אור חושך והלחץ שבניהם

וי שלוק

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אור חג האורים הוא ספק בלתי נדלה עבורי של לחץ!

מאז שאני יוצא מהמקווה עם הפאות הרטובות כשמחל להחשיך יומו הראשון של חג האורים אני נכנס לפאניקה עצומה, נגדש בתעוקה חונקת בחזה. להרגיש אור וחיות בחג המלא אורות אפילו למטה מי' טפחים.

הגארטל נחגר על סף החנק, ואני מתנודד מול הלהבות כלולב בבית קרעטשניף ברגעי שיא, ו...גארנישט, במוח שלי טסות מחשבות מה אני אמור כעת לחוש, אך עולם התחושות שלי נמצא אי שם באנטרקטיקה הקפואה.

מתוסכל מתיישב ליד השולחן, אולי בפולחן הסופגניות אמצא תקוותי, נוגס בכולם בקרם שניט, ריבת חלב, שוקולד תות, נזהר מלטעום בריבה הפשוטה – מה אני מעוניין בכאלה אורות נדושים??

אך גם חלק זה מכזיב, למרות כל הקילוגרמים שהוספתי, התחושות ממני והלאה רק תחושת כובד משונה ואכזבה עזה.

למחרת כבר שירכתי רגלי למקווה, אך אם אתמול לא הלך כבר לא שווה כלום, בתוך הבור אני רואה לידי צף איזה יהודי גדול, מחויך, נראה מאושר למרות האורות שאין בחנוכה. עכשיו אני נזכר שאתמול כשהייתי בדרכי הביתה ראיתיו מהדס מעדנות עם מגבת מרושלת על כתפו.

והוא פונה אלי: "הי, אתה שם, מה הלחץ?" "חנוכה, אחי, תחייך".

"חנוכה, אחי" התזתי בלעג מריר, "זה הסיבה לא לשמוח".

"למה אתה להגיד ככה?"

פתאום אני מוצא את עצמי נשפך לפניו, "איפה האורות של החנוכה? אומרים שמרגישים אור אפילו פחות מי' טפחים, ואני לא חש כלום, למה אני עוד יותר למטה?? אה, הכל דכאון אחד ארוך!"

"אתה יודע למה, אתה בלחץ, תנסה לזרום, 'להוריד את הרגל מהגז', תגיד את כל המזמורים בנחת, בכוונה פשוטה, בלי לצפות לכלום, ותראה".

ניסתי, זה עובד!!!

* נכתב לפני כמה שנים, ואמיתי.
 

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
פרסום וקופי
הוכיח אותי הרבה להיות בשמחה דייקא בשבת...
ואמר: הלא גם בעל הבית פשוט שמח בשבת, בהדגים והז'ופיצא שלו.
ואחר כך אמר לי:
עתה יהא לך ממה להיות במרה שחורה...

כוונתו, כי מאחר שהוכיח אותי הרבה להיות בשמחה בשבת,
יכול להיות שאהיה חס ושלום במרה שחורה ביותר מזה בעצמו,
מחמת שצריכין להיות בשמחה בשבת ואיני זוכה לזה...

(שיחות הר"ן - אות קנה)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  22  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה