דרוש מידע איך אפשר לקבל הלוואה מקרן "והשיב"?

מצב
הנושא נעול.

אמת מארץ תצמח

משתמש מקצוען
בתקנון של נקי כפיים רשום שמתי שאתה רוצה אתה יכול לבקש את הכסף חזרה.
קישור
מוזמנים לנסות.
להפקיד שם 5000 ש"ח (בדווקא, לא סכום נמוך של 5 ש"ח), כי שברת מראה של רכב ואינך יודע של מי.
אחרי חודשיים (בדווקא, שכבר הכסף נכנס למערכת ועבר הלאה) להתקשר ולומר שמצאת את בעל הרכב, ואתה רוצה את הכסף חזרה.
מעניין לראות האם ותוך כמה זמן יחזור.
 

אמת מארץ תצמח

משתמש מקצוען

נעזר1000

משתמש פעיל
מעניין שחז"ל משום מה לא חשבו על הפתרון הזה וכתבו שיעשה צרכי רבים.
כנראה שאכשר דרא ויש לנו רעיונות חזקים יותר מאשר לחז"ל...
זה באמת שאלה טובה,
אבל משום מה גדולי הדור מכל החוגים 2024 תומכים חזק ברעיון הזה.

היה לי שאלה (באמצע הקיץ) לרב על שקית שילדיי הביאו מהקופה בחנות לאחר שמישהו שילם על זה כבר והשאיר את זה בטעות,
הפסק היה להפקיד כסף בקרן כזו.
 

נעזר1000

משתמש פעיל
מוזמנים לנסות.
להפקיד שם 5000 ש"ח (בדווקא, לא סכום נמוך של 5 ש"ח), כי שברת מראה של רכב ואינך יודע של מי.
אחרי חודשיים (בדווקא, שכבר הכסף נכנס למערכת ועבר הלאה) להתקשר ולומר שמצאת את בעל הרכב, ואתה רוצה את הכסף חזרה.
מעניין לראות האם ותוך כמה זמן יחזור.
אולי נעשה מימון המונים פה בפורום הנכבד כדי לנסות את כל אחד מהקרנות,
ונראה מי יותר אמין.
 

ברכה וישועה

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
איצ'ה חסיד גור
זה לא קשור דווקא לזה שהוא חסיד גור. איצה הוא רווחי והוא נותן פרסומת בכסף. וזה זכותו הלגיטימית, אבל חשוב לדעת את זה כך גם מכון למורים וגם מנקה רובוט ועוד
 

שרגא מ...

משתמש פעיל
הרעיון של זיכוי לגמ"ח לכא' לא היה שייך פרקטי בזמנם.
אבל אכן זה ברור, שעיקר הפתרון הוא 'צורכי רבים'.
אפשר אולי לעשות שכלול, ע"י גמ"ח (=צורכי רבים) וזיכוי הקרן.
אבל זה בתנאי שהגמ"ח הוא צורכי רבים שהניזק יכול לההינות ממנו, ולא גמ"ח קהילתי לאנ"ש בלבד.
א.ה.נ.
כמובן שכונות הכותב הייתה שלא לגמ"ח פרטי ומצומצם לקהילה ספציפית שאז לא יהיה 'יושב'
רק לפשטות הטכניקה שלא צריך לילך לארגונים מפוקפקים אלא ממש מתחת לאף של כ"א.
 

שרגא מ...

משתמש פעיל
נקי כפיים ווהשיב זה שני דברים נפרדים?
שמתי שם היום סכום, וחושבת לפי מה שקוראת פה שאולי עשיתי טעות :(
מישהו לקח מהם הלוואה באמת?
כנראה שעשית טעות
מתום לב אמנם
אבל טעות
אבל אל דאגה
תדרשי את הכסף חזרה
ותעשי איתו צרכי רבים עצמאית או בשיטה שציינתי לעיל .
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
זה באמת שאלה טובה,
אבל משום מה גדולי הדור מכל החוגים 2024 תומכים חזק ברעיון הזה.

היה לי שאלה (באמצע הקיץ) לרב על שקית שילדיי הביאו מהקופה בחנות לאחר שמישהו שילם על זה כבר והשאיר את זה בטעות,
הפסק היה להפקיד כסף בקרן כזו.
יכול להיות שזה פתרון למי שאין לו כח ללכת ולעשות עם זה צרכי רבים כמו להתקין קולר ברחוב וכיוצא בזה.
ואז צריך לבדוק האם גמ"ח נחשב צרכי רבים, והאם הגוף אמין.
אבל מטריד אותי שמפרסמים כאילו זה רעיון טוב יותר משל חז"ל.
והנושא של הקנאה לנגזל שזה "הבשורה" זה דבר שאם חז"ל לא הציעו אותו, כנראה שיש להם סיבה.
אני מגיע מנקודת הנחה שזה לא שהם לא היו חכמים מספיק לחשוב על זה...
זה שיש רבנים שממליצים לצערי לא תמיד אומר שהגוף אמין, יש רבנים שפחות יודעים לבדוק את הדברים האלו ואכמ"ל.
 

הדסים בגן

משתמש רשום
בתקנון של נקי כפיים רשום שמתי שאתה רוצה אתה יכול לבקש את הכסף חזרה.
דבר זה נוגד לכאור' את כל העניין של ההשבה .
כיצד נאמן המפקיד לומר אח"כ שנזכר למי הוא חייב, אולי הוא חייב לעוד מישהו וזיכו את הכסף גם עבורו.
כמו"כ אין הבדל בחיוב השבה בין למי שזוכר שחייב לו ובין למי שאינו זוכר, א"כ האם יועיל השבה זו גם למי שיודע שחייב לו....?
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
שמעתי מכלי ראשון מאדם שהיה אצל מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל עם קבוצת בחורים מתמודדים, ואחד הנוכחים שאל את ר' חיים אם מישהו גזל ולא יודע ממי גזל מה צריך לעשות. ר' חיים ענה "צריך להחזיר" השואל שאל אבל הוא לא יודע למי להחזיר. ענה לו ר' חיים "זה בעיה". ורק לאחר כמה סיבובים כאלו השואל אמר שחז"ל אומרים יעשה צרכי רבים. ור' חיים הגיב "אבל זה בעיה".
למעשה ר' חיים כנראה רצה להבהיר להם שזה ממש לא פשוט, שלא יקלו ראש בגזל.
 

נעזר1000

משתמש פעיל
דבר זה נוגד לכאור' את כל העניין של ההשבה .
כיצד נאמן המפקיד לומר אח"כ שנזכר למי הוא חייב, אולי הוא חייב לעוד מישהו וזיכו את הכסף גם עבורו.
כמו"כ אין הבדל בחיוב השבה בין למי שזוכר שחייב לו ובין למי שאינו זוכר, א"כ האם יועיל השבה זו גם למי שיודע שחייב לו....?
אם היית מסתכל בקישור שצירפתי לא היית שואל את זה.
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אבל משום מה גדולי הדור מכל החוגים 2024 תומכים חזק ברעיון הזה.
לא מזללת ח"ו באף רב.
אבל יש לי שאלה- אתה לא יכול לכתוב את שמות כל הצדיקים שבדורינו מתחת כל מודעה בין אם הם יודעים עליה ובין אם לא?
הם מפרסמים את שמותיהם של גדולי ישראל מכל החוגים האשכנזים (משום מה ספרדים לא וזה כבר נקודה תמוהה- רבנים מחסידויות מגוונות, ירושלמים, ליטאים- ושום רב מעדות המזרח?), אבל רק שמות, אפילו לא חתימות.
אז איצ'ה דיבר עם הרב ברוורמן בקו. הוא אכן תומך בזה. אבל הוא רב אחד מתוך 15 ששמו במודעה....
 

י. שלמה כהן

משתמש מקצוען
זה לא קשור דווקא לזה שהוא חסיד גור. איצה הוא רווחי והוא נותן פרסומת בכסף. וזה זכותו הלגיטימית, אבל חשוב לדעת את זה כך גם מכון למורים וגם מנקה רובוט ועוד
אני לא יודע אם זה זה. אבל אם זה אכן פרסומת והוא לא אומר לפני שזו פרסומת אז אסור לו. זו גנבת דעת הציבור. (עוד לפני החוק)
 

הדסים בגן

משתמש רשום
אם היית מסתכל בקישור שצירפתי לא היית שואל את זה.
הסתכלתי שם ולא מצאתי מזור..
איך מועילה הצהרה של אדם שנזכר שאין לו חוב הרי הגמח מוחזק בשמא עבור אנשים אחרים.
כמו"כ גם אם הצהיר בתחילה שנותן עבור חוב פלוני, הרי ודאי לא יודע למי הוא חייב ויכול להיות שחייב חוב זה לראובן או לשמעון וא"כ הגמ"ח מחזיק לאחד משניהם מה יעזור אח"כ שהמפקיד יאמר שנזכר??
סתם מעניין אותי מהיכן כל הכסף עשרות ומאות אלפים שמשקיעים בפרסומות ולעובדים הרי לא ניתן להשתמש לזה מכספי הקרן שזוכו לבעלי החובות?
 

אמת מארץ תצמח

משתמש מקצוען
הסתכלתי שם ולא מצאתי מזור..
איך מועילה הצהרה של אדם שנזכר שאין לו חוב הרי הגמח מוחזק בשמא עבור אנשים אחרים.
כמו"כ גם אם הצהיר בתחילה שנותן עבור חוב פלוני, הרי ודאי לא יודע למי הוא חייב ויכול להיות שחייב חוב זה לראובן או לשמעון וא"כ הגמ"ח מחזיק לאחד משניהם מה יעזור אח"כ שהמפקיד יאמר שנזכר??
אם מראש ההקנאה על דעת זה, מה הצד בכלל שלא יוכל?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה