התייעצות אוריה רוצה ללמוד ניתוח פונדמנטלי

s976

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
אוריה התרשם מדרכו של וורן באפט, וכעת הוא רוצה ללמוד ניתוח פונדמנטלי
הוא רוצה להתמצא יותר ביסודות החשבונאות, לקרוא ולנתח דוחות, להעריך את הערך של החברות

תמליצו לו איך לעשות זאת בצורה מסודרת ומעמיקה (אבל לא מייגעת מעבר למידה).
 

איש פנינים

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
 

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
אוריה התרשם מדרכו של וורן באפט, וכעת הוא רוצה ללמוד ניתוח פונדמנטלי
הוא רוצה להתמצא יותר ביסודות החשבונאות, לקרוא ולנתח דוחות, להעריך את הערך של החברות

תמליצו לו איך לעשות זאת בצורה מסודרת ומעמיקה (אבל לא מייגעת מעבר למידה).
יש קרנות סל שעושות את זה.
 

s976

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יש קרנות סל שעושות את זה.
נראה שבלי הצלחה מיוחדת...
אם אתה מדבר על ISCV - מדשדשים במקום כבר 3 שנים
 

s976

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
אולי זה אומר משהו?
בלי להיות טרחן, אולי באמת כדאי שיפנימו, שאם אני קונה את כל השוק, יש לי את התשואות של כל החברות שהפתיעו ללא גרם עבודה.
לא חושב שמישהו מתווכח עם זה
 

s976

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
אפשר לנחש מדוע?
שאלה יפה. אין לי עדיין גירסא סדורה בנושא.
שוחחתי על זה עם GPT. מצרף את התרגום של התשובה
אני חושב אבל ש-GPT מוטה לצד השמרני.

למרות העדויות המצביעות על הקושי לנצח את השוק באופן עקבי, משקיעים רבים עדיין עוסקים באסטרטגיות השקעה אקטיביות כגון בחירת מניות וטכניקות אחרות מכמה סיבות:

1. **ביטחון עצמי מופרז:** חלק מהמשקיעים מאמינים ביכולתם לנצח את השוק, אפילו מול ראיות המצביעות אחרת. הטיית ביטחון יתר יכולה לגרום לאנשים להאמין שהם בעלי מיומנות או תובנות מעולות שיאפשרו להם להשיג תשואות מעל הממוצע.

2. **הטיות התנהגותיות:** משקיעים נתונים להטיות התנהגותיות שונות שיכולות להשפיע על קבלת ההחלטות שלהם, כגון אפקט הנטייה (נטייה להחזיק בהשקעות מפסידות), הטיית אישור (מחפשים מידע המאשש אמונות קיימות), וכן מנטליות עדר (בעקבות פעולות של אחרים). הטיות אלו יכולות להוביל משקיעים לעסוק באסטרטגיות אקטיביות למרות ראיות המצביעות על חוסר היעילות שלהן.

3. **רצון בשליטה:** השקעה אקטיבית יכולה לספק למשקיעים תחושה של שליטה על ההשקעות שלהם, ומאפשרת להם לקבל החלטות על סמך המחקר והניתוח שלהם במקום פשוט לעקוב אחר ביצועי המדד. תחושת שליטה זו יכולה להיות מושכת למשקיעים מסוימים, גם אם היא מלווה בסיכון ומאמץ נוספים.

4. **סיפוק רגשי:** בחירה מוצלחת של מניות בודדות או תזמון השוק יכול לספק למשקיעים תחושה של הישג ואימות. סיפוק רגשי זה עשוי לגבור על הרווחים או ההפסדים הכספיים הקשורים להשקעה אקטיבית.

5. **פוטנציאל לתשואות גבוהות יותר:** בעוד שהראיות מצביעות על כך שקשה לנצח את השוק באופן עקבי, חלק מהמשקיעים עדיין עשויים להאמין שהם יכולים להשיג תשואות מעל הממוצע באמצעות אסטרטגיות אקטיביות. למרות שהסיכויים עשויים להיות נגדם, הפיתוי של תשואות גבוהות יותר יכול להיות משכנע.

6. **גיוון אסטרטגיות:** חלק מהמשקיעים משלבים אסטרטגיות אקטיביות לצד השקעות פסיביות כחלק מגישת תיק מגוונת. הם עשויים להקצות חלק מתיק ההשקעות שלהם לאסטרטגיות פעילות בתקווה לשפר את התשואות או להפחית את הסיכון באמצעות פיזור.

7. **מנהלי כספים מקצועיים:** משקיעים מוסדיים כמו קרנות גידור וקרנות נאמנות מעסיקים מנהלי כספים מקצועיים שמופקדים על ביצועים טובים יותר מהשוק. למנהלים אלה עשויה להיות גישה למחקר, טכנולוגיה ומשאבים מתוחכמים שאין למשקיעים בודדים, מה שמוביל חלק מהמשקיעים להקצות הון לקרנות אלה בתקווה להשיג תשואות מעולות.

בסופו של דבר, בעוד אסטרטגיות השקעה אקטיביות עשויות להציע יתרונות פוטנציאליים, חשוב למשקיעים לשקול היטב את הראיות ולשקול את הסיכונים והתגמול הפוטנציאליים. השקעה פסיבית, הכוללת מעקב אחר ביצועי מדדי השוק באמצעות קרנות אינדקס בעלות נמוכה או תעודות סל, נותרה גישה פופולרית ויעילה עבור משקיעים רבים המבקשים לבנות עושר בטווח הארוך.
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה