חו"ל נסיעות לאומן ראש השנה תשפ"ה.

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
ראש השנה מתקרב, וכמו בשנים האחרונות כל שנה עם הקשיים המיוחדים שלה, כשהשנה לכאורה הכותרת היא המלחמה בישראל ומיעוט הטיסות בגלל זה, בצירוף לישן ולמוכר - המלחמה באוקראינה והנסיעות הארוכות.
עקב הביקוש לאשכול חדש, והעובדה שהאשכול הישן חגג לפני כשבועיים יום הולדת של שנה ויש בו הרבה מידע חשוב אבל לא ממוקד דווקא בראש השנה הבעל"ט, נפתח אשכול זה לעדכונים לקראת ראש השנה תשפ"ה הבעל"ט ודרכי הנסיעה.
נא לכתוב רק בנושא זה!
כל מה שקשור לא בדווקא לראש השנה (כללי, נסיעות בשבועות או ט"ו באב או סתם אמצע השנה וכו') להמשיך באשכול הישן.
האשכול הישן.
אתר אור בהירות הדרך.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
בינתיים, רוב סוכני הטיסות פתחו כבר את המכירות בטיסות הצ'רטר, כשבחלקם יש לבינתיים מחירים די זולים.
מצד שני המחירים בטיסות הסדירות יקרות השנה (כמו כל הטיסות מישראל) כך שלפעמים המחירים כמעט זהים.
 

אל ייאוש!!!

משתמש צעיר
מה הם כרטיסי הטיסה הזולים ביותר?
כרטיס לא מידי ארוך עם אפשרות גם לנסוע בנסיעות פנים זולות.

כמו"כ למישהו יש מידע על מחירי ההסעות של פאייכאלה שיהיו בראש השנה?
 

3524

משתמש סופר מקצוען
מכתב מרבי יואל רוטה בנוגע לנסיעה השנה:

בעזרת ה' יתברך - יום ה' פרשת תצוה, שובבי"ם, י"ג אדר א', שנת תשפ"ד לפרט קטן

לכבוד מיין טייערער ... נרו יאיר, מאנסי

א גרויסן יישר כח פארן זיין א שליח ציבור, זיך אזוי זארגן פאר אונז מיר זאלן האבן א גרינגע וועג צו פארן קיין אומאן, צו זיין ביים הייליגן רבי'ן ראש השנה הבא עלינו לטובה.
בנוגע וכו'; אוודאי איז מיר ענדערש צו פארן מיט א טשארטער פליגער גלייך קיין מאלדאווע, עס איז נישט גרינג די נסיעה, און אז מען קען זיך גרינגער מאכן, פארן גלייך פון אמעריקע קיין מאלדאווע – איז זיכער כדאי. לאז מיר וויסן אלע פלענער, ווייל אנשי שלומינו ווילן שוין קויפן טיקעטס. עס איז טאקע נאך פרי, מיר זענען אין חודש אדר, אבער די גאנצע יאר דרייט זיך ארום דעם רבינ'ס ראש השנה, אלע בענקען שוין און ווארטן שוין, און מען גרייט זיך צו זיין ביים רבי'ן ראש השנה.
הויב אן דיין טאג מיט התבודדות, און כאפ זיך ארויף צום ציון ביים הייליגן ריבניצער זכותו יגן עלינו, און בעט דיינע בקשות, מיט תפילה קען מען אלעס פועל'ן.

היכל הקודש ברסלב
BRESLEVCENTER.COM
וזאת תכנית הנסיעה שלהם:
https://breslevcenter.com/news/גרויסארטיגע-פלענער-טשארטער-קישינעוו-אויף-אומאן-ראש-השנה-תשפה
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ההפגנות והחסימות בגבול פולין חוזרים שוב
החל מהיום החקלאים הפולנים יחסמו את הגבול עד סוף ספטמבר


החל מהבוקר (ה9 ביוני) החלו החקלאים הפולנים לחסום את גבול אוקראינה- פולין: "שגני-מדיקה"

כך הודיעה הבוקר שירות הגבולות של המדינה

"עבור אילו קטגוריות של כלי רכב התנועה תהיה מסובכת, נעדכן בהמשך", נכתב בהודעה.

כזכור החקלאים דורשים לזנוח את ההסכם הירוק של האיחוד האירופי, שלדעתם יוביל לירידה ברווחיות הייצור החקלאי;
לסגור את הגבול עם אוקראינה על מנת למנוע יבוא תוצרת חקלאית לשוק הפולני;
החקלאים גם רוצים שהממשלה תתערב בהגנה על בעלי חיים במדינה
שביתות בגבול פולין: מה שידוע נכון ל-8 ביוני 2024
הזעם גרם להפגנות ולחסימת הגבולות לסרוגין במהלך החודשים האחרונים, כעת נראה שכוונת החקלאים להסלים את המחאות - כפי שהם מצהירים - עד סוף ספטמבר שכולל גם את ימי ר"ה הבעל"ט.
 
נערך לאחרונה ב:

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ההפגנות והחסימות בגבול פולין חוזרים שוב
החל מהיום החקלאים הפולנים יחסמו את הגבול עד סוף ספטמבר

לכל הנוסעים בימים אלו לשבועות דרך פולין.

למרות האיומים, מחסום שגני-מדיקה בגבול אוקראינה-פולין פעל היום כרגיל.
לדברי דובר שירות הגבול הממלכתי של אוקראינה אנדריי דמצ'נקו, כל סוגי כלי הרכב חוצים את הגבול ללא מכשולים.
דמצ'נקו ציין כי לא התקבל דיווח מהצד הפולני על תחילת חסימת התנועה על ידי מפגינים. אך הוא אינו שולל כי הפגנות שתוכננו לא יתרחשו בעתיד.
= כך שנקווה שבימים הקרובים ימשך כך המצב לטובת הנוסעים אומנה!
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה


בימי רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א, נהגו אנשי שלומינו חסידי ברסלב להתקבץ ולבוא להסתופף בצל הקודש בשלושה מועדים קבועים: העיקרי והגדול מכולם הוא כידוע קיבוץ ראש השנה, עליו אמר רבינו הקדוש "איש בל יעדר", הנוספים הם 'קיבוץ שבת חנוכה' ו'קיבוץ חג השבועות'. לאחר הסתלקות רבינו הקדוש המשיכו אנ"ש את המנהג והתקבצו בזמנים הקבועים על ציונו הקדוש באומן.

גם בזמנינו ממשיכים אנ"ש חסידי ברסלב את המסורת ולמרות מצב המלחמה המתמשך בישראל ובאוקראינה, יוצאים אלפים ונערכים לדרך הארוכה לכיוון הגבולות היבשתיים של אוקראינה כדי להשתתף בקיבוץ חג השבועות תשפ"ד על קברו באומן.

כדי להקל על ציבור הנוסעים דרך מדינות מזרח אירופה איחוד ברסלב הכינו לוח זמני הלכה מפורט עבור שדות תעופה בינלאומיים במזרח אירופה. הלוח הופץ בתפוצה נרחבת בקרב חסידי ברסלב.

יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון מספר כי צוותי עבודה מתוגברים נערכו במלוא המרץ לקראת התקבצות ההמונים בעיר אומן, ובין השאר נעשו בימים האחרונים עבודות הסדרה בדרך הכהנים באומן, וכן תיקון ושיפור כל הדרוש במתחם קברו של רבי נחמן מברסלב.

סוכני הנסיעות מדווחים כי למרות המלחמה בארץ ובאוקראינה יש ביקוש מרשים במיוחד והתעניינות גוברת והולכת ברכישת כרטיסים לאוקראינה, וכפי הנראה כרגע ישתתפו בקיבוץ בחג השבועות תשפ"ד למעלה מ-3000 חסידים.

איחוד ברסלב באומן מבקשים להדגיש בפני ציבור הנוסעים כי בעקבות המלחמה באוקראינה בשבועות האחרונים מתרחשות הפסקות החשמל יזומות מידי יום באומן, וכי יש להיערך בהתאם עם אמצעי תאורה וחשמל ניידים וכדומה.

חשוב להדגיש: עקב המלחמה המתמשכת באוקראינה, תקנות החירום של הממשל הצבאי עדיין בתוקפן וכוללות עוצר מידי יום בין השעות 12 בלילה ל-4 לפנות בוקר, כאשר בזמן זה אין להסתובב מחוץ למתחם הציון או מחוץ לבתים, העונש על הימצאות בחוץ בשעות העוצר עלול להגיע לכדי חותמת שחורה וגירוש מאוקראינה.

כמידי שנה ע"פ הוראת הרבנים גדולי זקני ברסלב, עזרת הנשים תיסגר לימי ההתקבצות בחג השבועות. זמני הסגירה הם החל מיום שני ד' סיון בשעה 22 בערב ועד ליום חמישי ז' סיון בשעה 23 בערב.
 

קבצים מצורפים

  • איחוד ברסלב.pdf
    1.5 MB · צפיות: 28

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ממשלת אוקראינה אישרה החלטות לפיתוח תשתיות גבול עם הונגריה ופולין

הממשלה אישרה הסכם עם הונגריה שיאפשר את פתיחת הגבול Velyka Palad - Nagyhódos (סמוך למשולש הגבולות עם רומניה) עבור כלי רכב נוסעים. כך הודיע ראש הממשלה דניס שמיחל בישיבת הממשלה.

"ההסכם גם מרחיב את התנועה במחסום Luzhanka - Beregsurány, במיוחד עבור תנועת נוסעים, תנועת מטענים ומשאיות ריקות", הוסיף ראש הממשלה.

בנוסף, קבינט השרים הקצה 222 מיליון UAH נוספים לבניית תשתית גבול עם פולין ולמודרניזציה של המחסומים המתאימים.

דניס שמיהל הזכיר כי בחודש הקודם פתחה הממשלה בקרת מכס וגבולות משותפת במחסום רני עם מולדובה. רשמי גבולות ומכס יתבצעו כעת רק בצד האוקראיני.

"זה יאיץ את תנועת התחבורה והוא חלק מהפרויקט שלנו ליצירת מסדרון תחבורה נוח לנמל גאלאצי הרומני", אמר ראש הממשלה.

מחסום נוסף בגבול עם סלובקיה, Uzhhorod - Vyšné Nemecké, עבר גם הוא מודרניזציה.

"כל הצעדים הללו הם חלק הכרחי מהשתלבותנו באיחוד האירופי, כמו גם שיפור הלוגיסטיקה שלנו", אמר דניס שמיהל.
 

מחנך מומחה

משתמש חדש
האם יש בעיות בכניסה לאוקראינה לאדם שביקר ברוסיה / בלארוס ?
רציתי להיות בקבר החפץ חיים לפני ראש השנה אשמח למידע האם יעשו לי בעיות בכניסה לאוקראינה כיוון שהייתי בבלארוס קודם
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מהיום באופן רשמי אין צורך בהדפסה של כרטיסי רכבת ומתקבלים כרטיסים על המסך:

  • (החרגות לרכבת להונגריה ואוסטריה)
✅
אנחנו כבר מאשרים להחזיק את המסמכים הדרושים בנייד שלנו. כרטיסי רכבת אלקטרוניים הם אפילו טוב יותר.
אין צורך להדפיס או להחליף אותם במשרד הכרטיסים לטיסות פנים.
❗
️אבל טיסות בינלאומיות לאוסטריה והונגריה הן חריגות.
🤝
תנועת רכבות בינלאומית למדינות אלו מתבצעת בשותפות עם מפעילי רכבות הונגריה ואוסטרית. יש להם כללים משלהם: ולכן שם יש להדפיס את הכרטיס.
🤔
למה זה שונה?
-קרונות RIC אוקראינים (רכבת ישירה מס' 749 קייב - וינה) או רכבת הונגרית (מס' 146 צ'ופ - וינה) מבצעות תנועת מעבר. במהלך הנסיעה יכולים נציגי חברות הרכבת לבדוק מסמכי נסיעה, לסמן עליהם סימנים מתאימים, לרשום נתונים סטטיסטיים ודיווחים. העלות מתחלקת בין מסילות הברזל של המדינות ביחס למספר הקילומטרים שעברו הנוסעים בשטחה של מדינה כזו או אחרת, ולכן בדיקת הכרטיסים היא מרכיב של בקרה הדדית.
☝
️ מה אנחנו עושים?
📲
לכל הנוסעים שרכשו כרטיס באפליקציית UZ להונגריה או אוסטריה, אנו שולחים הודעה מוקפצת עדינה על הצורך בהדפסת הכרטיס החדש שנרכש. טופס הכרטיס עצמו מכיל גם מידע מסומן לגבי הצורך בהדפסת כרטיס אלקטרוני.
👀
אם הנוסע מסיבה כלשהי לא עמד בדרישה זו, עלולים להיווצר מצבים לא נעימים. בפרט, מפעילי רכבת של מדינות שכנות רשאים לדרוש תשלום עבור תנועת מעבר. היזהר, בדוק את מסמכי הנסיעה שלך. אם יש לכם ספק, התקשרו למוקד הקשר
📞
0800503111
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
שוויץ תספק כספים נוספים לשיקום תשתית הרכבת של אוקראינה

בשנת 2024, שוויץ תספק כספים נוספים בסכום של 10 מיליון פרנק שוויצרי לשיקום תשתית הרכבת של אוקראינה. טיוטת ההסכם הנוסף המקביל להסכם המענק בין ממשלות אוקראינה וממשלת הקונפדרציה השוויצרית, שנחתמה ב-2022, אושרה על ידי קבינט השרים של אוקראינה ב-7 ביוני 2024.
ההסכם החדש מספק אספקת מחברי רכבת בשנים 2024-2025 לשיקום תשתית הרכבת, בעיקר בכיווני מסדרונות התחבורה הגובלים במדינות האיחוד האירופי: סלובקיה, רומניה, הונגריה, פולין, לכיוון הנמלים והטרנס- רשת התחבורה האירופית (TEN-T) . בפרט, מתוכננות עבודות בכיוונים הבאים: קייב - ז'מרינקה - פידבולוצ'סק - לבוב, ז'מרינקה - ופניארקה - אודסה; קייב – חרבינקה – קרסנוגרד – לוזובה; לבוב - אוז'הורוד; קייב – מירוניבקה – פיאטיכהטקי – צ'פלין.
Ukrzaliznytsia מתכננת לשחזר סך של 230 ק"מ של תשתית רכבת ולהגביר את המהירות והתפוקה בקטעים המתוקנים ולהבטיח תהליך הובלה חלק באמצעות תחבורה רכבת, תוך שימוש בחיבורים שצוינו.
ברצוננו להזכיר לכם כי הסכם המענק בין ממשלת אוקראינה לממשלת הקונפדרציה השוויצרית בנוגע לפרויקט התמיכה בחירום לשיפור ושיקום תשתית הרכבת של אוקראינה נחתם ב-23 בדצמבר 2022. היא סיפקה מימון בסכום של עד 14 מיליון פרנק שוויצרי של מחברי מסילה לשיפור ושיקום של עד 270 ק"מ של תשתית רכבת של אוקראינה מהחברה השוויצרית Schwihag AG. חיבורים אלה שימשו בדרכים חשובות כמו: קייב-אודסה, קייב-דניפרו, קייב-לבוב, לבוב-אוז'הורוד.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
האם יש בעיות בכניסה לאוקראינה לאדם שביקר ברוסיה / בלארוס ?
רציתי להיות בקבר החפץ חיים לפני ראש השנה אשמח למידע האם יעשו לי בעיות בכניסה לאוקראינה כיוון שהייתי בבלארוס קודם
שאלה טובה מאוד. באופן רשמי אין איסור כניסה על זרים לאוקראינה רק לאזרחי רוסיה ובלארוס, אבל הם בהחלט חשדנים לכאלה שביקרו במדינות "העוינות" הללו, כל שכן אם זה בסמיכות כה רבה לכניסה לאוקראינה, מה שיכול לעורר את חשדם ביותר. אני לא יודע אם ימנעו את הכניסה בפועל אבל עיכוב, חקירות ודרישת מסמכים וכו' זה סביר ביותר.
(אני באופן אישי הייתי בבלארוס בשנת הקורונה ובכל כניסה לאוקראינה אני רואה איך בקרי הגבול מתעכבים רבות על החותמות הבלארוסיות. כנראה כדי לראות שזה קדם למלחמה)
אולי כדאי לפנות לשגרירות אוקראינה בישראל בנושא לפני הנסיעה.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ישראל מהמדינות המובילות בשדה התעופה של קישינב בחודש מאי!

נמל התעופה של קישינב הודיע על עלייה משמעותית בתנועת הנוסעים במאי 2024. במהלך חודש זה שירת שער האוויר 349 אלף נוסעים, גבוה ב-85.3% מהנתון של מאי 2023.

המסלול הפופולרי ביותר בשדה התעופה של קישינב במאי 2024 היה אתר הנופש הטורקי אנטליה. כיוון זה היווה 19.4% מכלל התנועה של בירת מולדובה, או 68 אלף איש.

את המקום השני עם 11.4% מסך תנועת הנוסעים או 38 אלף איש תפסה גם העיר הטורקית איסטנבול. זהו המרכז של טורקיש איירליינס, המציעה קישורים למאות יעדים ברחבי העולם.

לונדון סוגרת את שלושת הראשונים. בירת בריטניה הגדולה נבחרה לטיסה על ידי 7.9% מהנוסעים בנמל התעופה של קישינב - 28 אלף איש.

להלן רשימה של המסלולים הפופולריים ביותר מנמל התעופה של קישינב והחלק של כל כיוון במבנה הכולל של תנועת הנוסעים:

אנטליה - 19.4%
איסטנבול - 11.4%
לונדון - 7.9%
שארם א-שייח' - 6.1%
ירוואן - 4.9%
תל אביב - 4.6%
מילאנו - 4%
וינה - 3.6%
פרנקפורט - 3.3%
ורשה - 3.2%
דבלין - 3.1%
רומא - 3.1%
בוקרשט - 3%
ונציה - 2.2%
מסלולים אחרים - 19.9%

המצב באוקראינה תרם תרומה משמעותית לצמיחת התנועה בקישינב. מאז שדות התעופה של אוקראינה סגורים לתעופה אזרחית בעקבות הפלישה הרוסית, עבור אוקראינים רבים, במיוחד מדרום אוקראינה, קישינב הפכה לשדה תעופה חלופי שממנו ניתן לנסוע.

נציין שחודש מאי כולל אמנם את הנסיעות שאחרי פסח, אבל עדיין לא מדובר בזמני נסיעה מובהקים שאז בוודאי הנתונים גבוהים עוד בהרבה.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
משרד השיקום של אוקראינה ומסטרקארד ישתפו פעולה כדי לשקם את תעשיית התיירות במדינה
המשרד לפיתוח קהילות, שטחים ותשתיות של אוקראינה וחברת הטכנולוגיה הבינלאומית מאסטרקארד חתמו על מזכר הבנות במטרה ליצור תנאים להתאוששות עתידית של ענף התיירות ולפיתוח הפוטנציאל התיירותי של אוקראינה.

המזכר נחתם על ידי Serhii Derkach , סגן השר לפיתוח קהילתי, שטחים ותשתיות, וניקולא וילה , סגן נשיא בכיר לשיתוף פעולה עם המגזר הציבורי, חטיבת צמיחה אסטרטגית, Mastercard, במסגרת הוועידה הבינלאומית לשיקום אוקראינה, אשר התקיים ב-11-12 ביוני בברלין.

"שיקום ענף התיירות הוא אחד ממרכיבי ההתאוששות הכלכלית של המדינה להגדלת ההכנסות ממסים ולקידום פיתוח המותג של אוקראינה בכלל. כבר היום יש לפעול לפיתוח תשתיות תיירותיות שאמורות להיות כוללות ונגישות, לקדם את תיירות הפנים עבור הצרכן האוקראיני וליצור תנאים לעבודה משפטית בתחום התיירות. יחד עם מאסטרקארד, אנו מתכננים לעבוד בעיקר בתחום האנליטיקה והמחקר בתחום התיירות באוקראינה על מנת לפתח אסטרטגיה לקידום אוקראינה כיעד תיירותי ולפתח אזורים וקהילות אוקראינים על בסיס מגמות שזוהו. ", הדגיש סלחי דרקך.

התזכיר קובע שיתוף פעולה בתחומים הבאים:

קידום אזורי אוקראינה כיעדי תיירות ברמה המקומית והבינלאומית;

שיפור איכות מוצרי התיירות הלאומיים;

דיגיטציה של ענף התיירות ותמיכה בפיתוח שירותים דיגיטליים בקרב עסקים זעירים, קטנים ובינוניים העוסקים בענף התיירות;

קידום משיכת השקעות לפיתוח ענף התיירות;

ניתוח יעדי תיירות פופולריים, מגמות וחוויות טיול באוקראינה לפיתוח ויישום אסטרטגיית תיירות יעילה של המדינה.

"אנו במסטרקארד מאמינים ששותפות בין המדינה למגזר הפרטי היא מרכיב הכרחי לצמיחה כלכלית וחדשנות. במשך עשורים רבים, החברה שלנו תמכה בממשלות בדרך לשינוי הדיגיטלי שלהן, והיום אנו ממשיכים לתמוך בהתאוששות אוקראינה. אנו שמחים לשתף פעולה עם משרד השיקום ולתרום לפיתוח התיירות באוקראינה, באמצעות הרשת הגלובלית, הטכנולוגיה והאנליטיקה שלנו. באמצעות מרכז החדשנות של הנסיעות שלנו ב-Mastercard, כמו גם מספר לא מבוטל של שותפויות נסיעות ותיירות ברחבי העולם, אנו ממשיכים לתמוך בשינוי של מגזר הנסיעות כדי להפוך אותו לבר-קיימא ומכיל יותר. כחלק מהשותפות הזו, המטרה שלנו היא לעזור לאוקראינה לנצל את הפוטנציאל והמורשת המרשימים שלה, וברגע שהמצב יאפשר, לפתוח מחדש את המדינה לעולם", אומר ניקולה וילה.

כמו כן חתמה מאסטרקארד גם על מזכר שיתוף פעולה עם נמל התעופה הבינלאומי בוריספיל, הקובע את הרחבת השותפות על מנת להבטיח רמת שירות גבוהה לנוסעי נמל התעופה לאחר חידוש הטיסות, ברגע שהמצב הביטחוני באוקראינה מאפשר. זה הפך ליוזמה נוספת של החברה לתמיכה באוקראינה. במהלך השנים, מאסטרקארד, יחד עם סוכנויות ממשלתיות, בנקים ושותפי מסחר, מפתחים את מערכת התשלומים והאקולוגית הדיגיטלית של המדינה, תוך הבטחת תפעול חלק של תשלומים ללא מזומן ושירותים דיגיטליים. החברה גם תומכת באופן פעיל ביזמים אוקראינים, ומשיקה מוצרים פיננסיים מיוחדים, שירותים ויוזמות המסייעים בפיתוח והגדלת העסק שלהם.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כתבה מהתקשורת האוקראינית על חג השבועות באומן

עד ה-11 ביוני התאספו באומן כ3,000 חסידים לעלייה לרגל השנתית לשבועות.

השנה חג שבועות נחגג בין ה-11 ל-13 ביוני. המלחמה המתמשכת לא מונעת מאנשים לבקר את קברו של רבי נחמן, מייסד חסידות ברסלב, שאליו נוסעים המוני חסידים.

"זו לא בעיה עבורם להתגבר על דרך כזו, כי כולם רוצים לבוא לכאן כמו ראש השנה - בשירה ובריקודים הם לא משתמשים בכלי נגינה - הם שרים ומוחאים כפיים כולם מצפים שהתורה תתגלה להם אחרת", אמר נתן בן נון, יו"ר קרן הצדקה הבינלאומית רבי נחמן מברסלב.

חג שבועות הוא חג שבו חוגגים יהודים את קבלת התורה, מצוות ה', המכתיבות את עקרונות היסוד והכללים של האמונה היהודית.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
איך מגיעים מצ'כיה לאוקראינה בשנת 2024? (מתוך visitukraine)

  • רכבת מצ'כיה לאוקראינה
1. בין פראג למוקאצ'בו פועלת הרכבת פראג - קושיצה - מוקצ'בו .

  • יציאה מפראג בשעה 22:13, הגעה לתחנת ביניים בסלובקיה בשעה 08:33, הגעה למוקאצ'בו בשעה 14:04.
2. אתה יכול גם להגיע לאוקראינה עם העברה בפשמישל :

  • (RJ 1023), פראג-פשמישל, יציאה ב-21:56, הגעה לפשמישל ב-07:43.
  • בהמשך, ניתן להמשיך את המסלול ברכבת 706 IC+, פשמישל - קייב, יציאה ב-09:35, הגעה לבירת אוקראינה ב-19:57.
3. עוד מסלול נוח - עם העברה בצ'ופ :

  • רכבת RJ 1021 יוצאת מפראג בשעה 21:52 ומגיעה לצ'ופ בשעה 12:03.
  • השלב הבא הוא רכבת חוצה אוקראינה: 346, צ'ופ - צ'רנוביץ (דרך Mukachevo, Stryi, Ivano-Frankivsk) - יציאה מצ'ופ בשעה 12:03, הגעה לצ'רנוביץ בשעה 21:32. 60, צ'ופ-קייב (דרך לבוב, טרנופול, חמלניצקי, ויניצה) - יציאה ב-14:24, הגעה לקייב ב-07:47.
באוטובוס מצ'כיה לאוקראינה

לצ'כיה ולאוקראינה יש קשר אוטובוס קרוב. שוק הסעות האוטובוסים מיוצג על ידי מספר רב של חברות, ממובילים מנוסים עם צי גדול ועד לחדשים בתעשייה:

  • רגהבוס . אוטובוסים של חברה זו יוצאים מפלז'ן, פראג, ברנו ואולומוץ' וייקחו נוסעים לצ'רנוביץ, סניאטין, קולומיה, איבנו-פרנקיבסק, קאלוש, דולינה, סטרי, לבוב, רהוב, טיאצ'בו, חוסט, אירשאבה, מוקצ'בו ואוז'הורוד.
  • איסט אקספרס (סיור מוסיל) . עם הספק הזה, אוקראינים וזרים יוכלו לנסוע מפראג, פלז'ן ומערים אחרות לאזורים המרכזיים והמזרחיים של אוקראינה, כולל קייב, חרקוב, זפורוז'יה ואודסה. אוטובוסים יוצאים מספר פעמים ביום.
  • ד.מ.ד גרופ מסיעה נוסעים לשלושה אזורים מערביים של אוקראינה: אזור לבוב, אזור איבנו-פרנקיבסק וטרנסקרפטיה. בצ'כיה עוצרים אוטובוסים בערים גדולות (פראג, ברנו) ובערים קטנות יותר.
  • חרקיב וצ'רקסי מחוברים על ידי חברת סבד טרנס .
  • ניתן להגיע מפראג לקייב באוטובוסי TransTempo .
  • ל- FlixBus אין חיבור ישיר של פראג-קייב, אבל יש הצעות עם העברה.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
שבועות תשפ"ד: גלריה ממראות קיבוץ חג השבועות באומן

למרות הדרכים הארוכות והמתישות למעלה מ3,000 מחסידי ברסלב הגיעו למדינת אוקראינה כדי להשתתף בקיבוץ חג השבועות תשפ"ד על קברו של רבי נחמן מברסלב בעיר הגעגועים אומן.

כפי המקובל בקרב חסידי ברסלב, חג השבועות – יום קבלת התורה הוא אחד מזמני הקיבוץ של חסידי ברסלב באומן לצד שבת חנוכה והקיבוץ הגדול של אומן ראש השנה.

לקראת הקיבוץ דאגו פעילי איחוד ברסלב באומן לקשט את היכלי הציון בענפי אילנות כנהוג בכל תפוצות ישראל לכבוד חג קבלת התורה והביאו את אווירת החג לכלל העולים לעיר הקודש אומן.

כפי שכבר פורסם, צוותי עבודה מתוגברים של איחוד ברסלב נערכו במלוא המרץ לקראת קיבוץ חג השבועות בעיר אומן, ובין השאר נערכו עבודות הסדרה בדרך הכהנים באומן, וכן תיקון ושיפור כל הדרוש במתחם קברו של רבי נחמן מברסלב.

 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ממשלת אוקראינה תעביר 250 מיליון גריבנה מנמל יוג'ני לנמל התעופה בוריספיל

הממשלה של אוקראינה מתכננת להעביר 250 מיליון גריבנה, שיועדו לפיתוח נמל יוג'ני, לצרכי נמל התעופה בוריספיל בבירה.

מידע זה פורסם על ידי חבר הפרלמנט האוקראיני אלקסיי גונצ'רנקו, על פי דיווח של אתר התחבורה הימית של אוקראינה (cts).

"משרד התשתיות שופע רעיונות מפוקפקים. הם החליטו לקחת 250 מיליון גריבנה מנמל יוג'ני ולתת אותם לכיסוי חובות נמל התעופה בוריספיל. החשוב הוא שמדובר בכספים שנמל יוג'ני היה אמור להשקיע בפיתוח התשתיות, מה שהיה מגדיל את היכולת שלו לשנע מטענים מאוקראינה. אבל בבוריספיל מתכננים להוציא את הכספים על סגירת חובות ורכישות מפוקפקות", כתב גונצ'רנקו.

"הנמלים שלנו היום - זו התשתית הבסיסית של הכלכלה. בלי נמלים לא היה לנו כסף להגנה, כי המסחר הגדול מתנהל בים. פיתוח הנמלים יספק מיליארדים בהכנסות נוספות", הוסיף ח"כ.

משרד הפיתוח של הקהילות, השטחים והתשתיות של אוקראינה נמנע כרגע מלהגיב לידיעה.

יש לציין, שדרך המסדרון הימי של אוקראינה מהנמלים אודסה, יוג'ני וצ'ורנומורסק יוצאו במאי 6.7 מיליון טון מטענים, מתוכם 4.5 מיליון טון מוצרי חקלאות. למעשה, חצי מכמות המטענים המיוצאת דרך המסדרון הים השחור מגיעה דווקא מנמל יוג'ני.

בנוגע לנמל התעופה בוריספיל, השלטונות האוקראינים שוקלים את האפשרות לשקם את פעילותו עוד במהלך המלחמה. אשתקד חברת הנמל רכשה שירותי ניקיון בסך 50 מיליון גריבנה, שהוסברו בכך שאף שהנמל נמצא בשפל בגלל המצב הצבאי, עדיין יש צורך בתחזוקת המתקנים השונים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צז

א יי מָלָךְ תָּגֵל הָאָרֶץ יִשְׂמְחוּ אִיִּים רַבִּים:ב עָנָן וַעֲרָפֶל סְבִיבָיו צֶדֶק וּמִשְׁפָּט מְכוֹן כִּסְאוֹ:ג אֵשׁ לְפָנָיו תֵּלֵךְ וּתְלַהֵט סָבִיב צָרָיו:ד הֵאִירוּ בְרָקָיו תֵּבֵל רָאֲתָה וַתָּחֵל הָאָרֶץ:ה הָרִים כַּדּוֹנַג נָמַסּוּ מִלִּפְנֵי יי מִלִּפְנֵי אֲדוֹן כָּל הָאָרֶץ:ו הִגִּידוּ הַשָּׁמַיִם צִדְקוֹ וְרָאוּ כָל הָעַמִּים כְּבוֹדוֹ:ז יֵבֹשׁוּ כָּל עֹבְדֵי פֶסֶל הַמִּתְהַלְלִים בָּאֱלִילִים הִשְׁתַּחֲווּ לוֹ כָּל אֱלֹהִים:ח שָׁמְעָה וַתִּשְׂמַח צִיּוֹן וַתָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ יי:ט כִּי אַתָּה יי עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ מְאֹד נַעֲלֵיתָ עַל כָּל אֱלֹהִים:י אֹהֲבֵי יי שִׂנְאוּ רָע שֹׁמֵר נַפְשׁוֹת חֲסִידָיו מִיַּד רְשָׁעִים יַצִּילֵם:יא אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה:יב שִׂמְחוּ צַדִּיקִים בַּיהוָה וְהוֹדוּ לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה