דיון מה הצעקה שלך לעולם?

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
צריך לעכל אותה
ואני אסביר, יכול להיות שמישהו מרגיש קנאה, להתעלם ולהגיד אני לא מקנא, זה שקר בנפש,
וזה לא נכון.
אבל אדם צריך לדעת שמה שמגיע לו יש לו ומה שלא אינו שייך לו, ואם הוא מרגיש שהוא רוצה משהו שלא שייך לו הוא צריך להסביר לעצמו שזה בזיון והשפלה לקנא במה שאינו מיועד לך, ואחרי שהוא יפנים את זאת אז הוא לאט לאט לא ירצה לקנא.
לקנא זה לנסות לקחת עם העיניים משהו שאינו שלך, וכשאתה לוקח משהו שלא שייך לך אתה לוקח מעצמך,
אנשים שמקנאים אף פעם לא מרוצים, תמיד חסר להם, והמחשבה הזאת גורמת לחסר עצמו להתגבר.
אדם שמח בחלקו יודע שמה שיש לו זה הכל מאתו יתברך, אדם שמקנא לו מכיר בכך שה' הוא זה שמכלכל אותו וה' איתו.
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
הצעקה שלי:
אנשים אל תגידו לא ידענו!
שאנחנו בתוך תהליך של גאולה!
תבקעו שמיים מתחת לסכך,
בקשו גאולה ברחמים!
עוד רגע הגאולה כבר כאן,
תתכוננו!
לבקש, לבקש, לבקש,
גילוי כבוד מלכות שמיים,
אל תגידו לא ראינו נסים,
אל תגידו לא ראינו את יד ה',
אל תגידו שההשגחה לא מדויקת,
אל תגידו כבר היו דברים מעולם,
אל תגידו יש עוד המון זמן,
כי הגיע השעה,
תהיו מוכנים לנסים,
תהיו מוכנים לרחמים,
תאמינו ותבקשו.
 

חני טולדו

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
ואני אסביר, יכול להיות שמישהו מרגיש קנאה, להתעלם ולהגיד אני לא מקנא, זה שקר בנפש,
וזה לא נכון.
אבל אדם צריך לדעת שמה שמגיע לו יש לו ומה שלא אינו שייך לו, ואם הוא מרגיש שהוא רוצה משהו שלא שייך לו הוא צריך להסביר לעצמו שזה בזיון והשפלה לקנא במה שאינו מיועד לך, ואחרי שהוא יפנים את זאת אז הוא לאט לאט לא ירצה לקנא.
לקנא זה לנסות לקחת עם העיניים משהו שאינו שלך, וכשאתה לוקח משהו שלא שייך לך אתה לוקח מעצמך,
אנשים שמקנאים אף פעם לא מרוצים, תמיד חסר להם, והמחשבה הזאת גורמת לחסר עצמו להתגבר.
אדם שמח בחלקו יודע שמה שיש לו זה הכל מאתו יתברך, אדם שמקנא לו מכיר בכך שה' הוא זה שמכלכל אותו וה' איתו.
אני עוד הפעם אגיד, קנאה היא לא בזויה, מכיוון שהיא רגש. את יכולה להגיד על אדם 'קנאי' שהוא בזוי, את יכולה גם לא להגיד את המילה הזאת ספציפית ולבחור לך אחרת מהמילון, יש שם מבחר. כאן אין לך אפשרות בכלל לקבוע. אין כזה דבר רגש בזוי, כי לא נדרש ממנו לעשות אחרת חוץ מלצוף.


אגב, ששימי לב, מה שאמרתי לך כאן, בא לידי ביטוי במה שאת עצמך אמרת. שימי לב כמה פעמים אמרת אדם/ אנשים. שימי לב מי היה המרכז בהודעה שלך.
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
אני עוד הפעם אגיד, קנאה היא לא בזויה, מכיוון שהיא רגש.
מצטטת לך מארחת צדיקים: מי שהמידה הזאת מתגברת עליו הוא מגונה מאוד כי הקנאה מביאה לידי חימוד.
...הקנאה באה מגריעות הנפש אם הוא מקנא ביפיו של אדם או בגבורתו או בעשרו, הרי אינו חפץ במה שגזר עליו הבורא יתברך וזה דומה לעבד שיש לו תלונות על מעשה אדוניו ואינו מתרצה בינין אדוניו ואינו עבד נאמן וכל שכן להתרעם על הבורא יתברך אשר כל מעשיו ישרין ונכוחים שאין להרהר אחריו.
... המקנא חומס נפשו כי הוא מתאבל תמיד ושכלו מתחסר מרוב קנאה הטמונה בקרבו.
אין כזה דבר רגש בזוי
יש.
קנאה היא מידה - תכונה שבאה לידי ביטי ברגש.
קנאה היא מידה בזויה.
אין כזה דבר להתכחש לרגשות, צריך להכיר בהם ולטפל בהם, אבל להבין שיש רגש רע שלא כדאי להשאיר אותו בתוכנו,
כמו שנאה, קנאה נקמה וכו'.
(ועוד דוגמה: על חטא שחטאנו לפניך בשנאת חינם - שנאה זהו רגש, וזהו רגש שלילי (במקרה דנן) האדם בוחר אם לפתח את הרגש, להרגיע אותו, לרכך אותו ולשנות אותו, האדם בוחר בחירה לגבי רגש שלילי, הרגש בפני עצמו רע - והאדם בוחר לגביו, זאת אומרת הרוע לא רק אצל האדם אלא גם התוכן יכול להיות ערך שלילי).
 

חני טולדו

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
עולה לצטט לך כמה דברים שבערו לי בעין.

מי.
המקנא.
קנאה היא מידה בזויה.
כשאת אומרת מידה, את מדברת על האדם ועל תכונותיו, נכון? מה שאת רואה מבחוץ, מה שהוא יודע על עצמו.
שחטאנו. אנחנו.

לקנאה אין ישות בפני עצמה.

קנאה זאת מידה שגורמת לאדם להיות בזוי כל כך, ונאלח. הקנאה מוציאה את האדם מן העולם, זה ברור, אבל לא בלי התערבות של האדם עצמו. תיאורתית- אם האדם עם רגש קנאה בלב, אבל הוא לא מקנא כלל, הוא לא נקרא קנאי וזה לא גורם לכל שינוי באורח חייו, נכון? אדם קנאי הוא אדם בזוי, זה נכון. ה' לא מעניש את הקנאה על זה שבאה, ה' מעניש את מי שלא שלט בה. קנאה היא רגש, וזהו. מה שהאדם יעשה איתה יגדיר אותו עצמו.

הקנאה לא חוטאת, הקנאה לא מדברת, הקנאה לא עושה שום עבירה, לצורך העניין. היא עושה רע לאדם, וזה נכון מאוד מאוד.
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
הקנאה לא חוטאת, הקנאה לא מדברת, הקנאה לא עושה שום עבירה, לצורך העניין.
הבנתי את כוונתך ואני לא מסכימה איתך, אז בואי נסכים על כך שאנחנו לא מסכימות.
כאשר אנחנו לא מגדירים את הרוע אנחנו מטשטשים את הגבולות שלו.
לצורך העניין אביא דוגמה מנושא אחר: כאשר ביטלו את יצר הרע של עבודה זרה מהעולם,
זאת אומרת שמעבר למעשה העבירה של האדם היצר עצמו היה כוח רוחני שהתבטל, כך גם כל יצר שמקורו בחלק של הרוע זהו כוח רוחני שקיים בעולם ומקורו בכוח שקיים בעולם, בכוח של טומאה.
הקנאה עצמה זהו כוח שנובע ממקור של כוח של טומאה ואילו להיפך העין הטובה מגיעה ממקור של כוח של קדושה וכוח רוחני של טוב, שהשורש שלו הוא אלוקי.
(כמובן הכוונה לחלק השלילי שבתוך מידת הקנאה)
 

.חיה פ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
ועכשיו צווחה.
אבל לפני זה קחי גוש פלסטלינה, תכניסי אותו לתבנית פלסטלינה בינונית, (אם קיים עדיין דבר כזה..),
והיא תיכנס טופי יופי, מעולה
אבל רגע אחרי זה תנסי להכניס את אותו גוש בדיוק, לתוך קופסת גפרורים
והיא לא תיכנס
אופס.
ועכשיו, שכל העולם יבין, על הקישביים המסגרת פשוט ק ט נ ה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אין יותר 'זה גדול עליה היא לא תחזיק מעמד יותר מחודש', יש זה ק ט ן עליה!!!!!!!!!! צ פ ו ף.
היא מוכשרת מידי, צריכה מרווח לעוף!!!!!!!
הבנו?!?!????????????????????.
ועל ההברקה הזאת אחראית חברה קישבית מוכשרת במיוחד, אגב.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה