התייעצות איך נותנים 15 מ''ג ריטלין LA ?

אבא של משה

משתמש רשום
שלום רב

אנחנו כבר תקופה נותנים לילד
כחלק מהמעקב הרופא אמר לנו שאין אפשרות לתת לילד 15 מג
כי זה בעצם כדור שלם של 10 ועוד חצי כדור של 10
אבל טוען שחצי כדור של 10 הוא לאו דווקא 5 כי יש 2 חומרים פעילים בכמוסה ויכול להיות שהוא קיבל כל הכמות של חומר אחד
השאלה שלי איך בכל אופן שייך לתת לו 15 מג,,כי הוא ממש מתקדם ואני לא רוצה לשבש אותו
א שאולי יכול להיות שכדאי להעלות ל20 מ''ג או לרדת ל10 מ''ג
תודה אם מישהו יכול לעזור מנסיון אישי
תודה רבה
דרך אגב הילד בן 8
 

המטבח של סימא

משתמש מקצוען
שלום רב

אנחנו כבר תקופה נותנים לילד
כחלק מהמעקב הרופא אמר לנו שאין אפשרות לתת לילד 15 מג
כי זה בעצם כדור שלם של 10 ועוד חצי כדור של 10
אבל טוען שחצי כדור של 10 הוא לאו דווקא 5 כי יש 2 חומרים פעילים בכמוסה ויכול להיות שהוא קיבל כל הכמות של חומר אחד
השאלה שלי איך בכל אופן שייך לתת לו 15 מג,,כי הוא ממש מתקדם ואני לא רוצה לשבש אותו
א שאולי יכול להיות שכדאי להעלות ל20 מ''ג או לרדת ל10 מ''ג
תודה אם מישהו יכול לעזור מנסיון אישי
תודה רבה
דרך אגב הילד בן 8
בדיוק לשם כך הרופא לומד רפואה..
כל התרופות קשב ארוכות טווח לא ניתן לחצות את הכדור בשום אופן

אפשר לדבר עם הרופא על ריטלין רגיל וליטול אותו פעמיים ביום (אותו ניתן לחצות) מה שיתן אפקט של ריטלין ארוך טווח החיסרון שזה לא נוח לילד קטן
אפשר לנסות לעבור לתרופות מקבילות שיש להם מינונים אחרים כמו קונצרטה שמתחיל ב - 18 מ"ג

בקיצור רופא ולא פורום זה הפתרון
 

אבא של משה

משתמש רשום
בדיוק לשם כך הרופא לומד רפואה..
כל התרופות קשב ארוכות טווח לא ניתן לחצות את הכדור בשום אופן

אפשר לדבר עם הרופא על ריטלין רגיל וליטול אותו פעמיים ביום (אותו ניתן לחצות) מה שיתן אפקט של ריטלין ארוך טווח החיסרון שזה לא נוח לילד קטן
אפשר לנסות לעבור לתרופות מקבילות שיש להם מינונים אחרים כמו קונצרטה שמתחיל ב - 18 מ"ג

בקיצור רופא ולא פורום זה הפתרון
תודה רבה

איך הייתם ממליצים להכין את הילד לקראת נטילת 20 מ''ג?
לא נראה לי שזה יזיק לו רק יועיל בפרט שהוא בפיגור בלמידה בגלל ההפרעה...
אני שואל על התופעות לוואי..
 

המטבח של סימא

משתמש מקצוען
איך הייתם ממליצים להכין את הילד לקראת נטילת 20 מ''ג?
איך הכנתם אותו לקראת נטילת 10 מ"ג?
לא נראה לי שזה יזיק לו רק יועיל בפרט שהוא בפיגור בלמידה בגלל ההפרעה...
ממש לא קשור למינונים, אם תתנו לו 30 מ"ג הוא ידביק את הפיגור? ממש לא!
אני שואל על התופעות לוואי..
עד שלא נותנים לא יודעים!
יש ילד שזה עובד בלי תופעות ויש ילד שממש סובל ,כל ילד לגופו

ושוב רק רופא מומחה לקשב של ילדים צעירים יכול לעזור כאן.

וסתם לידיעה כל משפחת התרופות האלה מוגדרות בספר הרוקחים כ - "סמים" ולכן הם מאוחסנים בבת מרקחת בכספת..!
כך שצריך להיזהר משינויים גדולים ללא פיקוח של רופא
 

קצרה

משתמש מקצוען
איך הכנתם אותו לקראת נטילת 10 מ"ג?

ממש לא קשור למינונים, אם תתנו לו 30 מ"ג הוא ידביק את הפיגור? ממש לא!

עד שלא נותנים לא יודעים!
יש ילד שזה עובד בלי תופעות ויש ילד שממש סובל ,כל ילד לגופו

ושוב רק רופא מומחה לקשב של ילדים צעירים יכול לעזור כאן.

וסתם לידיעה כל משפחת התרופות האלה מוגדרות בספר הרוקחים כ - "סמים" ולכן הם מאוחסנים בבת מרקחת בכספת..!
כך שצריך להיזהר משינויים גדולים ללא פיקוח של רופא
כל תרופה שיש לה השפעה ממריצה/מיטיבה לאדם בריא
נקראת נרקוטית ומאוכסנת בכספת.
הסיבה - למנוע מאנשים בריאים לצרוך אותה סתם כך.
זה לא בהכרח מצביע על סיכון יותר גדול מהם.

פשוט אף אחד לא יצרוך נורופן או מוקסיפן אם הוא בריא ומרגיש טוב
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
שלום רב

אנחנו כבר תקופה נותנים לילד
כחלק מהמעקב הרופא אמר לנו שאין אפשרות לתת לילד 15 מג
כי זה בעצם כדור שלם של 10 ועוד חצי כדור של 10
אבל טוען שחצי כדור של 10 הוא לאו דווקא 5 כי יש 2 חומרים פעילים בכמוסה ויכול להיות שהוא קיבל כל הכמות של חומר אחד
השאלה שלי איך בכל אופן שייך לתת לו 15 מג,,כי הוא ממש מתקדם ואני לא רוצה לשבש אותו
א שאולי יכול להיות שכדאי להעלות ל20 מ''ג או לרדת ל10 מ''ג
תודה אם מישהו יכול לעזור מנסיון אישי
תודה רבה
דרך אגב הילד בן 8
הרופא שלנו אמר שאפשר לחצות.
זה כמובן לא מדויק לגמרי אבל אין סיכוי שהוא קיבל את כל הכמות של חומר אחד. יש המון כדוריות בכל קפסולה והסיכוי שהן עד כדי כך לא מעורבבות שיהיה הבדל משמעותי במינון הוא אפסי.
(אגב, זה לא שני חומרים. זה אותו חומר, רק שחלק מהכדוריות מצופה בציפוי שמתפרק לאט וחלק לא)
שופכים את הקפסולה על חתיכה של ניר אפיה, וממנו שופכים חצי על חתיכת נייר נוספת, ככה אפשר לשלוט במה שעושים ולראות שזה באמת חצי.
את החלק שנותנים אפשר לערבב בכל נוזל, מעדן וכד'. אנחנו מרוקנים את הקפסולה לתוך משמש מיובש או תמר, זה יותר נוח לנו מאשר להתעסק עם מיצים ומעדנים, וזה דביק ותופס את הגרגרים וגם הטעם מספיק חזק כדי להסתיר את טעם התרופה.
(עריכה: הכוונה לריטלין LA בלבד. לתרופות אחרות כללים אחרים)
 
נערך לאחרונה ב:

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
כל תרופה שיש לה השפעה ממריצה/מיטיבה לאדם בריא
נקראת נרקוטית ומאוכסנת בכספת.
הסיבה - למנוע מאנשים בריאים לצרוך אותה סתם כך.
זה לא בהכרח מצביע על סיכון יותר גדול מהם.

פשוט אף אחד לא יצרוך נורופן או מוקסיפן אם הוא בריא ומרגיש טוב
בלי קשר להגדרה כסם ולסיבה שזה בכספת, שינוי במינון, אפילו 5 מ"ג, יכול להיות בעל השלכות משמעותיות.
מינון נמוך מדי או גבוה מדי יכול לגרום לאפאטיות או לניתוקים, שתי תופעות מאד לא רצויות (ניתוקים מחייבים הפסקה של התרופה עד להתייעצות עם נוירולוג, אפילו שזה יכול להיות סתם תופעה של מינון גבוה מדי).
 

קצרה

משתמש מקצוען
נכון
אני כבר רואה שהוא התקדם מאוד תוך חודש!...
אם הוא התקדם מאוד
מה הסיבה להגדיל את המינון?!

אל תשכחו שריטלין אינו תחליף לפיתוח יכולות התמודדות עם בעית הקשב
הוא בסך הכל כמו "אקמול"
אז אם יש התקדמות גדולה -
מה הסיבה להגדלת המינון?!
 

אבא של משה

משתמש רשום
אם הוא התקדם מאוד
מה הסיבה להגדיל את המינון?!

אל תשכחו שריטלין אינו תחליף לפיתוח יכולות התמודדות עם בעית הקשב
הוא בסך הכל כמו "אקמול"
אז אם יש התקדמות גדולה -
מה הסיבה להגדלת המינון?!
מצידי הייתי ממשיך עם 15 מ''ג רק הרופא ממש צחק עלי...כי הוא טוען שזה לא מאוזן החומרים אם אתה עושה חצי קפסולה...או שאתה נותן 10 מג או 20 מ''ג ...
אני לא מבין בזה כל כך..אבל מצד שני טענו פה שזה לא בדיוק...
קצת מבולבל..

אתם חושבים להמשיך ככה אם הוא בסדר?...
 

שליח ציבור

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
רטרטלין la לא ניתן לחלוקה ...וגם לא מומלץ לנסות ..
רטלין רגיל אפשר
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה