שיתוף - לביקורת הרהורים בעקבות אסון מירון תשפ"ד

מצב
הנושא נעול.

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
קשה לדבר ביום כזה. מה יש לומר. חלק מהלוויות של 45 הקדושים עדיין לא נערכו, ומתינו מוטלים לפנינו.
הרבה דיברו על הסמליות המרטיטה. שלוש שנים אחרי אסון מירון תשפ"א, ושוב אסון במירון עם אותו מספר מחריד של 45 קדושים שנהרגו.

בעיתונים עוסקים בהרחבה בפירוט שמות הנספים. תריסר הקדושים שנהרגו מפגיעה ישירה של רקטה על שביל הכהנים. 27 הקדושים מקריסת הגג במתחם בני עקיבא. והכואב מכל, ששת ההרוגים הקדושים שנמחצו אל מותם בהימלטות בעת האזעקה בהדלקה של בויאן.
מאות פצועים עדיין מטופלים בבתי החולים בצפון ובמרכז וכולנו תפילה להחלמתם השלמה.

מידת הדין מתוחה, ועלינו להתחזק בעניינים הרוחניים שלנו כפרטים וכציבור, ויחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהמחדל הבטחוני של הגופים האמונים על שלום הציבור. דווקא עכשיו, בעוד הלב סוער והדם שותת, אולי זה הזמן להישיר מבט ולהצביע בקול ברור על האשמים במחדל הדמים הנורא.

איפה המשטרה? איפה השר לענייני ירושלים ומסורת ישראל? איך הם הפקירו אותנו?
נכון שהיו לחצים כבירים של הרבה גורמים לאפשר את העלייה להר, אבל תפקידם של הגופים האחראיים הוא לעמוד בלחצים.
הכתובת הייתה על הקיר. המודיעין לא היה חסוי, הרי היה ידוע מראש שהחיזבאללה יודע על ההתכנסות ההמונית, ושנסראללה ינצל את שעת הכושר לשלוח מטחים לאזור מירון.

למה יש תחושה ששוב פעם עושים 'דווקא' נגד הציבור החרדי? אולי למישהו שם לא באמת אכפת מכמה הרוגים חרדים? הרי ברור שאם היה מדובר במשחק כדורגל, כל הגורמים היו נעמדים על הרגליים האחוריות ולא מאפשרים לו להתקיים. לא היו לוקחים את הסיכון על חיי אדם של חילונים. אז למה כשמדובר בחרדים הכול מותר? וכי דמינו הפקר?

ממשטרה אחראית היה מצופה להתעלם מהדוברים הרעשניים ומשאר הלחצים, ולאסור את העלייה להר. להפוך את האזור כולו לשטח צבאי סגור שבוע מראש, ולא לאפשר לאיש אפילו להתקרב לשם. המשטרה הייתה צריכה להבהיר בצורה שאינה משתמעת לשני פנים: המקום סגור. אין לכם למה לבוא לפה. כל מי שמתקרב, יחטוף ויחטוף חזק.

אילו היו שם אנשים אחראיים, זה מה שהם היו עושים. אז אולי כמה קיצונים פורעי חוק היו מנסים בכל זאת להגיע דרך היערות והיו מתעמתים עם כוחות הביטחון. אולי אפילו היינו רואים 'אלימות משטרתית' וכמה אנשים היו חוטפים זפטה לא נעימה משוטר (כמעט כורח המציאות באירועים מסוג זה), ועדיין כולנו היינו מעדיפים לראות בראש הכותרות תלונות על זקן שנפל, ולא לקרוא את הכותרות השחורות על 45 נספים באסון מיותר שהיה יכול בדרך הטבע להימנע.
 
נערך לאחרונה ב:

איש המילה הכתובה

כתיבה שהיא גדולה מסך מילותיה
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
שאפו על האומץ
לא פופולארי להגיד את זה באווירה הציבורית שנוצרה בעקבות האלימות המשטרתית השערורייתית, אבל זה בדיוק מה שהיה כתוב בעיתונות החרדית אם וכאשר.... חלילה.
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
רון השוטר מספר -

מושיקו התקשר אלי בערב - "אתה משובץ למירון, עשר בבוקר עד ארבע"
- "אבל המפקד, אלו השעות הכי חמות, אני יצלה בשמש!"
"אצלה, לא יצלה. ו... רון, זו פקודה!"
- "המפקד, ואם יפול טיל?"
"אם יפלו טילים - טפל בפצועים"
- "אין מצב לשבץ את יוחאי במקומי?"
"...יוחאי בבר יוחאי, אחלה רעיון, בכל מקרה זו פקודה. רון במירון" - נהנה מהבדיחה של עצמו
--- ניתוק

למחרת הגעתי למירון אחרי מקלחת קרה וכוס קפה חזק
יוחאי כבר במקום עם כסא מתקפל וספר תהילים קטן
השמש מתקדמת למרכז הרקיע ואנחנו מתקדמים למצב בישול
ואז אני רואה את האוטובוס הראשון מרחוק
מכשיר הקשר של יוחאי מצרצר "הם בדרך אליכם אחרי פוגרום שעשו אצלנו"
האמת, זה הרגע שאני מתחרט שהסכמתי להגיע לכאן היום
חבל שלא הלכתי לכוון את התנועה במקום הרמזורים המקולקלים בחיפה

האוטובוס מתקדם אלינו ויוחאי מסמן לו לעצור
העיניים של הנהג מתרוצצות בחשש מה, אבל הוא מבין שאין לו ברירה
הניידת חוסמת את כל רוחב הכביש והתנגשות בה לא תעלה לו בזול

מהאוטובוס יורדים צעירים, והידיים שלהם מלאות
בקבוקי מים, אבנים, ביצים ועוד כמה דברים שלא הצלחתי להבחין בהם
אין לי הרבה זמן לנחש מה עוד יש להם ביד היות והחפצים האלו מגיעים אלי ואל יוחאי בכינון ישיר
החולצה המגוהצת מתמלאת בקליפות ביצים ונוזל דביק
והמכנסיים - אומרים שמים מנקים, אז אמרו...

יוחאי מאבד ראשון את העשתונות ורץ במהירות לעברם, מזמין תגבורת בקשר
אני רץ בעקבותיו, מנסה להשליט סדר במהומה, וזה השלב שאני מתחיל לאבד ראש
עוד ועוד צעירים יורדים מהאוטובוס ואין לי כבר אפשרות להבחין מה עשה כל אחד
יוחאי צועק "תיזהר, הוא מבוגר", אבל מאוחר מדי והוא כבר על הקרקע
רק ה' יודע מה הוא חשב כשירד מהאוטובוס אל תוך המהומה

למחרת אני יושב עם המפקד לשיחה
הוא מסביר לי את המושג שנקרא "פריימינג"
הוא אומר שבעברית קוראים לזה מסגור
מראים לקהל חלק מהתמונה והם משוכנעים שזה כל הסיפור
הוציאו לתקשורת תמונות שלי מכה את הקשיש
אבל שכחו לספר שהותקפתי קודם לכן על ידי הצעירים שהיו יחד אתו

עד שנה הבאה אני מקווה שהמלחמה תיגמר וכל החיילים יחזרו הביתה
אוכל להגיש כוס מים קרים לעולים לציון, להשיב נפש לבאים מהדרך הארוכה
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
רון השוטר מספר -

מושיקו התקשר אלי בערב - "אתה משובץ למירון, עשר בבוקר עד ארבע"
- "אבל המפקד, אלו השעות הכי חמות, אני יצלה בשמש!"
"אצלה, לא יצלה. ו... רון, זו פקודה!"
- "המפקד, ואם יפול טיל?"
"אם יפלו טילים - טפל בפצועים"
- "אין מצב לשבץ את יוחאי במקומי?"
"...יוחאי בבר יוחאי, אחלה רעיון, בכל מקרה זו פקודה. רון במירון" - נהנה מהבדיחה של עצמו
--- ניתוק

למחרת הגעתי למירון אחרי מקלחת קרה וכוס קפה חזק
יוחאי כבר במקום עם כסא מתקפל וספר תהילים קטן
השמש מתקדמת למרכז הרקיע ואנחנו מתקדמים למצב בישול
ואז אני רואה את האוטובוס הראשון מרחוק
מכשיר הקשר של יוחאי מצרצר "הם בדרך אליכם אחרי פוגרום שעשו אצלנו"
האמת, זה הרגע שאני מתחרט שהסכמתי להגיע לכאן היום
חבל שלא הלכתי לכוון את התנועה במקום הרמזורים המקולקלים בחיפה

האוטובוס מתקדם אלינו ויוחאי מסמן לו לעצור
העיניים של הנהג מתרוצצות בחשש מה, אבל הוא מבין שאין לו ברירה
הניידת חוסמת את כל רוחב הכביש והתנגשות בה לא תעלה לו בזול

מהאוטובוס יורדים צעירים, והידיים שלהם מלאות
בקבוקי מים, אבנים, ביצים ועוד כמה דברים שלא הצלחתי להבחין בהם
אין לי הרבה זמן לנחש מה עוד יש להם ביד היות והחפצים האלו מגיעים אלי ואל יוחאי בכינון ישיר
החולצה המגוהצת מתמלאת בקליפות ביצים ונוזל דביק
והמכנסיים - אומרים שמים מנקים, אז אמרו...

יוחאי מאבד ראשון את העשתונות ורץ במהירות לעברם, מזמין תגבורת בקשר
אני רץ בעקבותיו, מנסה להשליט סדר במהומה, וזה השלב שאני מתחיל לאבד ראש
עוד ועוד צעירים יורדים מהאוטובוס ואין לי כבר אפשרות להבחין מה עשה כל אחד
יוחאי צועק "תיזהר, הוא מבוגר", אבל מאוחר מדי והוא כבר על הקרקע
רק ה' יודע מה הוא חשב כשירד מהאוטובוס אל תוך המהומה

למחרת אני יושב עם המפקד לשיחה
הוא מסביר לי את המושג שנקרא "פריימינג"
הוא אומר שבעברית קוראים לזה מסגור
מראים לקהל חלק מהתמונה והם משוכנעים שזה כל הסיפור
הוציאו לתקשורת תמונות שלי מכה את הקשיש
אבל שכחו לספר שהותקפתי קודם לכן על ידי הצעירים שהיו יחד אתו

עד שנה הבאה אני מקווה שהמלחמה תיגמר וכל החיילים יחזרו הביתה
אוכל להגיש כוס מים קרים לעולים לציון, להשיב נפש לבאים מהדרך הארוכה


מרגש! וואווו!

אופס! יש גם תיעוד של כל האטרף שאופף את השוטר המסכן שדוחף בטעות את הזקן.
 

קבצים מצורפים

  • WhatsApp Video 2024-05-26 at 21.24.42.mp4
    4.3 MB

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
רוצה לעשות משמרת במקומו...?
אם אתה צודק לא היית צריך להמציא סיפור כזה, יכולת לומר שאחרי שהרגיזו אותו זה בסדר אם בא לו לדחוף זקן תוך כדי הליכה נינוחה.
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
אם בא לו לדחוף זקן תוך כדי הליכה נינוחה.
הסרטון הזה עונה במדויק על ההגדרה של "פריימינג" משום שהוא לא מציג את הדקות שקדמו לאירוע ואת התנהגות הצעירים שמסביב

יש לי הקלטה שבה נשמעים הצעירים מתרברבים על כך שהם הצליחו להדוף 4 מאבטחים שחסמו את דרכם, אבל אלימות מצד הצעירים נגד החיילים לא מצטלמת מספיק טוב...
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
הסרטון שהבאת לא מציג את מה שאתה מנסה לתאר...
ירא הקהל וישפוט.
לא באתי לנסות לשכנע אותך, כתבתי בשביל מי שיאמין לך שאלו הנתונים. הבוחר יבחר.
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai

2u2

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
אני יוצא מתוך נקודת הנחה שפוסט שנכתב בקהילת כתיבה, צריך להסתכל על הכתיבה ופחות על התוכן, אחרת יש פורומים יותר מתאימים..
אם המטרה הייתה לתמוך בקמפיין של מ. פרוש, נפלא.
אחר מעשה, אני שומע כאן צליל אנטישמיות: לא נורא כמה קנאים חטפו מכות, ואולי בכלל שילמו להם על זה...
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אני חושב שהשיח הכללי על האירועים, מלמד תובנה מעניינת מאוד.
אנשים לא מסוגלים להכיל מורכבויות!
אנשים אוהבים להסתכל על העולם במושגים של שחור ולבן.
- או שביבי מלך העולם, או שהוא דיקטטור שקרן.
- או שמערכת המשפט היא סלע הדמוקרטיה, או שהיא דיקטטורת בג״ץ.
- או שביידן הוא חסיד אומות העולם, או שהוא צאצא של אנטיוכוס.
- או שכל מה שעושה המדינה - מושלם, או שהכול שבור וחרב ולא מתפקד, ונועד לדפוק את החרדים.
- או שהחרדים בסדר גמור, מי שעלה למירון הוא צדיק מושלם, ההנחיות נועדו לחלל את קדושת מירון (כמו הקורונה והמלחמה כמובן), והשוטרים הם חברי המפלגה הנאציונל דמוקרטית של גרמניה 1941, או שהשוטרים הם יצירי השלמות, משרתי ציבור שאינם טועים לעולם, והחרדים הם פושעים שיש לטפל בהם בכל דרך אפשרית.
האמת היא, שאין שחור ולבן. במיוחד לא כשמדובר בבני אדם.
-כמו שאתם מבינים שמלון יכול להיות עם שירות מושלם ועם אוכל גרוע, ולכן ילך אליו מי שהשירות חשוב לו.
-כמו שאתם מבינים שמכונית יכולה להיות מפוארת, נוחה, אבל סוחטת דלק, ולכן - יקנה אותה מי שהפאר והנוחות חשובים לו.
כך צריך להיות ברור: אין כאן שחור ולבן! המציאות היא לא עולם התקשורת!
- יכול להיות גוף שיש בו אנשים טובים ואנשים רעים.
- יכולים להיות מנהיגים עם תכונות טובות כמו עוצמה אישית, חוזק, ממלכתיות, חכמה ויכולות ניהול, אבל גם עם תכונות אופי נוראיות כמו - חמדנות, אהבת ממון, פחדנות, ונצלנות. מי שחושב שהתכונות הרעות עולות על הרעות - שלא יבחר, וכן ההיפך. אבל אי אפשר לצבוע אדם בצבע אחד, בין אם זה לבן זך ובין אם שחור כפחם.
- יכול להיות אדם עם דעות איומות ונוראות, כאלו שאי אפשר לקבל בשום פנים ואופן, אבל הוא אדם טוב ומיטיב ואפילו הציל חיים לא פעם.
- וכן, יכול להיות שגם החרדי שעלה למירון לא היה צריך לעשות את זה. והמשטרה הייתה צריכה לפנות אותו, כי זה מסוכן וכי זה לטובתו, וכי זה לא מתקבל על הדעת להפר חוק שיש סיבות טובות מאוד למה הוא נחקק, אבל השוטר בשטח - שלא היה צדיק ולא היה חסיד, לא הבין את מקומו, ולא את תפקידו, והתנהג באופן בלתי מתקבל על הדעת.
ייתכן שהחרדי אמור היה להיענש, אבל לא בעונש בלתי מתקבל כגון זה.
וייתכן שאנחנו, כציבור, צריכים להפסיק עם הסיסמאות ועם ההתלהמות, ולהבין - שבכל אדם יש טוב ורע, ואצל מרבית בני האדם הם משמשים לסירוגין, לעיתים מתגלות תכונות רעות ולעיתים טובות. אין טוב מושלם ואין רע מושלם. הדבר היחיד שקובע הוא המינונים, והשיפוט שלנו בהחלט לא מתחשב במינונים. אנחנו יכולים לשנוא אדם על מעשה רע אחד, או להעריץ על שיחה נאה אחת.
וזה חבל. לא רק כי זו לא דרך התורה - אלא גם בגלל שזה מאפשר לאינטרסנטים לשלוט על המחשבות שלנו, לתמרן אותנו. זו פשוט לא צורת חיים חכמה במיוחד.
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
רון השוטר מספר -

מושיקו התקשר אלי בערב - "אתה משובץ למירון, עשר בבוקר עד ארבע"
- "אבל המפקד, אלו השעות הכי חמות, אני יצלה בשמש!"
"אצלה, לא יצלה. ו... רון, זו פקודה!"
- "המפקד, ואם יפול טיל?"
"אם יפלו טילים - טפל בפצועים"
- "אין מצב לשבץ את יוחאי במקומי?"
"...יוחאי בבר יוחאי, אחלה רעיון, בכל מקרה זו פקודה. רון במירון" - נהנה מהבדיחה של עצמו
--- ניתוק

למחרת הגעתי למירון אחרי מקלחת קרה וכוס קפה חזק
יוחאי כבר במקום עם כסא מתקפל וספר תהילים קטן
השמש מתקדמת למרכז הרקיע ואנחנו מתקדמים למצב בישול
ואז אני רואה את האוטובוס הראשון מרחוק
מכשיר הקשר של יוחאי מצרצר "הם בדרך אליכם אחרי פוגרום שעשו אצלנו"
האמת, זה הרגע שאני מתחרט שהסכמתי להגיע לכאן היום
חבל שלא הלכתי לכוון את התנועה במקום הרמזורים המקולקלים בחיפה

האוטובוס מתקדם אלינו ויוחאי מסמן לו לעצור
העיניים של הנהג מתרוצצות בחשש מה, אבל הוא מבין שאין לו ברירה
הניידת חוסמת את כל רוחב הכביש והתנגשות בה לא תעלה לו בזול

מהאוטובוס יורדים צעירים, והידיים שלהם מלאות
בקבוקי מים, אבנים, ביצים ועוד כמה דברים שלא הצלחתי להבחין בהם
אין לי הרבה זמן לנחש מה עוד יש להם ביד היות והחפצים האלו מגיעים אלי ואל יוחאי בכינון ישיר
החולצה המגוהצת מתמלאת בקליפות ביצים ונוזל דביק
והמכנסיים - אומרים שמים מנקים, אז אמרו...

יוחאי מאבד ראשון את העשתונות ורץ במהירות לעברם, מזמין תגבורת בקשר
אני רץ בעקבותיו, מנסה להשליט סדר במהומה, וזה השלב שאני מתחיל לאבד ראש
עוד ועוד צעירים יורדים מהאוטובוס ואין לי כבר אפשרות להבחין מה עשה כל אחד
יוחאי צועק "תיזהר, הוא מבוגר", אבל מאוחר מדי והוא כבר על הקרקע
רק ה' יודע מה הוא חשב כשירד מהאוטובוס אל תוך המהומה

למחרת אני יושב עם המפקד לשיחה
הוא מסביר לי את המושג שנקרא "פריימינג"
הוא אומר שבעברית קוראים לזה מסגור
מראים לקהל חלק מהתמונה והם משוכנעים שזה כל הסיפור
הוציאו לתקשורת תמונות שלי מכה את הקשיש
אבל שכחו לספר שהותקפתי קודם לכן על ידי הצעירים שהיו יחד אתו

עד שנה הבאה אני מקווה שהמלחמה תיגמר וכל החיילים יחזרו הביתה
אוכל להגיש כוס מים קרים לעולים לציון, להשיב נפש לבאים מהדרך הארוכה
לא אוהב את הפוסט הזה.
מדובר בניסיון להסביר באמצעות מניעים רגשיים מדוע פעל השוטר את פעולתו.
המדד הרגשי אינו יכול להיות זה שקובע כיצד שוטר יפעל.
שוטר צריך לפעול על פי החוק. ואם הוא יהודי - הוא צריך להתנהג על פי ההלכה. אם זהו החוק וכך היא ההלכה - הרי שאין צורך בהסברים שאינם שכלתניים. ואם אין זה החוק או אין זו ההלכה - לא תהיה שום תועלת בהסברים מעין אלו.
משכך, כל ניסיון להסביר את הלך רוחו של השוטר - הוא ניסיון להסיט את תשומת הלב מן העיקר לטפל.
ודרך אגב: אם ברגשות עסקינן, אני יכול לכתוב תיאור הרבה יותר מעורר חמלה - דווקא מנקודת מבטו של הקשיש. הרי הוא שסיים בסוף בבית חולים.
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
דרך מקורית להביע את שורת המסר.
ועדיין-
מוגזם.
לא הייתי מעזה להעלות על דל שפתיי תיאורים כאלה.
 

אבואלה

משתמש צעיר
כתיבה ספרותית
ניסו כאן להעלות בצורה יצירתית בעיה מהותית בציבור שלנו, אפשר לדון על רמת ההקצנה בתיאור, למשל התירוץ של רון לאלימות לא קביל ולא כביס.
הענין הוא שהציבור החרדי- מי כמונו יודע - הוא לא מקשה אחת....

אז נכון הבעיה היא מורכבת , האנשים הם מורכבים וכך גם התגובות בהתאם...

אני בעד להתפלל שנזכה לחנך את ילדינו ואת עצמנו לנהוג בדרך התורה
ולא נקדש בטעות אמצעים ולא מטרה
 

הטעם המושלם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אבא מתי החלאקה שלי? שאל אותי שימעלה שבוע שעבר ואתמול ולפני חודש.
בל"ג בעומר צדיק שלי.
ואיפה היא תהיה? נכון במירון כי שמה ניצלת מהאנשים שמתו שם?
הלוואי צדיק שלי. הלוואי שיכולתי להבטיח.
"מוצאי שבת השעה 10. הסעה תצא בעוד כשעה מככר השבת למירון, אין הרשמה, באים ונוסעים. נא להצטייד בהרבה מים, בוקסה ושירי ל"ג בעומר." אה ככה? מי אני שלא יבוא? זה למה לשימי קוראים שימי, שבועיים אחרי שניצלתי מהאסון במירון תשפ"א.
"לבבו דהתנא האלוקי רבי שימי בן יוחאי" שיבש לו בכיף שירים בקצב שימעלה הקטן, כל הדרך למירון. ואני רק התפללתי- לכבוד התנא האלוקי- שנסע לשלום ונחזור לשלום. מה רציתי סך הכל? לעשות חלאקה במקום שעשה לי ה' נס? לברך ברוך שעשה לי נס במקום הזה בשם ומלכות, ושימעלה הקטן יענה אמן עם הפיאות הטריות?
אבל השוטרים אינם יודעים לא מה זה רב שימען, לא מה זה ברוך שעשה לי נס ולא מה זה חלאקה במירון.
חבל.
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
לא אוהב את הפוסט הזה.
מדובר בניסיון להסביר באמצעות מניעים רגשיים מדוע פעל השוטר את פעולתו.
המדד הרגשי אינו יכול להיות זה שקובע כיצד שוטר יפעל.
שוטר צריך לפעול על פי החוק. ואם הוא יהודי - הוא צריך להתנהג על פי ההלכה. אם זהו החוק וכך היא ההלכה - הרי שאין צורך בהסברים שאינם שכלתניים. ואם אין זה החוק או אין זו ההלכה - לא תהיה שום תועלת בהסברים מעין אלו.
משכך, כל ניסיון להסביר את הלך רוחו של השוטר - הוא ניסיון להסיט את תשומת הלב מן העיקר לטפל.
ודרך אגב: אם ברגשות עסקינן, אני יכול לכתוב תיאור הרבה יותר מעורר חמלה - דווקא מנקודת מבטו של הקשיש. הרי הוא שסיים בסוף בבית חולים.
ההלכה אוסרת לכנות יהודי "נאצי"
בהסרטה נשמעים עשרות חרדים עושים זאת, עוד לפני הפלת הזקן
אבל לא ראיתי שההלכה הזו מפריעה כאן למישהו

אז נשים את הדברים על השולחן -
יש כאן סיטואציה שבה חיילים ושוטרים מותקפים באלימות מילולית, כזו שמתועדת בסרטון שנמצא ממש כאן באשכול
וזה עוד לפני האבנים, ביצים, ובקבוקי המים שנזרקו לעברם, שגם זה אגב ללא שום היתר הלכתי, אבל גם ההלכה הזו לא הוזכרה כאן אפילו ברמז. נחשו למה?
אנחנו שופטים את הפעולות שאנשים נוקטים ומתעלמים מהרקע שבו הם היו נתונים, ולזה בדיוק קוראים "מסגור" - הצגת חלק התמונה כתמונה בפני עצמה.
אז נכון שהסצנה הסופית בפרק הנוכחי במערכה כואבת מאוד, אבל כדי להיות הוגנים צריך לראות כל הנתונים, את הרגעים שלפני ההסרטה. כדי להיות הוגנים אנחנו צריכים להסביר מדוע קריאת "נאצים" לעבר יהודים היא דבר לגיטימי, ומה רף הציפיה מאדם שנתון תחת מתקפה פיזית ומילולית

כותב לי אחד המשתמשים החשובים כאן בפורום:
היום חבר סיפר לי שאחיו היה במירון והם ישבו שם קבוצה של בחורים וצעקו על שוטר מג"ב "חבל שלא חטפו אותך לעזה" וכדו' והוא התחיל להגיב להם אז הם אמרו לו גם "אם הם היו רואים אותך הם היו בטוחים שאתה נוח'בה ולא היו לוקחים אותך..."
הוא התעצבן ורדף אחריהם ונתן לאחד מהם מכות....

מי היה השוטר הזה??
אותו אחד שאח"כ ירה באויר!!!
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
ההלכה אוסרת לכנות יהודי "נאצי"
בהסרטה נשמעים עשרות חרדים עושים זאת, עוד לפני הפלת הזקן
אבל לא ראיתי שההלכה הזו מפריעה כאן למישהו

אז נשים את הדברים על השולחן -
יש כאן סיטואציה שבה חיילים ושוטרים מותקפים באלימות מילולית, כזו שמתועדת בסרטון שנמצא ממש כאן באשכול
וזה עוד לפני האבנים, ביצים, ובקבוקי המים שנזרקו לעברם, שגם זה אגב ללא שום היתר הלכתי, אבל גם ההלכה הזו לא הוזכרה כאן אפילו ברמז. נחשו למה?
אנחנו שופטים את הפעולות שאנשים נוקטים ומתעלמים מהרקע שבו הם היו נתונים, ולזה בדיוק קוראים "מסגור" - הצגת חלק התמונה כתמונה בפני עצמה.
אז נכון שהסצנה הסופית בפרק הנוכחי במערכה כואבת מאוד, אבל כדי להיות הוגנים צריך לראות כל הנתונים, את הרגעים שלפני ההסרטה. כדי להיות הוגנים אנחנו צריכים להסביר מדוע קריאת "נאצים" לעבר יהודים היא דבר לגיטימי, ומה רף הציפיה מאדם שנתון תחת מתקפה פיזית ומילולית
טענו בחיטים והודה לו בזכר קדשו.
ההודעה שציטטת לא נגעה לפעולה של אף אדם.
הנושא שלה היה: טענות רגשיות ופופוליזם.
והנושא הזה התחזק והתחדד בהודעה הנוכחית.
בהודעה שלי, לא הייתה חריצת דין. העמדתי שני צדדים שווים, זה מול זה. כתבתי, שאם השוטר נהג על פי החוק וההלכה - הוא צודק. אם לא - הוא לא צודק.
אתה רוצה שאכתוב אותו דבר על החרדים שהיו שם? - אז הנה, זה קל מאוד וגם נכון לכל אדם.
אם הם נהגו על פי החוק וההלכה - הצדק עמהם. לא נהגו - הם לא צודקים. כמה קל, ככה פשוט.
טענתי היחידה, שעליה לא השבת, הייתה - שאין זה נכון להכריע מי צודק על פי טענות רגשיות, ובוודאי שלא על פי תיאורים ספרותיים חומלים ומוטים, שבשונה מן המציאות - אינם אלא דמיון ומשל.
טענתי, שבאותה מידה ממש - יכולתי לכתוב תיאורים ספרותיים חומלים על היהודי המוכה, להציג אותו כקרבן, וגם לגרוף לא מעט לייקים. אלא מה? - התיאורים שלי בפועל לא ישנו דבר. המציאות בשטח היא זו שמשנה.
אני חושב שמה שגורם לך להגיב לי כפי שהגבת, זו בדיוק אותה נקודה עליה דיברתי - הנטייה האנושית להציג כל דבר כשחור או לבן. כשיש מעורבות רגשית - קשה מאוד להגיב על דברים באופן אובייקטיבי.
אני חושב, שהאמת תוכל להתקיים רק אם נוכל להתעלות מעל כל זה. רק אם נוכל לקבוע, שקריאות ׳נאצים׳ הן מאוד לא בסדר, שכניסה לשטח צבאי סגור היא מסוכנת ופלילית והעונש עליה הוא מעצר, אבל מצד שני - נוכל לקבוע גם ששוטר שמשליך קשיש על הקרקע - הוא מועל בתפקידו ודינו לעוף לאלתר מכל משרה ציבורית, ולשלם את מלא המחיר.
ההגדרה ׳מסגור׳ לא תועיל לי כאן, כי אין שום נתון שבעולם שישנה את דעתי בנוגע להחלטת השוטר להכות קשיש או לירי חי באוויר נגד חפים מפשע. למשטרה יש כלים להפעיל כוח, אבל צריך להיות ברור - אלימות כזו היא לא אחת מהן.
אם תוכיח לי שלפני כן אותו שוטר הוכה, אתמוך בשמחה בכך שהמכים ייענשו ואף ייכלאו אם זה מוצדק. אולם אין בכך שום הצדקה לפעול פעולה בלתי חוקית בעליל כמו זו שהתבצעה כאן. פעולה כזו, ראויה להוקעה מוחלטת, דווקא בגלל היותה מבוצעת על ידי איש חוק שתפקידו לשרת את הציבור.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כט

א מִזְמוֹר לְדָוִד הָבוּ לַיהוָה בְּנֵי אֵלִים הָבוּ לַיהוָה כָּבוֹד וָעֹז:ב הָבוּ לַיהוָה כְּבוֹד שְׁמוֹ הִשְׁתַּחֲווּ לַיהוָה בְּהַדְרַת קֹדֶשׁ:ג קוֹל יְהוָה עַל הַמָּיִם אֵל הַכָּבוֹד הִרְעִים יְהוָה עַל מַיִם רַבִּים:ד קוֹל יְהוָה בַּכֹּחַ קוֹל יְהוָה בֶּהָדָר:ה קוֹל יְהוָה שֹׁבֵר אֲרָזִים וַיְשַׁבֵּר יְהוָה אֶת אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן:ו וַיַּרְקִידֵם כְּמוֹ עֵגֶל לְבָנוֹן וְשִׂרְיֹן כְּמוֹ בֶן רְאֵמִים:ז קוֹל יְהוָה חֹצֵב לַהֲבוֹת אֵשׁ:ח קוֹל יְהוָה יָחִיל מִדְבָּר יָחִיל יְהוָה מִדְבַּר קָדֵשׁ:ט קוֹל יְהוָה יְחוֹלֵל אַיָּלוֹת וַיֶּחֱשֹׂף יְעָרוֹת וּבְהֵיכָלוֹ כֻּלּוֹ אֹמֵר כָּבוֹד:י יְהוָה לַמַּבּוּל יָשָׁב וַיֵּשֶׁב יְהוָה מֶלֶךְ לְעוֹלָם:יא יְהוָה עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְהוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הווי משפחתי • 4

לוח מודעות

למעלה