אף פעם לא הבנתי מה המסר שמנסים להעביר בסיפור הזהיש די הרבה סימני שאלה על הסיפור על סוליקה, אם הוא בכלל התקיים, ועל הפרטים שלו.
אבל לא זו הבעיה.
השאלה היא מה המסר שאת רוצה להעביר לילדות בנות 12 סביב החוויה של צניעות.
תחשבי עם עצמך, עם איזו חוויה פנימית את רוצה שהן תצאנה, לאילו רגשות את רוצה לחבר אותן.
אם תספרי להן סיפורים כמו הסיפור של סוליקה, הצניעות תתחבר אצלן לכאב, לפחד, לאימה, למוות.
אבל אם תדברי איתן ממקום הרבה יותר פשוט, עדין, אמיתי, הן תוכלנה להתחבר ולאהוב את הדבר היקר הזה של צניעות.
אפשר לספר על אמא של הרב וואזנר:וכן עוד סיפורים שמיועדים לבנות בגיל בת מצווה על מעלת הצניעות. זה די דחוף לי.
בס"ד
באחת מעיירות אירופה הקרות, התגוררה נערה יהודיה אשר הייתה ידועה בקולה העוצמתי והערב.
ויהי היום ואותה נערה, רחל שיף, נקראה לבוא ולהנעים מקולה הערב באופרה מקומית הידועה. ההצעה קסמה לה מאוד, שכן תמורתה הובטח לנערה כבוד ופרסום בחוצות עם, וכמובן גם כסף לא רע...
רחל השתכנעה והחליטה להיענות להצעה...
הוריה, יהודים מן השורה, נתחללו למשמע הדבר וניסו להדיחה ולמנוע ממנה הדבר, שכן פחדו מאוד שתושפע מן האוירה הסוררת במקום פרוץ שכזה. אך היא בשלה מעונינת ללכת ולזמר. ולא יועיל שום טיעון הגיוני ככל שיהיה.
אביה, ככל יהודי הנמלך ברבו, שם גם הוא פעמיו אל רבו, הרבי הק' מקופישניץ זצ"ל ושטח בפניו את מר ליבו.
הרבי ביקש לקרוא לנערה וברר עימה את הנו', מהי הסיבה שבשלה היא כה מעונינת ללכת ולשיר במקום אשר אין רוח המקום ורוח חכמים נוחה הימנו, וענתה היא שבשל הכבוד והכסף וכמובן הפרסום.
נענה אז הרבי ואמר מבטיחני שאם לא תלכי ולא תתני ידך ומדרס כף רגלך במקום טמא זה, תזכי לבן שיאיר את עיני ישראל מקצה העולם ועד קצהו והרי תזכי מכך לפרסום וכבוד רב.
משכה רחל את ידיה מן הענין וזכתה לבן שזכו ישראל וזוכים רבים עוד היום להתבשם מקדושתו ותורתו ולהתברך מפי קודשו, יאריך ימים על ממלכתו.
הלא הוא מורנו ורבנו הגר"ש הלוי ואזנר שליט"א "כי אורך ימים ושנות חיים ושלום יוסיפו לך"
לוקחת לתשומת ליבי...אף פעם לא הבנתי מה המסר שמנסים להעביר בסיפור הזה
אני עובדת עם האוכלוסיה הזאת כבר 7 שנים ומכירה לעומק את הניואנסים וההבדלים בינינו וכמובן שמתאימה כל סיפור/ הלכה לצביון האוכלוסיה והבנות.אם את חרדית מבית, יש פער גדול בין התפיסה שלך לגבי צניעות לבין התפיסה של בת דתית בת 12...
לא בעיקר בחלק המעשי של מה נחשב לבוש צנוע, וגרביים כן או לא, זה הרבה תפיסות הרבה יותר פנימיות.
ואמנם, יש חלקים משותפים בין התרבויות, אבל כדי להעביר מסר נכון, מקרב ומקדם, את קודם כל צריכה להקשיב להן, מה התפיסה שלהן, מה המחשבות שלהן בנושא, אילו שאלות מעסיקות אותן.
אם זה מתאים ( לך, להן, למוסד) תעשי פעילות שתפתח שיח בנושא, למשל, כרטיסים עם שאלות בנושא, או שאלון, כמו סקר, או כל דרך אחרת שמזמינה לשיח משוחרר וכנה.
רק אחרי שתשמעי באיזה מקום הן נמצאות, תוכלי לדייק את המסרים שלך.
ואולי תגלי שהפער גדול מדי, שאת בכלל לא יכולה להתחבר למקום שלהן, ואז עדיף באמת שלא תיכנסי למקום הזה באופן ישיר.
עריכה: במחשבה שניה, זה נכון גם לגבי בנות חרדיות.
אשמח אם יש למישהו בקיצור את הסיפור של סוליקה.
וכן עוד סיפורים שמיועדים לבנות בגיל בת מצווה על מעלת הצניעות. זה די דחוף לי.
תודה
סוליקה לגיל בת מצווה???אשמח אם יש למישהו בקיצור את הסיפור של סוליקה.
וכן עוד סיפורים שמיועדים לבנות בגיל בת מצווה על מעלת הצניעות. זה די דחוף לי.
תודה
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: