דרוש מידע ילד בן 3 מרביץ במעון בלי סוף - מה ניתן לעשות?

בעל בעמיו

משתמש פעיל
זה ממש לא תואם גיל, ומה המשמעות של "אין מה לעשות"? יש ילדים שחוזרים מוכים וחווים אלימות, אם יש לילד בעיה חובה לטפל בה ואם הוא לא בשל למסגרת רגילה, לא משנה כמה הוא חכם ומוכשר הוא אמור להשתבץ במקום מתאים עם עזרה צמודה.
לגמרי תואם גיל.
אין לילד שום בעיה!
זה שיש ילדים שמרביצים וכאלו שלא, לא הופך את המרביצים לילדים "בעייתים", בדיוק כמו שיש ילדים עם תלתלים וכאלו שבלי.
ילדים שחוטפים מדי פעם פליק - זה לא "ילדים מוכים שחווים אלימות". נא הימנעו מהקצנה.
וכאן נכנס תפקיד הצוות, להגן על הילדים האחרים מכאב וצער. אבל שוב, פליק מחבר מדי פעם - זה חלק אינטגרלי מילדות מאושרת.
 

blue eagle

משתמש מקצוען
זה ממש לא תואם גיל, ומה המשמעות של "אין מה לעשות"? יש ילדים שחוזרים מוכים וחווים אלימות, אם יש לילד בעיה חובה לטפל בה ואם הוא לא בשל למסגרת רגילה, לא משנה כמה הוא חכם ומוכשר הוא אמור להשתבץ במקום מתאים עם עזרה צמודה.
תגובה קצת....
ילד שמכה (אפי' שמוקצן) ילך למסגרת XXXX??????
 

ריקי שי

משתמש פעיל
לגמרי תואם גיל.
אין לילד שום בעיה!
זה שיש ילדים שמרביצים וכאלו שלא, לא הופך את המרביצים לילדים "בעייתים", בדיוק כמו שיש ילדים עם תלתלים וכאלו שבלי.
ילדים שחוטפים מדי פעם פליק - זה לא "ילדים מוכים שחווים אלימות". נא הימנעו מהקצנה.
וכאן נכנס תפקיד הצוות, להגן על הילדים האחרים מכאב וצער. אבל שוב, פליק מחבר מדי פעם - זה חלק אינטגרלי מילדות מאושרת.
ילד שמרביץ זו בעיה. כן.
ילד עם תלתלים או בלעדיהם לא מזיק לסביבתו, ילד שמרביץ- כן.
יכולה להעיד מהכרות אישית על ילדים שהיה צריך להעביר אותם גן כי היה ילד מרביץ וזה גרם להם לסבל מתמשך וההורים שלהם, אחרי שפנו כמה וכמה פעמים לצוות, הבינו שטובת ילדם דורשת להתאמץ ולשלוח למקום רחוק יותר אבל שהילד יהיה בו בטוח, ואכן הילדים פתאום פרחו...
התיאור פה הוא לא של 'פליק מדי פעם' ואף איש חינוך לא אמור לאשר גם לא פליק מדי פעם..
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
יכולה להעיד מהכרות אישית על ילדים שהיה צריך להעביר אותם גן כי היה ילד מרביץ וזה גרם להם לסבל מתמשך וההורים שלהם, אחרי שפנו כמה וכמה פעמים לצוות, הבינו שטובת ילדם דורשת להתאמץ ולשלוח למקום רחוק יותר אבל שהילד יהיה בו בטוח, ואכן הילדים פתאום פרחו...
'הורות יתר', כבר אמרנו.
התיאור פה הוא לא של 'פליק מדי פעם' ואף איש חינוך לא אמור לאשר גם לא פליק מדי פעם..
אף איש חינוך לא אמור לאשר פליק, בדיוק כמו שהוא לא אמור לאשר תלתלים, כי זה פשוט לא תלוי בו.
זו המציאות, בין ילדים יש לפעמים מכות.
הצוות שם בשביל למנוע ולהגן, אבל אין כיפת ברזל הרמטית, וזה בסדר גמור.
 

מעצבי על

משתמש פעיל
הבן שלי בן 3 נמצא במעון
בתקופה האחרונה הוא מרביץ בלי סוף
היום המנהלת של המעון התקשרה אלי ואמרה לי שהיום היה השיא שלו
פשוט ניגש לילדים ובלי סיבה מרביץ
היא לקחה אותו למשרד שלה כי הגיעו למצב שפשוט אין ברירה אחרת

למזלי הוא ילד ממש מתוק ומאד אוהבים אותו - הוא לא מרגיש דחוי בכיתה זה מה שבטוח לי

אין משהו חריג בבית
אני יוצאת איתו לימי כייף לבד
יושבת איתו כל ערב לפני השינה כמעט חצי שעה רק איתו לבד
מפנקים אותו בהרבה אהבה

לא מצליחים להבין מה גורם לו לכך

אשמח לשמוע מניסיונכם
יש ילדים בשלב הזה שרוצים מאד להיות בחברה ולא יודעים כיצד לעשות זאת ופשוט נוגעים וכד'(חלש או חזק) בחבר כדי שיבין שרוצה לשחק איתו ונכון בד"כ זה ילדים שצריכים יותר מגע וכדאי לבדוק אולי צריך לטפל אבל עוד קודם פשוט להסביר לילד כיצד רוכשים חברים ומה החברים ואני אוהבים וכו' ....

בד"כ אם זה רק מתחיל פתאום ולא מתחילת שנה זה בס"ד יחלוף וכן זה גם יכול להיות כתוצאה ממשהוא רגשי (חסך כלשהוא...)
 

לא אני

משתמש סופר מקצוען
תגובה קצת....
ילד שמכה (אפי' שמוקצן) ילך למסגרת XXXX??????
ילד שמכה בלי סיבה וללא פתרון, בהחלט אינו מתאים למסגרת רגילה.
אין שום הגיון שיהיו לפחות 20 ילדים שיחוו אלימות יומיומית.
 

לא אני

משתמש סופר מקצוען
היה נכון שכל מגיב כאן יתן גילוי נאות אם הוא בכלל הורה לילדים [לא ילד אחד קטן].
כי מהרבה תגובות כאן ניכר שלא.
אני אמא לשלושה ילדים, 2 מהם בנים.
וב"ה הם לא חוו אלימות ולא משתמשים בה, והם ילדים בריאים ומאושרים וחברותיים.
 

blue eagle

משתמש מקצוען
ילד שמכה בלי סיבה וללא פתרון, בהחלט אינו מתאים למסגרת רגילה.
אין שום הגיון שיהיו לפחות 20 ילדים שיחוו אלימות יומיומית.
"לחוות אלימות" = דרמה / סיסמה....
תאמיני לי שיש בכל כיתה ילדים שמרביצים יותר ויש שפחות
גם בבית אצלכם בטח יש ילד שיותר משתמש עם הידיים ....
אז תעבירי אותו לבית אומנה? כי הילדים האחרים חווים אלימות??
נכון זה בעיה אבל יש צורה איך להתמודד להעביר מוסד בגלל כזה דבר זה חריף מידי!!!
 

לא אני

משתמש סופר מקצוען
"לחוות אלימות" = דרמה / סיסמה....
תאמיני לי שיש בכל כיתה ילדים שמרביצים יותר ויש שפחות
גם בבית אצלכם בטח יש ילד שיותר משתמש עם הידיים ....
אז תעבירי אותו לבית אומנה? כי הילדים האחרים חווים אלימות??
נכון זה בעיה אבל יש צורה איך להתמודד להעביר מוסד בגלל כזה דבר זה חריף מידי!!!
כשל לוגי מסוג איש הקש.
לא טענתי שצריך להעביר מוסד, טענתי שזה לא נורמלי ואם לדברי חלק מהניקים כאן "אין איך לטפל" אז כן, צריך להעביר מוסד.
אישית מאמינה שיש איך לטפל: לבחון האם הילד חווה אלימות (סבירות גבוהה שכן), לבדוק ויסות, ועוד.
לגבי חווה אלימות - אכן, כוונתי היתה שהוא לא חווה אלימות כסדר, כלומר מציאות ילד אלים באופן שיטתי זה עדין לא דבר נורמלי ב"ה.
 

מעצבי על

משתמש פעיל
ילד שמכה בלי סיבה וללא פתרון, בהחלט אינו מתאים למסגרת רגילה.
אין שום הגיון שיהיו לפחות 20 ילדים שיחוו אלימות יומיומית.
א"א להחליט בכזו צורה כלל!
בד"כ ילד שכל ההתנהלות שלו לא תקינה ולא תואמת גיל ומתחילת שנה כשמתגבשת הקבוצה רואים זאת אז מפנים לאבחונים וכד' ומחליטים מה עושים ולא כשזה משהוא חד פעמי ופתאום מתחיל (וכזה ילד שכל ההתנהלות שלו לא תקינה מפנים לטיפול רגשי ,ריפוי בעיסוק וכשזה לא מספיק אז גן התנהגותי רגשי וכו'וכו' )
 

משתמש משודרג

משתמש סופר מקצוען

blue eagle

משתמש מקצוען
לא מתכווין לשלם כסף (ודאי לא אלפים)

לטפל בה ואם הוא לא בשל למסגרת רגילה, לא משנה כמה הוא חכם ומוכשר הוא אמור להשתבץ במקום מתאים עם עזרה צמודה.

ילד שמכה בלי סיבה וללא פתרון, בהחלט אינו מתאים למסגרת רגילה.

כשל לוגי מסוג איש הקש.
לא טענתי שצריך להעביר מוסד,
יש פה אמא שמחפשת פתרון /עזרה לילד
ולדחוף פה כל הודעה שניה שאין מקומו במקום רגיל....
קצת "קיצוני" בעיני!
 

חנילוש

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הצעקה ה"עדינה" שקיבלתי כילדה קטנה "תתנהגי יפה" עדיין חרוטה לי בלב.... - למרות שעברו 25 שנה!
(לא זוכרת איך הנוזפת ההיא הייתה נראית, היא הייתה מאוד כהה וזה הפחידדדד אותי מאוד!!!!!!!!)
וגם החדר של המפקחת/מנהלת - איך שהיא הייתה שם עסוקה וכו' והמחשב שלה ---
מה שבטוח, גם לילד הכי רעעע לא מגיע כזה דבר, וגם אם משהו נראה לנו נחמד, כמבוגרים ילד תופס דברים אחרת במיוחד אם זה בעל סמכות עליונה (יותר מהסמכות הרגילה שהוא רגיל - הגננת שלו)
ואין שם אף אחד ששומר עליו - מהמנהלת (ושוב גם אם היא נראית עדינה וחביבה - לנו המבגרים- אצל ילד קטן זה נתפס אחרת)
בת כמה היית שאת זוכרת את זה כל כך טוב?!
וגם לילד מתוק וחמוד בן שלוש שלפעמים מרביץ צריך להעמיד גבולות ואפשר להרחיק אותו מהקבוצה לחדר של המנהלת שישחק איתה או יעשה יצירה..
מנהלת מעון היא לא אישה רעה היא לא מחנכת במוסד ולא רכזת משמעת, - היא בסך הכל רוצה שהילדים יחזרו הביתה רגועים ושמחים..
איך היית מגיבה אם הבת שלך הייתה חוזרת שרוטה ונשוכה כל יום בגלל חבר?!?
ברור לי שזה לא נעים לו,
רק שלא תהיה לו טראומה מזה
לא תהיה לו טראומה!!!! - גם זיכרונות לא נעימים אינם טראומה..
טראומה לא מתפתחת כל כך מהר.. - מספיק כבר עם השטויות האלו - אולי תהיה לו טראומה מזה שלא יהיו לו חברים כי הוא ירביץ לכולם..
 
נערך לאחרונה ב:

מעצבי על

משתמש פעיל
בעיה תקשורתית
למה בעיה?
יש ילדים שצריך ללמד אותם כיצד לתקשר עם חברים וזה נורמלי לא כולם מבינים בדיוק בדקה הראשונה שתואמת לגיל
ועל זה כתבתי כבר פשוט להסביר לו תו"כ שקורה סיטואציה כזו מה עושים ואיך מתנהגים - שווה לנסות ולראות והעיקר לדבר איתו ברוגע כי אחרת לא נסיג כלום(ורק אם בדרך חיוב לא עובד צריך לנסות אחרת...)
 

ברור מאד

משתמש צעיר
אני חושבת שלא נכון לתאר לילד את ההרגשה של "המורבצים" . בעיני הגבול צריך להמתח באני לא מרביץ כי אסור ולא בזה שלא נעים לחברים שלי.
ילד קולט גבולות שחשובים להורים שלו!
(ולמה לא לנסות עיצוב התנהגות? מלנסות לא מפסידים...)
 

Excel

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
זה לא מקובל לומר את זה היום, אבל ניסיתם את השיטה ששמה עונש?
לא פופולרי, לא נחמד לשמוע, אבל אם ילד יודע שהוא יקבל עונש ויהיה לו לא נעים אם הוא יעשה לא נעים לילד אחר- בדר"כ זה יגרום לו להרביץ פחות.
בדיוק כמו שאם הילד שלך קופץ לכביש (וזה מאוד תואם גיל באזור גיל שנתיים-שלוש....) את תבהירי לו בחומרה ובאופן נחוש מאוד שזה דבר שאין לעשותו, כי את רוצה את הילד חי, ולא תחכי שהוא יגדל ויעבור לו.
אז אם תבהירי באותה רמת חומרה שלהרביץ לילדים אחרים זה מעשה שלא ייעשה יש סיכוי שהוא יפסיק...
זה לא ילד בן שנה שלא מבין מה הוא עושה.

עונש
בגיל כזה מאיימים לא מענישים
ומהנסיון שלי אצל הילדים עונשים רק מחריפים וגורם לילד תסכול ועצבים
וא"א לצפות מילד בגיל הזה לשלוט על עצמו

כדאי שתקחי אותו לרופא ילדים לבדוק ממה זה מגיע ומה מפריע לו, הוא יתן לך אבחון, כי הוא לא מאבחן....

אין ילד רע יש ילד שרע לו!
 

blue eagle

משתמש מקצוען
למה בעיה?
יש ילדים שצריך ללמד אותם כיצד לתקשר עם חברים וזה נורמלי לא כולם מבינים בדיוק בדקה הראשונה שתואמת לגיל
ועל זה כתבתי כבר פשוט להסביר לו תו"כ שקורה סיטואציה כזו מה עושים ואיך מתנהגים - שווה לנסות ולראות והעיקר לדבר איתו ברוגע כי אחרת לא נסיג כלום(ורק אם בדרך חיוב לא עובד צריך לנסות אחרת...)
נכון טעות!
הנוסח לא היה מדוייק!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה