מידע שימושי ואז הוא עונה לי ביבושת: "אין לי ילדים"! פדיחה לא נעימה שקרתה לי, איך מונעים את זה?

י.ז.

משתמש מקצוען
1. אני יכולה לשלוט על הפה שלי, לא להטיף לאחרים מה לעשות.
2. הקושי שלי לא ’מכבה’ את הקושי של השני.
את צודקת 100%
ואולי לקח לעצמי לזכור לא להתלונן על כל מיני דברים שאצלנו זה מובן מאליו ולאחרים לא
 

שירה עבאדי

משתמש פעיל
את צודקת 100%
ואולי לקח לעצמי לזכור לא להתלונן על כל מיני דברים שאצלנו זה מובן מאליו ולאחרים לא
מסקנה יפה.
אבל אני חושבת שיש מגמה בציבור כאילו ”אסור להתלונן”..
זה לא כתוב בשום מקום שאסור..
בשביל שיהיה לנו יותר טוב, כדאי לנו תמיד להסתכל על הצד החיובי והמאיר.
וכמובן להודות ולהתפלל הלאה על כל מה שיש.
אבל תלונות על דברים קטנים יותר שוליים, הן חלק מהחיים.
החיים הבריאים, התקינים והשגרתיים.
 

120161

משתמש מקצוען
היום לצערנו יש הרבה נושאי שיחה נייטרליים
המלחמה , תושבי הצפון,וכדו'.כך יותר קל לפתוח ולפתח שיחה.

יש לי מנהג להתיחס ל"פנים -חדשות"
עברתי ארצות רבות ואני מכירה טובה לאלו שקיבלו אותי ולמדתי מהן!
למשל בשעור בקבוצה קטנה ויש משתתפת חדשה או שכנה חדשה בבנין, ועל זה הדרך.
קורה שאני ח"ו "דורכת על יבלת" עם כל הזהירת ומינימום שאלות...
ועם זאת חושבת שלהתיחס זו חובה מוסרית
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
מסקנה יפה.
אבל אני חושבת שיש מגמה בציבור כאילו ”אסור להתלונן”..
זה לא כתוב בשום מקום שאסור..
בשביל שיהיה לנו יותר טוב, כדאי לנו תמיד להסתכל על הצד החיובי והמאיר.
וכמובן להודות ולהתפלל הלאה על כל מה שיש.
אבל תלונות על דברים קטנים יותר שוליים, הן חלק מהחיים.
החיים הבריאים, התקינים והשגרתיים.
לא כתוב בשום מקום שאסור?
"חייב אדם לברך על הטובה כשם שמברך על הרעה"
וחז"ל אומרים שמי שמתאבל יותר מידי על מת, עונשו שעל מת אחר הוא יבכה (מו"ק כ"ז ע"ב)
ושם מדובר על דברים יותר משמעותיים מהתלונות הרווחות בדורנו...
 

שירה עבאדי

משתמש פעיל
לא כתוב בשום מקום שאסור?
"חייב אדם לברך על הטובה כשם שמברך על הרעה"
וחז"ל אומרים שמי שמתאבל יותר מידי על מת, עונשו שעל מת אחר הוא יבכה (מו"ק כ"ז ע"ב)
ושם מדובר על דברים יותר משמעותיים מהתלונות הרווחות בדורנו...
נו, פסדר..
ידעתי שמישהו יבוא לי עם זה.. חשבתי על זה.
לא על זה דברתי..
איפה כתוב שאסור להתלונן על משהו שלשני אין?
 

לאה הההה

משתמש פעיל
דיון מיותר
כשקשה לנו אנחנו מתלוננים וכשאנחנו שומעים צרות של אחרים אנחנו אומרים לעצמינו להודות על הצרות שלנו (אלו שהתלוננו עליהם אתמול)
 

120161

משתמש מקצוען
זה אנושי ביותר "התלונן" על קשיים (הלוואי קטנים) בחיים.
הזכירו שאסור להרבות ולהגזים, נכון!
אשמח להכיר את המלאכית שמקבלת הכל באהבה
מאחלת לה שלא תדע קשיים קטנים- זה עוזר להתמודד לקטר מעט...המלצה מבעלת נסיון
וחלילה לא קשיים גדולים לאף אחד מישראל!
נראה לך שאם נפטרו לי בשנה שני הורים אני יכולה להסתובב עם חיוך (למעשה כן) ולשתוק ולא לשתף בשבר הנורא?!
מאמינה שה' לא בא הטרוניה עם בריותיו - הוא מבין אותי!
מקווה שלא נכתב חריף מדי ...סליחה
כי אני באמת רצוצה ומבולבלת...
 

שלמה שמואלי

משתמש רשום
בלתק
רק שאלה קטנה, לתשומת הלב
והיכן הרגישות לאלו שקוראים את האשכול הזה, והם הם אלו שלא זכו ר"ל?!
איך הם מרגישים כשמתעסקים ודשים ומהפכים בליבותיהם, מה פוגע בהם ומה לא?!
 

בלון פורח

משתמש חדש
בלתק
רק שאלה קטנה, לתשומת הלב
והיכן הרגישות לאלו שקוראים את האשכול הזה, והם הם אלו שלא זכו ר"ל?!
איך הם מרגישים כשמתעסקים ודשים ומהפכים בליבותיהם, מה פוגע בהם ומה לא?!
הם שמחים שאולי מהיום יפגעו בהם פחות
כל זמן שמדברים על קבוצה שלמה של אנשים, זה כואב פחות

ואני מאלה שעדיין לא זכו
 

מרחבית

משתמש מקצוען
הגישה של לחמוק משאלות טבעיות וספונטניות היא סוג של שמאלנות ו'נאורות'
ההגדרה הזו שוות ערך להגדרה הבאה:
"הגישה של לשאול שאלות חודרניות היא סוג של ימניות ועממיות"...

במילים אחרות - לא קשורה לנושא של פגיעה או לא פגיעה בבן אדם.

מי שאפילו שאלה קטנה כל כך מקפיצה אותו, הוא כנראה אדם רגיש ברמה מוגזמת ואני מציע לו...
ההגדרה הזו שוות ערך להגדרה הבאה:
"מי ששאלה כזו לא מזיזה לו - כנראה הוא אדם אדיש ברמה מוגזמת ואני מציע לו..."

במילים אחרות - אבחון סובייקטיבי ששולל מהאדם את הלגטימיות להרגיש את מה שהוא מרגיש.
 

מֶנַחֵם

קופי כובש, רייטינג מנצח
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
ההגדרה הזו שוות ערך להגדרה הבאה:
"הגישה של לשאול שאלות חודרניות היא סוג של ימניות ועממיות"...

במילים אחרות - לא קשורה לנושא של פגיעה או לא פגיעה בבן אדם.


ההגדרה הזו שוות ערך להגדרה הבאה:
"מי ששאלה כזו לא מזיזה לו - כנראה הוא אדם אדיש ברמה מוגזמת ואני מציע לו..."

במילים אחרות - אבחון סובייקטיבי ששולל מהאדם את הלגטימיות להרגיש את מה שהוא מרגיש.
אין לי מה לומר, אלא להפנות לסעיף 1
 

נעמי 16

משתמש פעיל
הגישה של לחמוק משאלות טבעיות וספונטניות היא סוג של שמאלנות ו'נאורות' (ע"ע מרב מיכאלי והמגדר).
הגישה של לשלול יחס זהיר ועדין לסביבה ולסווג אותה כנאורות שמאלנית היא סוג של התעלמות ממאמרי חז"ל מפורשים
 

שירה עבאדי

משתמש פעיל
"ואהבת לרעך כמוך"
רבי עקיבא: זה כלל גדול בתורה!
זה לא קשור למצות ואהבת.
אנחנו לא קראים ולא מפרשים את התורה לבד...
די לנו בתרי”ג מצוות, אין צורך להוסיף עליהן מאומה.
אם יש לך מקור מפורש, אדרבה, אשמח לשמוע.
אין לזה סוף, אם אני אחליט לחפש פרשנויות משלי לכל דבר...
 

אם הבנות :)

משתמש פעיל
מצוות 'ואהבת' היא כוללת.
היא לא באה לפרט כמה פעולות מוגדרות בלבד.
אם זה פוגע במישהו- תהיי רגישה. נקודה.
לאנשים בלי עבודה לא נעים שמתלוננים לידם על עומס בעבודה. לאנשים בלי ילדים לא נעים שמתלוננים לידם על צער גידול בנים. ולרווקים לא נעים שמתלוננים לידם על זה שהבעל לא סוגר את הפקק של המברשת שינים.

וסתם לסקרנות: איך מתבטאת אצלך מצוות 'ואהבת'?
 

שירה עבאדי

משתמש פעיל
מצוות 'ואהבת' היא כוללת.
היא לא באה לפרט כמה פעולות מוגדרות בלבד.
אם זה פוגע במישהו- תהיי רגישה. נקודה.
לאנשים בלי עבודה לא נעים שמתלוננים לידם על עומס בעבודה. לאנשים בלי ילדים לא נעים שמתלוננים לידם על צער גידול בנים. ולרווקים לא נעים שמתלוננים לידם על זה שהבעל לא סוגר את הפקק של המברשת שינים.

וסתם לסקרנות: איך מתבטאת אצלך מצוות 'ואהבת'?
אני לא בעד חוסר טקט.
אבל אני גם לא בעד סתימת פיות בשם התורה וההלכה..
מה שאסור, אסור. מה שמותר, מותר.
לא כל דבר צריך להיות כתוב, אבל להגיד ”אסור להתלונן” קצת מוזיל את הערך של המילה ’אסור’.
את מוזמנת לעיין בהודעה שלי מאמצע האשכול, אם מסקרן אותך איך אני מקיימת מצות ואהבת.
 

י.ז.

משתמש מקצוען
אפ
אני לא בעד חוסר טקט.
אבל אני גם לא בעד סתימת פיות בשם התורה וההלכה..
מה שאסור, אסור. מה שמותר, מותר.
לא כל דבר צריך להיות כתוב, אבל להגיד ”אסור להתלונן” קצת מוזיל את הערך של המילה ’אסור’.
את מוזמנת לעיין בהודעה שלי מאמצע האשכול, אם מסקרן אותך איך אני מקיימת מצות ואהבת.
אני גם לא כתבתי שאסור
כתבתי שזה לא יפה,
ועדיין אני בדעה שזה לא יפה
אני לא אומר לאדם עוור שמעצבן שאני צריכה משקפיים נכון?
אז על אותו משקל
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה