.

שמעתם על ורמיר?
צייר שברבים מציוריו נמצאו חורים במרכז הציור.
החוקרים שבדקו אותם גילו שהוא עשה זאת כדי להקל עליו בשרטוט הפרספקטיבה.
החור נוצר מסיכה שהוא תקע בבד הציור, אליה חיבר ורמיר חוט שאותו מתח לצד שבו היה מעונין:

הנה אחד מציוריו שצויר כך:
%D7%95%D7%A8%D7%9E%D7%99%D7%A8-%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7%A4%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%91%D7%94-jpg.460131

והנה החור בבד:
%D7%97%D7%95%D7%A8-%D7%95%D7%A8%D7%97%D7%9E%D7%99%D7%A8-png.460132

זה יצירתי, זה!
 

הגיבן

משתמש סופר מקצוען
נכון פעם השתמשו בכך במיוחד על ציורי בד. אבל היום יותר נוח להשתמש בסרגל.
הנושא של פרספקטיבה כל כך רחב שעדיף לשאול נקודתית. את יכולה גם לשלוח עבודה גמורה ולפי זה בונים פרספקטיבה עליו.
אוקי, יש לי רעיון. תסתכלי על הציור ש @ליקי ;) שמה. נכון שיש מגוז אחד מרכזי אבל אני רוצה שתשימי לב על הרצפה. 2 שאלות: האם הציור של הרצפה הולך אך ורק לפי המגוז הקיים? האם המרחק באריחים הוא שווה?
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
לא רואה עוד משהו חוץ מהמגוז המסומן.
לגבי המרחקים - ברור שהמרחק באריחים הולך ומצטמצם ככל שזה מתקרב למגוז
 

פיציקטו

מהמשתמשים המובילים!
איור וציור מקצועי
סאונד והפקות אולפן
יש כאן עוד נקודות מגוז על קו האופק.
המרצפות מיושרות על פרספקטיבה של שתי נקודות מגוז.


עריכה: כתבנו יחד, לייקי :D
נכון! המרצפות לפי פרספקטיבה אחרת. דו מגוזית!
לא שמתי לב עד עכשיו.
מה זה???
%E2%80%8F%E2%80%8F%D7%9C%D7%9B%D7%99%D7%93%D7%94-jpg.460758

ורמיר, אנחנו מאחוריך!
 
נערך לאחרונה ב:

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
ואו, לא שמתי לב
בעצם עוד 2 נקודות מגוז בשביל הטקסטורה של האריחים, נכון?

וזה בדיוק מה שאני שואלת בעצם,
בשביל ציורים קלילים כאלו, שלא בא לי לשבת עם סרגל ולעשות נקודות מגוז לכל חפץ בפני עצמו
(הרי חוץ מהקירות, או מיטה שמוצמדת לקיר, רוב הדברים לא מקבילים אחד לשני)
אין דרך קלילה יותר? רק לשבת עם סרגלים ונקודות מגוז?
לא צריכה דיוק מילימטרי, רק שיהיה הגיוני


 
נערך לאחרונה ב:

שאול יצחק

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
ואו, לא שמתי לב
בעצם עוד 2 נקודות מגוז בשביל הטקסטורה של האריחים, נכון?

וזה בדיוק מה שאני שואלת בעצם,
בשביל ציורים קלילים כאלו, שלא בא לי לשבת עם סרגל ולעשות נקודות מגוז לכל חפץ בפני עצמו
(הרי חוץ מהקירות, או מיטה שמוצמדת לקיר, רוב הדברים לא מקבילים אחד לשני)
אין דרך קלילה יותר? רק לשבת עם סרגלים ונקודות מגוז?
לא צריכה דיוק מילימטרי, רק שיהיה הגיוני


אחרי שתביני טוב את העקרונות ותשרטטי כמה פעמים, זה יתחיל לבוא אוטומטי בלי שרטוטים.
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אחרי שתביני טוב את העקרונות ותשרטטי כמה פעמים, זה יתחיל לבוא אוטומטי בלי שרטוטים.
הבנתי טוב את העקרונות הבסיסיים, ושרטטתי את זה יותר מכמה פעמים
וסה"כ אני בסדר עם זה, ברמה המקובלת
אבל אני מחפשת עצה מבעלי ניסיון, משהו שיכניס אותי יותר לעומק של הדברים
כי לשבת לשרטט קווים לכל חפץ בנפרד - לזה אין לי סבלנות (אבל אולי אין ברירה בתור התחלה, כמו ש @ג'קי ירחי אמר)
 

אפרת 10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הבנתי טוב את העקרונות הבסיסיים, ושרטטתי את זה יותר מכמה פעמים
וסה"כ אני בסדר עם זה, ברמה המקובלת
אבל אני מחפשת עצה מבעלי ניסיון, משהו שיכניס אותי יותר לעומק של הדברים
כי לשבת לשרטט קווים לכל חפץ בנפרד - לזה אין לי סבלנות (אבל אולי אין ברירה בתור התחלה, כמו ש @ג'קי ירחי אמר)

מעניין מה שאת כותבת, לא נשמע לי שאפשר להפטר מהשרטוט קווים
בציור האקדמי מציירים קווי פרספקטיבה (בצורה חלשה) גם לצ'ופצ'יק של הקומקום, ממש להכל!

אדרבה, אם יש לזה עצה, אני גם אשמח :D
 

פיציקטו

מהמשתמשים המובילים!
איור וציור מקצועי
סאונד והפקות אולפן
משהו שיכניס אותי יותר לעומק של הדברים
תרגול מסיבי. זו דעתי.
שבי על כל נושא בנפרד ותיישמי אותו בציורים עם משמעות.
אחר כך תוכלי להסתפק גם בקווים קלילים או כאלו שאת משרטטת בדמיון.
 

הגיבן

משתמש סופר מקצוען
מעניין מה שאת כותבת, לא נשמע לי שאפשר להפטר מהשרטוט קווים
בציור האקדמי מציירים קווי פרספקטיבה (בצורה חלשה) גם לצ'ופצ'יק של הקומקום, ממש להכל!

אדרבה, אם יש לזה עצה, אני גם אשמח :D
אחרי שמתנסים בזה הרבה, והחומר ממש מונח בראש, לא צריך לשרטט את כל החישובים האלה. רק במקרה שאת רואה בעיניים שהתוצאה לא נראית אמיתית, את חוזרת לקווים כדי שיעזרו לך.

או כשהתוצאה הארכיטקטונית מאוד חשובה, כמו בציור של ג'קי למעלה.

ציור אמור להיות כיף, לא חשבון.
 

אפרת 10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אחרי שמתנסים בזה הרבה, והחומר ממש מונח בראש, לא צריך לשרטט את כל החישובים האלה. רק במקרה שאת רואה בעיניים שהתוצאה לא נראית אמיתית, את חוזרת לקווים כדי שיעזרו לך.

או כשהתוצאה הארכיטקטונית מאוד חשובה, כמו בציור של ג'קי למעלה.

ציור אמור להיות כיף, לא חשבון.

אני לגמרי בעד

אגב, סטרת עכשיו את הכלל הבסיסי בציור אקדמי.. לא כך?
 

נעה כץ

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
אני לגמרי בעד

אגב, סטרת עכשיו את הכלל הבסיסי בציור אקדמי.. לא כך?
ממש לא.
בציור אקדמי לומדים את הכללים מסיבי ואחר כך, כשמאומנים היטב, מציירים חופשי עם קווי עזר בסיסיים בלבד.
וכמו שהגיבן כתבה: ציור זה כיף, לא חשבון.
גם אקדמי זה כיף.
רוצה דוגמא?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה