בקשה עזרה בעצומה בעניין 'אתנחתא' לבנותינו מטעם בתיה וסרטים בקייטנה

מצב
הנושא נעול.

משהו אחר

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
כהורים לבנות בוגרות
רצינו לפתוח עצומה-בקשה בשם הורים רבים.
על נושא השעות באתנחתא,
נדרשנו לשלם סכום גבוה ללא קבלת לוז מראש
הופתענו מאד לראות שכל הפעילויות ללא יוצא מן הכלל מתקיימות אחרי הצהריים
מיותר לציין את הנזק לתלמידות ששורפות בוקר שלם ובשעות אחה"צ שהן יכולות להיות לעזר בביתן או בבתים אחרים הן תפוסות בלי לדעת מראש מי מה כמה ועד מתי.
לגבי השנה לא נצליח לתקן את המציאות שנוצרה ונגררת שנה אחרי שנה
אבל אולי לקראת שנה הבאה נצליח בעזרת כח הציבור לחולל ולבקש שינוי.
#למען חינוך בנותינו.

בעניין זה ובשולי הדברים נבקש גם להפחית את כמות הסרטים ושעות המסך בקייטנות הבנות ובאתנחתא של הבוגרות.
רוצים לשלוח בנות ולדעת שהן נהנות מתוכניות מגוונות ולא שהן יושבות זמן משמעותי מהפעילות מול מסכים בהקשרים שונים.

הפניה תגיע בצורה מכובדת לארגון בתיה בצירוף שמות הניקים שמצטרפים לבקשה.
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
כהורים לבנות בוגרות
רצינו לפתוח עצומה-בקשה בשם הורים רבים.
על נושא השעות באתנחתא,
נדרשנו לשלם סכום גבוה ללא קבלת לוז מראש
הופתענו מאד לראות שכל הפעילויות ללא יוצא מן הכלל מתקיימים אחרי הצהריים
מיותר לציין את הנזק לתלמידות ששורפות בוקר שלם ובשעות אחה"צ שהן יכולות להיות לעזר בביתן או בבתים אחרים הן תפוסות בלי לדעת מראש מי מה כמה ועד מתי.
לגבי השנה לא נצליח לתקן את המציאות שנוצרה ונגררת שנה אחרי שנה
אבל אולי לקראת שנה הבאה נצליח בעזרת כח הציבור לחולל ולבקש שינוי.
#למען חינוך בנותינו.

בעניין זה ובשולי הדברים נבקש גם להפחית את כמות הסרטים ושעות המסך בקייטנות הבנות ובאתנחתא של הבוגרות.
רוצים לשלוח בנות ולדעת שהן נהנות מתוכניות מגוונות ולא שהן יושבות זמן משמעותי מהפעילות מול מסכים בהקשרים שונים.

הפניה תגיע בצורה מכובדת לארגון בתיה בצירוף שמות הניקים שמצטרפים לבקשה.
אתם שנה ראשונה הורים לבת באתנחתא?
יש תפיסה חינוכית מאחורי הרעיון להעסיק אותן דווקא אחרי צהרים וערבים. אפשר לדון מי צודק, אבל לא בהכרח זה חד משמעית ש'מיותר לציין את הנזק'.
 

לוטוס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
בעניין זה ובשולי הדברים נבקש גם להפחית את כמות הסרטים ושעות המסך בקייטנות הבנות ובאתנחתא של הבוגרות.
רוצים לשלוח בנות ולדעת שהן נהנות מתוכניות מגוונות ולא שהן יושבות זמן משמעותי מהפעילות מול מסכים בהקשרים שונים.
מסכימה, ממש צורם לי (מדברת על כיתות יסודי א-ג)
 

משהו אחר

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
אתם שנה ראשונה הורים לבת באתנחתא?
יש תפיסה חינוכית מאחורי הרעיון להעסיק אותן דווקא אחרי צהרים וערבים. אפשר לדון מי צודק, אבל לא בהכרח זה חד משמעית ש'מיותר לציין את הנזק'.
הורים אחרים מתארים מציאות שהבנות ישנות כל הבוקר.
בכל מקרה הבנות לא מועסקות בערב כלל
הכי מאוחר שסיימו היה באזור 18:00
לא מובנת התועלת של תעסוקה בין 14:00 ל18:00 אלו לא שעות שהבנות עושות בהן דברים פחות טובים.
 

משהו אחר

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
אתם שנה ראשונה הורים לבת באתנחתא?
יש תפיסה חינוכית מאחורי הרעיון להעסיק אותן דווקא אחרי צהרים וערבים. אפשר לדון מי צודק, אבל לא בהכרח זה חד משמעית ש'מיותר לציין את הנזק'.
סרטים שהוקרנו בקייטנת הילדות עד לפני יומיים רשימה כמעט מלאה.
הציפיה היא תוכניות שלא תלויות במסך בלי הפסקה ילדות שיושבות בצפיפות ומותחות צוואר כדי לצפות.


*סרטים שהוקרנו בקיטנה*:

• סרט פתיחה פיצי וחברותיה.

• להיכנס לנעליים. - הקרנה בתלת מימד.

• 21 בבית אחד- הפעלה בהקרנה.

• חיישנים של לידה שבי יעקובוביץ

• פצ'ולי 3

• סרט של כבשים וכלב.

• סרט בוקר: סיפור בהמשכים המסע של פיצי.

• המנון מוקרן על המסך באנימציה

• סרט מתח יום רביעי.
 

משהו אחר

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
אתם שנה ראשונה הורים לבת באתנחתא?
יש תפיסה חינוכית מאחורי הרעיון להעסיק אותן דווקא אחרי צהרים וערבים. אפשר לדון מי צודק, אבל לא בהכרח זה חד משמעית ש'מיותר לציין את הנזק'.
לנו נאמר שבית הספר תפוס בפעילות של הילדות ולכן אין מקום גם לפעילות של הגדולות
אם היינו יודעים מראש שכל הלוז הוא בשעות הצהריים לא היינו רושמים.
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
סרטים שהוקרנו בקייטנת הילדות עד לפני יומיים רשימה כמעט מלאה.
הציפיה היא תוכניות שלא תלויות במסך בלי הפסקה ילדות שיושבות בצפיפות ומותחות צוואר כדי לצפות.


*סרטים שהוקרנו בקיטנה*:

• סרט פתיחה פיצי וחברותיה.

• להיכנס לנעליים. - הקרנה בתלת מימד.

• 21 בבית אחד- הפעלה בהקרנה.

• חיישנים של לידה שבי יעקובוביץ

• פצ'ולי 3

• סרט של כבשים וכלב.

• סרט בוקר: סיפור בהמשכים המסע של פיצי.

• המנון מוקרן על המסך באנימציה

• סרט מתח יום רביעי.
כרכזת קיטנות לשעבר, חייבת להבהיר,
20 דק' הקרנה ביום הן חלק שולי ממש מהיום.
א"א למלא יום רק עם הקרנות.
קיטנה טובה מלאה בדר"כ גם בהשלמה בספרים המדהימים של בתיה,
גם בפעילויות כיתתיות / מחזוריות.
כשקבלתי תלונות מהורים על הקרנות רבות הצטערתי מאוד שלא שמו לב ליצירות ששלחנו הביתה (לפחות שעה-שעה וחצי יצירה) או לא ידעו על הפעילויות שנעשו בכיתה / באולם ללא מסך כלל.

ונקודה חשובה,
כששומעים את ההמנון וברקע יש אנימציה, זה לא סרט, זה אופן ההגשה.
בעבר הדפיסו שכפולים כתובים בכתב יד והיום הכל ממוחשב.
על אותו משקל, בעבר השמיעו המנון (או לא השמיעו ושרו בפה) והיום הכל באולפן + מצגת מלווה.
כיום רוב התוכניות המופקות מלוות מסך... זה מה שיש בשוק.
כך שפרט לסרט בהמשכים, כל השאר לא תחת הכותבת "סרטים" אלא "מסכים"....
אפשר לא לאהוב את זה, אבל זה מה שיש היום לשוק התכניות להציע.

הבת שלי כרגע גם בקיטנה של ביה"ס, כך שאני גם חווה את זה מהצד. וכן, אצלנו בבית לא צופים בסרטים בכלל....
 

משהו אחר

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
כרכזת קיטנות לשעבר, חייבת להבהיר,
20 דק' הקרנה ביום הן חלק שולי ממש מהיום.
א"א למלא יום רק עם הקרנות.
קיטנה טובה מלאה בדר"כ גם בהשלמה בספרים המדהימים של בתיה,
גם בפעילויות כיתתיות / מחזוריות.
כשקבלתי תלונות מהורים על הקרנות רבות הצטערתי מאוד שלא שמו לב ליצירות ששלחנו הביתה (לפחות שעה-שעה וחצי יצירה) או לא ידעו על הפעילויות שנעשו בכיתה / באולם ללא מסך כלל.

ונקודה חשובה,
כששומעים את ההמנון וברקע יש אנימציה, זה לא סרט, זה אופן ההגשה.
בעבר הדפיסו שכפולים כתובים בכתב יד והיום הכל ממוחשב.
על אותו משקל, בעבר השמיעו המנון (או לא השמיעו ושרו בפה) והיום הכל באולפן + מצגת מלווה.
כיום רוב התוכניות המופקות מלוות מסך... זה מה שיש בשוק.
כך שפרט לסרט בהמשכים, כל השאר לא תחת הכותבת "סרטים" אלא "מסכים"....
אפשר לא לאהוב את זה, אבל זה מה שיש היום לשוק התכניות להציע.

הבת שלי כרגע גם בקיטנה של ביה"ס, כך שאני גם חווה את זה מהצד. וכן, אצלנו בבית לא צופים בסרטים בכלל....
יתכן מאד ויש הבדלים בין המוסדות
אצלינו קיימת הקרנה כל בוקר לפני התפילה.
שהבנות רוצות להזדרז ולראות אותה
בעיניים שלנו זה עיוות ערכים, כשאנחנו באים בבקשה לרכזת היא אומרת שזה החלטות של הארגון.

נכון שהעולם התקדם והכל יותר טכנולוגי.
עדיין מצופה שלא יהיה פוקוס על תוכניות וזמן מסך ארוך כל כך
גם בקורונה יכולנו להושיב ילדים שעה וחצי שעתיים כל יום על מסך, כי 'הדור התקדם ונהיה טכנולוגי' ובכל זאת בחרנו לא לעשות זאת.

כל ההורים מקבלים תקנון בסוף השנה שרשום לכולם 'מיותר לציין שאין לחשוף את הבנות למסכים בשום אופן שנזקם מי ישער'. פתאום כשזה מטעם בית הספר זה כשר וראוי.
לנו היו קיטנות בלי שום סרט ולא היינו פחות מאושרות.

זה לא סותר את ההנאה הרבה שהבנות נהנות בקיטנה! את ההתלהבות כל יום מחדש ללכת ולחזור
עם זאת יש כאן עניין עקרוני, מי שלא מצליח להעסיק בנות בלי זמן מסך משמעותי שיחשוב על פתרון אחר. אפילו יציאה לפארק הסמוך בהליכה רגלית עדיפה.
בשמי ובשם הורים רבים שהסיפור הזה כבר עבר את סף הגבול שלהם, אגב, לא מדובר בהורים שמרניים מדי.

גם לנו יש אחה"צ שעות להעסיק את הילדים למה אנחנו לא פותחים להם מחשב יום יום עם סרטון נחמד? למה רק בבתיה מותר?
 

לעת עתה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יש הבדל בין מסך כחלק מתוכנית בי"ס לבין מסך נגיש בבית.
זה 2 דברים שונים.
ומשום מה באופן אולי תמוה אין לי בעיה עם זה, לע"ז בבית אפשר לספור על כף יד את הפעמים שהם קיבלו רשות לצפות בסרטון, לדעתי הרגלי מסך שלילים לא צצים מצפיה בית ספרית.
 
נערך לאחרונה ב:

משהו אחר

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
ציטוט מחברה
כנראה אצלינו היה מוגזם ביחס למקומות אחרים, ועל פי מה שכתוב זה נתון לבחירה מקומית.

1721057439212.png
 

קצרה

משתמש מקצוען
הורים אחרים מתארים מציאות שהבנות ישנות כל הבוקר.
בכל מקרה הבנות לא מועסקות בערב כלל
הכי מאוחר שסיימו היה באזור 18:00
לא מובנת התועלת של תעסוקה בין 14:00 ל18:00 אלו לא שעות שהבנות עושות בהן דברים פחות טובים.
לא רואה בעיה במציאות שהבנות תישנה הרבה בבוקר בחופש.

והיות ורוב הבנות בגיל זה מעדיפות לקום מאוחר בבוקר ולהוריהן זה לא כל כך אכפת
הפעילויות מתחילות על כן לרוב רק אחרי 11

פעילויות לילה אינן מקובלות ורצויות בגיל הזה גם כן לטעמם של הורים רבים
לא רוצה תוכנית שמתחילה ב-18 ומסתיימת ב-22...

אתנחתא בגיל הזה מיועדת להווי חברתי ולא כקייטנה שצריכה למלא שיעמום בוקר.
ולכן השעות תואמות את השעות הנוחות למרבית הבנות בגיל זה.
 
נערך לאחרונה ב:

קצרה

משתמש מקצוען
אצלינו באתנחתא יש סרט בלבד אחד - הקרנה מהסוג של חול המועד.

אין לי בעיה עם מסך כחלק מתוכנית. היום בכל מסיבה או תוכנית התפאורה היא על גבי מסך
אני לא קוראת לזה "סרט".
 

משהו אחר

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
אצלינו באתנחתא יש סרט בלבד אחד - הקרנה מהסוג של חול המועד.

אין לי בעיה עם מסך כחלק מתוכנית. היום בכל מסיבה או תוכנית התפאורה היא על גבי מסך
אני לא קוראת לזה "סרט".
מה ההבדל בין הקרנה לסרט? טרמינולוגיה?
זה כמו להגיד מרכז קניות ולא קניון כאילו?
הנושא הוא לא התוכן אלא המינון.

הכוונה שבמקום לחשוב על תוכנית ופעילות חוויתית לחצו על מכשיר וישבו לצפות. פעם פעמיים שלוש, עוד איכשהו נבלע, כל יום זה ניצול.
אבל כנראה רק אצלינו היה ככה חריג.
 

קצרה

משתמש מקצוען
מה ההבדל בין הקרנה לסרט? טרמינולוגיה?
זה כמו להגיד מרכז קניות ולא קניון כאילו?
הנושא הוא לא התוכן אלא המינון.

הכוונה שבמקום לחשוב על תוכנית ופעילות חוויתית לחצו על מכשיר וישבו לצפות. פעם פעמיים שלוש, עוד איכשהו נבלע, כל יום זה ניצול.
אבל כנראה רק אצלינו היה ככה חריג.
יש הבדל בעיני בין סרט שהוא התוכנית וזהו ציינתי עליו שהוא סרט והקרנה ולכן סרט=הקרנה מילים נרדפות.
כזה יש אצלינו אך ורק אחד.

לבין תוכנית שמלווה ברקע בתפאורה מוקרנת. התוכנית היא פעילות חוויתית - ההקרנה תפאורה והשלמה של התוכנית.
 

תפוח זהב

משתמש מקצוען
הזוי!

הבנות הולכות לקייטנה
וכל יום מסך!!!
סרטים ושטויות
היום הבת שלי חזרה מסוייטת ובוכיה
אחרי שהראו להן איזה סרט בדיוני הזוי

ביום אחר הדביקו אותן למסך
למשך 3 שיעורים
לצפות במסיבת גמר של כיתה ח'
(כיתה א'... נורא מעניין אותן)

כשבמקביל
הבנים אצלנו עוברים
15 שנה במוסדות לימוד
בלי מסך כלל!

מקומם אותי העובדה
כשבכל הזדמנות
אני אשמע מהצוות החינוכי
כמה מזיק שימוש במסך
וכמה נכון וחשוב להתנזר מזה
בעוד בית הספר
ידם קלה כל כך על ההדק
 

קצרה

משתמש מקצוען
הזוי!

הבנות הולכות לקייטנה
וכל יום מסך!!!
סרטים ושטויות
היום הבת שלי חזרה מסוייטת ובוכיה
אחרי שהראו להן איזה סרט בדיוני הזוי

ביום אחר הדביקו אותן למסך
למשך 3 שיעורים
לצפות במסיבת גמר של כיתה ח'
(כיתה א'... נורא מעניין אותן)

כשבמקביל
הבנים אצלנו עוברים
15 שנה במוסדות לימוד
בלי מסך כלל!

מקומם אותי העובדה
כשבכל הזדמנות
אני אשמע מהצוות החינוכי
כמה מזיק שימוש במסך
וכמה נכון וחשוב להתנזר מזה
בעוד בית הספר
ידם קלה כל כך על ההדק
זה כבר בית הספר ולא בתיה ואתנחתא
כיתה א' זה בית ספר של החופש הגדול לא אתנחתא.

על כל זה אציין שבעיות מסכים לא צצות מצפיה במסך בקייטנה של בית ספר
כשהמסך לא בשליטת הילד,
אלא מריבוי שעות מסך בבית.
 

קצרה

משתמש מקצוען
הכוונה שבמקום לחשוב על תוכנית ופעילות חוויתית לחצו על מכשיר וישבו לצפות. פעם פעמיים שלוש, עוד איכשהו נבלע, כל יום זה ניצול.
לא יודעת באמת מה עשו אצלכם
אצלינו פעילות אתנחתא היתה בהחלט שווה וחווייתית
ולא הפריע לי שבמהלך התוכנית השתמשו במסך
זה לא היתה תוכנית סרט אלא תוכנית משולבת של פעילות ומסך.
 

משהו אחר

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
יש הבדל בעיני בין סרט שהוא התוכנית וזהו ציינתי עליו שהוא סרט והקרנה ולכן סרט=הקרנה מילים נרדפות.
כזה יש אצלינו אך ורק אחד.

לבין תוכנית שמלווה ברקע בתפאורה מוקרנת. התוכנית היא פעילות חוויתית - ההקרנה תפאורה והשלמה של התוכנית.
אצלינו לא היתה תוכנית שזה הרקע שהיה מלווה
זה היה עיקר עיקר התוכנית חושך והדלקה אחת ארוכה. כי זה הכי קל, נגיש , אינסטנט. כי למה לא?
 

zgc

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
לא יודעת מה קורה במקומות אחרים
אבל אני שומעת מאחותי מה קורה אצלם באתנחתא,
נשמע חוסר ארגון משווע , חאפריות וחובבני לחלוטין
התעסוקה באתנחתא משעממת להחריד, הבנות מרגישות שמורחים אותם, שהם באות סתם, והתוכניות פשוט משעממות
(וזה בלי לדבר על ביטולים/דחיות של המפגשים/השלמות כן או לא)
מתביישת בשביל המארגנות
(ואחותי ילדה נוחה מאאאאד ובכלל לא ביקורתית)
ובנוסף לזה עניין השעות של האתנחתא-
לילדות אין צורך בתעסוקה לשעות אחה"צ - אלא לשעות הבוקר (אולי המאוחרות - אבל עדיין בגדר בוקר)
האמא בעבודה - והיא הרבה יותר רגועה ושמחה שהילדה נמצאת במסגרת בבוקר ,ולא בשעות הצהריים שאז יש עוד אנשים וצורך בעזרה בבית.


נראה שמישהו שם למעלה איבד את זה השנה, וחבל...
(שנים עברו היה הרבה יותר מאורגן, מושקע, עם תוכניות ברמה... בלי השוואה להשנה בכלל)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה