דיון דו שיח בין שתי דמויות - מה אתם אומרים ?

  • פותח הנושא RU1
  • פורסם בתאריך

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עוד דוגמא. אם תורידו את כל התגובות הנלוות תקבלו טקסט עם הרבה פחות רגש ועומק של הסיטואציה...

 

RU1

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עוד דוגמא. אם תורידו את כל התגובות הנלוות תקבלו טקסט עם הרבה פחות רגש ועומק של הסיטואציה...

איזה מסר חזק!
אני כן חושבת שבלי המלל הנוסף יכול היה להיווצר מימד חד יותר.
לפעמים המילים הכי חזקות הן המילים הכי פשוטות, בלי שום תוספת.
 

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איזה מסר חזק!
אני כן חושבת שבלי המלל הנוסף יכול היה להיווצר מימד חד יותר.
לפעמים המילים הכי חזקות הן המילים הכי פשוטות, בלי שום תוספת.
אולי כן. אולי לא. עכשיו כבר מאוחר לדעת :)
אגב, סתם משהו שחשבתי עליו - להביא למישהו קטע שכתבתי ולתת לו להקריא לי. אני די בטוחה שזה יהיה שונה לגמרי מאיך שאני קוראת. לנו בתור הכותבים קל לחשוב ש- הנה, את המילה הזו והזו הוא ימתח קצת או יגיד באדישות, פה הוא יקח נשימה לפני שהוא ימשיך ושם הוא יירה את המשפט בשניה כי הוא ממש לא בטוח במה שהוא אומר.
אולי אעשה את הניסוי הזה יום אחד, כמובן בלי מלל בין המרכאות. אם יצא לכם לעשות את זה לפני - אשמח שתעדכנו בתוצאות.
 

RU1

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אולי כן. אולי לא. עכשיו כבר מאוחר לדעת :)
אגב, סתם משהו שחשבתי עליו - להביא למישהו קטע שכתבתי ולתת לו להקריא לי. אני די בטוחה שזה יהיה שונה לגמרי מאיך שאני קוראת. לנו בתור הכותבים קל לחשוב ש- הנה, את המילה הזו והזו הוא ימתח קצת או יגיד באדישות, פה הוא יקח נשימה לפני שהוא ימשיך ושם הוא יירה את המשפט בשניה כי הוא ממש לא בטוח במה שהוא אומר.
אולי אעשה את הניסוי הזה יום אחד, כמובן בלי מלל בין המרכאות. אם יצא לכם לעשות את זה לפני - אשמח שתעדכנו בתוצאות.
וואו, זה כל כך נכון.
אם אין פראייר מצוי בסביבה - אפשר גם להקריא לעצמינו.
 

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
קטע תלוש. קראו אותו לפני, אצרף עוד מעט את המלא. (אם הייתם יכולים להקריא...)

"כן? היכנס".

"הגיעו חיילים אליסרים הנה, אדוני. הם מבקשים לראות את השגריר".

"לשם כך הערת אותי, גֵיְיר?"

"הם טענו שקבעו עם השגריר עם רדת הערב, באכסניית הכיכר"

"נו, שיחכו אם כך, איני מבין איך הנחתם להם להיכנס"

"השוערים לא הניחו להם להיכנס. הם מחכים בחוץ, אחד מהם הצמיד את חרבו לראשו של אֶלְבֵר בכדי שנעביר את הודעתם"

"כך! מדוע הוא יצא מן הביתן, הטיפש?"

"הוא לא. איני יודע כיצד, מעלת השגריר. החייל פשוט שלף אותו מן החלון!"

"אני מבין. הכנס את החיילים אל החדר הצהוב וקרא לשאר הפקידים להתאסף שם, אבוא בעצמי בעוד דקות בודדות".
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אפשר לשלב גם וגם

"מה קורה?" הייתי מופתעת לגלות את מספרה של אחותי על הצג.
"ב"ה כרגיל. ואת?" היא בחיים לא תשמע מופתעת גם אם היא תהיה בטוחה שאני עכשיו על חללית.
"מה דעתך על שבת אצלי על טפך ועוללייך?"
"מה דעתי? שאם רק הייתי יכולה הייתי מקדימה את השבת להיום על כזאת הזמנה".
זאת הדרך שלה להביע התפעלות. כזאת היא אחותי.

ככה- חלק מהמשפטים עם וחלק בלי, אבל לא ברצף בלי תוספות, זה קצת מבלבל.
 

RU1

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
קטע תלוש. קראו אותו לפני, אצרף עוד מעט את המלא. (אם הייתם יכולים להקריא...)

"כן? היכנס".

"הגיעו חיילים אליסרים הנה, אדוני. הם מבקשים לראות את השגריר".

"לשם כך הערת אותי, גֵיְיר?"

"הם טענו שקבעו עם השגריר עם רדת הערב, באכסניית הכיכר"

"נו, שיחכו אם כך, איני מבין איך הנחתם להם להיכנס"

"השוערים לא הניחו להם להיכנס. הם מחכים בחוץ, אחד מהם הצמיד את חרבו לראשו של אֶלְבֵר בכדי שנעביר את הודעתם"

"כך! מדוע הוא יצא מן הביתן, הטיפש?"

"הוא לא. איני יודע כיצד, מעלת השגריר. החייל פשוט שלף אותו מן החלון!"

"אני מבין. הכנס את החיילים אל החדר הצהוב וקרא לשאר הפקידים להתאסף שם, אבוא בעצמי בעוד דקות בודדות".
אהבתי את זה ככה.
לדעתי מלל נוסף היה מוריד.
 

RU1

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אפשר לשלב גם וגם

"מה קורה?" הייתי מופתעת לגלות את מספרה של אחותי על הצג.
"ב"ה כרגיל. ואת?" היא בחיים לא תשמע מופתעת גם אם היא תהיה בטוחה שאני עכשיו על חללית.
"מה דעתך על שבת אצלי על טפך ועוללייך?"
"מה דעתי? שאם רק הייתי יכולה הייתי מקדימה את השבת להיום על כזאת הזמנה".
זאת הדרך שלה להביע התפעלות. כזאת היא אחותי.

ככה- חלק מהמשפטים עם וחלק בלי, אבל לא ברצף בלי תוספות, זה קצת מבלבל.
אבל כאן זה מרגיש קצת לא עקבי.
מצד אחד - היא מביעה מחשבות על עצם השיחה ועל העיקר בה לא.
 

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אהבתי את זה ככה.
לדעתי מלל נוסף היה מוריד.
אז בואו נגיע לסיכום שמדובר בטעם אישי. לא חושבת שאדם קונה ספר לפי אם הסופר שם מלל בין המרכאות או לא. האדם הוא יצור סתגלן, אם הוא מעוניין הוא יוצר לעצמו את התגובות, אם לא הוא מדלג עליהן אוטומטית.

*

"כן? היכנס" בכל זאת הוא קם ממיטתו, מאלץ את רגליו לטרוח עד חדר המבוא.

המשרת, הנכנס אל החדר, נראה נבוך עד תנוכי אוזניו "הגיעו חיילים אליסרים הנה, אדוני. הם מבקשים לראות את השגריר".

קארם לא אוהב את רדידות המחשבה בה מאופיינים משרתיו "לשם כך הערת אותי, גֵיְיר?" הוא שואל, עצבני קלות.

"הם טענו שקבעו עם השגריר עם רדת הערב, באכסניית הכיכר"

"נו, שיחכו אם כך, איני מבין איך הנחתם להם להיכנס" קארם מכווץ את גבותיו, הפליאה בקולו נוטה אל דבריו של המשרת, לא חלה על אלו שלו.

"השוערים לא הניחו להם להיכנס" גייר מסביר, לוקח נשימה ארוכה "הם מחכים בחוץ, אחד מהם הצמיד את חרבו לראשו של אֶלְבֵר בכדי שנעביר את הודעתם"

"כך!" קארם מתיז "מדוע הוא יצא מן הביתן, הטיפש?"

"הוא לא" מניד גייר בראשו "איני יודע כיצד, מעלת השגריר. החייל פשוט שלף אותו מן החלון!"

"אני מבין" מהמהם קארם, שעשוע מתגנב לקולו "הכנס את החיילים אל החדר הצהוב וקרא לשאר הפקידים להתאסף שם, אבוא בעצמי בעוד דקות בודדות".
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אבל כאן זה מרגיש קצת לא עקבי.
מצד אחד - היא מביעה מחשבות על עצם השיחה ועל העיקר בה לא.
מי שמציעה זאת האחות הראשונה, לא זאת הלא מתרגשת.
 

יוסף יצחק פ.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אפשר לשלב גם וגם

"מה קורה?" הייתי מופתעת לגלות את מספרה של אחותי על הצג.
"ב"ה כרגיל. ואת?" היא בחיים לא תשמע מופתעת גם אם היא תהיה בטוחה שאני עכשיו על חללית.
"מה דעתך על שבת אצלי על טפך ועוללייך?"
"מה דעתי? שאם רק הייתי יכולה הייתי מקדימה את השבת להיום על כזאת הזמנה".
זאת הדרך שלה להביע התפעלות. כזאת היא אחותי.

ככה- חלק מהמשפטים עם וחלק בלי, אבל לא ברצף בלי תוספות, זה קצת מבלבל.
זה מרגיש לי קצת מוזר. כאילו הסופר נותן פירוש לכל שתי מילים שהדמות אומרת, או תחושה לא נוחה כ"כ. צריך לשלב בעדינות. אני מסכים שצריך חלק עם וחלק בלי, אבל זה מרגיש לי קצת מוזר.

בקשר לנושא האשכול, אמ;לק.
אני כן מסכים עם:
לתאר את תנועות הפנים, ידיים, רגליים וכו' בתוך הטקסט.

בנושא דומה, אותי מפחיד הרבה פעמים שיש לי 'יותר מדי ''אנטרים''' במהלך דיאלוג, שזה בערך אותו חשש במילים אחרות, כאילו הטקסט נראה ריק מדי.
לפעמים צריך להשאיר אותו ככה, כי זה הכי מתאים לו.

בדיאלוג יש גם קצב נסתר, בדומה לקצב במוזיקה. אם הוא לא נשמע כמו אחד שעומד בקצב, אנחנו לא נרצה 'לשמוע' אותו.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
חצי בלת"ק.

אם קוראים את הקטע אחרי שהוא כבר כתוב, הרבה יותר קל להחליט האם ואיפה חסר או שיש יותר מידי תיאורים או תוספות.

כשאני כותבת קטע אני לא מתעכבת איפה להוסיף תיאורים של מה הדמות עושה עכשיו, פשוט כותבת איך שיוצא, אבל כשאני מסיימת לכתוב, אני קוראת את הקטע שוב מההתחלה ומוסיפה \ משמיטה על פי הזרימה של הקריאה.
 

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
חצי בלת"ק.

אם קוראים את הקטע אחרי שהוא כבר כתוב, הרבה יותר קל להחליט האם ואיפה חסר או שיש יותר מידי תיאורים או תוספות.

כשאני כותבת קטע אני לא מתעכבת איפה להוסיף תיאורים של מה הדמות עושה עכשיו, פשוט כותבת איך שיוצא, אבל כשאני מסיימת לכתוב, אני קוראת את הקטע שוב מההתחלה ומוסיפה \ משמיטה על פי הזרימה של הקריאה.
ודאי! אצלי השמטתי במכוון, פשוט מחקתי ואיחדתי מרכאות. אבל באותה מידה - מי שלא אוהב מלל בין דיאלוג לא יכניס אותו מלכתחילה, ככה שחוץ מללמוד לאהוב את התוספות הקטנות האלה אין מה לעשות. אהבת - זה נכתב באוטומט, לא אהבת - תמשיך כמו שעשית עד עכשיו...
אחר כך בהחלט אפשר לשפר, כשמורידים זה בסדר, אבל להוסיף זה לפעמים טיפה דביק.
 

ifatrosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אפשר לכתוב סיפור שלם רק כדיאלוג. הקטע כתוב יפה ומובן, ברגע שהיה שינוי בסיטואציה, כן כתבת אותו (בסוף).

אם אין שינוי אצל הגיבורים אין צורך לכתוב. למשל, "איפה אתה?" אמר שמואל. ברור שהוא אמר לכן אין צורך לכתוב.
אבל אם שמואל צעק ורץ כדי לחפש אז צריך לציין, אלא אם כן השותף לדיאלוג יקרא לעברו, "לאן אתה רץ שמואל, יענקי עלה הביתה", אז תוך כדי הדיאלוג הקורא יבין ששמואל רץ.

חשוב בעת כתיבת סיפור, להיות מדויקים, לא להרבות במלל שלא נזקק להבנת הסיפור ויחד עם זאת לא להשאיר סימני שאלה.
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
וואי איזה קטעים יפיפיים!!
אני חושבת שיש יופי בשתי הסוגים
אם כי לי אישית קשה לקרוא ספר כשאני לא יודעת איך הדמויות נראות ואיפה הם נמצאות,
בקטע הזה באמת קינן אלופה!!
אפשר לראות את הסיטואציה, אתה יודע בדיוק איפה כל אחד עומד, ואיזה תנועה הוא עושה בכל מילה במשפט,
ולדעתי זה מוסיף המון לאיפיון של הדמות..
(קחו אפילו דוג' של אייל גלבוע שתמיד היא כותבת שכשהוא לחוץ הוא מפורר עוגיות..וכשהיא מוסיפה את זה בתוך קטע, זה נותן תחושה של- "וואלה אני יודעת בדיוק מה הוא עושה עכשיו.." ויותר קל לדמיין את זה.
וגם אני מרגישה שאני יודעת עליו עוד פרט על החיים שלו וההרגלים שלו, או ידרת הי, שאוהב לעשות תנועת סירוק בבלורית שלו..)
אבל- כשאין בכלל פניות ותארים בין המילים, מצד אחד זה לא מסיח את הדעת ויותר רציף, אבל לדעתי קצת יותר קשה להתחבר לזה... (לי לפחות)
 

yael305

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
וואי איזה קטעים יפיפיים!!
אני חושבת שיש יופי בשתי הסוגים
אם כי לי אישית קשה לקרוא ספר כשאני לא יודעת איך הדמויות נראות ואיפה הם נמצאות,
בקטע הזה באמת קינן אלופה!!
אפשר לראות את הסיטואציה, אתה יודע בדיוק איפה כל אחד עומד, ואיזה תנועה הוא עושה בכל מילה במשפט,
ולדעתי זה מוסיף המון לאיפיון של הדמות..
(קחו אפילו דוג' של אייל גלבוע שתמיד היא כותבת שכשהוא לחוץ הוא מפורר עוגיות..וכשהיא מוסיפה את זה בתוך קטע, זה נותן תחושה של- "וואלה אני יודעת בדיוק מה הוא עושה עכשיו.." ויותר קל לדמיין את זה.
וגם אני מרגישה שאני יודעת עליו עוד פרט על החיים שלו וההרגלים שלו, או ידרת הי, שאוהב לעשות תנועת סירוק בבלורית שלו..)
אבל- כשאין בכלל פניות ותארים בין המילים, מצד אחד זה לא מסיח את הדעת ויותר רציף, אבל לדעתי קצת יותר קשה להתחבר לזה... (לי לפחות)
אני גם אוהבת לקרוא בסגנון מיה קינן, אבל איך לכתוב כאלה דיאלוגים? ה כבר אלה קשה..
אגב, רק פעם אחתהוזכר שידרת אוהב לעשות תנועת סירוק בבלורית ותראי איך את זוכרת את זה...
חידה באשכול... ;)
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
אגב, רק פעם אחתהוזכר שידרת אוהב לעשות תנועת סירוק בבלורית ותראי איך את זוכרת את זה...
זה הוזכר רק פעם אחת???
חשבתי הרבה יותר... (אגב בחידון באמת עניתי שהוא אהב ללעוס גושי סוכר, כי זה מה שחשבתי)
אם תרצי, תוכלי לקחת את הדוגמא של איסתרק שאוהב להכניס את הלשון בחור של השן.. 😁
 

ilan p

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
בס"ד
מה אומרים ? מובן מה קורה בכלל, חסר מלל, או שטוב ככה.
אשמח לדעתכם על הסוגייה באופן כללי.
כתוב בצורה מאוד יפה ומרתקת -- במיוחד הפתיחה שמאוד מסקרנת --- ואם היתה כוונה לאיזה מסר מעבר לכתיבה הספרותית --- אז לא ממש זכיתי להבין במה מדובר
 

yael305

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אם תרצי, תוכלי לקחת את הדוגמא של איסתרק שאוהב להכניס את הלשון בחור של השן..
דווקא אהבתי את הדוגמא הראשונה שלך שאפילו שזה מוזכר פעם אחת - ברגע שזה טוב כל כך טוב ומכניס אותך לאווירה - את יכולה לדמיין את התנועה הזאת גם אם היא הייתה רק פעם אחת...
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

השתקפות מרהיבה • אתגר 137

לוח מודעות

למעלה