איפה אתה חי?רק עדיין לא יצא לי להכיר אברך עם סמארטפון...
איפה אתה חי?רק עדיין לא יצא לי להכיר אברך עם סמארטפון...
אפשר יותר מידע?נראה לי שחברות דרייברים 'משלנו' יותר מותאמות לעבודה של בני תורה.
מי שמאד רוצה יכול לפתוח עוסק מורשה גם אצלם
נראה לי שאפשר פשוט להתקשר למספרים של תחנות דרייברים ןלשאול אם הם צריכים נהגים ואיך אפשר להצטרף.אפשר יותר מידע?
תחנות דרייברים זה משרד תיווך, הם משקיעים בפירסום ואז כל נסיעה שנכנסת הם מפרסמים בקבוצה - כאשר הנהג שלוקח את הנסיעה מעביר לתחנה עמלה בסך של כ-10% מהמחיר שהלקוח משלם.נראה לי שאפשר פשוט להתקשר למספרים של תחנות דרייברים ןלשאול אם הם צריכים נהגים ואיך אפשר להצטרף.
וַיַּרְכֵּ֣ב אֹת֗וֹ בְּמִרְכֶּ֤בֶת הַמִּשְׁנֶה֙ אֲשֶׁר־ל֔וֹ וַיִּקְרְא֥וּ לְפָנָ֖יו אַבְרֵ֑ךְ וְנָת֣וֹן אֹת֔וֹ עַ֖ל כׇּל־אֶ֥רֶץ מִצְרָֽיִםיגדיר אחרת את "המושג" [מתי המציאו אותו?] אברך.
ועכשיו ברצינות?וַיַּרְכֵּ֣ב אֹת֗וֹ בְּמִרְכֶּ֤בֶת הַמִּשְׁנֶה֙ אֲשֶׁר־ל֔וֹ וַיִּקְרְא֥וּ לְפָנָ֖יו אַבְרֵ֑ךְ וְנָת֣וֹן אֹת֔וֹ עַ֖ל כׇּל־אֶ֥רֶץ מִצְרָֽיִם
רש"י -אַבְרֵךְ – כְּתַרְגוּמוֹ: "דֵּין אַבָּא לְמַלְכָּא". "רַךְ" בִּלְשׁוֹן אֲרַמִּי "מֶלֶךְ" בְּ"הַשֻּׁתָּפִין" (בבא בתרא ד' ע"א): "לָא רֵיכָא וְלָא בַּר רֵיכָא". וּבְדִבְרֵי אַגָּדָה דָּרַשׁ רַבִּי יְהוּדָה: "אַבְרֵךְ" זֶה יוֹסֵף, שֶׁהוּא "אָב" בְּחָכְמָה וְ"רַךְ" בַּשָּׁנִים. אָמַר לוֹ רבִּי יוֹסִי בֶּן דּוּרְמַסְקִית: עַד מָתַי אַתָּה מְעַוֵּת עָלֵינוּ אֶת הַכְּתוּבִים? אֵין "אַבְרֵךְ" אֶלָּא לְשׁוֹן בִּרְכַּיִם, שֶׁהַכֹּל הָיוּ נִכְנָסִין וְיוֹצְאִין תַּחַת יָדוֹ, כָּעִנְיָן שֶׁנֶּאֱמַר: "וְנָתוֹן אוֹתוֹ...".
לא נראלי שיש בזה מחלוקתמה זה ומי זה אברך?
מי שלומד יום שלם בכולל?
מי שלא מחזיק איפון?
מישהו שמקפיד על חליפה/כובע?
לא יושב במסעדות?
לא מגדל בלורית?
התשובות מגוונות כמו גווני האברכים
וכל אחד מנקודת מבטו/השקפתו/קהילתו
יגדיר אחרת את "המושג" [מתי המציאו אותו?] אברך.
אברך הוא מי שיושב ולומד שני סדרם ביום לפחות. ולכן כל עבודה שהיא לא בין הסדרים או בערב- אברך זה לא. כן גם אם העבודה היא תורנית.האם אברך יכול לעבוד כאינסטלטור?
האם אברך יכול לעבוד כמנופאי?
האם אברך יכול לעבוד כפועל בנין.
כמו תמיד הכל תלוי.
ואם תציצו באמריקה שם הכל יכול להיות, ומנופאי יכול להיות אברך עם וייסע זאקן בשבת, ועם הקפדות יותר מאברך כולל.
השאלה מה ההגדרה לאברך, ומה ההגדרה המגזרית.
אם אברך זה רק אברך שיושב בכולל עם כובע וחליפה ופראק בשבת, אז מן הסתם לא.
אבל אם אברך זה ההגדרה של צעיר תלמיד חכם שמור וירא שמים, קובע עיתים לתורה, אז הכל אפשרי. למעט כל מה שנוגע לעולם המחשבים
חפרו פה (לא) מספיק על המושג אברך.מה זה דורש?
(השאלה באה מהיבט רוחני)
אכןרבותיי יש לכולכם טעות!!!
אברך זה לא בחפצא אלא בגברא!!!
אברך זה בן תורה!!!
אברך זה לא הולך לפי כמות שעות לימוד, יש מזרוחניקים שמקיימים "והגית בו יומם ולילה" ובכל זאת הם לא קרובים להיות אברכים!
אברך זה מי שבראש שלו יש ערך עליון ויחיד - תורה!
זה מי שיש לו יראת שמים, זה מי שיותר מחובר עם אלוקיו.
בנוסף לכך הוא גם יושב בכולל ולומד, נכון, זה קיום של כל האמור לעיל.
עוד הבנה [בגדר הלכה] באברך- שיש לו שמירת עיניים.חפרו פה (לא) מספיק על המושג אברך.
אציין נקודות שקשורות יותר להלכה ולא לתפיסת עולם:
1. נגיעה בסוגיית לפני עיוור, על הובלה\מסירה של דברים לא כשרים. וגם במצב של אוכל כשר, אכילה בלא ברכה וכו.
2. שמירת העיניים, גם במקום האיסוף וגם בנקודת המסירה.
3. היו לי עוד ואיבדתי את חוט המחשבה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: