פוליטי הרפורמה במערכת המשפט • מחאות השמאל

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
סיכום מהנעשה בחטיבה המשפטית של נצח ישראל:

1. אע״פ שחלק מחוסמי הכבישים קיבלו דוחות - הגשנו תלונות רבות כנגדם. תודה למתנדבים שהפעילו את המוקד ולציבור הרחב שפנה ושיתף.
2. יהונתן אריאל שוורץ - עורך מעריב וג׳רוזלם פוסט לשעבר (על פי פרסומו בפייסבוק) - הוגשה תלונה במשטרה בגין הסתה לאלימות ואיומים ברצח.
3. אלוף במיל׳ גיא צור - תלונה במשטרה בגין הסתה לרצח ראש הממשלה.
4. אהוד ברק - בקריאתו למרי אזרחי הוגשה נגדו תלונה במשטרה בגין קריאה לאי תשלום מסים (סעיף 289 לחוק העונשין) ולאי ציות של כוחות הבטחון (סעיף 110 לחוק העונשין). כמצופה מ׳מנהיג׳, ראוי היה שיתן דוגמא אישית ולא ישלם מיסים. ככה נראים מנהיגים היושבים במגדל השן (מגדלי אקירוב) ולא מכירים את עמם, עד כדי שבעבור תאוות שררה וקנאה פתלוגוית הם כנראה מוכנים שיצופו גופות בירקון.

יש השואלים מדוע להתעסק עם תביעות משפטיות כאשר על המלאכה מנצחת הדיקטטורה של בג״ץ? שלוש תשובות בדבר.
1. אנחנו יוצרים תקדימים שיקשו על המערכת להרשיע את מי שיחפצו, כל זמן שלא הרשיעו בגין אותה עבירה.
2. הגיע הזמן שהשמאל הרדיקלי יתחיל להיות מועסק גם כן בתביעות סיטונאיות.
3. החשוב ביותר - זה מפיח רוח תקווה בעם, וזה מהווה עוד אבן דרך חשובה במסע לפירוק הדיפסטייט.
 

mickey mouse

משתמש מקצוען

המערכת הפוליטית סוערת: “ניסיון השתקה”, “סתימת פיות”. התגובות להשעיית מגל​

המערכת הפוליטית מימין ומשמאל סוערת בעקבות החלטת 103 להשעות את העיתונאי ינון מגל משידור תכניתו. יו”ר ש”ס ויו”ר יהדות התורה התייצבו אף הם לצד העיתונאי הימני. לפיד: “עד שינון הושעה לא שמנו לב שאכפת להם מדמוקרטיה”
הכתבה המלאה עם תגובות הפוליטיקאים
 

mickey mouse

משתמש מקצוען

הפרקליטות: "המשטרה בוחנת האם גולן הסית לסרבנות"​

פרקליטות המדינה השיבה לפנייה של מנכ"ל הציונות הדתית, יהודה ולד. ציינה כי פנתה למשטרה לקבל בהקדם עדכון על הנעשה בתיק החקירה נגד יאיר גולן​


מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית, יהודה ולד, הודיע היום (שני) כי קיבל תשובה מפרקליטות המדינה, על פנייתו בנוגע לתלונה שהוגשה נגד מי שעומד בראש מפלגת הדמוקרטים, יאיר גולן. ולד ביקש לדעת היכן עומדת בחינת התלונה, בנוגע לחשד שגולן הסית לסרבנות, בדברים שנשא לפני שנה וחודשיים.
כזכור, על רקע המחאה ברפורמה המשפטית, פרסם העיתונאי ישי פרידמן כי יאיר גולן הצהיר בשיחה שנשא כי "סרבנות היא כלי לגיטימי. יש להגדיל את הסרבנות גם בקרב צעירים המועמדים להתגייס לצה"ל, אם הממשלה לא תתיישר לפי רצון המחאה".
בעקבות הפרסום פנה ולד במכתב ליועמ"שית גלי בהרב מיארה, בדרישה לחקור את הנאמר ולבדוק האם יש בדברים "הסתה לסרבנות". החומר הועבר אז לעיון פרקליטות המדינה ומשם למשטרה.
לדברי ולד, אתמול קיבל תשובה לפנייתו. במכתב התשובה לולד כתב שמעון חוג'ה, מפרקליטות המדינה, כי "התבצעה פנייה למשטרת ישראל לעדכן לגבי המשך החקירה והטיפול בתיק ההסתה לסרבנות. ההתבטאות נמצאת בבחינה של חטיבת החקירות במשטרה. פנינו למשטרה לקדם את העברת ההתייחסות הנדרשת לעיוננו".
מנכ"ל הציונות הדתית הוסיף כי "כבר לפני שנה זיהינו והתרענו בפני הנזק הרב שגרמה תופעת הסרבנות לביטחון המדינה. לצערנו היועמ"שית בחרה שלא לבצע שום פעולה כדי להתמודד עם ההסתה לסרבנות, כולל מצד אנשי ציבור, למרות פניותינו הרבות שנבעו מתוך דאגה אמיתית לביטחון המדינה ושלמות הצבא. אני מקווה שכעת תפעל הפרקליטות על מנת למצות את הדין עם כל מי שהיה שותף לקמפיין לפירוק הצבא והחלשת האחדות במדינה".
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עמית סגל:

באשר לויכוח שהתנהל אתמול באולפן על סוגיית ביידן, נתניהו והרפורמה המשפטית, הנה הטענה שלי בהרחבה:

שבועות ספורים לפני שממשלת נתניהו הכריזה פומבית על הרפורמה המשפטית בישראל, ביקר מקורבו, השר רון דרמר בוושינגטון. הוא עדכן את בכירי הממשל על הכוונה להפוך את שיטת הבחירה של שופטים אמריקאית יותר, ושאל על האפשרות שהממשל יפעל נגד. תשובתם הייתה בת מילה אחת: Inconceivable, לא יעלה על הדעת. ובכן, מה שהיה Inconceivable הפך תוך ימים מאוד Conceivable.

לאורך רוב שנת 2023, הנשיא ביידן וממשלו היו ראש החץ במערכה נגד שינוי מערכת המשפט בישראל. כבר היו ממשלים אמריקניים שהתערבו בפוליטיקה הפנימית בישראל, אבל זה תמיד נועד לקדם מהלכים מדיניים שאמריקה האמינה בהם, כמו שלום עם הפלסטינים או נסיגות. מעולם עד אז לא שימש הממשל כראש האופוזיציה לפוליטיקה פנימית. לא במקרה בהפגנות הגדולות נגד הממשלה בתל אביב הונף שלט ענק "Biden Save Us". הנשיא שימש כראש החץ במאבק נגד שינוי מערכת המשפט. בצעד שכמותו לא נראה מאז שנות השישים, הוא החרים את ראש ממשלת ישראלבמשך תשעה חודשים בעודו נפגש עם נשיא טורקיה ארדואן, מי שבוודאי נודע ביחסו הקפדני להפרדת רשויות. הוא שלח את מזכיר המדינה שלו להשמיע איום לא מרומז על נתניהו ולהזכיר לו שמערכת היחסים בין המדינות מתבססת על "ערכים משותפים, יחד עם הצורך להגיע לקונצנזוס״.

האם הנשיא באמת הוטרד מהעובדה ששופטים בישראל ייבחרו על ידי פוליטיקאים? תשובה לכך קיבלנו בשבועות האחרונים כאשר מר ביידן מקדם במרץ רפורמה כמעט זהה לזו שניסה לקדם נתניהו: חיזוק שליטת הפוליטיקאים במערכת המשפט, במקרה האמריקני באמצעות הגבלת כהונת שופטים. האם באמת הוטרד מהעובדה שהרפורמה הישראלית הייתה ״מפלגת"? הרי כמעט כל יוזמותיו עברו בסנאט ברוב קטן מזה שממנו נהנית ממשלת נתניהו בכנסת. האם הוא דאג רק מהקצב כי "זה לא הגיוני למהר"? לשמוע זאת ממי שחתם על צווים נשיאותיים ביומו הראשון בתפקיד זה קצת מוזר. אופן פעולתה של מערכת המשפט בישראל לא עניין את מר ביידן כהוא זה. זה היה רק תירוץ כדי להחליש את מי שביידן תפס כיריב אידיאולוגי מר בשאלה היסודית ביותר של המזרח התיכון: האם איראן היא הזדמנות - או סכנה? תפיסתו של הממשל האמריקני הייתה שעם טהרן יש להתפייס במידת האפשר. התוצאה היא שהכסף המוקפא זרם, הצנטריפוגות הסתובבו. באותו זמן נתניהו הסתבך ברפורמה כושלת וביידן שמח לסייע בהבערת הרחובות.

למרבה הצער, ההתרחקות בין ישראל וארצות הברית גרמה נזק אסטרטגי אדיר. לא במקרה חידשה סעודיה את יחסיה עם איראן בשנה הזו, ודרשה מתקן גרעיני כתנאי לברית עם ישראל וארה"ב. גרוע מכך, הכתף הקרה מוושינגטון שכנעה את איראן וגרורותיה שישראל תעמוד לבדה ביום פקודה. כבר בחודש אפריל נכתב במסמך אזהרה ששיגר המודיעין הצבאי לראש הממשלה כי הסכנה למלחמה עלתה בין היתר "בשל ההתרחקות בין ישראל וארצות הברית... איראן היא הנהנית העיקרית מכך משום שהיא סבורה שישראל לא תוכל לנהל מערכה נגדה ללא תמיכה אמריקנית".

מקור בכיר נוסף שמתנגד לנתניהו אמר לי כי אויבי ישראל פירשו את החרם דה-פאקטו של ביידן על נתניהו כסיבה להתניע מהלכים צבאיים נגד ישראל". התערבותו הבוטה של הנשיא בפוליטיקה הפנימית של ידידיה לא הייתה הסיבה למתקפת שבעה באוקטובר, אך היא בהחלט הייתה אחד הנימוקים לביצועה דווקא בעיתוי הזהאצל סינוואר ואדוניו.

על כן, כעת, כאשר הממשל הדמוקרטי מקדם שינוי, לא בקונצנזוס, של בית המשפט העליון, אולי זו העת שראש הממשלה יזכיר לנשיא בפגישתם שהברית בין המדינות תוכל להימשך רק כל עוד היא מבוססת על "ערכים משותפים, יחד עם הצורך להגיע לקונצנזוס"
 

שמוא דו

משתמש מקצוען
׳ערוץ 7׳: תגובת דובר צה״ל על שירות המילואים של פעיל ׳אחים לנשק׳ רון שרף גורמת לסערה ברשת. לאחר ששרף הצהיר בעבר שלא ישרת בעקבות הרפורמה המשפטית, מפרסם דובר צה״ל: ״שרף משרת מילואים עתיר זכויות ומתייצב תמיד כשמוזמן״.
 

שמוא דו

משתמש מקצוען
׳ערוץ 7׳: תגובת דובר צה״ל על שירות המילואים של פעיל ׳אחים לנשק׳ רון שרף גורמת לסערה ברשת. לאחר ששרף הצהיר בעבר שלא ישרת בעקבות הרפורמה המשפטית, מפרסם דובר צה״ל: ״שרף משרת מילואים עתיר זכויות ומתייצב תמיד כשמוזמן״.
עמית סגל: תגובה לא פחות ממדהימה של דובר צה״ל כדי להגן על אחד מגדולי מעודדי הסרבנות, מה שהרמטכ״ל עצמו הגדיר היום לפני שנה ״סכנה מיידית לבטחון המדינה״. מה אמור לחשוב נער מעלי שמגיע למיונים ופוגש את הממיין שצרח אשתקד באקסטזה את שמות היחידות של הסרבנים והודיע שלא יגיע גם אם חיזבאללה יתקוף?

השר שיקלי: ״קראתי כמה וכמה פעמים לוודא שאני מבין נכון. התגובה הזו היא חרפה, אין מילה אחרת. ולצערנו על החרפה הזו חתום גם הרמטכ״ל הרצי הלוי. אם אין יכולת להשמיע עמדה ברורה נגד סרבנות פוליטית, או ליתר דיוק יש - אבל רק כשנוח, הרי שזה חלק משמעותי מהבעיה. ככה אי אפשר לנהל צבא״.

יקי אדמקר: תקראו את התגובה של דובר צה״ל על רון שרף מאחים לנשק. שפשפו עיניים וקראו שוב. מילה לא על הסרבנות. אם אתה בצד הנכון - שימוש פוליטי בצה״ל אפילו ראוי להערכה.

טל מאיר ׳ערוץ 14׳: לא היה כדבר הזה מקום המדינה: דובר צה״ל מחפה על מוביל מחאת הסרבנות. ככה זה כשחנופה ׳לקליקה׳ חשובה לך מעתידו של צבא ההגנה לישראל.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עמית סגל:
צה״ל נאלץ להתקפל: דובר צה״ל מוסר כי בעקבות ציטוטים שעלו בפרסומים על דברים שאמר סא״ל במיל׳ רון שרף בנוגע לשירות מילואים בצה״ל, נושא שירותו במילואים ייבחן על ידי מפקדיו באמ״ן.
 

mickey mouse

משתמש מקצוען
אנטישמיות בישראל. מפגינה תועדה אתמול בהפגנה כשהיא מסתערת על אישה דתיה ומורידה לה את כיסוי הראש.

האירוע חמור התרחש אמש (מוצ”ש) בעיר פתח תקווה. מפגינה התעמתה עם חברת מועצת העיר חגית תלם והסירה מעל ראשה את כיסוי הראש שלה. האישה שהותקפה, הגיעה אמש (מוצ”ש) לתחנת המשטרה על על מנת להגיש תלונה כנגד התוקפת.
JDN
 

הנורמלית האחרונה

משתמש מקצוען
עמית סגל: בעוד מפגיני האופוזיציה מרעישים חודשים בזמבורות ליד בית נתניהו ברחוב עזה בירושלים ובאישור המשטרה, אותה משטרה אוסרת להשתמש בזמבורות ליד בית הפרקליטה הצבאית הראשית. בין 14.00 ל-16.00 ואחרי 23.00 אסור להרעיש כלל.
 

העקשן מנצח

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
תיעוד ב'ערוץ 14': איש השמאל, פעיל המחאה והמיליארדר קובי ריכטר מספר: "דרשתי מאבו מאזן להתערב בבחירות לעיריית י-ם ולעודד את ערביי מזרח העיר להצביע". אך מזימתו כשלה במבחן התוצאה.
 

לבלוב

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
׳וואלה׳: ברקע התוכניות של נתניהו להדיח את שר הביטחון, עשרות אלפים הצטרפו ביממה האחרונה לקבוצות מחאה שקטות שמוביל יאיא פינק כדי להיערך מראש ל״ליל גלנט 2״.
ואז יצאו כולם למחות "בספונטניות"........
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
במח"ש נחקר היום באזהרה מפקד תחנת חדרה, סנ״צ עמית פולק, בחשד לעבירות של שימוש לרעה בכוחו, תקיפה ושיבוש הליכי חקירה על שעצר מפגיני שמאל שהציבו על גבי משאית מיצג 'טנק'.
 

mickey mouse

משתמש מקצוען
השרה לשעבר, חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן, מפרסמת פוסט בו היא מספרת על שיחה שניהל עם הרמטכ”ל הרצי הלוי, שחשש מהשלכות הסרבנות. הפוסט המלא:


“היי עמית סגל,
‏הנה סיפור אמיתי שהתרחש לפני כשנה וחשוב לי שדווקא אתה תקרא אותו.

‏נכנה את הסיפור:
‏”בחירתו של הרצי” (שם זמני).

‏באמצע יום עבודה הודיעו לי שהרמטכ”ל מעוניין לשוחח איתי.
‏האמת? נפל לי הלב.
‏למרות שכיהנתי אז כשרה, איך שאמרו לי “הרמטכ”ל על הקו” חזרתי להיות הרבטי”ת שהרימה קופסת שוקולד השחר מהמטבח, פחד השם.
‏ צפיתי שזאת תהיה שיחת נזיפה קשה כי הפעם לא מדובר היה בטוסטים פיראטיים עם שוקולד במשרד של המשקי”ת ת”ש, אלא בשרה שיוצאת חזיתית נגד הסרבנות של בכירים מחיל האוויר.

‏לקחתי נשימה עמוקה ואמרתי לעצמי תוך כדי – את לא מתקפלת, את נשארת חזקה, תעמדי על שלך, המאבק שלך צודק ואל תתני לו להרתיע אותך, שלוש ארבע ו…

‏”שלום אדוני הרמטכ”ל” אמרתי בקול הכי בוטח שהצלחתי לגייס.

‏כשהוא ענה לי, כל המגננות שלי התמוטטו באחת.
‏הוא לא התקשר כדי לנזוף, הוא נשמע מוטרף מחרדה, הלום, כמעט חסר אונים.

‏לא התווכחנו בשיחה הזאת.
‏הוא הסכים עם כל מילה שיצאה לי מהפה.
‏”אין בינינו שום וויכוח על חומרת המעשים או על ההשלכות שלהם,” הוא חזר ואמר ואחר כך הוסיף:
‏אבל גלית, את צריכה להבין מול מה אנחנו מתמודדים עכשיו – אין להם תחליף.
‏פשוט אין.
‏אם הם ימשיכו לא להתייצב הפגיעה בבטחון המדינה תהיה אנושה, אני מדבר איתך על סכנה ממשית לאזרחי ישראל.
‏ואז הוא התחיל להסביר לי בפרוטרוט מה זה אומר להכשיר חיילים חדשים לתפקידים של אלה שמסרבים להתייצב.

‏בשורה התחתונה:
‏עניין של שנים.
‏שנים עד שאפשר יהיה להכשיר ולאייש את התפקידים הקריטיים של אלה שהחליטו לא להתייצב.
‏שנים שבהן נפער חור ענק בהגנה על הילדים, התינוקות, הקשישים, הגברים והנשים במדינת ישראל.
‏שנים שצה”ל לא יכול להרשות לעצמו.

‏זאת המשוואה שהוא הציב בשיחה:

‏לבחור בין הפקרה חמורה של בטחון המדינה לבין כניעה לסרבנים.
‏אין אופציה שלישית.

‏במילים אחרות: סחיטה.

‏אני חושבת על השיחה הזאת כל הזמן.
‏מה אני הייתי עושה לו הייתי במקומו.
‏שתי האופציות הן הרי בלתי אפשריות.
‏וכנראה הייתי בוחרת כמותו.
‏ אבל הדרמה האמיתית היא בכלל לא הבחירה של הרמטכ”ל – הדרמה האמיתית היא שהסרבנים של אחים לנשק ידעו בדיוק מה הם עושים:
‏מהמרים על בטחון הילדים של כולנו בתוך המשחק המפלצתי של מי ימצמץ ראשון.
‏מבינים יותר טוב מכולם את הסכנה המיידית של מעשיהם.

‏צריך לתת לזה לשקוע- בנונשאלאנס אדיש ומופרע, סרבני אחים לנשק נשענו על קיר ברגליים משוכלות וזרקו גפרור בוער לתוך נהר של נפט לנגד עיניו המבועתות של הרמטכ”ל.

‏לפני שניתקתי את השיחה הבטחתי לרמטכ”ל שאנסה לפייס את השיח.
‏הצלחתי לקיים באופן חלקי.

‏אני כותבת את זה דווקא לך עמית, כיוון שאתה מדייק יותר מכל הפרשנים כולם:
‏אני צופה בך בוער באולפנים וחוזר ואומר שהדרמה האמיתית היא לא אי ההתייצבות אלא עצם הסחיטה.

‏תמשיך להדהד את המסר הזה למרות שסותמים לך את הפה באולפן.

‏תמשיך להדהד כי הקרב כעת הוא על הנרטיב.

‏תמשיך להדהד כי לא גלית דיסטל ולא מכונת הרעל הביביסטית טוענים שאחים לנשק סחטו את צה”ל.

‏אלא הרמטכ”ל עצמו.

‏במו אוזניי שמעתי”.
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
בר שם אור מדווח ב'ערוץ 13' על קרע הולך ומעמיק בין ראשי מחאת קפלן שגורם לירידה במספר המפגינים ובכספי התרומות. על פי הדיווח מחנה כח קפלן בראשות שקמה ברסלר הודח מהובלת המאבק לטובת מקורביו של אהוד ברק, אותם מכנים יריביהם כ"עסקונה שעסוקה בקידום עצמי".
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
׳ערוץ 14׳: מאהל הקבע של מפגיני השמאל ברחוב קפלן בירושלים, סמוך למשרד האוצר, חובר באופן פיראטי ומסכן חיים לרשת החשמל. מדובר בעבירה על החוק.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צז

א יי מָלָךְ תָּגֵל הָאָרֶץ יִשְׂמְחוּ אִיִּים רַבִּים:ב עָנָן וַעֲרָפֶל סְבִיבָיו צֶדֶק וּמִשְׁפָּט מְכוֹן כִּסְאוֹ:ג אֵשׁ לְפָנָיו תֵּלֵךְ וּתְלַהֵט סָבִיב צָרָיו:ד הֵאִירוּ בְרָקָיו תֵּבֵל רָאֲתָה וַתָּחֵל הָאָרֶץ:ה הָרִים כַּדּוֹנַג נָמַסּוּ מִלִּפְנֵי יי מִלִּפְנֵי אֲדוֹן כָּל הָאָרֶץ:ו הִגִּידוּ הַשָּׁמַיִם צִדְקוֹ וְרָאוּ כָל הָעַמִּים כְּבוֹדוֹ:ז יֵבֹשׁוּ כָּל עֹבְדֵי פֶסֶל הַמִּתְהַלְלִים בָּאֱלִילִים הִשְׁתַּחֲווּ לוֹ כָּל אֱלֹהִים:ח שָׁמְעָה וַתִּשְׂמַח צִיּוֹן וַתָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ יי:ט כִּי אַתָּה יי עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ מְאֹד נַעֲלֵיתָ עַל כָּל אֱלֹהִים:י אֹהֲבֵי יי שִׂנְאוּ רָע שֹׁמֵר נַפְשׁוֹת חֲסִידָיו מִיַּד רְשָׁעִים יַצִּילֵם:יא אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה:יב שִׂמְחוּ צַדִּיקִים בַּיהוָה וְהוֹדוּ לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה