דרוש מידע מקור לסעודה במוצאי ט' באב

גיפט

משתמש מקצוען
אם תשים לב בכל צום יש אשכול של מה מכינים... וזה באמת בגלל השיעמום והרעב
אבל מסכימה שבת"ב זה עוד יותר.
והטעם לדעתי- אצלינו לפחות, זה סוג של פתיחת בין הזמנים, הבנים מגיעים מהישיבות במהלך היום אז מתיישבים לסעודה חגיגית ומשפחתית. מתחילים לתכנן וכו'
 

mickey mouse

משתמש מקצוען
מעניין לעניין באותה העניין:
לאחר יום צום, רבים חווים לא רק רעב אלא גם תחושות של חולשה, עייפות ואי נוחות כללית. לעתים, אכילה לא מבוקרת בסיום הצום עלולה להוביל לבחילות ותחושת כבדות. כדי למנוע תופעות אלו ולהבטיח התאוששות מיטבית, חשוב לאכול בחוכמה ובהדרגה.

להלן מדריך מפורט לאכילה נכונה לאחר הצום:
1. שלב ראשון – שתייה:
• התחילו עם שתייה איטית של נוזלים.
• אפשרויות מומלצות: מים קרים, משקאות ממותקים קלות, או שתייה חמה כמו תה או קפה.
• חשוב להרבות בשתייה לאורך כל תהליך ההתאוששות.

2. שלב שני – מאכלים קלים:
• שברו את הצום עם מזונות קלים לעיכול.
• אפשרויות מומלצות: פרי, פרוסת עוגה או עוגייה.
• מטרה: לעורר את מערכת העיכול בעדינות.

3. שלב שלישי – ארוחות קטנות:
• העדיפו מספר ארוחות קטנות על פני ארוחה גדולה אחת.
• הימנעו מאכילת כמויות גדולות בבת אחת, גם אם אתם מרגישים רעבים מאוד.

4. שלב רביעי – ארוחה עשירה בחלבונים (כשעתיים לאחר סיום הצום):
• עברו לארוחה מזינה יותר, אך עדיין במתינות.
• אפשרויות מומלצות: מוצרי חלב עשירים בחלבונים.

5. שלב חמישי – ארוחה מלאה:
• רק בשלב זה מומלץ לאכול ארוחה “כבדה” יותר.
• אפשרויות מומלצות:
– מרק
– מנת דג (יש להימנע מבשר בי’ באב)
– פחמימות כמו אורז, תפוחי אדמה או פסטה
– ירקות מאודים
– לקינוח: פירות העונה טריים

חשוב לזכור כי אכילה מבוקרת והדרגתית תסייע לגוף להתאושש מהר יותר ותמנע אי נוחות מיותרת. גם אם אתם חשים רעב עז, התגברו על הדחף לאכול הרבה בבת אחת וחשבו על הטווח הארוך. תזונה מותאמת ובריאה תאפשר לכם לחזור לשגרה במהירות ובנוחות.
JDN אאל"ט
 

קצינלנבויגן

משתמש צעיר
מעניין לעניין באותה העניין:
לאחר יום צום, רבים חווים לא רק רעב אלא גם תחושות של חולשה, עייפות ואי נוחות כללית. לעתים, אכילה לא מבוקרת בסיום הצום עלולה להוביל לבחילות ותחושת כבדות. כדי למנוע תופעות אלו ולהבטיח התאוששות מיטבית, חשוב לאכול בחוכמה ובהדרגה.

להלן מדריך מפורט לאכילה נכונה לאחר הצום:
1. שלב ראשון – שתייה:
• התחילו עם שתייה איטית של נוזלים.
• אפשרויות מומלצות: מים קרים, משקאות ממותקים קלות, או שתייה חמה כמו תה או קפה.
• חשוב להרבות בשתייה לאורך כל תהליך ההתאוששות.

2. שלב שני – מאכלים קלים:
• שברו את הצום עם מזונות קלים לעיכול.
• אפשרויות מומלצות: פרי, פרוסת עוגה או עוגייה.
• מטרה: לעורר את מערכת העיכול בעדינות.

3. שלב שלישי – ארוחות קטנות:
• העדיפו מספר ארוחות קטנות על פני ארוחה גדולה אחת.
• הימנעו מאכילת כמויות גדולות בבת אחת, גם אם אתם מרגישים רעבים מאוד.

4. שלב רביעי – ארוחה עשירה בחלבונים (כשעתיים לאחר סיום הצום):
• עברו לארוחה מזינה יותר, אך עדיין במתינות.
• אפשרויות מומלצות: מוצרי חלב עשירים בחלבונים.

5. שלב חמישי – ארוחה מלאה:
• רק בשלב זה מומלץ לאכול ארוחה “כבדה” יותר.
• אפשרויות מומלצות:
– מרק
– מנת דג (יש להימנע מבשר בי’ באב)
– פחמימות כמו אורז, תפוחי אדמה או פסטה
– ירקות מאודים
– לקינוח: פירות העונה טריים

חשוב לזכור כי אכילה מבוקרת והדרגתית תסייע לגוף להתאושש מהר יותר ותמנע אי נוחות מיותרת. גם אם אתם חשים רעב עז, התגברו על הדחף לאכול הרבה בבת אחת וחשבו על הטווח הארוך. תזונה מותאמת ובריאה תאפשר לכם לחזור לשגרה במהירות ובנוחות.
אין מספיק זמן לכל השלבים האלה
 
מעניין לעניין באותה העניין:
לאחר יום צום, רבים חווים לא רק רעב אלא גם תחושות של חולשה, עייפות ואי נוחות כללית. לעתים, אכילה לא מבוקרת בסיום הצום עלולה להוביל לבחילות ותחושת כבדות. כדי למנוע תופעות אלו ולהבטיח התאוששות מיטבית, חשוב לאכול בחוכמה ובהדרגה.

להלן מדריך מפורט לאכילה נכונה לאחר הצום:
1. שלב ראשון – שתייה:
• התחילו עם שתייה איטית של נוזלים.
• אפשרויות מומלצות: מים קרים, משקאות ממותקים קלות, או שתייה חמה כמו תה או קפה.
• חשוב להרבות בשתייה לאורך כל תהליך ההתאוששות.

2. שלב שני – מאכלים קלים:
• שברו את הצום עם מזונות קלים לעיכול.
• אפשרויות מומלצות: פרי, פרוסת עוגה או עוגייה.
• מטרה: לעורר את מערכת העיכול בעדינות.

3. שלב שלישי – ארוחות קטנות:
• העדיפו מספר ארוחות קטנות על פני ארוחה גדולה אחת.
• הימנעו מאכילת כמויות גדולות בבת אחת, גם אם אתם מרגישים רעבים מאוד.

4. שלב רביעי – ארוחה עשירה בחלבונים (כשעתיים לאחר סיום הצום):
• עברו לארוחה מזינה יותר, אך עדיין במתינות.
• אפשרויות מומלצות: מוצרי חלב עשירים בחלבונים.

5. שלב חמישי – ארוחה מלאה:
• רק בשלב זה מומלץ לאכול ארוחה “כבדה” יותר.
• אפשרויות מומלצות:
– מרק
– מנת דג (יש להימנע מבשר בי’ באב)
– פחמימות כמו אורז, תפוחי אדמה או פסטה
– ירקות מאודים
– לקינוח: פירות העונה טריים

חשוב לזכור כי אכילה מבוקרת והדרגתית תסייע לגוף להתאושש מהר יותר ותמנע אי נוחות מיותרת. גם אם אתם חשים רעב עז, התגברו על הדחף לאכול הרבה בבת אחת וחשבו על הטווח הארוך. תזונה מותאמת ובריאה תאפשר לכם לחזור לשגרה במהירות ובנוחות.
יש לכם גם עצה מה עושים עם כאב חזק בעומק הפה כל פעם שאחרי צום ארוך? (ט' באב ויום כיפור)
תמיד כשאני שוברת את הצום אני ממש לא מצליחה לאכול!!!!
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
לא אוהבת שקורים לזה שיעמום . אני יכולה למצוא תעסוקה אם אני דוקא רוצה
אז איך היית קוראת לזה?


לעניין האשכול-
1. לא כל התנהגות שרבים עושים הופך למנהג וצריך לחפש 'מקורות'
2. זה שיש אשכולות עם הרבה רעיונות ומתכונים לא אומר שרבים אוכלים סעודה מפוארת/מפנקת/מושקעת
זה אומר שמישהו חיפש רעיון והרבה נתנו כל מיני רעיונות שחלקם מיישים חלק מהרעיונות וחלקם רק כותבים
זה סתם הטית רשת ונראה כאילו הרבה משפחות מכינים ארוחות מיוחדות :)

יש לכם גם עצה מה עושים עם כאב חזק בעומק הפה כל פעם שאחרי צום ארוך? (ט' באב ויום כיפור)
תמיד כשאני שוברת את הצום אני ממש לא מצליחה לאכול!!!!
תנסי לגרגר מי מלח ולשתות תה חמים.
 

טוב להיות כאן

משתמש צעיר
יש לכם גם עצה מה עושים עם כאב חזק בעומק הפה כל פעם שאחרי צום ארוך? (ט' באב ויום כיפור)
תמיד כשאני שוברת את הצום אני ממש לא מצליחה לאכול!!!!
גם לי
לשתות לפחות 3 כוסות מים (אני שותה 5) וזה עובר
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
1. לא כל התנהגות שרבים עושים הופך למנהג וצריך לחפש 'מקורות'
בדיוק.
אני בעד אשכול:
יש מקור לזה שמטיילים דווקא במעיינות ארץ ישראל בבין הזמנים?
תשובה:
כן, נראה שנמשלה תורה למים ובזמן בין הזמנים שחסר בעולם מכוח התורה לכן הולכים למעיינות.

באמת, אנשים.
 

פלמונה

משתמש פעיל
בדיוק.
אני בעד אשכול:
יש מקור לזה שמטיילים דווקא במעיינות ארץ ישראל בבין הזמנים?
תשובה:
כן, נראה שנמשלה תורה למים ובזמן בין הזמנים שחסר בעולם מכוח התורה לכן הולכים למעיינות.

באמת, אנשים.
רעיון פצצה!
ואגב אני שמעתי ממישהי שיש מקור - זכר לחג שהיו חוגגים בתשעה באב בימי בית שני 🤔😶

והאשכול הבא אגב זה ”מנהג ישראל דין הוא”
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
ואגב אני שמעתי ממישהי שיש מקור - זכר לחג שהיו חוגגים בתשעה באב בימי בית שני 🤔😶
מי אמר שהיו חוגגים?
דווקא בנביא בכלל לא פשוט שכן. (זכריה ז') ההבטחה שיהיו לששון ולשמחה היא לימים עתידיים, לא לאותו הזמן.
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
רעיון פצצה!
ואגב אני שמעתי ממישהי שיש מקור - זכר לחג שהיו חוגגים בתשעה באב בימי בית שני 🤔😶

והאשכול הבא אגב זה ”מנהג ישראל דין הוא”
היו חוגגים?
איך שאני יודעת חלק אומרים שלא צמו בתשעה באב והרמב"ם אומר שכן צמו בתשעה באב ורק עשרה בטבת ושבעה עשר בתמוז לא צמו והשפת אמת אומר שהיו זמנים שצמו וזמנים שלא צמו תלוי האם היה שלום באותה תקופה או זמן פורענות.


אגב, סו. תניא, בשבעה באב נכנסו גויים להיכל, ואכלו ושתו וקלקלו בו שביעי שמיני באב, ותשיעי לעת ערב הציתו בו את האש, והיה דולק והולך כל היום העשירי עד שקיעת החמה. והיו מן החכמים שאמרו שצריך לקבוע את הצום בעשירי כיוון שרובו של היכל נשרף בו, אך החליטו חכמי ישראל לקובעו בתשיעי מפני שהתחלת הפורעניות חמורה יותר (תענית כט א). ובירושלמי כתוב כי מטעם זה התענה רבי אבין תשיעי ועשירי באב, ורבי לוי התענה תשיעי וליל עשירי, מפני שלא היה בו כוח להתענות כל היום העשירי (תענית פ"ד ה"ו). ואנו תש כוחנו ואין מתענין רק תשיעי לבד, אבל אנו צריכין לנהוג קצת אבלות גם בעשירי באב (כה"ח תקנח ס"ק א).

אז אם כבר יש מקור למה לא לעשות סעודה חגיגית במוצאי הצום.
 

אבקת אפיה

משתמש מקצוען
בתים רבים הארוחה במוצאי צום תשעה באב היא מושקעת ומפנקת
האם זה סתם בגלל שאין משהו אחר לעשות בתענית ולכן מכינים אוכל למוצאי
או שיש לכך מקור אולי לחזק את האמונה בביאת המשיח וכד'
אשמח לציון מקור מדוייק תודה
אולי כבודו יגלה לנו מה המקור למנהג להמעיט באכילה ושתיה במוצאי תשעה באב?
כל עוד לא מוזכר דבר כזה בהלכה, לא רואה בעיה להכין אוכל משובח...
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
אולי כבודו יגלה לנו מה המקור למנהג להמעיט באכילה ושתיה במוצאי תשעה באב?
כל עוד לא מוזכר דבר כזה בהלכה, לא רואה בעיה להכין אוכל משובח...
האמת שאולי הייתי צריך לכתוב "לגברים בלבד" זה נטו בהקשר הלכתי ומנהגי ולזה רציתי מקור, ממש לא מעניין אותי מה כל אחד עושה בביתו ובוודאי כפי שכבר כתבתי לעיל שאין בזה בעיה למעשה לעשות כך ולאכול כל-טוב במוצאי הצום (חוץ מבשר ויין)
רק שבתחום חקר מקורות המנהגים מעניין אם יש לכך מקור
 

קוויק

משתמש מקצוען
אולי כבודו יגלה לנו מה המקור למנהג להמעיט באכילה ושתיה במוצאי תשעה באב?
כל עוד לא מוזכר דבר כזה בהלכה, לא רואה בעיה להכין אוכל משובח...
ממש משעשע שמתקיפים פה, הבן אדם לא אמר שיש בעיה, לא בא בטענה, סה"כ ראה תופעה וענין אותו לדעת אם זה יש לזה מקור הלכתי או שזה סתם יוצא ככה.
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אולי כבודו יגלה לנו מה המקור למנהג להמעיט באכילה ושתיה במוצאי תשעה באב?
כל עוד לא מוזכר דבר כזה בהלכה, לא רואה בעיה להכין אוכל משובח...
אגב, סו. תניא, בשבעה באב נכנסו גויים להיכל, ואכלו ושתו וקלקלו בו שביעי שמיני באב, ותשיעי לעת ערב הציתו בו את האש, והיה דולק והולך כל היום העשירי עד שקיעת החמה. והיו מן החכמים שאמרו שצריך לקבוע את הצום בעשירי כיוון שרובו של היכל נשרף בו, אך החליטו חכמי ישראל לקובעו בתשיעי מפני שהתחלת הפורעניות חמורה יותר (תענית כט א). ובירושלמי כתוב כי מטעם זה התענה רבי אבין תשיעי ועשירי באב, ורבי לוי התענה תשיעי וליל עשירי, מפני שלא היה בו כוח להתענות כל היום העשירי (תענית פ"ד ה"ו). ואנו תש כוחנו ואין מתענין רק תשיעי לבד, אבל אנו צריכין לנהוג קצת אבלות גם בעשירי באב (כה"ח תקנח ס"ק א).

אז אם כבר יש מקור למה לא לעשות סעודה חגיגית במוצאי הצום.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה