אינני מוצא כעת את המקור, אך כמה שזכור לי רכבת ישראל מקבלת סבסוד מהמדינה לפי מספר הנוסעים (ממש כפי שהיה באגד לפני תקופת ההפרטה) ולכן בשביל למקסם את הרווחים שלהם לטווח הקצר (שזה מה שמענייין את ההנהלה שמקבלת בונוסים על הצלחת החברה) עדיף להם לדחוס כמה שיותר נוסעים ברכבת.
התפיסה הבסיסית של רכבת ישראל היא שכולם רוצים להגיע לתל אביב, (כי בתל אביב נמצאות התחנות הכי מבוקשות בארץ), ולכן הם מפעילים כמה שיותר רכבות שחולפות בתל אביב.
ישנה בעיית תשתיות (וגם של תכנון הלו"ז) שמקשה על הוספת רכבות שיעצרו בתחנות תל אביב, אבל ניתן להפעיל רכבות שיפעלו בין חיפה להרצליה, כך שיהיה ניתן להגיע לחיפה באמצעות החלפה בהרצליה, להרצליה יש גם עכשיו הרבה יותר רכבות מאשר לחיפה.
במודל ההתשלום הנוכחי לא משתלם לרכבת ישראל להוסיף את הרכבות האלה, לפחות לא כרווח לטווח הקצר.
וכן זה עניין של משרד התחבורה לכפות את התוספות האלה על הרכבת, רק שהרכבת מתנהלת כגוף עצמאי לחלוטין שלא סופר את משרד התחבורה.
יש יתרונות לעצמאות של רכבת ישראל, בפורים למשל, הרכבת הייתה גורם שהתנגד לתוכנית משרד התחבורה להתבסס על הרכבת כאמצעי עיקרי להסעת הנוסעים לירושלים.
התפיסה הבסיסית של רכבת ישראל היא שכולם רוצים להגיע לתל אביב, (כי בתל אביב נמצאות התחנות הכי מבוקשות בארץ), ולכן הם מפעילים כמה שיותר רכבות שחולפות בתל אביב.
ישנה בעיית תשתיות (וגם של תכנון הלו"ז) שמקשה על הוספת רכבות שיעצרו בתחנות תל אביב, אבל ניתן להפעיל רכבות שיפעלו בין חיפה להרצליה, כך שיהיה ניתן להגיע לחיפה באמצעות החלפה בהרצליה, להרצליה יש גם עכשיו הרבה יותר רכבות מאשר לחיפה.
במודל ההתשלום הנוכחי לא משתלם לרכבת ישראל להוסיף את הרכבות האלה, לפחות לא כרווח לטווח הקצר.
וכן זה עניין של משרד התחבורה לכפות את התוספות האלה על הרכבת, רק שהרכבת מתנהלת כגוף עצמאי לחלוטין שלא סופר את משרד התחבורה.
יש יתרונות לעצמאות של רכבת ישראל, בפורים למשל, הרכבת הייתה גורם שהתנגד לתוכנית משרד התחבורה להתבסס על הרכבת כאמצעי עיקרי להסעת הנוסעים לירושלים.