תח"צ מרכזית הארזים

קצרה

משתמש מקצוען
כתבתי את זה במענה ל @הונגרי עגול שסימן מפה של אזור רוממה צאנז ובעלזא, והקווים האלה עוברים שם.
לגבי 57 הוא אכן מוארך (לא בדקתי אם הוארך או יוארך) עד למסוף הארזים (בדומה ל-54 שמוארך)
כבר פירטו כמה פעמים לגבי הקווים הללו -

קו 54 עובר בקצה רוממה רוב התושבים במקטע המסומן (לא כולל בעלזא) צריכים עוד אוטובוס לגשר אליו או ללכת אליו ברגל 10 דקות לפחות (בעליות של ההר...)
כנ"ל 580 לסופ"ש בלבד.
קו 57 הינו קו בעל לוח זמנים מרווח במיוחד ובלתי אמין עקב תחילת מסלולו הארוכה. (פערים גדולים בזמני ההגעה בפועל)

לא מבינה מה האינטרס להלחם כאילו אין כאן חוסר מחשבה וחוסר תיכנון.
יש פה שכונה השניה בגודלה מכלל השכונות החרדיות (+עוד כמה שכונות מסונפות) -
שהמענה שלה למרכזית החדשה הוא "קו 54 שעובר בקצה השכונה..." או "קו 57 בלתי אמין שעובר פעם בחצי שעה" או "קו 580 בסופ"ש בקצה השכונה"
ולא . זה לא דומה בכלל למענה שהיה קודם לתושבי רמות ורמת שלמה להר חוצבים שהיה סביר ומעלה.

גם למי שמבסוט מהמיקום החדש והוא מתאים לו בול ומפנק את השכונה שלו מותר להודות שיש כאן תכנון לקוי.
אף אחד לא הולך לבטל לכם את מרכזית הארזים החדשה, גם אם היא היתה הכי גרועה לכולם , היו רגועים . מדי הרבה כסף הושקע בה.
 
נערך לאחרונה ב:

חנהנה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אף אחד לא הולך לבטל לכם את מרכזית הארזים החדשה, גם אם היא היתה הכי גרועה לכולם , היו רגועים . מדי הרבה כסף הושקע בה.
אז מה כ"כ דחוף לכם תושבי רוממה וגלילותיה להוכיח שזה לא טוב לכם?
הגיוני בהחלט שאם יוסיפו קוי אוטובוס ויתגברו את הקימים תוך מעקב קפדני וקנסות על שירות לקוי תראו גם אתם שז מוצלח יותר...
 

רב פעלים

משתמש מקצוען
אז מה כ"כ דחוף לכם תושבי רוממה וגלילותיה להוכיח שזה לא טוב לכם?
יש דחף לקטר ואפשרות בפלטפורמה הזו.
אבל עזבו אני חושבת שנושא האשכול חייב להשתנות -מידע תח"צ- , כמות המידע שאפשר לשאוב מפה על קווים של כל החברות בירושלים מהיכן ולאן וכמה זמן המתנה, מרחק בין תחנות, ואם מוצל בתחנה ומקומות ישיבה ועוד ועוד
 

כובע הנזיר

משתמש מקצוען
קראתי היום בעתונות בשם נציגי הציבור שזה יום בשורה עבור שכונות. חשוב להזכיר שוב שלרמות זה אכן בשורה
לא מבינה את הבשורה לתושבי רמות.
מה הם הרוויחו? תחנה פחות אבל הליכה סיבובית מעצבנת ומרומזרת.

אשמח שתפרט על המגוון
ואם אפשר גם נתוני תושבים כמה גרים במגוון (כמובן ברמת הליכה רגלית עם ילדים ומזוודות) וכמה באיזור הקרוב (באותו רמה כדלעיל) להר חוצבים
אולי הם באמת צודקים בהעברת הקווים
מעט מאוד מאוד מתושבי רמות יצעדו רגלית.
אולי הרחוב התחתון החדש של רמות א' וזהו.
אגב אני לא יודעת איזה שיפור משמעותי חל לתושבי רמות/רמת שלמה/נווה יעקב
העוד תחנה מצומת רמות להר חוצבים לא גרמה למי יודע מה טלטול...
אין שיפור משמעותי.
לבעלי רכבים אפילו הרעת תנאים.
אין שום אפשרות לחנות בכל מרחק הליכה רגלית וחבל.

ופה אני רוצה לפתוח עוד נושא שנוגע לתכנון התחבורה הציבורית כולה. יש איזו תחושה שבאים להדיר או אפילו להעניש את בעלי הרכבים משימוש בתחבורה הציבורית.

(ידוע לי שמתוכנן חניון. ידוע. זה לא מספיק חשוב כדי לכרוך את פתיחת החניון בפתיחת התחנה)

גם הרכבת מירושלים למרכז היא מחוץ לנגישות של בעלי הרכבים. מה היה קורה אילו היו חושבים על תחנה נוספת מחוץ לירושלים עם חניון? היו חוסכים המון נסיעות בינעירוניות של בעלי רכבים.

אני מגיעה לעיתים תכופות לרמת גן ממש לתחנת הרכבת שם ואני שונאת נהיגות ארוכות, מעדיפה תחצ ככל האפשר. כירושלמית שאינה מתגוררת על תוואי הרכבת הקלה הזמן שיקח לי להגיע מהבית בתחצ לתחנה מרכזית(לפחות חצי שעה כולל ההמתנה לאוטובוס ושלא בשעות עומס) + לרדת לרכבת(כ10 דקות) + לחכות לרכבת (בממוצע 15 דקות) + נסיעה (כחצי שעה) = כמעט שעה וחצי. נדיר שאני חוסכת בזמן על פני נסיעה ברכב פרטי למרות שהנסיעה עצמה ברכבת אורכת רק חצי שעה!
ומה היה קורה לו המטרה שלי ברמת גן היתה במרחק הליכה או נסיעה מהרכבת? אז בכלל לא היה לזה סיכוי.
ככה מרחיקים את בעלי הרכבים מהתחצ ויכלו לפתור את זה עם טיפה תכנון.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
"קו 54 שעובר בקצה השכונה..."
ציר שפע חיים שמגר הוא קצה השכונה?
קו 54 עובר בקצה רוממה רוב התושבים במקטע המסומן
אם הבנתי נכון התלונה היא רק על רחוב סורוצקין לכל אורכו
האמנם כן? האם יש עוד רחובות שאין להם אוטובוס קרוב וישיר למסוף?
 

rk 1234

משתמש פעיל
אני לא מבינה את כל נושא רוממה כרגע יש תחנה בכניסה לעיר לכל הקוים שמגיעים ממסוף הארזים

וזה יותר קרוב לרוממה מאשר הר חוצבים



בשביל מתי שאומרים שיצאו ישירות לכביש 9 ?
 

נעליים

משתמש מקצוען
אני לא מבינה את כל נושא רוממה כרגע יש תחנה בכניסה לעיר לכל הקוים שמגיעים ממסוף הארזים

וזה יותר קרוב לרוממה מאשר הר חוצבים
ורוב הסיכויים שהנהג לא מעלה אותך כי הוא כבר מלא!!
ואו שתחכי שעתיים לאוטובוס הבא או שאת מתייאשת ונוסעת לתחנה הראשונה כדי שבטוח תוכלי לעלות בעוד שעתיים..
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
לא מבינה את הבשורה לתושבי רמות.
מה הם הרוויחו? תחנה פחות אבל הליכה סיבובית מעצבנת ומרומזרת.


מעט מאוד מאוד מתושבי רמות יצעדו רגלית.
אולי הרחוב התחתון החדש של רמות א' וזהו.

אין שיפור משמעותי.
לבעלי רכבים אפילו הרעת תנאים.
אין שום אפשרות לחנות בכל מרחק הליכה רגלית וחבל.

ופה אני רוצה לפתוח עוד נושא שנוגע לתכנון התחבורה הציבורית כולה. יש איזו תחושה שבאים להדיר או אפילו להעניש את בעלי הרכבים משימוש בתחבורה הציבורית.

(ידוע לי שמתוכנן חניון. ידוע. זה לא מספיק חשוב כדי לכרוך את פתיחת החניון בפתיחת התחנה)

גם הרכבת מירושלים למרכז היא מחוץ לנגישות של בעלי הרכבים. מה היה קורה אילו היו חושבים על תחנה נוספת מחוץ לירושלים עם חניון? היו חוסכים המון נסיעות בינעירוניות של בעלי רכבים.

אני מגיעה לעיתים תכופות לרמת גן ממש לתחנת הרכבת שם ואני שונאת נהיגות ארוכות, מעדיפה תחצ ככל האפשר. כירושלמית שאינה מתגוררת על תוואי הרכבת הקלה הזמן שיקח לי להגיע מהבית בתחצ לתחנה מרכזית(לפחות חצי שעה כולל ההמתנה לאוטובוס ושלא בשעות עומס) + לרדת לרכבת(כ10 דקות) + לחכות לרכבת (בממוצע 15 דקות) + נסיעה (כחצי שעה) = כמעט שעה וחצי. נדיר שאני חוסכת בזמן על פני נסיעה ברכב פרטי למרות שהנסיעה עצמה ברכבת אורכת רק חצי שעה!
ומה היה קורה לו המטרה שלי ברמת גן היתה במרחק הליכה או נסיעה מהרכבת? אז בכלל לא היה לזה סיכוי.
ככה מרחיקים את בעלי הרכבים מהתחצ ויכלו לפתור את זה עם טיפה תכנון.
הרכבת עמוסה גם בלי בעלי הרכב, להוסיף תחנה זה אומר שזמן הנסיעה יהיה ארוך יותר, והרכבת תהיה פחות אטרקטיבית.
בכל אופן, חניון שז"ר יתן מענה לבעלי הרכבים המעוניינים לחנות ליד הרכבת
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
ורוב הסיכויים שהנהג לא מעלה אותך כי הוא כבר מלא!!
ואו שתחכי שעתיים לאוטובוס הבא או שאת מתייאשת ונוסעת לתחנה הראשונה כדי שבטוח תוכלי לעלות בעוד שעתיים..
לכתוב רוב הסיכויים זאת ממש הגזמה.
ואין לזה קשר למסלול הקו, כי אין היגיון שמשרד התחבורה יעדיפו שיהיה מקום לאחד ולא לאחר.

אם הביקוש הוא גבוה הפתרון הוא להוסיף עוד נסיעות, ולא להפעיל תחנות מתחת לחלון הבית.
 

Sped

משתמש פעיל
אתם לא גרים בירושלים, או שאתם בעלי רכב?
בתיאוריה צודק, תכלית זה ממש לא כך.
לכתוב רוב הסיכויים זאת ממש הגזמה.
ואין לזה קשר למסלול הקו, כי אין היגיון שמשרד התחבורה יעדיפו שיהיה מקום לאחד ולא לאחר.

אם הביקוש הוא גבוה הפתרון הוא להוסיף עוד נסיעות, ולא להפעיל תחנות מתחת לחלון הבית.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אתם לא גרים בירושלים, או שאתם בעלי רכב?
בתיאוריה צודק, תכלית זה ממש לא כך.
אני לא גר בירושלים,
יש הבדל בין העומסים בקווים הערים המרכזיות, לבין העומסים בקווים הפועלים ממרכזית הארזים.

אשמח להסבר איך תחנה בהר חוצבים פותרת עומסים.
 

תמיד בשמחה !!!!

משתמש רשום
מי שהלך מכיכר השבת עד הרטום, שילך עוד קצת עד צומת רמות.

סכנת נפשות!!!

אין מדרכה נורמלית ללכת בה...
זה לא מרחק כזה גדול, רק שמבחינה פסכולגית בגלל שאין שם בנייני מגורים זה נראה הרבה.
והמסוף החדש יוכיח זאת , שפתאום כשילכו משפע חיים למסוף זה לא יהיה כל כך נורא.
צריך להבין שמספר התושבים של רמות+רמת שלמה = למספר התושבים של כל מרכז העיר+שכונות הצפון+סנהדריה ורמת אשכול (והבחירות האחרונות לעירייה הוכיחו זאת, עם יתרון לשכונות הנ"ל על פני מרכז העיר) , כך שאחרי שנים שאלו הטלטלו התור של אלו להטלטל , לא דרמטי.
 

מקצועיות

משתמש פעיל
סכנת נפשות!!!

אין מדרכה נורמלית ללכת בה...
אבל התושבים של אחד האזורים האלו יותר נחשבים
גם פערי המחירים שונים בהחלט
מדובר על פי רוב גם בשני מגזרים שונים
באמת מי שיושב במשרד התחבורה דאג שזה יהיה קרוב לשכונה שלו
 

תמיד בשמחה !!!!

משתמש רשום
ציר שפע חיים שמגר הוא קצה השכונה?
לא, אבל קו 54 לא נותן מענה איתי כי הוא מנער אותך בתוך הר חוצבים לפני שמפיל אותך למרכזית...
צריך אותו יותר טוב,
אם הבנתי נכון התלונה היא רק על רחוב סורוצקין לכל אורכו
האמנם כן? האם יש עוד רחובות שאין להם אוטובוס קרוב וישיר למסוף?
 

תמיד בשמחה !!!!

משתמש רשום
לא מבינה את הבשורה לתושבי רמות.
מה הם הרוויחו? תחנה פחות אבל הליכה סיבובית מעצבנת ומרומזרת.
לגבי הרמזור. אז אתמול עמדנו במרכז הכביש והרמזור לא התחלף אחרי איזה 5 דקות תפסנו שהכפתור תקול! היינו צריכים לרוץ בכביש סופר מסוכן לידי עמדה משפחה עם ילדים... שרצה את הכביש... כמה שניסינו שמישהו ילחץ בצד השני לא הלך, וזה כבר קשור לדפיקות של העריה.
מעט מאוד מאוד מתושבי רמות יצעדו רגלית.
אולי הרחוב התחתון החדש של רמות א' וזהו.

אין שיפור משמעותי.
לבעלי רכבים אפילו הרעת תנאים.
אין שום אפשרות לחנות בכל מרחק הליכה רגלית וחבל.

ופה אני רוצה לפתוח עוד נושא שנוגע לתכנון התחבורה הציבורית כולה. יש איזו תחושה שבאים להדיר או אפילו להעניש את בעלי הרכבים משימוש בתחבורה הציבורית.

(ידוע לי שמתוכנן חניון. ידוע. זה לא מספיק חשוב כדי לכרוך את פתיחת החניון בפתיחת התחנה)

גם הרכבת מירושלים למרכז היא מחוץ לנגישות של בעלי הרכבים. מה היה קורה אילו היו חושבים על תחנה נוספת מחוץ לירושלים עם חניון? היו חוסכים המון נסיעות בינעירוניות של בעלי רכבים.

אני מגיעה לעיתים תכופות לרמת גן ממש לתחנת הרכבת שם ואני שונאת נהיגות ארוכות, מעדיפה תחצ ככל האפשר. כירושלמית שאינה מתגוררת על תוואי הרכבת הקלה הזמן שיקח לי להגיע מהבית בתחצ לתחנה מרכזית(לפחות חצי שעה כולל ההמתנה לאוטובוס ושלא בשעות עומס) + לרדת לרכבת(כ10 דקות) + לחכות לרכבת (בממוצע 15 דקות) + נסיעה (כחצי שעה) = כמעט שעה וחצי. נדיר שאני חוסכת בזמן על פני נסיעה ברכב פרטי למרות שהנסיעה עצמה ברכבת אורכת רק חצי שעה!
ומה היה קורה לו המטרה שלי ברמת גן היתה במרחק הליכה או נסיעה מהרכבת? אז בכלל לא היה לזה סיכוי.
ככה מרחיקים את בעלי הרכבים מהתחצ ויכלו לפתור את זה עם טיפה תכנון.
 

משה שאחא

משתמש פעיל
אני מאמין שכ"א מבין שאוטובוס לא יכול לעשות סיבוב בירושלים יותר מעשר דקות רבע שעה ולכן לא שייך שאוטובוס יעשה סיבוב בין כל השכונות (יש ערים שמכל שוכנה אפשר למלא אוטובוס אז עשו יציאה מכמה שכונות (במקום שער אוטובוסים יצאו ביחד ויסיפו לעומס פיזרו אותם בין השכונות) לכן מס' התחנות מצומצם
ומכיון שכולם רוצים להגיע לתחנה הראשונה גם אם הם ידעו בוודאות שיהיה להם מקום לכן הכמות אנשים שמגיעים לתחנה הראשונה היא עצומה זאת אומרת שצריך לדאוג למקום ענק ובטיחותי שממנו יצאו האוטובוסים ומה שהיה בהר חוצבים במשך שנים שפחות אנשים הגיעו לשם זה עבד בסדר אבל היום הכמויות אנשים שמגיעים לשם דבר ראשון זה סכנת נפשות מה שהולך שם ורק מי שנמצא שם ופוקח עיניים רואה וגם המקום לא תמיד מכיל את כמות האנשים ולכן הוצרך להקים מקום גדול ומסודר שממנו יצאו כל האוטובוסים ובמחילה בתושבי רוממה הם לא קנו את הזכות שהאוטובוסים יצאו להם מתחת לבית אם משרד התחבורה רואה לנכון להעתיק את המסוף למקום יותר נח זכותו וגם עכשיו תושבי רוממה יכולים לרדת לאותו המקום לעלות על כל אוטובוס שמגיע לצומת רמות ופחות מ5 דק' הם במסוף אז על מה הנהי והבכי וגם מי שמגיע מאזור שיכול איכשהו להגיע ברגל ולכן זהו לנצח נצחים אסור להזיז את המסוף גם שהוא צר מלהכיל את כמויות האוטובוסים שיוצאים ממנו גם שהמקום נהפך משבוע לשבוע יותר ויותר מסוכן סוף סוף הקימו מקום מסודר
ובל נשכח שמגוון הערים שיוצאים אליהם אוטובוסים רק גדל משנה לשנה והמקום בהר חוצבים לא מתאים לכך
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה