אין חילוק כזה ואכמל.זה כבר נכנס לחילוק בין הפרעת קשב להפרעת ריכוז. ואכמ"ל.
אין חילוק כזה ואכמל.זה כבר נכנס לחילוק בין הפרעת קשב להפרעת ריכוז. ואכמ"ל.
מעניין לציין שבעל חובות הלבבות כתב את זה הרבה לפני שנוסדה החברה החרדית בארץ ישראל.אבל לאחרונה גם החברה החרדית התחילה לתת יותר מדי מקום לתופעה והדיבור של בן אדם צריך למצוא את עצמו ולעבוד במשהו שגורם לו סיפוק וקריירה כל מיני כאלה, ונשים מתפטרות מעבודות ללא שום שיקול דעת ומחשבה.
מה הוא כתב?מעניין לציין שבעל חובות הלבבות כתב את זה הרבה לפני שנוסדה החברה החרדית בארץ ישראל.
את צודקת, עבודה היא אמצעי ולא מטרהאני חושבת שכשבן אדם נהנה לקום בבוקר וללכת לעבוד - זה בונוס.
בסופו של דבר אדם שמפרנס - צריך לשים לעצמו מול העיניים את מטרת יציאתו לעבודה.
כי אם רק נחפש כיף והנאה וחברה - אז לא בטוח שתמיד נקבל את מבוקשנו.
בסופו של דבר בן אדם בד"כ יוצא לעבוד - כי לפרנס את משפחתו! וזו בד"כ המטרה .
פעם שמעתי מאיזה חברה שהתמודדה עם זוגיות לא פשוטה ויועצת אמרה לה משפט אולי לא כולם יסכימו עם זה אבל כנראה שיש בזה אמת מסויימת.
בן אדם אמור לקבל את הסיפוק שלו - מהבית - מהזוגיות שלו, מההורות שלו מניהול הבית.
עבודה - היא מילוי חורים.
מי שאין לו סיפוק בבית - מחפש את זה במקומות אחרים ...
ולא אני לא מנותקת. גם אני רוצה להרגיש יעילה ומסופקת ומתקדמת..
אבל לאחרונה גם החברה החרדית התחילה לתת יותר מדי מקום לתופעה והדיבור של בן אדם צריך למצוא את עצמו ולעבוד במשהו שגורם לו סיפוק וקריירה כל מיני כאלה, ונשים מתפטרות מעבודות ללא שום שיקול דעת ומחשבה...
אני חושבת שבסופו של דבר כאנשים חרדים - האידיאולוגיה שלנו היא אולי שמרנית ושייכת לעבר אבל אדם צריך לחפש את עצמו והסיפוק שלו בבית.
ושוב. זה כיף, וזה מתנה כשכיף בעבודה. וכשמרוצים והכל מסתדר
אבל אם לא.. זה גם בסדר
לא מדברת כמובן על מקרים קיצוניים של התעמרות והתעללות והשפלה וכו'...
מי שלא מסכים איתי - הכל טוב.. דעתי האישית בלבד.
לעבוד במה שאוהבים, כי מה שאוהבים זה סימן שה' שולח בשבילנו בשביל לבחור דרכו את אפיק הפרנסה.מה הוא כתב?
ואני אוהבת לקרוא ספרים. אז אני אמורה לעבוד בזה?לעבוד במה שאוהבים, כי מה שאוהבים זה סימן שה' שולח בשבילנו בשביל לבחור דרכו את אפיק הפרנסה.
אני לקחתי את התחביב שלי, למדתי אותו כתואר לעבודה, אני עבודת בו לא הרבה שעות ביום, חוזרת עם כח, מרץ וסיפוק הביתה...לדעתי האישית,
המשפט הידוע ש - "אם תעבוד במה שאתה אוהב לא תעבוד כל חייך" (או משהו ברעיון). לא יכול להיות נכון.
כי גם אם תיקחו את התחביב שלכם ותעשו את זה כל יום 8 שעות מהר מאוד זה יימאס.
אני בעד לחפש עבודה במה שהאדם טוב בו. כי כשאתה טוב במשהו וגם יחסית מחבב את התחום ההצלחה נותנת לך סיפוק.
ומקום עבודה עם כמה שיותר גיוון. עם מרחב של עשייה בתחומים שונים.
אני נגיד מגיעה מתחום ההייטק. המלצה שלי כדי לשרוד לאורך זמן באותו מקום זה לחפש מקום שעובד עם מגוון טכנולוגיות, כמה מערכות, כמה שפות וכדומה.
חובה"ל פרק גמעניין לציין שבעל חובות הלבבות כתב את זה הרבה לפני שנוסדה החברה החרדית בארץ ישראל.
אם זה מתאפשר - אדרבא....לעבוד במה שאוהבים, כי מה שאוהבים זה סימן שה' שולח בשבילנו בשביל לבחור דרכו את אפיק הפרנסה.
מסכימה איתך.אני לקחתי את התחביב שלי, למדתי אותו כתואר לעבודה, אני עבודת בו לא הרבה שעות ביום, חוזרת עם כח, מרץ וסיפוק הביתה...
שום דבר לא טוב לעשות בהגזמה גם אם אוהבים, אבל זה ממש אפשרי לעבוד לא עד קצה היכולת ובתחום שאוהבים.
כמו שכבר כתבו פה בשביל ללמוד את הנוסחה צריך ללמוד שער הביטחון בחובות הלבבות.
לא, אבל בהכוון תעסוקתי ישאלו אותך מה את אוהבת בקריאת ספרים, ויכול להיות שאם תספרי על עוד כמה דברים שאת אוהבת זה ישתלב ביחד לפרופיל תעסוקתי חקרני, ואולי בשילוב פרופיל תעסוקתי מנהלי יתאים לך ללמוד מידענות.ואני אוהבת לקרוא ספרים. אז אני אמורה לעבוד בזה?
לדעתי האישית זה לא נכון.
ועדיין, במיוחד לאמא חרדית יש עוד הרבה נתונים להתחשב בהם, כמו מקום מגורים שרחוקים ממקומות עבודה בתחום המועדף, שעות שיתאימו לאמא עם ילדים ועוד ועודלא, אבל בהכוון תעסוקתי ישאלו אותך מה את אוהבת בקריאת ספרים, ויכול להיות שאם תספרי על עוד כמה דברים שאת אוהבת זה ישתלב ביחד לפרופיל תעסוקתי חקרני, ואולי בשילוב פרופיל תעסוקתי מנהלי יתאים לך ללמוד מידענות.
(עשיתי פה חתיכת קיצור דרך, רק למען הרעיון.)
כל הנ"ל אכן באים בחשבון בייעוץ תעסוקתי.ועדיין, במיוחד לאמא חרדית יש עוד הרבה נתונים להתחשב בהם, כמו מקום מגורים שרחוקים ממקומות עבודה בתחום המועדף, שעות שיתאימו לאמא עם ילדים ועוד ועוד
אחרי כל החשיבות לעבודה מתאימה ומספקת, היא לא במקום הראשון בסדר העדיפויות
נראה שבאמת לפעמים אין ברירה ועובדים גם במה שלא הכי אוהבים
נכתב אחרי ניסיון של ייעוץ תעסוקתי שלא הועילכל הנ"ל אכן באים בחשבון בייעוץ תעסוקתי.
ומה הראשון בסדר העדיפות ומה לא - זה לבחירה של הנועצת עצמה.
לא כל היועצים טובים במידה שווהנכתב אחרי ניסיון של ייעוץ תעסוקתי שלא הועיל
באמת מעניין.לא כל היועצים טובים במידה שווה
ממליצה לקרוא את ההרחבה שכתבתי לעיל, אולי יעניין אותך.
הבחירות מספרות מה באמת מניע אותנו.למה הבחירות מספרות יותר ממה שהאדם אומר ממודעות?
אולי ההפך, הבחירות הן אזור הנוחות/דעות קדומות/חינוך סביבתי?
הבחירות מספרות מה באמת מניע אותנו.
כשאדם אומר - הכי חשוב לי גובה ההכנסה.
ובסוף בבחירה הוא מוצר על גובה ההכנסה לטובת שעות זמינות לבית, אז הוא בעצם מראה שמה שבאמת מניע אותו זה שעות זמינות לבית.
אז אין טעם שהוא ימיין מודעות דרושים לפי קריטריון השכר ואז יפיל את כולן על הסעיף הנסתר שמניע אותו.
עדיף שהוא יהיה מודע לדירוג המניעים ואז יעשה בחירות מושכלות לפיהם.
נגיד בדוגמא הזו - ייקח תחום שמאפשר שעות זמינות לבית, ומתוך כל האפשרויות שעומדות בקריטריון הראשון, יעשה דרוג נוסף של באיזה תת-תחום משלמים יותר.
..........שלושתם במקום הראשון
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכה
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת הַבֹּטְחִים בַּיהוָה כְּהַר צִיּוֹן לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם יֵשֵׁב:ב יְרוּשָׁלִַם הָרִים סָבִיב לָהּ וַיהוָה סָבִיב לְעַמּוֹ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג כִּי לֹא יָנוּחַ שֵׁבֶט הָרֶשַׁע עַל גּוֹרַל הַצַּדִּיקִים לְמַעַן לֹא יִשְׁלְחוּ הַצַּדִּיקִים בְּעַוְלָתָה יְדֵיהֶם:ד הֵיטִיבָה יי לַטּוֹבִים וְלִישָׁרִים בְּלִבּוֹתָם:ה וְהַמַּטִּים עַקַלְקַלּוֹתָם יוֹלִיכֵם יי אֶת פֹּעֲלֵי הָאָוֶן שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל: