לימוד נהיגה יוזמה חדשה: מספר השיעורים הנדרש לקבלת רישיון יופחת ל-22 בלבד

לוי ו.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
נוהל חדש שמקדמת שרת התחבורה מירי רגב יצמצם דרמטית את מספר שיעורי הנהיגה המינימלי הנדרש להגשה ל"טסט": מ-28 שיעורים בני 40 דקות כיום - ל-22 בלבד. כך נודע ל-N12. הקיצור יהיה תקף לתלמידים שלומדים לנהוג על רכב בעל תיבת הילוכים אוטומטית. המשמעות היא שאפשר יהיה לקבל רישיון נהיגה לאחר פחות מ-15 שעות לימוד על הכביש.

במשרד אומרים כי ההחלטה התקבלה לאחר עבודת מטה יסודית בראשות מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן וראש רשות הרישוי יוסי נזרי. במסגרת העבודה נעשו השוואות לתנאי קבלת הרישיון במדינות באיחוד האירופי ובארה"ב. לפי משרד התחבורה, גם לאחר החלת הנוהל החדש מספר השיעורים המופחת עדיין יהיה גדול יותר מהמקובל במדינות אלו ויקיף את כל מטרות הלימוד המוגדרות.

בימים אלו מגובשת חוות דעת בנושא ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לטענת משרדת התחבורה, חוות הדעת צפויה לתמוך בעמדת השרה ולקבוע שהפחתת מספר השיעורים לא תפגע בכשירות תלמידי הנהיגה. הנוהל החדש יפורסם בקרוב להערות הציבור שיילקחו בחשבון ובהתייעצות עם ארגון מורי הנהיגה, שצפוי להביע התנגדות למהלך.

במשרד מציינים כי ההחלטה גובשה בין היתר במטרה להקל על יוקר המחיה של התלמידים: כיום מחירו של שיעור נהיגה הוא 200-120 שקלים, כך שההפחתה הצפויה תניב ללומדים חיסכון של מאות שקלים. מחיר השיעור נקבע בשוק חופשי.
 

זוטא

משתמש רשום
 

avi++

משתמש מקצוען
תצפו למלחמה עיקשת מצד איגוד המורים (הסחטנים....)
שמורחים על כלום 28 שיעורים....
שום מלחמה ושום נעליים
הם פשוט יעלו את המחיר ל250 לשיעור
פחות עבודה, יותר כסף
ואז גם לא יוכלו להגיד ''מה זה החוצפה הזו שעל טסט שהוא חצי מזמן של שיעור אני משלם יותר משיעור שלם''
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
שום מלחמה ושום נעליים
הם פשוט יעלו את המחיר ל250 לשיעור
פחות עבודה, יותר כסף
ואז גם לא יוכלו להגיד ''מה זה החוצפה הזו שעל טסט שהוא חצי מזמן של שיעור אני משלם יותר משיעור שלם''
אם באמת זמן הלימוד יקצר, לכאו' המחיר דווקא ירד.
כי למורים יהיה יותר זמן פנוי וההצע יעלה על הביקוש.
 

מומחה בהכל

משתמש רשום
נוהל חדש שמקדמת שרת התחבורה מירי רגב יצמצם דרמטית את מספר שיעורי הנהיגה המינימלי הנדרש להגשה ל"טסט": מ-28 שיעורים בני 40 דקות כיום - ל-22 בלבד. כך נודע ל-N12. הקיצור יהיה תקף לתלמידים שלומדים לנהוג על רכב בעל תיבת הילוכים אוטומטית. המשמעות היא שאפשר יהיה לקבל רישיון נהיגה לאחר פחות מ-15 שעות לימוד על הכביש.

במשרד אומרים כי ההחלטה התקבלה לאחר עבודת מטה יסודית בראשות מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן וראש רשות הרישוי יוסי נזרי. במסגרת העבודה נעשו השוואות לתנאי קבלת הרישיון במדינות באיחוד האירופי ובארה"ב. לפי משרד התחבורה, גם לאחר החלת הנוהל החדש מספר השיעורים המופחת עדיין יהיה גדול יותר מהמקובל במדינות אלו ויקיף את כל מטרות הלימוד המוגדרות.

בימים אלו מגובשת חוות דעת בנושא ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לטענת משרדת התחבורה, חוות הדעת צפויה לתמוך בעמדת השרה ולקבוע שהפחתת מספר השיעורים לא תפגע בכשירות תלמידי הנהיגה. הנוהל החדש יפורסם בקרוב להערות הציבור שיילקחו בחשבון ובהתייעצות עם ארגון מורי הנהיגה, שצפוי להביע התנגדות למהלך.

במשרד מציינים כי ההחלטה גובשה בין היתר במטרה להקל על יוקר המחיה של התלמידים: כיום מחירו של שיעור נהיגה הוא 200-120 שקלים, כך שההפחתה הצפויה תניב ללומדים חיסכון של מאות שקלים. מחיר השיעור נקבע בשוק חופשי.
תוכל לתת קישור לכתבה או לומר איפה פורסם?
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
לכאורה המחיר לשיעור יעלה, כי המורים יגידו שכל שיעור הוא יותר אחוזים מהרישיון, ויהיו את אלו שגם עד היום היו צריכים יותר. וגם מי שלא צריך, יש מורים שיודעים להוריד את הביטחון העצמי בשיעור שלפני הטסט ועוד טריקים מהסוג הזה בשביל שלא יפסק מעיין הכסף...
סליחה על הפסימיות, אין לי עניין לצער אף אחד, פשוט אני קצת ריאלי...
יצוין שיש גם כמה מורים ישרים.
 

יעקב ארץ-צבי

משתמש מקצוען
יצוין שיש גם כמה מורים ישרים.
הם יגרמו לעודף זמן אצל המורים האחרים הפחות מנוסים או טובים שינסו לפצות על העודף זמן על ידי הורדת המחירים [לפני הקומבינות]
דבר שיגרום עומס אצל הטובים שיגרום גם להם להוריד מחירים וחוזר חלילה
צריך להבין דבר אחד, להבדיל מתחומים אחרים, כאן יש אלפי מורים פרטיים שכל אחד מהם קובע לעצמו את המחיר, וצריך להביא לעצמו את התלמידים, בקיצור שוק חופשי אמיתי, הדרך הנכונה והיחידה להוריד מחירים, זה לגרום לעוד היצע ופחות ביקוש, הפחתת כמות השיעורים הנדרשת זה בדיוק צעד בכיוון הנכון.

ראיה לשוק החופשי שקיים בלימודי נהיגה - במרכז יש תפוסה מלאה אצל המורים והמחירים גבוהים, בצפון ובדרום, שיש פחות תפוסה, המחירים זולים משמעותית.
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
הם יגרמו לעודף זמן אצל המורים האחרים הפחות מנוסים או טובים שינסו לפצות על העודף זמן על ידי הורדת המחירים [לפני הקומבינות]
דבר שיגרום עומס אצל הטובים שיגרום גם להם להוריד מחירים וחוזר חלילה
צריך להבין דבר אחד, להבדיל מתחומים אחרים, כאן יש אלפי מורים פרטיים שכל אחד מהם קובע לעצמו את המחיר, וצריך להביא לעצמו את התלמידים, בקיצור שוק חופשי אמיתי, הדרך הנכונה והיחידה להוריד מחירים, זה לגרום לעוד היצע ופחות ביקוש, הפחתת כמות השיעורים הנדרשת זה בדיוק צעד בכיוון הנכון.

ראיה לשוק החופשי שקיים בלימודי נהיגה - במרכז יש תפוסה מלאה אצל המורים והמחירים גבוהים, בצפון ובדרום, שיש פחות תפוסה, המחירים זולים משמעותית.
חוששני שמספר המורים הישרים במרכז, (ועוד יותר המורות) לא מספיק בשביל להשפיע על העומס אצל אלו שאינם ישרים...
וע"ז נאמר בעז"ה נחייה ונראה. מקווה שאני טועה, אבל מניח שלא...
 

יעקב ארץ-צבי

משתמש מקצוען
לא צריך דווקא ישרים, צריך כאלה שזה האינטרס שלהם, כאלה בלי מספיק תלמידים, כאלה חדשים שמנסים להכנס והדרך של זה עובר בלהוציא לטסט תלמידים אחרי 22 שיעורים
 

לארג'

משתמש סופר מקצוען
1724315442412.png
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
המדינה עדיין לא עיכלה את מצבה הכלכלי החדש, אחרי ההוצאות האדירות שהיא מוציאה בתקופת המלחמה.
לא את הכול אפשר לכסות עם העלאות מיסים.


צריך להוריד את רמת החיים ולהפחית רגולציה שהיא למעשה עודף בטיחות. יש צורך בחישוב סיכונים מחדש.
זה אולי לא נשמע טוב, אבל אני מדבר על סעיפים שבהם אפשר להתווכח עם הצורך הבטיחותי שיש ברגולציה. (ע"ע מה שטוב לאירופה טוב לישראל, שנזכרו בה אחרי כל-כך הרבה שנים).

מסתבר שאם נלך באורח קבע עם קסדה, נהיה מוגנים יותר מתאונות בבית ובחוץ, אבל הרעיון הזה לא מעוגן בתקנת רגולציה, כי הוא יקשה על שיגרת החיים.
גם למסכות קורונה יש כפי הנראה אפקט שיכול למנוע התפשטות מחלות, ואנחנו משאירים ליושבי המזרח הרחוק את התענוג המגרד הזה.

בארה"ב אפשר לעבור כמעט את כל השיעורים עם מלווה וללא מורה. המודל הזה הוא הגיוני ומפחית את המחיר והזמן של הוצאת רישיון באופן קיצוני.

בנוסף, לדעתי צריך לתת הקלות משמעותיות בתחום רישוי הרכב. לאשר טסט פעם בשנה גם לרכבים בני 20 שנה, ואולי ברכבים צעירים יותר להוריד לטסט פעם בשנתיים.

והערת אגב, יתכן שהמגבלות הקיימות תחת איצטלת 'בטיחות', לא מיועדות רק לשמירה אדוקה על משתמשי הדרך, אלא לשם צמצום אותם משתמשים והפנייתם אל התחבורה הציבורית שלא עובדת.
 

ר' יעקב ישראל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
היום בבוקר המורה שלי אמר לי, שלדעתו התוצאה תהיה שאנשים ישלמו פי שניים על רישיון.
משום שגם כעת אחוז העוברים בטסטים בישראל הוא 35%
א"כ לאחר שיורידו את מספר השיעורים הממוצע לעבור טסט יהיה כ-5 טסטים במקום 2-3 כיום.

כמובן שאפשר לומר שהוא מדבר מאינטרס, אבל מדובר במורה בן 85 (צלול וחד לחלוטין למי ששאל...) שמתכנן בכל מקרה לפרוש בחודשים הקרובים, עם ניסיון של 50-60 שנה כמורה נהיגה!
אמין מאוד, וישר מאוד, מתקתק שיעורים, ונחמד מאוד!

לדעתו זה תכסיס שיווקי של השרה רגב לקראת הבחירות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט נ'

קה נֵר לְרַגְלִי דְבָרֶךָ וְאוֹר לִנְתִיבָתִי:קו נִשְׁבַּעְתִּי וָאֲקַיֵּמָה לִשְׁמֹר מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:קז נַעֲנֵיתִי עַד מְאֹד יי חַיֵּנִי כִדְבָרֶךָ:קח נִדְבוֹת פִּי רְצֵה נָא יי וּמִשְׁפָּטֶיךָ לַמְּדֵנִי:קט נַפְשִׁי בְכַפִּי תָמִיד וְתוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קי נָתְנוּ רְשָׁעִים פַּח לִי וּמִפִּקּוּדֶיךָ לֹא תָעִיתִי:קיא נָחַלְתִּי עֵדְוֹתֶיךָ לְעוֹלָם כִּי שְׂשׂוֹן לִבִּי הֵמָּה:קיב נָטִיתִי לִבִּי לַעֲשׂוֹת חֻקֶּיךָ לְעוֹלָם עֵקֶב:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה