מידע שימושי זהירות בין אדם לחבירו - מצוה [שאולי] באה בעבירה והפסדה

בעיקר להודות

משתמש רשום
כעיקרון הקטע להלן היה אמור להתפרסם במדור "חדר מורים" בשבוע הבעל'ט עם הליקוט לקראת סוכות
והתבקשתי לפרסמו גם היום במדור זה
פורסם בחוברת שחולקה בין חברים לקראת תשרי

בשנת תשפ"ג בערב חג הסוכות נבנתה סוכה בשעות מאוחרות כשהשכנים מעירים והבונה מגיב (בזילזול) "תיתלונן עלי",

מכל הבניין המדובר והבניינים הסמוכים זו הייתה הסוכה היחידה שלא דלק בה אור כל החג ויכלו לאכול בה רק ביום,

אבל היא הייתה מלאה במעופפים וכדו'
. ובשנת תשפ"ד כנראה הבונה לא למד לקח ושוב בנה בשעות מאוחרות,

וכשנכנס לסוכה ביום החג [כי בלילה שוב לא היה אור] נפל עליו הסכך עם הקרשים ונזקק לטיפול זמן רב.

לתשו"ל. צער של יהודי/ם פועל....

[סיפור דומה פורסם לפני כמה שנים בעלון "קול ברמה" של קהילת הגר"י זילברשטיין רמת אלחנן בבני ברק,
בקשר לרעש (נפצים וכדו') לפני פורים]
******

המקרה להלן כנראה לא היה לפני פסח ורק למדו ממנו לעבודות לפני פסח

1728246134445.png

 
נערך לאחרונה ב:

בעיקר להודות

משתמש רשום
מאחלים לשכן חג שמח ומאושר וחלילה שלא יקרה משהו
ניסיתם לבקש? הוא ידע שהוא מפריע?
בחוברת קול ברמה כתוב על המעשה לפני פורים שהשכנה הזקנה ביקשה שיפסיקו אבל רק הגבירו את הרעש ולכן קיללה, ולכן קרו שם דברים לא טובים, אבל כאן השכנים ביקשו יפה אבל לא הגיבו במילים או במעשים כי כך זה בשכונה חרדית שסובלים ושותקים..., אבל כנראה שגם הסבל שבשתיקה פועל....
 

מוטי דבש

משתמש רשום
יש"כ על העלאת העניין החשוב.
אחד המנוים שצריך להמתין עוד 6 ימים לאישור הצטרפות ביקש לשתף

מצטרף לשלמה כהן. וטוב שפורסם מוקדם!

אפשר להרחיב בנושא אבל לא בטוח שזה יעזור כי יש רגישים שלא צריכים תזכורת ויש אדישים שלא מתייחסים כלל גם לא לתאריך חשוב כ-ה' תשרי שהוא סמוך ל-י' תשרי.
רק לשתף בכמה מילים על דוגמא מתשפ"ה
אתמול -ליל ה תשרי- בערב התחיל שכן ליבנות ב10:30 (כנראה רק אז קיבל כוח מהאוכל שאחרי הצום) וידוע שעל פי חוק אפשר להרעיש עד 11 בערב, ניגשנו וביקשנו להפסיק ב11 והסברנו שאימהות צריכות להרגיע את הקטנים בגלל הדפיקות, (הרי בליל כט אלול היו דפיקות רועמות בכל הארץ....) והתגובה היתה: "זכותי להרעיש גם באמצע הלילה אני משלם ארנונה", לא הבנו מה הקשר לארנונה, אבל שתקנו. בערב הצעקות והבכיות מהבתים נשמעות מעט בקול בגלל השקט במרחב, והיו ילדים שבין הדפיקות אמרו לבונה "הדפיקות מפריעות לישון", והוא לא גרס, ובשעה 11:10 בערב הגיעו 2 בעלי חיים במנוסה [ולא יודעים מאיפה הגיעו כי אין פחים באזור הבניין] והתנגשו בסוכה וזו נפלה על הסולם כשעליו הבונה באמצע לשים את הקרשים לסכך, ואין צורך להמשיך.....
לא חסרות דוגמאות 👈אבל צריך לדעת שלפעמים התשלום גלוי ויש פעמים שכשיש צורך המבקשים עזרה מקבלים אותה דרך שליחים לא צפוים ולפעמים גם לא אנושיים.
וחלק מהדוגמאות נשמעות בשיחות אישיות מהגר"י זילברשטיין

בברכת שנה טובה ורגועה ללא רעשים בארץ ישראל משום כיוון.

המבקש לשתף ג מ מרכז הארץ
 

י. שלמה כהן

משתמש מקצוען
אחד המנוים שצריך להמתין עוד 6 ימים לאישור הצטרפות ביקש לשתף

מצטרף לשלמה כהן. וטוב שפורסם מוקדם!

אפשר להרחיב בנושא אבל לא בטוח שזה יעזור כי יש רגישים שלא צריכים תזכורת ויש אדישים שלא מתייחסים כלל גם לא לתאריך חשוב כ-ה' תשרי שהוא סמוך ל-י' תשרי.
רק לשתף בכמה מילים על דוגמא מתשפ"ה
אתמול -ליל ה תשרי- בערב התחיל שכן ליבנות ב10:30 (כנראה רק אז קיבל כוח מהאוכל שאחרי הצום) וידוע שעל פי חוק אפשר להרעיש עד 11 בערב, ניגשנו וביקשנו להפסיק ב11 והסברנו שאימהות צריכות להרגיע את הקטנים בגלל הדפיקות, (הרי בליל כט אלול היו דפיקות רועמות בכל הארץ....) והתגובה היתה: "זכותי להרעיש גם באמצע הלילה אני משלם ארנונה", לא הבנו מה הקשר לארנונה, אבל שתקנו. בערב הצעקות והבכיות מהבתים נשמעות מעט בקול בגלל השקט במרחב, והיו ילדים שבין הדפיקות אמרו לבונה "הדפיקות מפריעות לישון", והוא לא גרס, ובשעה 11:10 בערב הגיעו 2 בעלי חיים במנוסה [ולא יודעים מאיפה הגיעו כי אין פחים באזור הבניין] והתנגשו בסוכה וזו נפלה על הסולם כשעליו הבונה באמצע לשים את הקרשים לסכך, ואין צורך להמשיך.....
לא חסרות דוגמאות 👈אבל צריך לדעת שלפעמים התשלום גלוי ויש פעמים שכשיש צורך המבקשים עזרה מקבלים אותה דרך שליחים לא צפוים ולפעמים גם לא אנושיים.
וחלק מהדוגמאות נשמעות בשיחות אישיות מהגר"י זילברשטיין

בברכת שנה טובה ורגועה ללא רעשים בארץ ישראל משום כיוון.

המבקש לשתף ג מ מרכז הארץ
רק מדייק
מצטרף ל @בעיקר להודות
 

nissozzx

משתמש פעיל
זו ודאי מצווה הבאה בעבירה. לצערי לא תמיד שמים לב לכך
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
הלוואי והיו מתחשבים בשכנים,
גם בסוכות עצמו כשמדליקים מוזיקה בסוכה,
לשים לב לא להגביר יותר מידי,
לא לפגוע בשכנים.
כאחת שסובלת מרעש וחוסר התחשבות ומרגישה שזו "הנורמה",
וזה ממש מצער.
לתת לאדם פרטיות בתוך הבית, בפרט אם החלונות סגורים,
אין צורך להרעיש בכזאת מידה ששומעים הכל בתוך הבית.
(וגם כשמדובר בגן בבית של שכנים ועולים 20 הורים ומדברים בקולי קולות,
והגן נמצא יותר משעה בחוץ בגינה, וגם אחר הצהריים, ומלמדים ילדים לצעוק בכוונה,
איפה האחריות של ההורים? ולמה זה מקובל?)
היו סוכות שלא יכולתנו לדבר בסוכה של עצמנו בגלל מוזיקה רועשת,
והיו סוכות שהביאו קבוצות ודפקו עם הרמקול, השכנים שומעים 4 שעות דפיקות,
ואין עם מי לדבר.
מכאן אני מבקשת, אל תהיו שותפים בחוסר התחשבות.
שלא יהיה מי שיבכה ויצטער בגללכם.
 

פורים בפתח

משתמש פעיל
צריך גם לזכור שלא תמיד יש לשכן זכות להתלונן.
יש זמנים שזה נורמלי לבנות סוכה.
אותו אחד שבנה בצום גדליה בצהריים, אולי מדובר על אחד שאין לו זמן אחר?
חוקית והלכתית אין שום מניע הלעשות רעש בצהריים.
 

בום על קולי

משתמש צעיר
כעיקרון הקטע להלן היה אמור להתפרסם במדור "חדר מורים" בשבוע הבעל'ט עם הליקוט לקראת סוכות
והתבקשתי לפרסמו גם היום במדור זה
פורסם בחוברת שחולקה בין חברים לקראת תשרי

בשנת תשפ"ג בערב חג הסוכות נבנתה סוכה בשעות מאוחרות כשהשכנים מעירים והבונה מגיב (בזילזול) "תיתלונן עלי",

מכל הבניין המדובר והבניינים הסמוכים זו הייתה הסוכה היחידה שלא דלק בה אור כל החג ויכלו לאכול בה רק ביום,

אבל היא הייתה מלאה במעופפים וכדו'
. ובשנת תשפ"ד כנראה הבונה לא למד לקח ושוב בנה בשעות מאוחרות,

וכשנכנס לסוכה ביום החג [כי בלילה שוב לא היה אור] נפל עליו הסכך עם הקרשים ונזקק לטיפול זמן רב.

לתשו"ל. צער של יהודי/ם פועל....

[סיפור דומה פורסם לפני כמה שנים בעלון "קול ברמה" של קהילת הגר"י זילברשטיין רמת אלחנן בבני ברק,
בקשר לרעש (נפצים וכדו') לפני פורים]
******

המקרה להלן כנראה לא היה לפני פסח ורק למדו ממנו לעבודות לפני פסח

צפה בקובץ המצורף 1791654
צריך וכדאי להתחשב בשכנים וילדיהם גם אם היה מותר לבנות.
אסור ואסור, לפגוע ולהעליב את מי שמבקש יפה שתפסיקו.
 

מוטי דבש

משתמש רשום
צריך וכדאי להתחשב בשכנים וילדיהם גם אם היה מותר לבנות.
אסור ואסור, לפגוע ולהעליב את מי שמבקש יפה שתפסיקו.
הסכמת איתם. מעולה!
מי שלא מתחשב בשני בעת עשיית מצווה
המצווה ותולדותיה עוברות לסטרא אחרא
כך שמעו גם מהרב זילברשטיין [וגם דומה מהרב שטיינמן זי"ע]
אותו אחד שבנה בצום גדליה בצהריים, אולי מדובר על אחד שאין לו זמן אחר?
חוקית והלכתית אין שום מניע הלעשות רעש בצהריים.
לכן בתגובה שאלתי האם ביקשו ממנו
היום [ג] שמעתי שרב בשכונה מסוימת נישאל על כך וענה "לסכם עם השכנים מתי אתה בונה ושיהיו מוכנים להעסיק את המבוגר ולשתף אותו שסוכם על זמן מסוים לדפיקות, כי אי אפשר לא לעשות כלום אם המבוגר לא יוצא כלל מהבית"

הלוואי והיו מתחשבים בשכנים,
גם בסוכות עצמו כשמדליקים מוזיקה בסוכה,
לשים לב לא להגביר יותר מידי,
לא לפגוע בשכנים.
כאחת שסובלת מרעש וחוסר התחשבות ומרגישה שזו "הנורמה",
וזה ממש מצער.

(וגם כשמדובר בגן בבית של שכנים ועולים 20 הורים ומדברים בקולי קולות,
והגן נמצא יותר משעה בחוץ בגינה, וגם אחר הצהריים, ומלמדים ילדים לצעוק בכוונה,
איפה האחריות של ההורים? ולמה זה מקובל?)

מכאן אני מבקשת, אל תהיו שותפים בחוסר התחשבות.
שלא יהיה מי שיבכה ויצטער בגללכם.
כל מילה נכונה
וכפי שכבר כתבתי
יש אדישים שלא חושבים על האחר
אבל גם לא יספרו לאחרים על הנזקים האישיים שעוברים עליהם אח"כ
כי האדישות עולה על הכל כולל להתעלם מעצם הנזק

היום [ג] נישאל מו"צ על הנושא וענה "כזו משפחה שלא מתחשבת כי זה חג ואצלם השעה היא לא כ"כ מאוחרת - צריכה להתעורר מוקדם ולא להתעורר כשהבנים או הבנות עם עיכובים בשידוכים, או שפתאום יש נזקי בריאות או נזקים בכל מיני מקומות בבית, ולא מבינים למה זה קורה אצלנו", והוסיף ששמע על כך גם מאחד מפוסקי הדור שאינו עימנו היום.
אפשר הרבה להרחיב אבל גם להתפלל שהבונים יצליחו ליבנות בלי להפריע לאחרים

בכללות בפורום זה גם אם יש בו 1000 חברים ועוד אלפי צופים
אבל יש עוד אלפים שכלל לא קוראים ולא צופים
אבל אם דרך כאן יהיו הרבה משפחות שלא יסבלו ויהיו פחות מציקים והיה זה שכרינו

כשהיתה לי בעיה בנושא גן בבית מעלי, שלחתי שאלה לרב בקשר לגן
והורה לי ליפנות לגננת עד 5 פעמים ואם לא יהיה שינוי לשים פתק בלוח הבניין או במעלית ולכתוב למטה או בכותרת "ניתלה בהוראת רב", והפיתרון הגיע לסיום מהיר של הסבל, כי הגיעו בקשות מעוד שכנים שנמנעו מליפנות והצטרפו לפנייה עם רעיונות לעזרה והגננת "העצמאית" נכנעה ושינתה את הטון

ב/
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
כשהיתה לי בעיה בנושא גן בבית מעל
הבעיה עם אנשים שלא מתחשבים זה שאי אפשר לדבר איתם.
הם רוצים לא להתחשב, הם יודעים שזה מפריע אבל במקום לחשוב רגע,
ולשמור על השקט הם מעדיפים להמשיך להרעיש, ואי אפשר להסביר להם
שזו בדיוק חוסר התחשבות.
אצלי הבעיה יותר מורכבת, השכנים מתחתי קנו את הדירה בידיעה שיש רעש,
ולהם זה לא מפריע, יוצא שאני הסובלת העיקרית.
וגם למשל אם בונים סוכה בשעות היום אבל בונים שטח ענק,
ודופקים וקודחים ימים שלמים החל מערב ראש השנה,
אז זה לכאורה מותר אבל זה מאוד מפריע שכל הזמן יש קדיחות.
(יש שנים שיותר גרוע ויש שנים שפחות)
וגם דיברנו עם טוען רבני, אפשר לבקש להיות בגינה עם הגן רק חצי שעה אבל צריך
להגיד שמישהו חולה בבית כדי שיהיה לזה טענה.
אבל בפועל נמצאים הרבה בחוץ, והגננת מלמדת את הילדים לצעוק, בעיני זה סוג של הפקרות ופראות,
ובעינה זה סוג של חוויה.
גם בשעות אחר הצהריים שאז יש פחות ילדים, אבל בשביל מי שגר למעלה וצריך להיות עם חלונות סגורים
כל הזמן זה הרבה פחות נעים.
לא מבינה איך ההורים שמים לב ולא נדלקת להם נורה אדומה.
אבל זה מתסכל לשמוע כאלה צעקות, ואין לאן ללכת.
 

מוטי דבש

משתמש רשום
לא מבינה איך ההורים שמים לב ולא נדלקת להם נורה אדומה.
אבל זה מתסכל לשמוע כאלה צעקות, ואין לאן ללכת.
היום הייתי בפגישה אצל רב על דיני 4 מינים
והגיעה שאלה בדיוק כזו

והרב השיב
לנסות ליפנות עד 5 פעמים
אם לא הצלחתם - בלית ברירה לבקש מספרי טלפון מאימהות שבאות להביא או לקחת ילדים
לדבר גם עימם ולבקש את עזרתם
לא עוזר - לחזור לרב ולתת את המס' של הגננת
והרב הוסיף משפט מצמרר "לפעמים הגננת חושבת שעושה את תפקידה, אבל אם זה מפריעה לאחרים והיא יודעת מיכך וממשיכה, יהיו לה הפרעות שונות עד שהיא תיכנע ותפסיק", ולכן הוא ביקש לשתף את האימהות.

שאלתי אח"כ את הרב למה דווקא 5 - ענה לי כי כדאי בתוך ה5 או בפעם ה6 לדבר עם הבעל של הגננת
ולהזהירו שהפנייה לגננת הגיע בהוראה מרב וכנראה גם הוא על הכוונת.... וזה גם יכול להספיק

הצלחה לכולם
 

מבט חכ"ם

משתמש חדש
היום הזדמן לי לראות "המודיע"
ובמכתבים למערכת נכתב על כך על בניית סוכה בשעות מאוחרות של הערב
וחבל שלא הדגישו את המילים "גזל שינה"
 

OTA

משתמש חדש
לגבי ילדים שתוקעים בשופר ..... בשעות הבוקר המוקדמות או הערב...
צריך לעורר את הציבור גם לזה....
 

מוטי דבש

משתמש רשום
לפעמים המילים האלו מובנות יותר מהמילים "בשעות הערב המאוחרות" שאצל כל משפחה זה מובן אחרת
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט נ'

קה נֵר לְרַגְלִי דְבָרֶךָ וְאוֹר לִנְתִיבָתִי:קו נִשְׁבַּעְתִּי וָאֲקַיֵּמָה לִשְׁמֹר מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:קז נַעֲנֵיתִי עַד מְאֹד יי חַיֵּנִי כִדְבָרֶךָ:קח נִדְבוֹת פִּי רְצֵה נָא יי וּמִשְׁפָּטֶיךָ לַמְּדֵנִי:קט נַפְשִׁי בְכַפִּי תָמִיד וְתוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קי נָתְנוּ רְשָׁעִים פַּח לִי וּמִפִּקּוּדֶיךָ לֹא תָעִיתִי:קיא נָחַלְתִּי עֵדְוֹתֶיךָ לְעוֹלָם כִּי שְׂשׂוֹן לִבִּי הֵמָּה:קיב נָטִיתִי לִבִּי לַעֲשׂוֹת חֻקֶּיךָ לְעוֹלָם עֵקֶב:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה