תח"צ מרכזית הארזים

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בלת''ק
תכל'ס איך מגיעים מעזרת תורה למרכזית?
איפה בעזרת תורה?
בצד שיותר קרוב לגולדה יש את קו 89 או כל הקווים לרמות ורמת שלמה
בצד שיותר קרוב לשפע חיים יש את קו 54
באיזה תחנה לרדת?
קו 54/89 בתוך המרכזית
שאר הקווים בצומת רמות
 

המרוצה

משתמש חדש
ה

נגיד דוגמא ששעשעה אותי ממש לאחרונה-
אפשר בהחלט להתראיין על שיפור השירות בין בני ברק לרמת שלמה . תיקון המסלול בתוך רמת שלמה + הוספת קו נוסף ממרכזית
תוקן לרעת תושבי הרחובות דרוק פתאל מוצפי שטפנשט זולטי ועוד....
 

קצרה

משתמש מקצוען
תוקן לרעת תושבי הרחובות דרוק פתאל מוצפי שטפנשט זולטי ועוד....
מה זה משנה מה תקנו לו במסלול..
הוא בכלל בוטל כמעט לחלוטין.

אם הבדיחה לא היתה על חשבוננו זה היה מצחיק
איך ביטול קו ישיר מהשכונה מופיע כשיפור השירות של הקו הספיציפי...

כי הרי חוץ ממי שנסע בקו הזה
כל האחרים ראו הודעה על שיפורים וייעולים
ככה עושים יח"צ..
 

קצרה

משתמש מקצוען
לרדת מאיפה?
יורדים לגולדה גבעת משה
לוקחים 71 72 64 36
לצומת רמות גולדה
אהמממ...
12 דקות ברגל לפי גוגל ממרכז עזרת תורה לגולדה גבעת משה.

זו אופציה טובה אם האוטובוס הבינעירוני היה יוצא משם.
מסלול תח"צ לא אמור לכלול 12 דקות הליכה ברגל כדי להגיע לאוטובוס שיקח אותך לאוטובוס.

אבל זה לא שונה בהרבה ממה שהיה עד עכשיו
גם עד כה האופציה הטובה ביותר היתה ללכת ברגל מעזרת תורה להר חוצבים 16 דקות.
אז עכשיו צריך ללכת ברגל וגם לקחת אוטובוס 2 תחנות ויש המון אופציות על כביש גולדה.
 

קצרה

משתמש מקצוען
אהמממ...
12 דקות ברגל לפי גוגל ממרכז עזרת תורה לגולדה גבעת משה.

זו אופציה טובה אם האוטובוס הבינעירוני היה יוצא משם.
מסלול תח"צ לא אמור לכלול 12 דקות הליכה ברגל כדי להגיע לאוטובוס שיקח אותך לאוטובוס.

אבל זה לא שונה בהרבה ממה שהיה עד עכשיו
גם עד כה האופציה הטובה ביותר היתה ללכת ברגל מעזרת תורה להר חוצבים 16 דקות.
אז עכשיו צריך ללכת ברגל וגם לקחת אוטובוס 2 תחנות ויש המון אופציות על כביש גולדה.
אגב ובהמשך לזה
הגיע הזמן שנסיעה בינעירונית תתומחר ביחד עם הנסיעה אליה

אם עברנו לשיטה של אוטובוסים מזינים למרכזית
אפשר יהיה לקנות כרטיס של "עד 40 ק"מ" והוא יכלול מעבר בכל ה-40 ק"מ.
 

ArtDesigner

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
הדמיות בתלת מימד
מציע לפתוח אשכול תזמון הגעה למסוף הארזים, נוסעים יתעדו בקצרה כמה זמן לקח להגיע למסוף,
נקודת היציאה, אמצעי הגעה למסוף, משך זמן מהיציאה עד להגעה למסוף, כמובן שיועיל להוסיף תאריך ושעה.

אולי אי מי ממשרד התחבורה מציץ כאן ויקח לתשומת ליבו.
 

a rivki

משתמש פעיל
מציע לפתוח אשכול תזמון הגעה למסוף הארזים, נוסעים יתעדו בקצרה כמה זמן לקח להגיע למסוף,
נקודת היציאה, אמצעי הגעה למסוף, משך זמן מהיציאה עד להגעה למסוף, כמובן שיועיל להוסיף תאריך ושעה.

אולי אי מי ממשרד התחבורה מציץ כאן ויקח לתשומת ליבו.
אולי גם פרק זמן מהיציאה ממרכזית הארזים עד להשתלבות בכביש 16

אולי אי מי יבין שהרעיון הזה לא אפשרי
 

נעליים

משתמש מקצוען
יש את 509 שמחבר אזורים רבים לאזור התחנות בהר חוצבים כדי שיהיה אפשר להגיע לקווים נוספים לצומת רמו
למה בן אדם צריך לקחת 2 אוטובוסים לאוטובוס שלו????
התלונות הם באמת של המופתעים שלקחו להם מתחת לבית אבל אין להם שום קדימות למול כל תושב אחר בעיר
ממממששש לא!!!
אני משתמשת הרבה בבינעירוני, הייתי צריכה להגיע מאזור כיכר השבת לבר אילן תמיד הלכתי ברגל (גם עם מזוודות וילדים)
העבירו להר חוצבים, אם היה פקוק או היו הפגנות הלכתי ברגל גם עם ילדים ומזוודות....
אז אפ'פעם לא היה לי תחנה קרוב למי שמארחים אותנו.....
אבל להגיע עד צומת רמות ברגל, ועוד כשאין מדרכה ללכת עליו נורמלי ומסכנים חיים של ילדים ומבוגרים נשמע הגיוני???
וזה עוד נקרא להתלונן על פינוק???
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בכלל כל התחבורנ הירושלים עוברת לאחרונה שינויים לרעה
מוציאים את כל האוטובוסים ממרכז ירושלים לטובת הרכבת שאף אחד כבר לא מאמין שהיא עוד תהיה אי פעם- ראו ערך הרכבת לעין כרם ויש גם בעיה של פריצות מזעזעת, וכשרואים מה שהולך ברכבת ביפו, אהממממ. הדרך היחידה כיום להגיע לעיריה, משרד הפנים, סניף הדואר המרכזי זה ברכבת שגם עולה כיום יותר, וממש לא מעוניינים שזה מה שיילך באזור בר אילן ורמות.
כל העיר בניה ומעבירים את כל האוטובוסים עוד יותר רחוק ממה שהיה- לרמות
את האוטובוסים לרמות לא שיפרו בצורה משמעותית
אין דרך סבירה להגיע לרמות ברגל
האוטובוסים של גבעת זאב לא מעלים פנימי- גם זה יחסית חדש
וזה רק תחילת הרשימה
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
בכלל כל התחבורנ הירושלים עוברת לאחרונה שינויים לרעה
מוציאים את כל האוטובוסים ממרכז ירושלים לטובת הרכבת שאף אחד כבר לא מאמין שהיא עוד תהיה אי פעם- ראו ערך הרכבת לעין כרם ויש גם בעיה של פריצות מזעזעת, וכשרואים מה שהולך ברכבת ביפו, אהממממ. הדרך היחידה כיום להגיע לעיריה, משרד הפנים, סניף הדואר המרכזי זה ברכבת שגם עולה כיום יותר, וממש לא מעוניינים שזה מה שיילך באזור בר אילן ורמות.
כל העיר בניה ומעבירים את כל האוטובוסים עוד יותר רחוק ממה שהיה- לרמות
את האוטובוסים לרמות לא שיפרו בצורה משמעותית
אין דרך סבירה להגיע לרמות ברגל
האוטובוסים של גבעת זאב לא מעלים פנימי- גם זה יחסית חדש
וזה רק תחילת הרשימה
אין לי עסוק בנסתרות ולכן אני לא יודע לגבי הפריצות שתהיה ברק"ל העתידי
לעת עתה הנסיעה רק"ל עולה כמו נסיעה פנימית באוטובוס, ולנוסעים קבועים שרוכשים חופשי חודשי לא תהיה גם נפק"מ בעתיד אם יעלו את המחיר של הרק"ל.
מרמות התחבורה שופרה באופן משמעותי, התדירות עלתה וקווים חדשים נפתחו.
כבר שנים רבות שהאוטובוסים של גבעת זאב כבר לא נותנים שירות פנימי
 

אינגליש מייל

אנגלית במייל שלך
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
עיצוב ואדריכלות פנים
נראה לי מתבקש שיעשו
אוטובוס עירוני מזין לתוך מרכזית הארזים מהשכונות,
לדוגמה
קו רמות - רכס שעובר בתוך מרכזית הארזים

או רק מהשכונה למרכזית הארזים
דוגמה
נווה יעקב - מרכזית הארזים - נווה יעקב
רוממה - מרכזית הארזים - רוממה
עוד יתרון בדוגמה האחרונה שזה ייתן פתרון גם למי שרוצה להגיע מנווה יעקב לרוממה
יוכל לעשות זאת ב 2 אוטובוסים דרך מרכזית הארזים

 

אופקים 1

משתמש מקצוען
במשרד התחבורה קמו עם רצון לגזור סרט על פעילות שניתן ליחצן.
ככה זה במדינת ישראל.
נעים להכיר.
(אלא אם כן אתה כבר מכיר .. ועובד ביחצ של אי מי ליחצן את השינוי ה"מבורך")

אין להם תקציב להוסיף קווים ולייעל את השירות למרכזית
זה גם יח"צ ממש קטן ולא מרשים.

כאמור היות ואני לא גרה בירושלים
והעיר שאני כן גרה בה מחוברת לירושלים בקווים שעוצרים בתחנות (יש לנו אחת מתחת לבית , ובזמני עומס כמובן נוסעים לתחנה הראשונה)
אין מה לנסות לקטנן את הענין כביכול אני מחפשת תחנה מתחת לבית שלי.

ההגיון שלי זה שיהיה פחות או יותר מספיק אוטובוסים לכלל הנוסעים בכל התחנות.
לא חייבים אוטובוס בינעירוני לכל יעד מכל תחנה - חייבים אוטובוס עירוני מכל יעד למסוף. זה ההגיון שלי.

ה"הגיון" של משרד התחבורה הוא שצריך להיות מספיק אוטובוסים רק למגיעים לתחנת המוצא - כל השאר אם יישאר מקום מה טוב - לא ? תשארו בתחנה. ככה הנוהל.
וכל הנוסעים בתח"צ ולא משנה לאן מכירים אותו ונוסעים לתחנה/ות הראשונות.
ה"הגיון" של משרד התחבורה הוא גם לא לספק תח"צ לכיוון התחנה הראשונה ותסתפקו במה שיש לזו האחרונה.
וההגיון האחד משתלב להם באחר.

ולכן מעורר גיחוך או מעלה שאלות בנוגע לשימוש שלך בתח"צ שאתה מחפש איזה הגיון.

ההגיון שלי גם טוען שלאור הנוהל הנ"ל תחנה מרכזית/תחנת מוצא צריכה להיות נגישה ובטיחותית לכלל התושבים בטח לשכונות בסדר גודל של יותר מ-10 אלף איש.

ולכן לשלב את ה"הגיון" שרק בתחנת המוצא יש מקומות ולהוסיף עליו את ה"הגיון" שתסעו לתחנה האחרונה של האוטובוס כי הזזנו את הראשונה למקום שלא קיימת אליו כבר מקודם נגישות -
תסביר לי בבקשה מה פה הגיוני...
ההחלטה על ההקמה של מרכזית הארזים היא משנת 2017
לפני שבע שנים החליטו במשרד התחבורה שהדבר הכי חשוב הוא יום אחד לגזור סרט... רעיון מעניין.

בכל אופן, הייתה כאן חשיבה, יתכן שלא כולם יסכימו עם צורת החשיבה - אבל חשיבה הייתה.

לפי המשרד, ככל שאנשים מתגוררים רחוק יותר כך תדירות ההגעה שלהם לירושלים נמוכה יותר (כמובן שתמיד יש יוצאים מן הכלל).
ולכן, אזורים הקרובים לירושלים, הקווים ממשיכים לפזר ולאסוף במסלול איסוף מרכזי, מסלול שאמור להיות מבוסס על אזורי העניין של אנשים המגיעים על בסיס יומי, כלומר מקומות לימוד או עבודה.
מסלול האיסוף מפחית ביקושים מהתחבורה הפנימית מחד, ומאידך גם כאשר יש עומסים, סיכוי סביר שהנוסע ימצא מקום באוטובוס הבא.

לעומת זאת לקווים ארוכים יותר נבחר מסלול איסוף מקוצר המבוסס על זה שמוסדות הלימוד ומקומות העבודה הם לא היעד של רוב הנוסעים אלא הם מתפזרים ברחבי העיר, וכשיש צפי לעומסים בין כה וכה רוב הנוסעים מנסים להגיע לתחנה הראשונה, כך שאין טעם שרוב הנוסעים גם יסעו בנסיעה פנימית לעיתים במקביל למסלול הנסיעה של האוטובוס וגם יגררו למסלול איסוף של 30 דקות.

יוצא מן הכלל יעדים שהתדירות היומית שלהם נמוכה, אבל ידוע שנקודת העניין שלהם נמצאת ברחוב ירמיהו, ואני מתכוון לקווים שמשרתים את חסידות גור. כי אין טעם, וגם קשה תפעולית לגרור אלפי נוסעים למסוף מרכזי בתחבורה פנימית, ולכן הקווים האלה הושארו עם מסלול איסוף.

זאת פחות או יותר החשיבה שעומדת מאחורי מרכזית הארזים.
אפשר להתווכח האם החשיבה הזאת הגיונית או לא.
ברור שיש חסרונות, ושיפורים שצריך ליישם
אבל לדעתי היתרונות עולים על החסרונות
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
נראה לי מתבקש שיעשו
אוטובוס עירוני מזין לתוך מרכזית הארזים מהשכונות,
לדוגמה
קו רמות - רכס שעובר בתוך מרכזית הארזים

או רק מהשכונה למרכזית הארזים
דוגמה
נווה יעקב - מרכזית הארזים - נווה יעקב
רוממה - מרכזית הארזים - רוממה
עוד יתרון בדוגמה האחרונה שזה ייתן פתרון גם למי שרוצה להגיע מנווה יעקב לרוממה
יוכל לעשות זאת ב 2 אוטובוסים דרך מרכזית הארזים

יכולת הקליטה של אוטובוסים עירוניים במסוף מאוד מוגבלת.
ולכן יש הרבה קווים חולפים, כשצומת רמות משמשת כנקודת החלפה.
 

אינגליש מייל

אנגלית במייל שלך
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
עיצוב ואדריכלות פנים
יכולת הקליטה של אוטובוסים עירוניים במסוף מאוד מוגבלת.
ולכן יש הרבה קווים חולפים, כשצומת רמות משמשת כנקודת החלפה.
חבל שלא עשו כביש שירות בתוך המסוף עם תחנות
 

תמיד בשמחה !!!!

משתמש רשום
ההחלטה על ההקמה של מרכזית הארזים היא משנת 2017
לפני שבע שנים החליטו במשרד התחבורה שהדבר הכי חשוב הוא יום אחד לגזור סרט... רעיון מעניין.

בכל אופן, הייתה כאן חשיבה, יתכן שלא כולם יסכימו עם צורת החשיבה - אבל חשיבה הייתה.

לפי המשרד, ככל שאנשים מתגוררים רחוק יותר כך תדירות ההגעה שלהם לירושלים נמוכה יותר (כמובן שתמיד יש יוצאים מן הכלל).
ולכן, אזורים הקרובים לירושלים, הקווים ממשיכים לפזר ולאסוף במסלול איסוף מרכזי, מסלול שאמור להיות מבוסס על אזורי העניין של אנשים המגיעים על בסיס יומי, כלומר מקומות לימוד או עבודה.
מסלול האיסוף מפחית ביקושים מהתחבורה הפנימית מחד, ומאידך גם כאשר יש עומסים, סיכוי סביר שהנוסע ימצא מקום באוטובוס הבא.

לעומת זאת לקווים ארוכים יותר נבחר מסלול איסוף מקוצר המבוסס על זה שמוסדות הלימוד ומקומות העבודה הם לא היעד של רוב הנוסעים אלא הם מתפזרים ברחבי העיר, וכשיש צפי לעומסים בין כה וכה רוב הנוסעים מנסים להגיע לתחנה הראשונה, כך שאין טעם שרוב הנוסעים גם יסעו בנסיעה פנימית לעיתים במקביל למסלול הנסיעה של האוטובוס וגם יגררו למסלול איסוף של 30 דקות.

יוצא מן הכלל יעדים שהתדירות היומית שלהם נמוכה, אבל ידוע שנקודת העניין שלהם נמצאת ברחוב ירמיהו, ואני מתכוון לקווים שמשרתים את חסידות גור. כי אין טעם, וגם קשה תפעולית לגרור אלפי נוסעים למסוף מרכזי בתחבורה פנימית, ולכן הקווים האלה הושארו עם מסלול איסוף.

זאת פחות או יותר החשיבה שעומדת מאחורי מרכזית הארזים.
אפשר להתווכח האם החשיבה הזאת הגיונית או לא.
ברור שיש חסרונות, ושיפורים שצריך ליישם
אבל לדעתי היתרונות עולים על החסרונות
יצא המרצע!!!

תקראו כל מילה,

ואגב אני רואה שאתה מקושר טוב, אז בבקשה אנא ואנא לפחות פיזור שיתנו לנתינים כאן...
(972 - לאורך שפע חיים - נקודות ענין, )
 

פרומי א

משתמש צעיר
התחנה של צומת רמות מתבטלת?
הקווים העירוניים שעוצרים שם זה המסוף שליהם או שהם כןנכנסים לתוך השכונה?
חוץמזה עםמשהו יכול לעשות סדר בדיוק איזה קווים מה שידוע עד עתה הולכים לעבור שם.
תודה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה