ראיתי בעיתונות שכתבו על אחד הנפטרים מהמגיפה ר"ל, יהודי תלמיד חכם בן 63, ועיטרוהו בתואר 'האברך'.
שמתי לב שהתואר 'אברך' שתוכנו 'אב בחכמה ורך בשנים' (מקורו במדרש בראשית רבה צ, ג), נתחלק בימינו לשניים:
הליטאים מכנים בו כל 'אב בחכמה' אף אם איננו 'רך בשנים'..
ואילו החסידים מכנים בו כל 'רך בשנים' (נשוי), אף אם איננו 'אב בחכמה'..
האמנם כן?
והאם מאן דהו יודע להצביע על מקורה של טעות זו?
שמתי לב שהתואר 'אברך' שתוכנו 'אב בחכמה ורך בשנים' (מקורו במדרש בראשית רבה צ, ג), נתחלק בימינו לשניים:
הליטאים מכנים בו כל 'אב בחכמה' אף אם איננו 'רך בשנים'..
ואילו החסידים מכנים בו כל 'רך בשנים' (נשוי), אף אם איננו 'אב בחכמה'..
האמנם כן?
והאם מאן דהו יודע להצביע על מקורה של טעות זו?