תח"צ שינויים ושיפורים תחבורה ציבורית - אלעד

זבנג

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
העצבים זה שכמעט כל קו יש לו מסלול אחר באלעד,
כל פעם שאנחנו צריכים אוטובוס זה ללכת לבדוק מה המסלול שלו
ופעם אחת התאים לנו 2 סוגי אוטובוסים אז אמרנו נחכה למה שיגיע קודם, רק אחד מעלה בצד הזה של הכביש ואחד בצד הנגדי...:confused:
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אתה כל היום רק עסוק בלגונן ולהגן
אפשר לחשוב שהתחב"צ פה ברמה של שוויץ
אולי אתה יושב בלשכה של מקלב מי יודע...
לגופו של עניין מידיעה ברורה ברמה של 100% כל התחב"צ ברמות נוהל באופן אישי ע"י לשכת סגן השר באופן אישי (לא קשה להבין למה) .
באלעד זה מעניין אותם הרבה פחות והסבל נורא משפחות עם ילדים קטנים שמחכים שעות ובסוף נדחפים כבקרונות בקר. מזעזע!
הדברים כבר נאמרו לפני השינויים האחרונים באופן ברור לכל מי שהיה רק מוכן לשמוע והם פשוטים מאד.
התחבורה באלעד לא מספיקה לכמות התושבים ובחורי הישיבות שבה!
יש צורך להגדיל לפחות ב35% את היקף הנסיעות!
כל פיתרון אחר כחלוקת קווים שונה וכד' בתוך אותה כמות נסיעות שלא מספיקה לא תועיל ורק תזיק !


פשוט ! קל ! ואמיתי !
אבל אין אוזן קשבת וחבל מאד!
אני לא יושב בלשכה של מקלב, אבל להאשים מישהו במשהו כשאין לך מידע מבוסס שהוא קשור לזה, זה מעשה לא ראוי.
ואין לזה קשר לרמת הסבל או התסכול בו אתה שרוי, וזה יש פתרונות אחרים.
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
אגב היקף הנסיעות כיום הוא שווה בדיוק להיקף שלפני 8 שנים עם כניסתה של חברת קווים לעיר (עם מעט תוספות מינוריות ביותר)
לבינתיים האלעדים התחילו לחתן והביאו המון זו"צים לעיר
לפני 8 שנים היה רק את הישיבה של הרב אטינגר והרב חדד בעיר היום בלע"ר עיר הישיבות עם כמות עצומה של בני תשחורת שנוסעים הלוך ושוב
ונוסיף כמובן את הגידול הטבעי והמבורך
פשוט מגוחך שלא הוסיפו כלום במשך 8 שנים!!!
כשגם אז היה ברור שזה רק עניין של זמן עד שיצטרכו תיגבור
זה לא שהביאו תחב"צ עם מלא אוטובסים ריקים אז!
ואין עם מי ועל מה לדבר
משרד התחבורה לא מוכן להוסיף ולו קילומטר אחד לעיר
צריך לקום ולזעוק בהתארגנות משמעותית ומסודרת ואולי יזוז משהו !!!
(הקשר לעירייה קיים אך הוא קלוש עיקר הבעיה במשרד התחבורה)
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אגב היקף הנסיעות כיום הוא שווה בדיוק להיקף שלפני 8 שנים עם כניסתה של חברת קווים לעיר (עם מעט תוספות מינוריות ביותר)
לבינתיים האלעדים התחילו לחתן והביאו המון זו"צים לעיר
לפני 8 שנים היה רק את הישיבה של הרב אטינגר והרב חדד בעיר היום בלע"ר עיר הישיבות עם כמות עצומה של בני תשחורת שנוסעים הלוך ושוב
ונוסיף כמובן את הגידול הטבעי והמבורך
פשוט מגוחך שלא הוסיפו כלום במשך 8 שנים!!!
כשגם אז היה ברור שזה רק עניין של זמן עד שיצטרכו תיגבור
זה לא שהביאו תחב"צ עם מלא אוטובסים ריקים אז!
ואין עם מי ועל מה לדבר
משרד התחבורה לא מוכן להוסיף ולו קילומטר אחד לעיר
צריך לקום ולזעוק בהתארגנות משמעותית ומסודרת ואולי יזוז משהו !!!
(הקשר לעירייה קיים אך הוא קלוש עיקר הבעיה במשרד התחבורה)
אם קודם כתבת דברים ללא בסיס.
עכשיו אתה כותב דברים נכונים אבל לא מדוייקים.

משרד התחבורה לא נותן ק"מ אחד לעיר, אבל לא רק לאלעד אלא בכל הארץ
לפי מה שנאמר לי יש החלטה של משרד האוצר לקצץ את בהוצאות השוטפות של התח"צ ב10%, ולכן כל אשכול יקוצץ ב10% במהלך השנה הקרובה.

ההחלטה שבאה בעקבות הירידה הדרסטית בהכנסות מהנוסעים, והצורך בקיצוץ עקב הוצאות המלחמה.
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
אם קודם כתבת דברים ללא בסיס.
עכשיו אתה כותב דברים נכונים אבל לא מדוייקים.

משרד התחבורה לא נותן ק"מ אחד לעיר, אבל לא רק לאלעד אלא בכל הארץ
לפי מה שנאמר לי יש החלטה של משרד האוצר לקצץ את בהוצאות השוטפות של התח"צ ב10%, ולכן כל אשכול יקוצץ ב10% במהלך השנה הקרובה.

ההחלטה שבאה בעקבות הירידה הדרסטית בהכנסות מהנוסעים, והצורך בקיצוץ עקב הוצאות המלחמה.
כינסתה של חברת מטרופלין לעיר הייתה לפני המלחמה וגם אז לא תיגברו כלום
כך שאני לא יודע אם זה תירוץ או משהו אמיתי

ומה עם כל התיגבורים שאנחנו מתבשרים עליהם ביתד יום שלישי של קווי הצפון והדרום אותם לא מקצצים בגלל המלחמה?
 

ברמן

משתמש פעיל
הבעיה של מי שעשה את הרעיון הגרוע הזה זה שרוב מי שנוסע בין 20:00 בערב ל22:00 לכיוון ב"ב זה לחתונות ולא כי גרים שם אז כל יום האוטובוסים מתמלאים בבחורי ישיבה שמסימים בשעות האלה או באנשים אז זה ממלא אוטובוס [אפשר לשים לב שחצי אוטובוס יורד בתחנה של בן יעקב בגלל כל האולמות שם]
והבעיה היא שבמקום לתגבר בשעות האלה אז חילקו את העיר לשתי קווים ולא הבינו שזה לא עוזר אולי האוטובוס יוצא יותר מהר מהעיר אבל הוא נשאר מפוצץ!
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
כינסתה של חברת מטרופלין לעיר הייתה לפני המלחמה וגם אז לא תיגברו כלום
כך שאני לא יודע אם זה תירוץ או משהו אמיתי

ומה עם כל התיגבורים שאנחנו מתבשרים עליהם ביתד יום שלישי של קווי הצפון והדרום אותם לא מקצצים בגלל המלחמה?
שוב אתה לא מדייק.
קצת לפני שפורסם מכרז אלעד, נערכה פעימת שינויים ותוספות באלעד.

המכרז באלעד לא היה מתוכנן מראש, אלא נערך בעקבות מימוש אפשרות להפסקת ההסכם על ידי קווים.

ההחלטה של קווים לצאת מהאשכול גרמה לחלון זמן לפרסום המכרז ולכן אין כמעט שינויים במסגרת המכרז.
כי כל שינוי או תוספת דורש חישוב של העלויות התפעוליות.

לא יודע על איזה תגבורים אתה מדבר בצפון ובדרום, אשמח שתפרט את דבריך.
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
שוב אתה לא מדייק.
קצת לפני שפורסם מכרז אלעד, נערכה פעימת שינויים ותוספות באלעד.

המכרז באלעד לא היה מתוכנן מראש, אלא נערך בעקבות מימוש אפשרות להפסקת ההסכם על ידי קווים.

ההחלטה של קווים לצאת מהאשכול גרמה לחלון זמן לפרסום המכרז ולכן אין כמעט שינויים במסגרת המכרז.
כי כל שינוי או תוספת דורש חישוב של העלויות התפעוליות.
תוספות קטנות ומינוריות בדיוק כפי שכתבתי (קצת בפנימי ועוד קודם המציאו את ה577 שלקח נסיעות מ277 ועוד פכים קטנים לא באמת שינוי משמעותי ומורגש
,אגב כתבתי פעם פוסט נוקב באחד האשכולות על איך התנהל הפראסה הקרוייה המכרז האחרון באלעד למה בכלל הלכו למכרז למי היה אינטרס בזה מי היה בטוח שהוא יזכה ומדוע נתפר מכרז כל כך דל.
לצערי אני לא זוכר באיזה אשכול זה נכתב אבל היו שם חשיפות מרתקות ,
מה שברור שתושבי אלעד מהמכרז האחרון ממש לא הרוויחו!
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
נראה שהבעייה שגם רציתם אוטובוס מתחת לבית וגם תדירות,
זה לא הולך ביחד!!
{ולא כי אני נגד אלא כי זה המציאות}.
אולי תוותרו על הסיבובים בעיר לטובת ק״מ נסיעות חדשות?

מן הסתם אתם כועסים למקרא התגובה, מה קשר אבל אוטובוסים מפוצצים וכו׳,
לא נכון תבדקו יש הרבה גם לא מלאים בכלל אלא מה כשיש הרבה אופציות בד״כ זה לא מחולק נכון,
ואז חלק גדול סובלים,
הפיתרון זה נקודות יציאה מרכזיות שמתאימות לכולם {והמשך בעירוני - טוענים שאתם עיר גדולה, לא? ככה מקובל בערים גדולות!
ולא פיצולי פיצולים של קווים.

בקיצור לפי איך שזה נראה גם בעוד מקומות הרבה מהבעייה היא דווקא בחוסר ניצול נכון של הק״מ הקיימים ולא בהכרח רק מחוסר.

{היה מי שהזכיר פה מקודם את 404 לירושלים, זה דוג׳ מעולה לק״מ מבוזבזים, יש קווים מפוצצים לירושלים ויש קווים ריקים,
פשוט לא מחלקים את המשאבים בצורה נורמלית!
וכבר רמז מי שרמז פה שגם לפעמים יש סיבות לכך,
אז יש כנראה סיבות כאלו ודומותיהם בעוד מקומות....וד״ל}
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
נראה שהבעייה שגם רציתם אוטובוס מתחת לבית וגם תדירות,
זה לא הולך ביחד!!
{ולא כי אני נגד אלא כי זה המציאות}.
אולי תוותרו על הסיבובים בעיר לטובת ק״מ נסיעות חדשות?

מן הסתם אתם כועסים למקרא התגובה, מה קשר אבל אוטובוסים מפוצצים וכו׳,
לא נכון תבדקו יש הרבה גם לא מלאים בכלל אלא מה כשיש הרבה אופציות בד״כ זה לא מחולק נכון,
ואז חלק גדול סובלים,
הפיתרון זה נקודות יציאה מרכזיות שמתאימות לכולם {והמשך בעירוני - טוענים שאתם עיר גדולה, לא? ככה מקובל בערים גדולות!
ולא פיצולי פיצולים של קווים.

בקיצור לפי איך שזה נראה גם בעוד מקומות הרבה מהבעייה היא דווקא בחוסר ניצול נכון של הק״מ הקיימים ולא בהכרח רק מחוסר.

{היה מי שהזכיר פה מקודם את 404 לירושלים, זה דוג׳ מעולה לק״מ מבוזבזים, יש קווים מפוצצים לירושלים ויש קווים ריקים,
פשוט לא מחלקים את המשאבים בצורה נורמלית!
וכבר רמז מי שרמז פה שגם לפעמים יש סיבות לכך,
אז יש כנראה סיבות כאלו ודומותיהם בעוד מקומות....וד״ל}
איך זה חוסך ק"מ?
זה פתרון טוב אם יש יותר מידי נוסעים ורוצים שהם לא יסעו או ירכשו רכבים
המעבר עושה בלאגן, ומצריך אין ספור קווים פנימיים שיאספו את הנוסעים מהאוטובוסים הבינעירוניים.
באוטובוס עירוני אין יותר מקומות מאשר בבינעירוני, כך שזה פתרון שמתאים בעיקר כאשר מגיעים אוטובוסים ריקים.
הפתרון הזה גם לא מתאים לנסיעה לבני ברק, כי מדובר בנסיעה אזורית קצרה, וההחלפה תגזול 5-10 דקות, מה שהופך את הבדל הזמן בין נסיעה באוטובוס לרכב לגדולה ולא נוחה בהרבה.

לדעתי הפתרון הוא הפוך, הפעלה של קווים מעגליים באוטובוסים מפרקיים בין אלעד לבני ברק, כך שהאוטובוסים האלה יתנו גם שירות פנימי באלעד וגם בבני ברק, יאפשרו לבטל קווים עירוניים בבני ברק ואלעד.

המהלך הזה יפחית את גודש התנועה בבני ברק באופן משמעותי.

רק כך נראה לי שיש סיכוי שאיזה חברה תצליח לגייס מספיק נהגים כדי לעמוד בלו"ז הנדרש.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
איך זה חוסך ק"מ?
זה פתרון טוב אם יש יותר מידי נוסעים ורוצים שהם לא יסעו או ירכשו רכבים
המעבר עושה בלאגן, ומצריך אין ספור קווים פנימיים שיאספו את הנוסעים מהאוטובוסים הבינעירוניים.
באוטובוס עירוני אין יותר מקומות מאשר בבינעירוני, כך שזה פתרון שמתאים בעיקר כאשר מגיעים אוטובוסים ריקים.
הפתרון הזה גם לא מתאים לנסיעה לבני ברק, כי מדובר בנסיעה אזורית קצרה, וההחלפה תגזול 5-10 דקות, מה שהופך את הבדל הזמן בין נסיעה באוטובוס לרכב לגדולה ולא נוחה בהרבה.

לדעתי הפתרון הוא הפוך, הפעלה של קווים מעגליים באוטובוסים מפרקיים בין אלעד לבני ברק, כך שהאוטובוסים האלה יתנו גם שירות פנימי באלעד וגם בבני ברק, יאפשרו לבטל קווים עירוניים בבני ברק ואלעד.

המהלך הזה יפחית את גודש התנועה בבני ברק באופן משמעותי.

רק כך נראה לי שיש סיכוי שאיזה חברה תצליח לגייס מספיק נהגים כדי לעמוד בלו"ז הנדרש.
כבודו חוזר על הפיתרון הזה שוב ושוב בכל עת ומצוא...
אולי יתכבד מר וירים את הכפפה, הבנתי שיש לכם יד ורגל...
{האמת שלעניות דעתי זה לא פיתרון טוב, אבל נראה שאתה מסתמך על ידע שאין לי, אז מה נפסיד? ננסה,
או שהנוסע הפשוט יאכל אותה.... או שהוא יודה לכם כל הנסיעה!
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
איך זה חוסך ק"מ?
זה פתרון טוב אם יש יותר מידי נוסעים ורוצים שהם לא יסעו או ירכשו רכבים
המעבר עושה בלאגן, ומצריך אין ספור קווים פנימיים שיאספו את הנוסעים מהאוטובוסים הבינעירוניים.
באוטובוס עירוני אין יותר מקומות מאשר בבינעירוני, כך שזה פתרון שמתאים בעיקר כאשר מגיעים אוטובוסים ריקים.
הפתרון הזה גם לא מתאים לנסיעה לבני ברק, כי מדובר בנסיעה אזורית קצרה, וההחלפה תגזול 5-10 דקות, מה שהופך את הבדל הזמן בין נסיעה באוטובוס לרכב לגדולה ולא נוחה בהרבה.

לדעתי הפתרון הוא הפוך, הפעלה של קווים מעגליים באוטובוסים מפרקיים בין אלעד לבני ברק, כך שהאוטובוסים האלה יתנו גם שירות פנימי באלעד וגם בבני ברק, יאפשרו לבטל קווים עירוניים בבני ברק ואלעד.

המהלך הזה יפחית את גודש התנועה בבני ברק באופן משמעותי.

רק כך נראה לי שיש סיכוי שאיזה חברה תצליח לגייס מספיק נהגים כדי לעמוד בלו"ז הנדרש.
מעגלי זה סיפור בעייתי כי אם יש בלגן תחבורתי בבני ברק גם אין תחבורה באלעד.

לגבי הרעיון של המפרקי זה רעיון שאני מזמן מנסה לגלגל בין פרנסי העיר, לדעתי זה די מגוחך שכל פעם שיוצאים לגיחה קצרה לבני ברק או לפתח תקווה עולים על אוטובוס בינעירוני כבד כאילו נוסעים לצפת....(או לאופקים....)

רק יש בעיה שאנשים התרגלו לנוחות הבינעורינית ויקשה עליהם הצפיפות של המפרקיות , מה שהירושלמים כבר סובלים מזמן.
ולכן גם בהצעה שכזו צריך וחייבים לתגבר ולהוסיף נסיעות שלא יראה קו 280 כקו 56 הירושלמי ב12 בצהרים ביום שישי.

ואם כך חזרנו לפתרון האמיתי והיחיד לתגבר לתגבר ולתגבר!!!!
 

יאיר צ

משתמש פעיל
בלט"ק

אני לא חושב שהבעיה היא העיריה ולא מקלב, זה חברת מטרופולין המפונקת שלא מוכנה לעשות את מה שכבר 20 שנה עושים פה בעיר ודורשת שהמסלולים יתחילו במסוף בשביל שתהיה תחנה לנהגים
נכון, החוק מחייב אותנו לדאוג להם לתחנה, אבל החוק גם מחייב אותם להוציא את הקווים בזמן ללא דילוגים על תחנות כי אין להם מקום וללא דילוגים על תחנות סתם כך כי הנהג לא בעניין
ואם באמת היו רוצים למצוא פיתרון לבעיית מנוחת הנהגים היו מסדרים להא איזה קראוון ליד הכיבוי אש, חצי דקה מתחילת המסלול או בצידה השני של הטילת במקום לטרטר פה עיר שלמה

אממ'ה שהציפייה שלנו שבוטבול יאיים כמו פרוש ושמקלב יחשוב שפה זה רמות,
או שיחשוב שפרוש ראש העיר
וזה כנראה מידי מוגזם לדרוש...
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
בלט"ק

אני לא חושב שהבעיה היא העיריה ולא מקלב, זה חברת מטרופולין המפונקת שלא מוכנה לעשות את מה שכבר 20 שנה עושים פה בעיר ודורשת שהמסלולים יתחילו במסוף בשביל שתהיה תחנה לנהגים
נכון, החוק מחייב אותנו לדאוג להם לתחנה, אבל החוק גם מחייב אותם להוציא את הקווים בזמן ללא דילוגים על תחנות כי אין להם מקום וללא דילוגים על תחנות סתם כך כי הנהג לא בעניין
ואם באמת היו רוצים למצוא פיתרון לבעיית מנוחת הנהגים היו מסדרים להא איזה קראוון ליד הכיבוי אש, חצי דקה מתחילת המסלול או בצידה השני של הטילת במקום לטרטר פה עיר שלמה
אמת ונכון ומדוייק!
חברה מפונקת שרק רואה את טובת עצמה
הנוסעים .... בשביל זה יש רכב פרטי, לא?
(וכבר אמרתי בשעתו שעוד נתגעגע לחברת קווים יכול להיות שאנחנו כבר שם!)
 
נערך לאחרונה ב:

y.y.i.

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יוצרי ai
מה שכן לומר קצת זכות... (אולי זה חובה) (אולי זה הבעיה)
הבנתי שהאוטובוסים של ירושלים\אלעד
התדירות מטורפת
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
מה שכן לומר קצת זכות... (אולי זה חובה) (אולי זה הבעיה)
הבנתי שהאוטובוסים של ירושלים\אלעד
התדירות מטורפת
ממש לא נכון!!!
העבירו נסיעות מ577 שקוצץ, ל277, הכל נשאר אותה כמות נסיעות כמו שהייתה.
ושוב משחקים באותם החומרים בלי להבין שחייבים להגדיל את הכמות!
(וגם שם צפיפות ודוחק ואוטובסים שמדלגים תחנות כי הם עמוסים, הסבל לא דילג על קווי ירושלים!)
 

יאיר צ

משתמש פעיל
אותי מעניין לאן נעלם הועד של התושבים לתחבור ציבורית???

אולי צריך להקים אחד חדש?

בקום אלעד פשוט ארגנו אוטובוסים חינם שעברו בתחנות בימי שישי עד שהחברה המפעילה התקפלה
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  28  פעמים

לוח מודעות

למעלה