יש ילדים שבמשך שנה + לא יאכלו כלום מ8 עד 4אולי בגן עם כמה אלרגנים אפשר לארגן הזנה דרך הגן בהשתתפות ההורים
לפעמים האכילה המשותפת משפיעה גם על הילדים הבררנים והם אוכלים כמו כולם
ובצורה כזו יש שליטה מוחלטת על האוכל שנכנס לגן
יש ילדים שבמשך שנה + לא יאכלו כלום מ8 עד 4אולי בגן עם כמה אלרגנים אפשר לארגן הזנה דרך הגן בהשתתפות ההורים
לפעמים האכילה המשותפת משפיעה גם על הילדים הבררנים והם אוכלים כמו כולם
ובצורה כזו יש שליטה מוחלטת על האוכל שנכנס לגן
כמו שהסברתי בסבלנות רבה:אין ספק שאם תכפה על אחרים ואהבת לרעך כמוך, זה יצליח וכולם נורא יאהבו אותך פתאום.
לפעמים לא צריכים ללכת עד להלכה הפסוקה, מספיק להפעיל קצת את המוח.
יש לציין שיחסית לאחד שנורא מקפיד על קלה כבחמורה, יש לך יד די קלה על המקלדת בכל מה שקשור לפגיעה באחרים, רמיזה ל'מתקשים', לבעלי שכל עקום, להתפרצויות זעם וכעס וכו',כמו שהסברתי בסבלנות רבה:
ואהבת לרעך כמוך - זה לבעלי השכל הישר.
המתקשים להבין - נתקלים באכיפה ובגבולות ברורים.
כעת תבחרי לך לאן את שייכת.
מי הוא שאמור להיפגע חלילה?יש לציין שיחסית לאחד שנורא מקפיד על קלה כבחמורה, יש לך יד די קלה על המקלדת בכל מה שקשור לפגיעה באחרים, רמיזה ל'מתקשים', לבעלי שכל עקום, להתפרצויות זעם וכעס וכו',
לזה בדיוק התכוונתי כשרמזתי שיש נטייה לחברה משלנו למהר להכות על חטא לאחרים הרבה לפני שהם מתבוננים בראוי לתיקון בתוכם פנימה.
ב"ה שזה לא ההגיון שלי שמשחק.ומה יותר הגיוני, לדעתך, לבקש מכל הורי הגן לבדוק את העלול להכיל בכל ממרח או להגיד לילדים שאסור לתת לילד האלרגי שום מאכל שלא אושר ע"י ההורים שלו ולו- להגיד לא לקחת כלום שלא אושר לו?
כי אין סיבה שההורים יחשבו ששוקולד זו בעיה למרוח בלחם, ויכול להיות שהם דווקא הורים שנורא אכפת להם מהילד האלרגי ולכן למרות שהם מאוד בעד לאכול בריא- הם מורחים לילד שלהם שנה שלמה שוקולד בסנביץ' כדי לא לסכן את הילד האלרגי...
ובעניין אחריות של לא לאכול מאחרים בכלל- מכירה משפחה שגרה באמריקה באזור גויי, בגלל איזשהוא צורך, והילדים למדו במוסדות לימודים גויים בהתאם. אז בגן- הגננות ידעו שאסור לתת להם כלום שלא כלול בקופסא הסגורה שהביאו ההורים מראש (כל יום הולדת, כל אירוע- הם קיבלו רק מהקופסא) או האוכל שהביאו איתם בבוקר. והחברים ידעו שאסור להציע להם כלום. וגם הילדים ידעו שאסור להם כי אולי זה לא כשר. הגדולה יותר, בבית ספר, המורות והחברות ידעו אותו דבר, וגם היא, אבל אותה לימדו גם מה מותר לה לאכול ממה שמחלקים וסיכמו עם המורה שמה שהיא מזהה כמותר- יתנו לה.
נכון, זה לא אלרגיה, אבל לאורך כל התקופה כולם אכלו אך ורק אוכל כשר, כי הם אכלו אך ורק אוכל מהבית ואפס אוכל מאחרים (ימי הולדת- אם הם הלכו- הלכו עם אוכל מתאים מהבית). ואם היה להם קשה- היו פיצויים שחיכו בארון שבגן או בכיתה.
מעולה.כל שנה בתחילת שנה היתה מגיעה לאסיפת ההורים ומסבירה, והיא הדפיסה לכל ההורים בגן מגנט:
X אלרגית ל 1,2,3,4...
אסור להביא כך וכך.
רעיונות מה כן אפשר להביא: וכאן בארה רשימה שלמה של רעיונות, כולל פירוט.
רעיון מעולה שכבר חשבו עליו קודמייך,עם כל התגברות האלרגיות לא יותר פשוט שבכל הגני ילדים יהיה הזנה כמו בבני ברק?
יש לבת שלי בגן ילדה אלרגית לחלבי ברמה מסכנת חיים ויש לה גם סייעת רפואית,
אני חושבת שבגן שיש הזנה רמת הלחץ יורדת בהמון כי אין בגן שום דבר חלבי וכל הילדות אוכלות ביחד דברים אחרים
(באמת מעניין אותי מה, אני כל הזמן בדרך להתקשר לגננת)
היא לא דיברה על סכנת חיים בהודעה הפותחתתשובה עצובה חוסר רגישות מוחלט
גם אני שאמרו לי יש ילד אלרגי אמרתי בסדר מסתדרים עד שגילו לי ילד אלרגי לביצים
אלרגיה זה לא משהו גנטי יכול לקרות לכל אחד ממליצה לכל ההורים המצקצקים והמתבכיינים פשוט לשתוק! לא קרה שום דבר אם הילד לא יוכל בבוקר בגן טחינה או חמוס לכם זה רק קצת כאב ראש מה למרוח בלחם להם זה חיים ומוות פשוטו כמשמעו!!!!
אז אפשר גם לשלוח דף ביום הראשון. הרעיון הוא - שההורה האלרגי תורם מניסיונו.מעולה.
רק שבד"כ אסיפת ההורים היא בחודש חשון (או לפעמים באלול), ועד אז יש שבועיים/ חודשיים שבהם ההורים מתוסכלים ובאמת מתקשים.
הורה לילד אלרגי, לומד את הנושא , מכיר את התחליפים, וכבר מוצא פתרונות
הורה אחר - לא יודע איך להסתכל על הנושא...
לכן דיברתי על משפחתון, גג גן.מילא גן. מה עושים בגיל בית ספר?
אי אפשר לפתוח בית ספר לכל חמישה ילדים. כמו שדבורה אמרה, לא מעשי לנסות לשים כמה אלרגיות שונות באותו מקום כי באמת לא נשאר כלום לאכול.
אז מה, בית ספר לכל סוג אלרגיה? ומה עם ילדים מולטי-אלרגיים, לאיזה בית ספר הם שייכים?
ומה עם זרם חינוכי, תוותרו על זה, או תנסו לפתוח בית ספר לילדים אלרגיים מכל סוג אלרגיה ומכל זרם?
גם אני מרגישה שזה יצא מפרופורציה, שזה ממש הפך לתרבות ושהיד קלה על ההדק.
יש לי שפע דוגמאות אתן את העכשווית.
לילדה בכיתה אלף יש חברה בכיתה אלרגית לאגוזים ולכן נדרשנו שלא להביא ממרח שוקולד בגלל שיש בו עלול להכיל.
משהו נשמע לי לא הגיוני הרמתי טלפון לחברה עם ילדה אלרגית לאגוזים והיא אמרה לי ששוקולד השחר הוא היחיד בו אין עלול להכיל. אף אחד לא טרח להגיד לנו את זה ואני שוב הרגשתי זילזול בקושי שלנו.
לא ייאמן.ולגבי עלול להכיל- ע"פ חוזר מנכ"ל אין שום זכות להורה לילד אלרגי לבקש לא להביא לגן. זה רוב המאכלים. נדיר מאוד למצוא מאכל שאינו עלול להכיל חלב/בוטנים/דגים וכו'.
מסתבר שיש פער בין מה שהגננות חושבות על הסיטואציה למה שהגננת חושבת.לא ייאמן.
דרשו מאיתנו בצורה חד משמעית. כשהכנתי עוגה שברתי את הראש(בכובד ראש ובאהבה!) איך לקשט בלי עלול להכיל. זה על גבול הבלתי אפשרי.
באמת אבל הכי הרגיז אותי כשהילדה האלרגית באה לבקר את הבת שלי.
אני פחדתי ממש שלא תמות לי בבית... הבית שלי ממש לא מותאם.
התקשרתי לאמא לקבל הנחיות (בלב לא מבינה איך בכלל היא יכולה לשלוח ככה את הילדה) ולהפתעתי היא היתה מאוד לא אכפתית. כל הסיפור לא קריטי בעיניה.
(די סותר את הטענה פה שילדה שמקבלת סייעת היא בסכנת חיים)
זה באמת ממש חלב. לדעתי זה גורם רק לזילות.גם אני מרגישה שזה יצא מפרופורציה, שזה ממש הפך לתרבות ושהיד קלה על ההדק.
יש לי שפע דוגמאות אתן את העכשווית.
לילדה בכיתה אלף יש חברה בכיתה אלרגית לאגוזים ולכן נדרשנו שלא להביא ממרח שוקולד בגלל שיש בו עלול להכיל.
משהו נשמע לי לא הגיוני הרמתי טלפון לחברה עם ילדה אלרגית לאגוזים והיא אמרה לי ששוקולד השחר הוא היחיד בו אין עלול להכיל. אף אחד לא טרח להגיד לנו את זה ואני שוב הרגשתי זילזול בקושי שלנו.
בעיני במקרה כזה אין אפילו מה להתבלבל בינהם, אבל שיהיה.לפעמים אנחנו מתבלבלים בין אנושיות לפרוגרס.
למעשה, מדי הרבה פעמים.
אל תהיה צודק תהיה חכםלא קראתי את כל האשכול
קופץ על האשכול
אני מלמד בגן וביום ראשון השבוע (שבוע וחצי אחרי תחילת השנה!)
אני מקבל בדף קשר של אחד הילדים שהילד אלרגי לחלבי במגע ברמה מסכנת חיים
ההרגשה שלי כמלמד זה שהם ההורים מתייחסים לזה כך גם אני אמור להתייחס לזה כך
כלומר אני יכתוב ביום שישי בדף קשר שנא לא להביא מוצרי חלב
אבל אני לא מרגיש צורך לתלות פתק ולהלחיץ את הכיתה כבר מהיום
האם אני צודק?
אם זה באמת ברמה מסכנת חיים - איפה בכלל נכנסת השאלה של צודק/לא צודק?לא קראתי את כל האשכול
קופץ על האשכול
אני מלמד בגן וביום ראשון השבוע (שבוע וחצי אחרי תחילת השנה!)
אני מקבל בדף קשר של אחד הילדים שהילד אלרגי לחלבי במגע ברמה מסכנת חיים
ההרגשה שלי כמלמד זה שהם ההורים מתייחסים לזה כך גם אני אמור להתייחס לזה כך
כלומר אני יכתוב ביום שישי בדף קשר שנא לא להביא מוצרי חלב
אבל אני לא מרגיש צורך לתלות פתק ולהלחיץ את הכיתה כבר מהיום
האם אני צודק?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: