דיון ג'י.פי. מורגן: על המשקיעים לצפות לתשואה נמוכה בשוק המניות בעשור הקרוב

משושי

משתמש פעיל
כתבה מתוך ביזפורטל על התחזית לרווחים בS&P ל10 שנים הקרובות.

צוות של אנליסטים בבנק הגדול בארצות הברית ג'י פי מורגן פרסמו מחקר, המתבסס בעיקר על חישובים מתמטיים, ומסקנתם עגומה: בעשור הקרוב על המשקיעים לצפות לתשואות שנתיות ממוצעות נמוכות בהרבה ממה שהורגלנו בעשורים האחרונים.
על פי המחקר השווי הנוכחי של שוק המניות גבוה יחסית מבחינה היסטורית, בעיקר עקב ביצועי היתר של המניות הגדולות. על פי הנתונים התשואות בטווח הארוך מתיישרות אל הממוצע, ולכן, עם מכפיל רווח של 23.7 במדד הדגל ה-SP500, התמחור של המדד גבוה ב-25% מהממוצע של 35 השנים האחרות שעומד על 19 בלבד. החוקרים השתמשו בקריטריון ערך נוסף - שיעור מכפיל הרווח המתואם המחזורי של רוברט שילר, שמשקף תמחור יקר אף יותר מהמכפיל הממוצע הרגיל. מסקנת החוקרים מהחישובים האלו שהתשואה השנתית הממוצעת בעשור הקרוב תעמוד על 5.7% בלבד, לעומת כמעט כפול בעשור הקודם.
בנוסף לחישובי התמחור, החוקרים התבססו גם על נתונים פונדמנטלים נוספים. המרכזי שבהם הוא הזדקנות האוכלוסיה. משקיעים מבוגרים יותר נוטים להפחית את הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות שלהם, לכן אוכלוסיה מבוגרת יותר משמעותה זרם כספים נמוך יותר לשוק המניות. כעת אחוז המניות מתוך תיק ההשקעות בשיא היסטורי. עם פרישתם לפנסיה של יותר ויותר אנשים מדור הבייבי בום (ילידי 1946 - 1964), ולאחריהם מדור ה-X (ילידי 1965-80), האחוז הזה צפוי לרדת.

גורמים נוספים שעלולים להוריד את ההחזר הממוצע הם עצירת הגלובליזציה, התגברות הרגולציה נגד החברות הגדולות (כאמור, המנוע העיקרי לעליות בשנים האחרונות), עליה בחוסר היציבות הפוליטית בארצות הברית ותהליך הדה-דולריזציה בעולם.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שלפחות חלק מהגורמים האלו נמצאים איתנו כבר זמן מה, ולפחות בינתיים, לא ניכרת השפעה כשלהי שלהם על שוק המניות שממשיך לדהור לשיאים חדשים כל העת. ה-SP500 עלה ביותר מ-24% בשנה שעברה ומעל 18.5% השנה. מבחן הזמן יקבע עד כמה ההערכות האלו לטווח ארוך כל כך מדויקות, והאם ההתימרות לקבוע אחוז שנתי ממוצע ברמת דיוק של עשירית האחוז (5.7%) אל פני כל כך הרבה חוסר וודאות ונעלמים, כשאיש לא יודע מה צופה העתיד, יש לה על מה להסתמך.
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
נבואה ניתנה ל...
כנראה שיש מספיק כתבות לכל הכיוונים, והשאלה מי יוכל לומר "אמרתי לך"
לגופו של עניין לטווח הרחוק סביר שהכלכלה האמריקאית תידחק בהדרגה ממקומה לטובת הסינים
קשה מאוד להתחרות בקומוניסטים ללא שכר מינימום, ועם הגליית מיעוטים ועובדיי כפייה.
 

ה. שלמה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום

ה. שלמה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כוח עבודה יותר זול שמביא תוצרת דומה, יכול להרוויח גם כשהוא מוכר בסכום נמוך יותר
הוא מביא תוצרת ירודה.

באופן כללי הקומניזם רע לכלכלה.
הדיקטטורה רעה לכלכלה.
הקפיטליזם מצמיח כלכלה.
הדמוקרטיה קריטית לכלכלה.
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
הוא מביא תוצרת ירודה.

באופן כללי הקומניזם רע לכלכלה.
הדיקטטורה רעה לכלכלה.
הקפיטליזם מצמיח כלכלה.
הדמוקרטיה קריטית לכלכלה.
התוצרת תלויה הרבה גם באופי של המייצרים ובטכנולוגיה שלהם,
סין אולי לא תהיה יעד אטרקטיבי להשקעה בגלל הדיקטטורה שם
אבל היא בהחלט תוכל ליצור תחרות בתוצרת האמריקאית שתוריד את הרווח של החברות האמריקאיות.
המפרציות אינם דמוקרטיות, ובכל זאת הכלכלה שלהם חזקה יותר מכמה וכמה דמוקרטיות.
 

אלופים

משתמש פעיל
לגוף הטענה שלטכנולוגיה בארה"ב תהיה ירידה אפילו אם נגיד שזה נכון יש עוד הרבה סקטורים
שלא בהכרח שיפגעו אלא דווקא יעלו
אז נכון שזה ש-7 המופלאות אבל להגיד שלכן תהיה רק ירידה, נו שוין
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צז

א יי מָלָךְ תָּגֵל הָאָרֶץ יִשְׂמְחוּ אִיִּים רַבִּים:ב עָנָן וַעֲרָפֶל סְבִיבָיו צֶדֶק וּמִשְׁפָּט מְכוֹן כִּסְאוֹ:ג אֵשׁ לְפָנָיו תֵּלֵךְ וּתְלַהֵט סָבִיב צָרָיו:ד הֵאִירוּ בְרָקָיו תֵּבֵל רָאֲתָה וַתָּחֵל הָאָרֶץ:ה הָרִים כַּדּוֹנַג נָמַסּוּ מִלִּפְנֵי יי מִלִּפְנֵי אֲדוֹן כָּל הָאָרֶץ:ו הִגִּידוּ הַשָּׁמַיִם צִדְקוֹ וְרָאוּ כָל הָעַמִּים כְּבוֹדוֹ:ז יֵבֹשׁוּ כָּל עֹבְדֵי פֶסֶל הַמִּתְהַלְלִים בָּאֱלִילִים הִשְׁתַּחֲווּ לוֹ כָּל אֱלֹהִים:ח שָׁמְעָה וַתִּשְׂמַח צִיּוֹן וַתָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ יי:ט כִּי אַתָּה יי עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ מְאֹד נַעֲלֵיתָ עַל כָּל אֱלֹהִים:י אֹהֲבֵי יי שִׂנְאוּ רָע שֹׁמֵר נַפְשׁוֹת חֲסִידָיו מִיַּד רְשָׁעִים יַצִּילֵם:יא אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה:יב שִׂמְחוּ צַדִּיקִים בַּיהוָה וְהוֹדוּ לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה