עזרה אולי נצליח לשנות את העולם

תיק כבד

משתמש צעיר
נכנסתי לנושא הזה באשכול אחר וקצת הותקפתי, אך לדעתי הוא שווה אשכול בנפרד.
בלי להתייחס לעיר מסוימת או למגזר ספציפי (ובוודאי שלא לעירייה כלשהי!), כדאי להכניס יותר למודעות שמירה על המרחב הציבורי.
יצא לי פעם להיות בפארק הפיראטים, גינה יפהפייה על חוף אשדוד, בשעות הבוקר המוקדמות. צוות שלם עבד לנקות את כל הגינה. אחרי כשעתיים - המקום היה נראה כמו מזבלה! ויש שם פחים!
דוג' נוספת: בחצר הבניין שלנו 4 פחים ב 4 רוחות השמיים. למה כמעט כל מי שמסיים לאכול זורק את הפסולת על הרצפה? יש לי הרבה דוגמאות אבל אני לא רוצה להלאות ואני בטוחה שלכל אחד קופץ משהו.
אולי אם כל אחד שקורא את דבריי יחליט לנסות לשנות אותו ואת ילדיו העולם שלנו יהיה יפה יותר.
ובבקשה - רק מה שבידיים שלנו! ולא של אף איש ציבור/שכן/עובד ניקיון וכו'. תודה מראש.
 

בן ציון הלמ

משתמש מקצוען
זה באמת תיק כבד..
קשה עד בלתי אפשרי לחנך ציבור.
זה הרגלים שמתחילים בבית,
מי שמחנך לסדר ונקיון מצליח לשמור עליהם גם בחוץ.
הבעיה היא, שרוב הציבור כורע תחת עומס המטלות של הבית,
והרבה הורים קשה להם הבלאגן שהילדים עושים בבית אעפ"כ אין להם שליטה על המצב.
מאמין שכולם מסבירים לילדים שגם הפארק זה כמו הבית שלהם וצריך לשמור עליו נקי,
אבל הילד אומר לעצמו אם זה כמו הבית אז אפשר ללכלך...
תודה על שאתם מעוררים את הנושא החשוב.
 

סטיל יאנג

משתמש מקצוען
תודה על העלאת הנושא.
חשוב. מכבד אותנו מול עצמנו.
בעיקר אכן כמאמר הכותב/ת בעיקר בפארקים וכדו'
זה באמת @תיק כבד...
קשה עד בלתי אפשרי לחנך ציבור.
זה הרגלים שמתחילים בבית,
מי שמחנך לסדר ונקיון מצליח לשמור עליהם גם בחוץ.
הבעיה היא, שרוב הציבור כורע תחת עומס המטלות של הבית,
והרבה הורים קשה להם הבלאגן שהילדים עושים בבית אעפ"כ אין להם שליטה על המצב.
מאמין שכולם מסבירים לילדים שגם הפארק זה כמו הבית שלהם וצריך לשמור עליו נקי,
אבל הילד אומר לעצמו אם זה כמו הבית אז אפשר ללכלך...
תודה על שאתם מעוררים את הנושא החשוב.
זה חלק אינטגרלי מהחינוך לא?
ולא, זה לא כמו הבית, כאן זה גם מפריע לאנשים אחרים...
גורם נזק לחיות/ בנ"א וכו'.
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
זה הרגלים שמתחילים בבית,
מי שמחנך לסדר ונקיון מצליח לשמור עליהם גם בחוץ.
לצערי זה לא נכון במאת אחוזים
יש אנשים שאכפת להם מאד מאד מד' אמותיהם הפרטיות וכלום מעבר להן.
מכירה אזור שבו יש תחרות עזה ברמת השיפוץ והאבזור בבתים פנימה, אבל מצב הבנינים החצרות והרחובות מעורר סלידה ממש.
במו עיני ראיתי עקרת בית מוקפדת מאד, עם בית מטופטפ כארמון, אישה לא צעירה אפילו, מיידה באדישות פסולת הרחק ממטחווי ידה. לא לתוך פח, מה פתאום, סתם לרשות הרבים.
 

Hbendi

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
זה באמת @תיק כבד...
קשה עד בלתי אפשרי לחנך ציבור.
זה הרגלים שמתחילים בבית,
מי שמחנך לסדר ונקיון מצליח לשמור עליהם גם בחוץ.
הבעיה היא, שרוב הציבור כורע תחת עומס המטלות של הבית,
והרבה הורים קשה להם הבלאגן שהילדים עושים בבית אעפ"כ אין להם שליטה על המצב.
מאמין שכולם מסבירים לילדים שגם הפארק זה כמו הבית שלהם וצריך לשמור עליו נקי,
אבל הילד אומר לעצמו אם זה כמו הבית אז אפשר ללכלך...
תודה על שאתם מעוררים את הנושא החשוב.
אצלינו דוקא הפוך..
אנחנו ממש לא מסבירים שזה כמו הבית
הפארק שייך לכולם. הבית לא.
בבית- החלטה שלנו איך ייראה הבית. מבחינתי שיהיה מזבלה.
אבל הפארק? זה לא רכוש שלנו, וכשהם זורקים עטיפות/לכלוכים וכו' הם משחיתים רכוש של אחרים
אנחנו תמיד מדגישים להם את:
"תן דעתך שלא תקלקל את עולמי"
מה גם שיש פה עוד יותר את הענין של א"י וכו'

שלא תצא תחת ידינו.
ש'כוייח על העלאת הנושא. ולוואי שיצליח!
 

ששונית

משתמש מקצוען

עולם כמנהגו נוהג
 

בן ציון הלמ

משתמש מקצוען
אצלינו דוקא הפוך..

ולא, זה לא כמו הבית, כאן זה גם מפריע לאנשים אחרים...
מעניין מאוד, שכל פעם שאני נמצא באיזה פארק, וזה קורה לא מעט,
אני לא רואה את כל האנשים הנחמדים שכותבים כאן בלהט.
בקושי מסתכלים אם הילדים שלהם עדיין בחיים,
בטח שלא היכן הם זורקים את הנייר של הארטיק והבמבה.
 

סטיל יאנג

משתמש מקצוען
בעקבות האשכול אני חושבת פה, שלא ממש מעוררים את העניין במוסדות הלימוד,
לכאורה מתוך רצון לשים את הדגשים על עניינים רוחניים יותר.
אבל זה גם נצרך, בכלל שמירה על העולם, (גם עגלות סופר, כיכרות, בריכה, חוף ים, פחי מיחזור... )
 

קפה קפה

משתמש מקצוען
בעיני זה רק דוגמא אישית.
כשאמא/ אבא עוברים בסלון ורואים על הרצפה טישו זרוק הם לא יצרחו בקול: "מי השאיר כאן טישו?" כאן יש הזדמנות להתכופף ולהרים ולזרוק לפח.
 

Hinda

משתמש צעיר
ילד שזורק משהו על הרצפה,
הוא עושה את זה כי הוא ראה מישהו אחר שזרק על הרצפה,
ילד לא ממציא התנהגות כזאת
 

רפורמה חרדית

משתמש צעיר
בכל בית יהודי כמעט (שיש ילדים) ערב שבת הבית נקי ומצוחצח, אחרי הסעודה בלילה הסלון נראה אחרי חתונה, כמויות זבל שאריות אוכל על הריפצה ועוד, על אף שיש פח בבית, וגם אם בבית מאוד נזהרים ושומרים על ניקיון, ככה זה ב"ה יש ילדים צוהלים ושמחים וזה טבעי.
אז יש בתים שמייד אחרי הסעודה האמא מנקה הכול פיקס, יש בתים שההורים מחנכים גם את הילדים לעזור ולהוריד את הצלחות שלהם וכ'ו.
לענייננו טבעי מאוד בגינות ציבוריים (בפרט אצלנו שיש המון ילדים רצים נהנים משחקים בלע"ה) שמתלכלכך וצריך לנקות, זה בכל ת"ת ככה גם אם ההנהלה משקיעה מאוד בחינוך הילדים לניקיון, צריך כל יום לנקות את הת"ת כמו בער"פ.
 

סטיל יאנג

משתמש מקצוען
ילד שזורק משהו על הרצפה,
הוא עושה את זה כי הוא ראה מישהו אחר שזרק על הרצפה,
ילד לא ממציא התנהגות כזאת
בד"כ ילדים לא ממציאים, בעניין הזה זה משהו ממש חייתי וראשוני...
כל ילדון פעוט זורק דברים בלי להבין איפה הוא נמצא בכלל.
זה דווקא בעיני הרגל שצריך לעקור, ואי אפשר למנוע מהתחלה.
(אלא אם כן הילד עם גנים (ירושה) ממש ממש מסודרים אז כבר בגיל שנתיים הוא ילמד שלא:))
 

Hbendi

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
בעיני זה רק דוגמא אישית.
כשאמא/ אבא עוברים בסלון ורואים על הרצפה טישו זרוק הם לא יצרחו בקול: "מי השאיר כאן טישו?" כאן יש הזדמנות להתכופף ולהרים ולזרוק לפח.
לא יצרחו בקול אבל גם לא ירימו מיד.
אני כן מבררת מי זרק, קוראת לו להרים ומכניסה את העיקרון...
אם אני אבוא וירים מיד והילד ראה, מה יוצא מזה?
הילד מבין ש'אני זורק ואמא מרימה' הוא לא יבין 'אה, אם רואים משו על הריצפה צריך להרים'
כל זה במסגרת הבית בלבד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה