מה היתה הבעיה לקחת סופר ליטאי ולסכם איתו בחוזה שיטבול כל יום? המון עושים את זה.אני אישית רכשתי ספר תורה
ולמרות שאני ליטאי, לקחתי סופר חסידי כדי שיהיה מישהו שמקפיד על טבילה מידי יום
ולגבי עליית המחירים, אכן הסוחר שדרכו קניתי את הספר אמר לי שהמחיר התייקר ב40 אלף שקל מחתימת החוזה ועד שקיבלתי את הס"ת שנה אחרי.
מעולה למי שרוצה ללמוד הלכות גרוע למי שרוצה לכתובמה עם מכון עליה, מישהו מכיר איך הם?
דרך אגב הכנס מתקיים שוב כנראה ב-כב' טבת באשדוד להרשמה 0722706080 קול הסופריש לקחת בחשבון מה אומר העבודה הזאת
לשבת מידי יום במשך כמה שעון רכון על שולחן כתיבה במרחק של כ15 ס"מ בין העיינים לשולחן...
זה עבודה מייגעת ומתישה ושוחקת
לא בכדי יש נשירה גבוהה בתחום זה.
לפני שנה בתקופה זו היה כנס ענק לסופרי סת"ם באשדוד, אחד הנושאים המרכזיים שדוברו שם זה - איך להתמודד עם השחיקה בעבודה זו. סופרים רבים נוטשים את המקצוע לאחר כמה שנים.
בארחות רבינו מובא שהחזו"א נשאל על כך האם יש להקפיד על כך שהסופר טובל טבילת עזרא והשיב החזו"א שטבילת עזרא היא לתורה ותפילהולא, אף סופר שאני מכיר לא טובל במקווה, ובוודאי לא כל יום. וגם קוני הסת"ם ואני מכיר המון אברכים יר"ש כאלה לא מבררים על הטבילה ולא חשוב להם עניין זה. זה אולי חסידים, אולי, וזה קהל יעד שונה, עם כתב האר"י וכו', כלומר מזוזה שנמכרת לליטאים לא תמכר בכל מקרה לחסידים
שים לב לתאריךבארחות רבינו מובא שהחזו"א נשאל על כך האם יש להקפיד על כך שהסופר טובל טבילת עזרא והשיב החזו"א שטבילת עזרא היא לתורה ותפילה
מובא בקה"ס בשם הירושלמי שכתיבת השם צריכה להיות בטהרת הגוףבארחות רבינו מובא שהחזו"א נשאל על כך האם יש להקפיד על כך שהסופר טובל טבילת עזרא והשיב החזו"א שטבילת עזרא היא לתורה ותפילה
רק רוצה להוסיף לגבי רובינשטיין שאין ספק שהתלמידים שלו יוצאים אחד אחד ברמה גבוהה אבל מצד שני הוא דורש מהתלמידים הרבה השקעה ומצוינות וקשה מאוד למי שלא מאוד מוכשר לעמוד בדרישות שלולדעתי עדיף אצל אנשין, מכיוון שאין אצל רובינשטיין הלימודים יכולים להיות כפול זמן, אומנם כנראה יוצאים יותר בשלים, אבל זה גם עניין של ניסיון, מאמין שעם הזמן זה די משתווה.
הבעיה היא שלפני שלומדים, לא יודעים אם יצליחו ויתמידו, ככה שנראה לי שלהשקיע בלימוד במכון 'אנשין' זה מספיק ברמה, ולא כדאי להשקיע עוד יותר,
גם מבחינת השקעה כספית, אני חושב שיש הבדל משמעותי ביניהם (אבל אולי אצל רובינשטיין לא צריך להתחייב לגמור, ואצל אנשין צריך לשלם מראש).
לגבי שילוב אם כולל,
השאלה היא מאיזה בחינה, לדעתי לכתיבה זה כדאי מאוד, מכיוון שזה שומר על סדר יום, ועל חברת אנשים, וכמובן כמובן לימוד התורה,
לגבי הכולל, אם זה לימוד של שני סדרים מלאים עם שמירת סדרים הדוקה, וכו' וכו' צריך לבדוק אם יש מספיק זמן לזה,
וכבר התבאר לעיל.
אני צריך לסיים, נשאר לי עוד הרבה לכתוב...
וגם צריך להספיק לישון הלילה...
מקווה שיהיה לתועלת (אמרו לי שאני כותב יפה
רק קחו בחשבון שלא לוקחים מכל סופר מזוזות וכו
מעדיפים ממי שמכירים אותו כירא"ש מיוחד ומעדיפים מי שטובל כל יום
בהצלחה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: