שיתוף - לביקורת סתם קטע לא ברור על 3 חברים טובים

רצתה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
החדר ריק, ארי יושב על מיטתו, נשען על הקיר ובוהה בקיר שמולו, הוא ממולל סיגריה בידיו.
מילר נכנס לחדר, רואה את ארי "אה שיינר? מה קורה?"
ארי עדין בוהה בקיר ואומר בהיסח הדעת "מה?"
מילר ממשיך "למה אתה לא בחדר אוכל?"
ארי מפנה את ראשו לעבר מילר ועונה "למה אתה לא בחדר אוכל?"
מילר "אני שאלתי קודם, ומחוץ מזה אני עוד שניה יורד"
ארי ממלמל "לא רעב", הוא עדין ממולל את הסיגריה
למילר נתפס המבט על הסיגריה ואומר "מסכנה עזוב אותה"
ארי בבלבול "את מי?"
ואז קולט את המבט של מילר על הסיגריה , ארי גם מביט כמה שניות ארוכות על הסיגריה , נראה שהמחשבות שלו נוסעות אותו רחוק
מילר לא מבין מה הסיפור של ארי ואומר "תעשן אותה כבר!"
ארי מרים את ראשו כמתנער ואומר "עישנתי מדי הרבה היום"
ומחזיר את הסיגריה המרוטטת לכיסו. רואים שמחשבותיו פזורות.
מילר מסתכל עליו עוד כמה שניות, וכשהוא רואה שארי לא מגיב , וזה מוזר, הוא מתיישב על המיטה שמול ארי ואומר "נו"
ארי "מה נו?"
מילר "יאללה ספר, שפוך, דבר"
ארי "מה לספר, לשפוך, לדבר?"
מילר "בגלל מה אתה נהיה כ"כ חולמני"
ארי לא עונה ורק מחייך חיוך קטנטן וסתום
מילר "נווווווווווווווווו"
ארי "יש דברים שנודעים רק אח"כ"
מילר קוטע אותו בסקרנות "אחרי מה?"
ארי ממשיך בלי להתייחס למילר וממשיך בהתפייטות "ויש דברים שלא נודעים לעולם"
הוא קם והולך לכיוון הדלת
מילר בפליאה "לאן זה?"
ארי לא מפנה את ראשו לאחור ועונה שפניו לדלת "עשית אותי רעב"
מילר מתעצבן וזורק את הכרית שלידו לכוון ארי , הכרית פגעה בדלת שנסגרה ונפלה על הרצפה.
מילר קם באוף עצבני, עוקף את הכרית , לא מרים אותה, פותח את הדלת ויוצא גם הוא לחדר אוכל.
בחדר אוכל הוא מתיישב בחבטה ליד שוורץ ששקוע באמצע לאוכל
שוורץ מרים שניה את מבטו לראות מי נחת לידו וכשהוא רואה שזה מילר הוא מחזיר את מבטו לצלחת
מילר לא מתרגש ומקרב את ראשו לצלחת לראש של שוורץ עד כדי כך שהוא כמעט פוגע בצלחת
מילר בשקט "תגיד, יש מצב שקורה משהו אצל שיינר ואנחנו לא יודעים?"
שוורץ מגחך לאוכל ואומר "אנחנו לא יודעים?"
מילר תוקע מבט תובע בשוורץ שעדיין לא מרים את מבטו מהאוכל "הוא סיפר לך משהו?????"
שוורץ "לא"
מילר "אז מה…?"
שוורץ סוף סוף גמר לאכול , הוא נעמד, טופח על הכתף של מילר ואומר "הוא איש מלא סודות,במקודם או במאוחר נדע" והולך
מילר נשאר יושב מתוסכל על הכסא ורק פולט "אוווווווווווף!"
החבר שלידו שומע את האוף ואומר למילר "מה קרה?"
מילר בתסכול "כלום, יש לי חברים מעצבנים!"
החבר מגחך "סוף סוף קלטת את זה"
 

שירת הכוכבים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הקטע חמוד ממש, הייתי מחכה להמשך אם יש.
אבל- כדאי לפסק את הקטע טוב יותר. זה ממש מפריע לזרימה וחבל, כי זה באמת קטע טוב וחמוד, עם פוטנציאל.
הייתי אומרת אפילו שזה מוריד את רמת הכתיבה, לפחות במבט כללי. פיסוק בלבד יהפוך את הקטע לטוב יותר, לדעתי.
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
הדמיות בתלת מימד
ואם אפשר עוד משהו קטנטן-
לסדר את הפעלים בעבר/ הווה, שיהיה כתוב או בלשון עבר או בלשון הווה...
שוורץ סוף סוף גמר לאכול , הוא נעמד, טופח על הכתף של מילר ואומר
 

רצתה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ואם אפשר עוד משהו קטנטן-
לסדר את הפעלים בעבר/ הווה, שיהיה כתוב או בלשון עבר או בלשון הווה...

כן, בעיה ידועה אצלי.
עובדת על זה חזק אבל לפעמים זה עדין קופץ לי :sne:
קטע חמוד ומעניין
יש המשך, או חלקים קודמים?
אולי, ד יודע...
 

ח.ד. וחלק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ואם אפשר עוד משהו קטנטן-
לסדר את הפעלים בעבר/ הווה, שיהיה כתוב או בלשון עבר או בלשון הווה...

זה לא בדיוק נכון. בקטעים מעין אלו נהוג לכתוב כך, לדוג' "אריאל התרומם ממקומו, סוגר את הספר בחבטה".
כך הורגלתי עד כה. אם זה לא נכון, אשמח לשמוע על כך
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
הדמיות בתלת מימד
זה לא בדיוק נכון. בקטעים מעין אלו נהוג לכתוב כך, לדוג' "אריאל התרומם ממקומו, סוגר את הספר בחבטה".
כך הורגלתי עד כה. אם זה לא נכון, אשמח לשמוע על כך
לא משהו שידוע לי :)
אני יודעת ששימוש ב2 זמנים במשפט אחד זה לא תקני.

אפשר לנסות לנסח את זה שונה-
-אריאל התרומם ממקומו תוך שהוא סוגר את הספר בחבטה.
-אריאל מתרומם ממקומו, סוגר את הספר בחבטה.
-אריאל התרומם ממקומו וסגר את הספר בחבטה.
וכיוצא באלה...
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
הדמיות בתלת מימד
אז כדי להשמיט את 'תוך שהוא' המיותר - שמים פסיק וחוסכים.
לא.
כי תכלס שלושת הניסוחים שכתבתי פה הם שונים לחלוטין...
כדי להדגיש שהפעולות קרו במקביל – הראשון מתאים.
כדי ליצור תחושה דרמטית ומיידית – השני יתאים.
בשביל ניסוח פשוט וקולח – השלישי עדיף.

עשיתי על זה חקירת עומק כשכתבתי את 'דרגש עץ', ששם רציתי בשונה מהסיפורים שלי עד היום- לכתוב את כל הסיפור בהווה.
כמעט אין מציאות כזו של לשלב 2 זמנים במשפט אחד, למעט מקרים נדירים.
לכן כדאי בכלל להימנע מזה, כדי להימנע משגיאות...
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  83  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה