מידע שימושי אבא עשיר אבא עני

מרשימה

משתמש סופר מקצוען
גם חשבתי על זה..
אבל זה לא זה..
אני לא מצליחה להעביר לכם את זה, אולי כי לי עצמי זה לא מספיק ברור...וכאן טמונה ג"כ חלק מהבעיה..
זאת כזאת מן הרגשה שאני לא רוצה שיהיה לי "העבודה היא חיינו", אני רוצה ליהנות עם משפחתי, לחזור מוקדם הביתה , חופשים כשלהם יש חופשים, לא כל יום, כל היום עבודה ועבודה... (אצלינו במשרד עובדים גם בערב יום כיפור...)
יש אנשים שאוהבים את זה, הם אוהבים לעבוד קשה... אני מוכנה לעבוד קשה אבל לא אוהבת את זה... (שלא תחשבו שאני עצלנית, בבית הפרטי שלי אני מנקה ואופה ועובדת קשה, אבל שם כיף לי לעשות זאת)
הלוואי שיכלתי להיות עקרת בית...
מכאן אני חוזרת לספר, אולי באמת יש דרך לקבל כסף בלי לעבוד כמו סוסים?? ואני כוללת גם את העצמאי בכך. רק שבעצמאי לפחות יש לי את השליטה והחופש. (אולי לא , אולי זאת עבודה פי 7 ומשכורת של רבע פר שעה... אז אולי גם זה לא הכיוון)

אני כל הזמן חושבת שאכן משפחות אברכים הם בני חורין (בעלי אומנם אברך, אבל אנחנו לא יכולים לחיות בצמצום כמו שחיו הוריי וסביבתי בילדות, שם הם חיו רק מקיצבת הכולל+הבטחת הכנסה של דתות+הקיצבאות שהיו אז הרבה יותר גבוהות--לנו יש קצת יותר חלומות ולכן אני חייבת לצאת לעבוד ומרגישה כ"F משועבדת...)

אתם מבינים את כוונתי????

מאד מבינה את ההרגשה.
היתה לי תקופה שהסתובבתי גם כן בהרגשה כזו שאני כל היום עובדת וגם בבית חיי סובבים סביבה, כל היום רצה כדי להספיק כדי ללכת לישון בזמן כדי לקום בזמן לעבודה חד גדיא חד גדיא...
בשלב מסויים למדתי לשחרר לחץ,
בבינהזמנים אני לוקחת חופש שבועיים על חשבוני בלי לחשוב על הכסף, אני יודעת שאני זקוקה לזה ומתייחסת לזה כאל חפץ מאד נחוץ, שאותו אני קונה בלי חשבונות.
אני מרשה לעצמי להחסיר שעות למרות שזה משפיע על השכר כי שלוות הנפש שלי יותר חשובה...
וכמו כן בס"ד עברתי לעבוד קרוב יותר לבית שזה מאד משמעותי מבחינתי.
תנסי לחשוב במסגרת מקום העבודה שלך והצרכים הנפשיים שלך, איפה הפינות שאת יכולה לעגל כדי להקל על עצמך,
ולזכור שאנחנו עובדים בשביל הכסף אבל צריך להזהר שלא "נאבד" בשבילו...
צריך לעשות את ההשתדלות במסגרת הכוחות הפיזיים והנפשיים ולא מעבר.
 

ELFISH

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
עצמאי לא יותר חופשי משכיר, אלא אם הפרנסה לא מבוססת עליו. אם רוצים באמת לפרנס ולבסס על זה כלכלה של משפחה- זה עבדות אפילו יותר משכיר. ונוסף על העבודה גם הדאגה לשיווק ולכסף שלא נכנס באופן קבוע.
 

כהן 656565

משתמש חדש
ממש תודה לכולם!!!
זה לאדווקא שאני רוצה עוד כסף, טוב לנו(יש לי כל...וכמובן הכל משמיים, אם כי כמובן לא יזיק....)
זה ההרגשה הזאת כמו שאמרה ------- שאני לא מסוגלת לראות את עצמי קמה בגיל 40, גיל 50 ,גיל 60!!! לאיזה משרד דלוח ועובדת שם את 8-9 השעות בשביל המשכורת בסוף החודש...........
כך יום יום ,ללא סיפוק,ללא הנאה, כשאני כ"כ נהנית בתחום שלי כעצמאית...(בינתיים עשיתי בעיקר פה ושם אבל כל פעם ההתפעמות מההברקות, הדיוק והניצול עושים לי כ"כ הרבה סיפוק ושמחה)
מצד שני, זה סיכון אדיר ובאופי שלי אני מצהירה שאינני אשת שיווק כלל......
כתוספת על תחילת ההודעה המצותת שהכל משמים נזכרתי
מסופר על אחד מגדולי הדור הקודם (אינני זוכר את שמו) היגיע אליו בחור ואמר לו שרוצה ללכת ללמוד מקצוע כדי שיוכל לאחר החתונה לפרנס את בני ביתו ולגדלם לתורה ... ענה לו הרב ומי אומר שתתחתן אי פעם וגם אם תתחתן מי אומר שיהיה לך ילדים וכו' וכו'
כך שאל לנו לדאוג את דאגת המחר/ גיל -60-70-80-90-100-
"הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים" "מפתח של פרנסה בידו של הקב"ה"
לצערי בחלק שאנו מצווים להשתדל אנו מזלזלים ובחלק של הקב"ה אנו עושים השתדלות מרובה עכ"פ כך זה אצלי
 

ציבימור

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
ממש תודה לכולם!!!
זה לאדווקא שאני רוצה עוד כסף, טוב לנו(יש לי כל...וכמובן הכל משמיים, אם כי כמובן לא יזיק....)
זה ההרגשה הזאת כמו שאמרה ------- שאני לא מסוגלת לראות את עצמי קמה בגיל 40, גיל 50 ,גיל 60!!! לאיזה משרד דלוח ועובדת שם את 8-9 השעות בשביל המשכורת בסוף החודש...........
כך יום יום ,ללא סיפוק,ללא הנאה, כשאני כ"כ נהנית בתחום שלי כעצמאית...(בינתיים עשיתי בעיקר פה ושם אבל כל פעם ההתפעמות מההברקות, הדיוק והניצול עושים לי כ"כ הרבה סיפוק ושמחה)
מצד שני, זה סיכון אדיר ובאופי שלי אני מצהירה שאינני אשת שיווק כלל......

מבינה מאוד אותך ואת תחושותייך
אני הנדסאית אדריכלות ועיצוב פנים עובדת כשנה+ במשרד מסכן של אדריכלות
כל בוקר נחמץ ליבי כשאני צריכה להשאיר את הקטנטנה שלי במעון ואת הגדולה מעט יותר לשלוח לצהרון שכשאני באה לקחת אותה משם הריח...
מקנא בכל אמא שיכולה להוציא את ילדיה מהגן ב-13:30 איזו שעה זה בכלל?:rolleyes:
וללכת ב16:00 לגינה עם מטפחת . . .
גם אני רוצה 'לזכות בפיס':p ולהיות בת חורין

הסוד הינו:
אמונה וסבלנות.
אמונה- ש"בזעת אפיך תוכל לחם" אין כסף קל כולם עובדים קשה קמים ונופלים, גם אם זה נראה שלא. . . ולא באמת הייתי רוצה להחלף עם מישהו בכל החבילה של חייו.
וסבלנות- דברים לא קורים ביום אחד אחרי אף עצמאי מצליח לא רדפו לקוחות
- וכמו בשידוכים מחכים, מחכים פתאום מגיעה הישועה- פתאום תגיע עבודה טובה יותר, לקוחה טובה, שתשווק את עבודתך. . .

מקווה כמוך לפרוץ יום אחד להקים משרד עצמאי לגדול ולהגיע למצב שאת מה שאני עושה היום יעשו כמה וכמה עובדות בשבילי ואז אוכל לקום בבוקר לאפות עוגה ולתכנן וילה בקיסריה:p
 

כהן 656565

משתמש חדש
מסופר על הבעל שם טוב שששמע את שואב מים מתלונן על עבדתו הקשה צריך לקום לפנות בוקר לשבור את הקרח לשאוב לסחוב כאבי גב וכו' וכו' לאחר כמה ימים שמע אותו שוב מודה לקב"ה על עבודותו הקלה "מה אני בסך הכל עושה, שואב מים ששיך לכל בני העיר והם עוד מסכימים לשלם על זה ומודים לי על המים וכו' וכו' אשרי ואשרי חלקי אמר ע,ז הבעש"ט שזה ההסבר בשתי המאמרים "מזונותיו של אדם קצובים לו מר"ה לר"ה" ובמקום אחר כתוב "שמזונותיו של אדם _____(לא זוכר בדיוק)(שאדם נידון) בכל יום"
שמר"ה לר"ה קצוב כמה יהיה לו ובכל יום דנין אותו באיזה דרך יהיה בדרך קלה או קשה ואפי' באותה העבודה....
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
בעזהי"ת

עצמאי זה החיים הטובים, "אין לו על גביו אלא ה' אלקיו", בא לך לנסוע לאיזה מקום אז אתה קם ונוסע, אין לך בוס שדורש הסברים לכל דבר. כמובן עם הגיון, לראות שעובדים מספיק בשביל להחזיק את הבית.
לפני שנתיים למשך 8 חודשים, וגם בקיץ הזה זכיתי להיות עצמאי 3 חודשים, עד שנאלצתי למכור את עצמי שוב לעבדות. והשמחה והסיפוק, כמו שאומר יעקב "וְעַתָּה מָתַי אֶעֱשֶׂה גַם אָנֹכִי לְבֵיתִי", זה אפילו יותר מחישובים של קצת יותר רווחה ויציבות כלכלית. קמתי קצת מאוחר? סבבה! אין לי אוטובוס שנושף בעורפי. בא לי לקבוע עוד לימוד? אני קובע, בשעות האיכותיות יותר ביום (דהיינו בבוקר). ל"ג בעומר? אני במירון, מה השאלה בכלל? לא צריך שום התנצלות והסבר. חתונה לבן דוד? ברית לחבר? למה לא. היום בא לי לטייל בארץ ישראל!

כאמור כרגע אני שכיר ולכן אני פה, כמאמר החכם: "אם אתה גולש כל היום באינטרנט - סימן שיש לך עבודה". ואחרי כל הרומנטיקה המציפה את העולם כבר כמה דורות, מפתיע לגלות כמה שכסף עוזר לשלום בית.
 

yochi000

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
אתם מבינים את כוונתי????

כן, אני כל-כך כל-כך מבינה את כוונתך.
זה לא הכסף, למרות ששמעתי ביותר מהרצאה אחת, שאנשים מתייבשים להגיד שהם רוצים להיות עשירים.
אז לא, זו לא בושה. התורה אומרת לנו "עשר תעשר בשביל שתתעשר" לא בשביל שתצליח לחתן את הילדים / לסגור את החודש / לקנות פאה חדשה.
פשוט להיות עשיר, זו לא בושה להגיד את זה.

אחרי ששיניתי את התפיסה הזו, הבנתי שאני גם לא יכולה להיות כבולה- וגם לא מתאים לי, כל החיים כשכירה.
אני צריכה לפרוץ, להיות עצמאית, ולא רוצה למצוא את עצמי בגיל 40-50 רצה לאוטובוס לעבודה בשביל לסגור את החודש.

מצד שני לא הייתי אשת שיווק בכלל ושנאתי שיווק.
אז למדתי, החכמתי, וכיום ב"ה שיחות המכירה שלי הפכו למהנות, ובכל שיחה אפילו בגינה אני מוצאת את עצמי משווקת את העסק שלי.
קל לי היום מאוד ב"ה למכור את השירות שלי בסכומים שפעם אפילו לא חלמתי עליהם, כי אני יודעת מה הערך שאני מביאה לו. וכאשר גם הלקוח מודע לזה, המחיר הוא לא המשחק כאן.
 

cofix

משתמש פעיל
איפה יש להשיג את הספר הזה ? כמו כן איזה עוד ספרים מומלצים על כלכלה ?
תודה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה