הצגת מחירי מוצרים ברשתות שיווק וסופרמרקטים:
סעיף 17 לחוק הגנת הצרכן קובע כי חובת הצגת מחיר חלה על כל מוצר בבית העסק. יש לציין כי לגבי מוצרים בתפזורת (ירקות, פירות, מוצרי חלב ולחם לא ארוז) סימון המחיר יופיע בשלט על המדף.
אם קיים פער בין המחיר שהוצג על המוצר לבין המחיר בקופה, המחיר המחייב הוא זה שהוצג על המוצר, גם אם מחירו בקופה גבוה יותר.
החוק קובע כי חיוב לפי המחיר הגבוה בקופה וסירוב המוכר להחזיר לצרכן את ההפרש בין המחיר שהוצג על המוצר לבין המחיר בקופה יכול לשמש עילה לתביעת פיצוי ללא הוכחת נזק של עד 10,000 ₪.
במקרה שהגיע לאחרונה לבית המשפט לתביעות קטנות נגד רשת שיווק גדולה, הרשת חויבה לשלם פיצוי של 2,000 ₪ לצרכן. הצרכן רכש שום ארוז והסתמך על מחיר של 9.90 ₪ לק"ג, באין ציון כי המחיר הוא מחיר ליחידה. באותה רשת כל מחירי הירקות והפירות – גם הארוזים - סומנו ללא פירוט ( אם המחיר הוא לפי משקל או ליחידה) גם כאשר הם היו ארוזים, ולכן הצרכן הניח שגם מחיר השום הארוז הוא מחיר לק"ג. בית המשפט קבע כי אופן הסימון מטעה והעסק היה צריך לציין כי המחיר הוא ליחידה, וכי סירוב הרשת להחזיר לצרכן את ההפרש במחיר מקנה לו עילה לתביעת פיצוי עונשי בהתאם לחוק.
חובה על רשתות קמעוניות ששטחן גדול מ-100 מ"ר להציג את המחיר ליחידת מידה או על האריזות של המוצרים או על תווית או שלט הצמודים למדף שהמוצרים מונחים עליו. כך יוכל הצרכן לדעת מה מחיר המוצר לקילו או לליטר (לגבי מוצרי מזון ומוצרי קוסמטיקה, שמשקלם או נפחם קטן מ-1 ק"ג או ליטר, יוצג המחיר ל- 100 גר' או ל- 100 מ"ל) .
המידע האמור יקל על הצרכנים להשוות מחירים בין מוצרים דומים, הנמכרים באריזות שונות בנפח או במשקל, וכן יאפשר להשוות מחירים של אותו מוצר הנמכר באריזות בגדלים שונים או של מוצר דומה של יצרנים שונים.
סעיף 17 לחוק הגנת הצרכן קובע כי חובת הצגת מחיר חלה על כל מוצר בבית העסק. יש לציין כי לגבי מוצרים בתפזורת (ירקות, פירות, מוצרי חלב ולחם לא ארוז) סימון המחיר יופיע בשלט על המדף.
אם קיים פער בין המחיר שהוצג על המוצר לבין המחיר בקופה, המחיר המחייב הוא זה שהוצג על המוצר, גם אם מחירו בקופה גבוה יותר.
החוק קובע כי חיוב לפי המחיר הגבוה בקופה וסירוב המוכר להחזיר לצרכן את ההפרש בין המחיר שהוצג על המוצר לבין המחיר בקופה יכול לשמש עילה לתביעת פיצוי ללא הוכחת נזק של עד 10,000 ₪.
במקרה שהגיע לאחרונה לבית המשפט לתביעות קטנות נגד רשת שיווק גדולה, הרשת חויבה לשלם פיצוי של 2,000 ₪ לצרכן. הצרכן רכש שום ארוז והסתמך על מחיר של 9.90 ₪ לק"ג, באין ציון כי המחיר הוא מחיר ליחידה. באותה רשת כל מחירי הירקות והפירות – גם הארוזים - סומנו ללא פירוט ( אם המחיר הוא לפי משקל או ליחידה) גם כאשר הם היו ארוזים, ולכן הצרכן הניח שגם מחיר השום הארוז הוא מחיר לק"ג. בית המשפט קבע כי אופן הסימון מטעה והעסק היה צריך לציין כי המחיר הוא ליחידה, וכי סירוב הרשת להחזיר לצרכן את ההפרש במחיר מקנה לו עילה לתביעת פיצוי עונשי בהתאם לחוק.
חובה על רשתות קמעוניות ששטחן גדול מ-100 מ"ר להציג את המחיר ליחידת מידה או על האריזות של המוצרים או על תווית או שלט הצמודים למדף שהמוצרים מונחים עליו. כך יוכל הצרכן לדעת מה מחיר המוצר לקילו או לליטר (לגבי מוצרי מזון ומוצרי קוסמטיקה, שמשקלם או נפחם קטן מ-1 ק"ג או ליטר, יוצג המחיר ל- 100 גר' או ל- 100 מ"ל) .
המידע האמור יקל על הצרכנים להשוות מחירים בין מוצרים דומים, הנמכרים באריזות שונות בנפח או במשקל, וכן יאפשר להשוות מחירים של אותו מוצר הנמכר באריזות בגדלים שונים או של מוצר דומה של יצרנים שונים.