אזרחות? הסטוריה? מי יודע?????

שירהshira

משתמש פעיל
אני צריכה ללמד השנה תלמידות לקויות למידה (תיכון אבל רמה של ו-ז) הסטוריה ואזרחות, אני גמישה בחומרים. מה מומלץ לי ללמד? אלו נושאים מעניינים יותר?
אילו שיעורי פתיחה יש לנושאים אלו??
ספרים מומלצים?
אשמח לכל מידע!
 

Reizy Esh

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
הן אמורות לגשת לבגרות?
 

צלצולית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
אני לימדתי תלמידות לקויות למידה לבגרות באזרחות והסטוריה. בהתחלה לימדתי פרונטלי אבל הסברתי את החומר בצורה פשוטה שיבינו, ואז ראיתי שזה לא הולך ומשהו נתקע לי והתחלתי עם דפי עבודה. את הדפי עבודה עשיתי בצורה של שאלות ידע לפי הסדר של החומר בספר וראיתי שזה זורם מאוד טוב, הבנות היו פעילות בשיעור וענו על שאלות ומי שלא הבינה עזרתי לה להבין ולמצוא את התשובה, וככה הן עברו בגרויות בציונים טובים ב"ה. אני חושבת שצורת העבודה הזאת מאוד מומלצת לבנות כאלה.
 

שירהshira

משתמש פעיל
הי,
תודה לעונות!
לא נראה לי שיצליחו לעבור בגרות במקצועות אלו... אבל מחפשת ללמד כן ברמה שירגישו שאני לא מורחת אותן...וחומר מעניין...
צלצולית, מאיזה ספר לימדת?
יש לך דפי עבודה. או כל חומר עזר לתת לי?
 

שירהshira

משתמש פעיל
כתבתי- אני די גמישה... אף אחד לא עוקב אחרי- העיקר לעניין אותן....לתת להן מוטיבציה ללמוד
 

יפית98

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הי,
תודה לעונות!
לא נראה לי שיצליחו לעבור בגרות במקצועות אלו...
גם לי היתה בת כזו שתיגברתי במקצועות אלו ואחרים שאמרו לי ככל הנראה לא תוכל לעבור בגרויות ומציון 4 בתעודה הגיעה בהסטוריה לממוצע הגובה ביותר של 9
אף פעם אל תאמיני לקולות היאוש תני להם את המירב יותר מלימוד תחדירי להם מוטיבציה ללמידה ותיראי שהן צומחות ומצליחות יותר ממה שדימינת...
רק תאמיני ותחדירי להם את האמון.
מנסיון בשטח אני כותבת ומלאת סיפוק על כך
 

שירהshira

משתמש פעיל
תודה......
אבל זו כיתה שלמה... כיתה י', ואנחנו בהחלט מעודדות אותן ...אבל בתחום הריאלי.. אפשר לייאש בסוף אז צריך להזהר...
בכל אופן אנו מעודדות אותן לעבור במתמטיקה אנגלית וכו', נראה לכן שזה ריאלי שהן יעברו גם בהסטוריה/ אזרחות???
בכל אופן אשמח מאוד לשמוע על ספרים מומלצים. בעיקר בהסטוריה. אפשרי גם של יסודי. פלייייייייז
 

IMR

משתמש צעיר
הכרתי מורה לאזרחות לכיתת תיכון מקדמת שלא עברה בגרות
היא ביקשה מהדוור של יתד נאמן של היום החינמי שיוריד לה בכניסה עותקים כמספר בנות הכיתה
והיתה יושבת עם הבנות על העיתון לפענח את המודעות הקשורות לנושאי הלמוד באזרחות
כדי שתבנה מה קורה בעולם
ומוסיפה ידע על כל נושא לפי מה שעלה
למשל עכשיו תקופת בחירות אפשר ללמד על שיטת הבחירות וכו'
אבל לצאת מתוך הפוליטיקה העכשווית וזה רווח כפול וגם יוצר עניין
 

IMR

משתמש צעיר
לגבי הסטוריה.
הסטוריה ללא לחץ בגרות זו מתנה
הייתי מחלקת לשתיים

ראשית, בנות ל"ל לא יודעות את הרצף, צריך ליצור להן רשת שתקיף את תולדות עמנו,
לי יש תלמידות מקסימות בגיל המדובר, שהופתעתי לגלות, שעומדות נבוכות מול שאלות כמו, מה היה קודם - שואה או יציאת מצרים
או מי קדם למי דוד המלך או החפץ חיים
ולהבדיל היטלר או המן
ולכן חשוב לסדר להן את תולדות עם עולם

במקביל הייתי לוקחת נושאים נבחרים ומפרטת עליהם,
אין לך לחץ הספקים אז קחי נושאים מעניינים בדגש על ערכים, למשל השואה, האינקויזיציה, מסעי הצלב וכד,
(כמובן תראי להן איפה ממוקם הנושא הנבחר על פני הרצף)
תביאי עובדות וסיפורים שיצאו עם מסרים כגון קידוש ה', מסירות נפש וכד'
את נותנת להן מתנה כפולה
ידע עולם לצד ערכים שיחרתו בהן לעד
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  101  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה