דרוש מידע איך אברך יכול לעשות עוד קצת הכנסות מהצד

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
חוזר וממליץ
אברך יכול ללמוד בכולל ברצינות 2 סדרי
7 שעות ביום
ועדיין להכניס מספרות סתם 5 ומעלה... בדגש על ומעלה...
אין בזה שום פסול
רק מעלה גדולה של אדם שמקדיש את עיקר זמנו לתורה מחד
ומאידך משתתף בעול הפרנסה בצורה אמיתית ולוקח אחריות
לא בשמים היא והכל אפשרי אם רוצים
יכול להעיד שלפחות חלק מהמתנגדים ללמוד ולפרנס הדבר אינו נובע אצלם מאמונת יתר אלא מהקטנת ראש וד"ל
נראה לי יהיה קצת קשה.. מתי יהיה לו זמן לבית?
 

רוחהלה

משתמש חדש
(ואני לא נכנס לעצם הטענות שהחז"א אבי הכוללים כבר כתב א"ז בספרו שהישיבות והכוללים זה
היום זה לא רק בשביל שילמדו אלא בשביל שישארו חרדים עי"ש)
זה חידוש עצום לומר שאמר זאת על אברכים,
תוכל להפנות למקור?
 
נערך לאחרונה ב:

חרד ה'

משתמש רשום
ישנוו אירגון בשם חסדי קרעסטיר כמדומני
ששם לו למטרה להוזיל משמעותית עגלות וטיולנים לאברכים
אם יש פה ציבור שרוצה בכך אשתדל בל"נ לשים פה את המספר
(כרגע הוא לא נמצא ברשותי)
יש מצב שאתה מסיג את המספר (בשביל קרוב משפחה)
 

משה שאחא

משתמש פעיל
בלת"ק אמיתי..
אבל על השורה הזאת אני מוחה בתוקף
זה שהיום עובדים היום זה לא שום תירוץ ללא ללמוד קביעות עיתים מספר שעות מכובד מאוד ובאיכות טובה!
מכיר ממש מקרוב מתכנת שבמשך 30 שנה עבד 9 שעות ביום, ובאותם שנים הספיק המון המון תורה, הרבה יותר מהרבה מאוד אברכי כולל, הוא ידע שיש לו את השעה בבוקר ועוד שעתיים או שלוש בלילה ללמוד + שישי + שבת, בלי לחץ ולא על חשבון אף אחד אבל פשוט למד והספיק בכמות ובאיכות, יודע ספר, בקי בהלכה, בגמרא בעיון, פשוט קבע עיתים במובן הפשוט! (וזה כולל שעות רבות של לימוד חסידות לעצמו + מסירת שיעורים בכמה ישובים).
לא חושב שפעם עבדו פחות שעות.. עכ"פ משמרות של 8-9 שעות אפילו לא מהוות שום תירוץ לא ללמוד ברצינות, שיעורים קבועים בתורה, שעות קבועות, ניצול שבתות וכו'. כל אחד לפום שיעורא דיליה.

ואגב זה הגדר ההלכתי - מי שעובד למלאכתו חייב ללמוד בזמן הפנוי לו , לא יותר אבל גם לא פחות.. (כמובן וכנ"ל זה לא צריך להיות על חשבון הבית או הילדים! פשוט ניצול אמיתי של זמן.
והלוואי שהרבה אברכי כולל יגשו ללימוד בכזאת רצינות של ניצול הזמן, לא נכנס כלל וכלל לדיון כאן. רק מעיר שאפשר לנצל את הזמן כל אחד ממקומו וזה יפתור הרבה קושיות ובעיות).
הבאת מקרה בודד ומבורך יתכן וישנם עוד כאלו אבל רובם ככולם לא כך
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
כל האלה שכותבים שאין בעיה שאברך יצא לעבוד
במחילה מכבוד אלה שעובדים אבל אני יכולה ללכת ברחוב ולהגיד מי אברך ומי עובד
ולא מפרטת יותר
מה ההגדרה של ׳עובד׳?
רק בשביל להפריך את השטות המוחלטת שמאחורי הדברים... בואו נדבר עליי, סבבה?!
אני לדוגמא מתפרנס מכתיבה ואיור, אבל כבר שנתיים שאני לא מאייר בגלל הלחץ של מבחני הרה״ר, שלמדתי עבורם שמונה שעות ביום (נטו. מי שמכיר את מבחני הרבנות יודע. אי אפשר בלי זה), וגם עברתי שלושה מהם בהצטיינות, שניים מהן בחינות יסוד (יש רק שלוש בחינות יסוד, למי שמכיר). לעומת זאת, אני כן כותב בתשלום, כי זה תרפיה לנפש, וכי זה טוב, וגם כי יש בזה שכר (זעום יחסית למאמץ). לדעתך, אני נקרא עובד, או לומד?!
הלאה... החברותא שלי, אברך שסיים את הש״ס עוד בישיבה וכרגע לומד הלכה - ומקדים אותי בשני נושאים. לאחרונה היה לו קושי כלכלי, ולמשך תקופה הוא עשה משלוחים עם הרכב הפרטי שלו פעמיים ביום, ובחופש עוד כמה פעמים. האם הוא עובד או לומד לדעתך?
האם היית מזהה אותי או אותו ברחוב רק לפי העבודה? אם כן, איך?!
בקיצור: העולם לא שחור ולבן!
 

אין עוד מלבדו"

משתמש פעיל
מה ההגדרה של ׳עובד׳?
רק בשביל להפריך את השטות המוחלטת שמאחורי הדברים... בואו נדבר עליי, סבבה?!
אני לדוגמא מתפרנס מכתיבה ואיור, אבל כבר שנתיים שאני לא מאייר בגלל הלחץ של מבחני הרה״ר, שלמדתי עבורם שמונה שעות ביום (נטו. מי שמכיר את מבחני הרבנות יודע. אי אפשר בלי זה), וגם עברתי שלושה מהם בהצטיינות, שניים מהן בחינות יסוד (יש רק שלוש בחינות יסוד, למי שמכיר). לעומת זאת, אני כן כותב בתשלום, כי זה תרפיה לנפש, וכי זה טוב, וגם כי יש בזה שכר (זעום יחסית למאמץ). לדעתך, אני נקרא עובד, או לומד?!
הלאה... החברותא שלי, אברך שסיים את הש״ס עוד בישיבה וכרגע לומד הלכה - ומקדים אותי בשני נושאים. לאחרונה היה לו קושי כלכלי, ולמשך תקופה הוא עשה משלוחים עם הרכב הפרטי שלו פעמיים ביום, ובחופש עוד כמה פעמים. האם הוא עובד או לומד לדעתך?
האם היית מזהה אותי או אותו ברחוב רק לפי העבודה? אם כן, איך?!
בקיצור: העולם לא שחור ולבן!
אשריך
לא התכוונתי לאברכים שעובדים כמה שעות ביום
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בלת"ק
יש כוללים שמשלמים ממש טוב- כולל חצות, כולל נץ, מוסדות קבר רחל. (המשותף לכולם שמשלמים טוב, אבל בתמורה לכללים קשוחים במיוחד).
אפשר לעשות שדכנות מהצד.
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אשריך
לא התכוונתי לאברכים שעובדים כמה שעות ביום
אבל על זה האשכול.
ובגלל תגובות משמיצות, אנשים סובלים! באמת סובלים! חיים של דוחק, ושל עניות מחפירה, בזמן שאם הייתה טיפה יותר פתיחות - הם היו יכולים לקיים חיים נורמליים, יציבים, בלי לשקוע בדאגות מהיום העשרים בחודש. הם מעדיפים להתבטל בבית, ולא לעבוד, כדי שלא תהיה עליהם חלילה סטיגמה רעה, כדי שלא יאמרו ולא יגידו.
הקיצוניות, ההשמצות, הדיבורים הבטוחים נגד כל המושג ׳עבודה׳ שמעולם לא היה פסול בגלל מה שהוא אלא רק בגלל תופעות הלוואי שאינן מוכרחות המציאות, כל אלו - גורמים לאנשים הללו סבל בל יתואר. סבל בחיים האישיים שלהם, וסבל כשהם מקבלים את ההחלטה להקדיש שעתיים - שלוש למלאכה מכל סוג שהוא.
החובה שלנו היא להימנע מהקצנה. הקצנה והכללה - הן תוצאות של בורות. חכמים התייחדו ביכולתם לדייק את דבריהם, לא להוסיף ולא להחסיר. השיח בחברה שלנו, בפרט בנושאים מעין אלו, הוא לא הגיוני. אין שום מקום לדעה אחרת, לחשיבה אחרת. אנשים נלחמים בחבריהם, שדומים להם בכל פרט - מלבד ניואנסים בודדים אומללים, חסרי חשיבות לחלוטין. מלחמות חורמה, שנאת חינם, והכול בשם הצדק והאמונה, האמת והישר, התורה והיראה.
ההמלצה שלי, לא רק לחברה מתוקנת יותר אלא גם לחיים הרבה יותר בריאים ומאושרים, היא להפסיק עם הקיצוניות, עם הלהבות, עם השנאה. לקבל, להעריך, למצוא צדדים יפים.
מסתבר שעם כל הציניות, גם אני נאיבי לפעמים.
אבל אולי במקרה, יהיה יהודי אחד שיאמר לעצמו - ׳אלו דברי טעם׳.
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
בעיקר זה מהחברה פחות מניקים אנונימים אבל יש מצב שזה מוסיף אש על המדורה
אני מדבר על החברה. ניקים אנונימיים לא מזיזים לאיש כאן, אבל יש להם משפחה וחברים, ואם נראה לך שהם חוסכים את תבונתם מהם - אז בדרך כלל הם אפילו יותר מרעישים בקרב מי שסופר אותם.
 

שמעון963852741

משתמש פעיל
הטיעונים האחרונים על כך שלאברך צעיר מספיק תוספת קטנה לחודש נכונים, אבל לא לגמרי.
ההצטדקות שלי לעשות בנושא זה בתשעה באב הוא כי זה בנין הבית היהודי... שהוא מקום להשארת השכינה.

אני אקדים משהו חשוב לדעתי, אברך צעיר צריך לחשוב על פיתוח כשרון קיים יותר מאשר על הכנסה קטנה.
לא לחשוב על ה800 שח שהוא יוסיך לתקציב החודשי עכשיו, אלא לאומנות שהוא יפתח באותו תחום, כך שמלבד ה-800 שח שיש לו היום מאיזה עבודה של 45 דקות פעמיים בשבוע, הוא יוכל באותו הזמן בדיוק להרוויח בעוד כמה שנים 2000 שח לחודש.
פיתוח אומנות בתחום מסוים חשובה מאוד, והיא דוקא מבטיחה את המשך הלימוד של בעל משפחה.
זה חשיבה רחבה ויהודית.
החשיבה של בא נעבוד עכשיו שעה בשבוע בכל מה שבא העיקר שזה יוסיף ל700 שחסרים לי החודש, היא גישה שלטווח הארוך פוגעת בבעל משפחה.
מצד שני הגישה של אני לא רואה איך אני גומר את החודש אז אני ארוץ ללמוד מקצוע שמפורסם כעת בלוחות מודעות ומבטיח 10K לחודש - מוכיח את עצמו כלא יעיל וודאי לא מבטיח את סדרי הלימוד.
אם כבר היום יש משהו שאתה טוב בו, וזה יכול להיות ללמד ילדים גמרא, או כתיבת מאמרים, שירת קודש, יעוץ לצעירים, אחריות על פעילות ילדים,
כל אלו לטוח הארוך יכולים להשתדרג לסכומים גבוהים יותר באותם שעות עבודה.
תתחיל לעשות זאת היום בשעות בודדות בשבוע, כדי לקנות את המיומנות, וכך תוכל לשחק עם המחיר והשעות לפי צרכי הבית.
בתחומים מסוימים זה יותר קל וחלקם זה דורש יצירתיות - אבל העיקרון הוא אותו עקרון:
תחום אחד לאורך זמן - מייצר מומחיות, ומומחיות מייצרת כסף גבוה בפחות מהזמן.
לזה צריך סבלנות, התמדה, עקביות, והתפתחות ולמידה עצמית בתחום, ולא, לא צריך גאונות, ולא צריך בטחון עצמי בשמיים.
הכי חשוב זה לא לקפוץ על כל עגלה שבאה בשביל לסתום 500 שח, ולגדוע בכך את ההתפתחות הטבעית.
אני אומר זאת מנסיון שלי ושל כמה מחברי, כולנו אברכים בני שלושים ולומדים 2.5 סדרים ביום, עוסקים בעבודות קודש מספקות מבחינה רוחנית וגשמית, ומרווחים 'פר שעה' יותר מאחרים שבחרו בעבודות מזדמנות או בעבודות מסודרות.
בלת"ק
אכפת לך לתת דוגמאות?
 

י.האנייקוועצער

משתמש רשום
זה מוגבל ל100 מסלולים ביום,

אגב, גם הזוכים אינם מקבלים את הכסף.
העיקר שמתרימים אנשים ופרסמים את שמות ה"זוכים , -כל חודש עשרות זוכים כ"י ...
אבל לתרום לאלו שמחזיקים את מערכת המבחנים לעצם שינון התורה זה גם דבר חשוב ;)
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
הלוואי וזה היה כזה פשוט....
כמעט כל זוג חרדי ממוצע במיוחד לאחר החתונה ניסה כמה פעמים לעשות את זה, והתוצאות, לא משהו......
תעברו קורס בנושא ותריצו שידוכים, בעז"ה!
קורס שדכנות תהיה מהפך ולא תתאכזבו!
 

גימפעל

משתמש מקצוען
העיקר שמתרימים אנשים ופרסמים את שמות ה"זוכים , -כל חודש עשרות זוכים כ"י ...
אבל לתרום לאלו שמחזיקים את מערכת המבחנים לעצם שינון התורה זה גם דבר חשוב ;)
זה לא שזה נוכלות לגמרי,
אלא שבמקרה הטוב מעבירים זכיה אחרי חצי שנה, ובמקרה הפחות טוב עדיין מחכים,
יכול להיות שבהמשך הם ישלמו לכל הזוכים,
 

קאצנעלנבויגן

משתמש רשום
עברתי קצת על ההודעות, וראיתי כמה שכתבו שמי שמעודד לעשות משהו מן הצד הן מאלו שלא מפרגנים על מי שיכול לשבת וללמוד כל היום, אז רציתי להבהיר שזה ממש לא כך ובעצם זה אחד מן החילוקים הגדולים בין החסידים לליטאים,
אצל החסידים ההנהגה הרווחת הוא ללמוד כמה שנים בכולל ואח"כ אין שום בעיה וחסרון ופחיתות ללכת לעבודה, ואדרבה בכמה מקומות מדרבנים ועוזרים למצוא עבודה טוב שמכניסה הרבה, ומאידך אצל הליטאים זה ממש פסול ומופרך ללכת לעבוד, והחילוק נעוץ גם בזה שאצל החסידים אפי' מי שעובד נשאר בתוך הקהילה, ויכולים לראות אברך שעובד כל היום ובשבת קודש הנשמת שלו הוא עם כל הברען ובא לטישים של האדמו"ר ומקבל את כל החמימות, משא"כ אצל הליטאים מי שעובד נהיה מודרני ונפלט מן הקהילה, אז אולי זה החילוק בין המגיבים, החסידים לא רואים כזה בעיה ללכת לעבוד.

הוספתי דברי אדמו"ר מבעלזא השקפתו בנושא ללכת ללמוד מקצוע.
 

קבצים מצורפים

  • IMG_5515.JPG
    IMG_5515.JPG
    5.6 MB · צפיות: 16
  • IMG_5514.JPG
    IMG_5514.JPG
    2.1 MB · צפיות: 20

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  0  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה