מידע שימושי די לשתיקה!!!

מצב
הנושא נעול.

נושא בעול

משתמש חדש
אני נוסע הרבה באוטובוסים ולצערי המקרים הקשים שתוארו כאן הם אפילו לא קצה הקרחון, ורק שתדעו שאין מה להתלונן לחברה הם דואגים בעיקר לעצמם ולכן הם יגידו לכם (כמו ששמעתי מהם אלף פעם) "אנו נטפל בנושא במלוא החומרה, הנהג ננזף ונפתח נגדו תהליך משמעתי" ואחרי דקה התלונה שלכם במעמקי פח האשפה. הסיבה היא שיש מחסור חריף בנהגים והחברה מתחנפת ככל האפשר לנהגים.

מה שצריך לעשות במקרה בו הנהג נוסע בפראות (מה שהכי מצוי..) לגשת אליו בצורה מכובדת ולומר לו בשקט ובנימה קלילה: "אחי, הילדים שלי עפים מהכיסאות, אתה יכול אולי לנסוע קצת יותר רגוע?" או משהו בסגנון הזה, בדרך כלל הנהג מתנצל והנסיעה משתפרת משמעותית.

במקרה שהוא מסרב לעלות נוסע או משהו כזה, אין מה לצעוק חמס מקצה האוטובוס אלא לגשת אליו ולומר לו בשקט ובתקיפות שהוא מבצע עברה פלילית ולבקש בטון רגוע ושקט את הפרטים שלו - ברוב מוחלט של המקרים הוא יחשוב קצת יעצור ואז הכל יבוא על מקומו בשלום.

במקרים חמורים, לדרוש מהנהג את הפרטים שלו ולשלוח לחברה מייל ובו לציין את המקרה שקרה בפירוט רחב ככל האפשר ולהוסיף שורה חשובה מאוד בסוף - נשלח העתק ל: משרד התחבורה, מבקר המדינה, לשכת העיתונות או כל גורם אחר שנראה לכם רלוונטי באותו הרגע (אין צורך באמת לשלוח העתק, רק לציין זאת). לאחר מכן להגיש תלונה מסודרת במשרד התחבורה ולצרף את התגובה שתקבלו מהחברה (לצורך אימות התלונה).

במקרים חמורים מאוד שגם נפגעתם מכך (למשל, אם האוטובוס האחרון לא עצר בתחנה ונאלצתם לקחת מונית וכדומה) כדאי מאוד לשקול תביעה לבית משפט (באישור רב). בכזה מקרה אחרי שהחברה כבר 'הודתה' בפשע אין לה שום סיכוי בבית המשפט וללא ספק הם יפצו אתכם (דמי מונית + פיצוי עוגמת נפש מול כל אחד מהנפגעים - בדרך כלל כמה מאות לאדם) ויקשיחו את ההתנהגות מול הנהגים. רק צריך לקחת בחשבון שאיומים לא יעזרו ואתם צריכים באמת לפתוח בתהליך בבית משפט, רק אז יצרו אתכם קשר מהחברה במטרה לסגור פשרה.
 
רציתי לעורר פה את הציבור על זה שכל נסיעה בחברת קווים בין מודיעין עילית לירושלים ובני ברק צריכה להיות מזוויעה ונוראית, לא ייתכן שנהגים מקללים וצועקים באופן תמידי על הנוסעים בגלל שנאתם לעם ישראל, אני נוסע קבוע ובכל נסיעה מחדש קורה משהו אחר פעם הוא צועק על ילד פעם עוצר את האוטובוס ומקלל את כולם פעם סוגר דלתות על אנשים ועוצר קילומטר אחרי התחנה בכוונה, (מזל שעוד עצר) מעלים נוסעים נשים ותינוקות, ופותחים בדהירה בשביל שייפלו ויעופו.
ובעיקר על זה שהם נוסעים כמו מטורפים ומסכנים את כולם ואף אחד לא מעיז להעיר לנהג, וזה בגלל שמיד הוא מתנפל וצועק, והגיע הזמן שהציבור יקום ויעשה משהו, אי אפשר להמשיך ככה!!!

אני חושב שחלק גדול מהציבור שנוסעים בתחבורה ציבורית מרגישים ככה ולכן הגיע הזמן לעורר את מי שצריך ולשים לדברים האלה סוף אנחנו לא יכולים להיות תלויים בנהגים שמתנהגים כמו מחבלי חמאס ל

הערב היה כינוס של יד שמשון ושם דיבר ידיד פרוג @איצ'ה קו המידע
ובתוך כל השיחה המרתקת שלו (עי' כאן: https://www.youtube.com/watch?v=82WjWUG574Q מדקה 42)
ושם הוא הזכיר כי את הטרור שעושים נהגים כלפי הציבור החרדי כולל בחברת קווים זה לא משהו שיש בנסיעות במגזר הכללי כי לנו אין מצלמה בכל כיס ואין לנו את המודעות ללכת מיד ולהגיש תלונה בבית משפט
ככל שזה ישתנה , גם התופעות הללו ייעלמו.

נשמח אם @איצ'ה קו המידע יידע לפרט באשכול הזה מה הוא הצליח לשוחח עם חברת קווים
צריך לדרוש מנציגי הציבור במשרד התחבורה לבדוק חוקית אם יש התכנות לבצע מכרז חדש על המקומות בהם מופעל הקו על ידי חברת קווים לאור ריבוי הפניות והמקרים, זה יהיה מסר הגון למי שלא יודע להתנהג
 

ספרא רבא

משתמש רשום
סיפור טרי מהיום:
ביציאה מאלעד לכיוון נחשונים היה פקק. כולם ממהרים והאוטובוס לא מתקדם כמעט.
פתאום הנהג מוציא שקיות שוקו קרות בהכשר העדה"ח לחלוקה.
למתעניינים: מדובר בנהג דתי.
לסקרנים: מדובר בנהג חבדניק.
 

אחג

משתמש מקצוען
פה מרוכז כל המידע כיצד לפנות לחברות התחבורה
לא לחשוב כל כך הרבה... ראיתם בעיה? תתלוננו, זה רק יכול להועיל.
לפנות לנהג זה סיכון, יכול מאוד לעזור, יכול מאוד להזיק, וזה גם תלוי במחלוקת בין קוראי פרוג:)
להתלונן לא מזיק!

ולא לשכוח לצרף גם אותם: https://www.sherut.net/Mot

לא התיחסו אליכם? שלחו פניה עם ההתכתבות שלכם ל: https://www.mevaker.gov.il/he/Ombudsman/Pages/ComplaintForm.aspx
 
  • תודה
Reactions: HZ

HZ

משתמש רשום
לדעתי חוץ מזה שצריך לשנות את ההתנהגות של הנוסעים באוטובוס ולא לתת לנהגים לעשות כרצונם
צריך להכין תלונה ציבורית רחבה כי אני רואה שיש כאן קהל גדול שהתעורר ורוצה להפסיק את מה שקורה
ואולי אף לפנות ישירות למשרד התחבורה ולא לרדת מהם עד שהם פועלים לזה.
 

HZ

משתמש רשום
פה מרוכז כל המידע כיצד לפנות לחברות התחבורה
לא לחשוב כל כך הרבה... ראיתם בעיה? תתלוננו, זה רק יכול להועיל.
לפנות לנהג זה סיכון, יכול מאוד לעזור, יכול מאוד להזיק, וזה גם תלוי במחלוקת בין קוראי פרוג:)
להתלונן לא מזיק!

ולא לשכוח לצרף גם אותם: https://www.sherut.net/Mot

לא התיחסו אליכם? שלחו פניה עם ההתכתבות שלכם ל: https://www.mevker.gov.il/he/Ombudsman/Pages/ComplaintForm.aspx
אנשים מתלוננים כל הזמן והחברה לא עושה דבר צריך לעשות משהו שירעיד את החברה!!!
 

אינטקסט

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עימוד ספרים
אנשים מתלוננים כל הזמן והחברה לא עושה דבר צריך לעשות משהו שירעיד את החברה!!!
אולי חברת אוטובוס בבעלות פרטית, למשך תקופה לשכור אוטובוסים בתשלום רגיל ולא תיקוף [לוגיסטיקה מורכבת מצד הנוסעים],
ולהימנע מעליה על אוטובוסים רגילים.
כך בתקופה הראשונה של קווי המהדרין עשו, אנשים העדיפו את הקווים החילופיים שהיו מהדרין - ואכן מיד לאחר מכן זה הונחל באוטובוסים הציבוריים.
 

אחג

משתמש מקצוען
אנשים מתלוננים כל הזמן והחברה לא עושה דבר צריך לעשות משהו שירעיד את החברה!!!
א. אנשים לא מתלוננים כל הזמן! ממש לא!, תעשה משאל נוסעים אחרי נסיעה קשה ומאתגרת כמה באמת ייפנו להתלונן, ותבין.
ב. תלונות רבות לחברה, (בתוספת משרד התחבורה שלא יוכלו להכחיש) מזיקות לנהג ולחברה, זה יכול להשפיע על זכאות במכרז הבא, כל חברה מושפעת מתלונות רבות, וככל שהם יתרבו, בפרט על נושא אחד, הם יטופלו.
ואם לא, משרד מבקר המדינה עושה עבודה טובה, מנסיון. זה לוקח זמן, אבל הם מטפלים היטב.
ויש גם את וועדת פניות הציבור https://main.knesset.gov.il/About/Departments/Pages/PublicInquiries.aspx?com_cat_id=1447
 

משיח now

משתמש פעיל
בתור תושב ק"ס אני רוצה לומר לכם שלדעתי שם המצב הכי גרוע, פחד לעלות לאוטובוס, פשוט בושה שאני עולה על אוטובוס ואני צריך לפחד מהמחבל על ההגה.....
 

בינה חכמה ודעת

משתמש פעיל
השירות בירושלים לא יותר טוב השבוע נסעתי בער"ש ו3 האוטובוסים האחרונים שהיו כתובים בלוח לא הגיעו [וכמו שהם יודעים לעשות זה מתקדם לאט כאילו מגיע ואז נעלם].
 

HZ

משתמש רשום
השירות בירושלים לא יותר טוב השבוע נסעתי בער"ש ו3 האוטובוסים האחרונים שהיו כתובים בלוח לא הגיעו [וכמו שהם יודעים לעשות זה מתקדם לאט כאילו מגיע ואז נעלם].
זה שאוטובוסים לא מגיעים זה דבר ישן וזה בכל מקום.
אבל זה שנהגים מתנהגים כמו חיות בגלל שהם שונאים יהודים זה כבר סיבה שכולם צריכים לקום על הרגליים.
ולא לתת לזה להמשיך
 

ברמן

משתמש צעיר
ברור, השאלה היא מהו הכוח שיש להפעיל, מכות(?) איומים, צעקות, מחאות וכד' או תלונות, פניות וכד', ואולי גם וגם...
נניח הוא סוגר את הדלת על בן אדם להגיד לו בקול חד משמעי שאם הוא עושה את זה עוד פעם אחת מזמינים לו משטרה על אלימות והכי חשוב תדאגו שהוא יבין את זה שאתם רצינים
 
  • תודה
Reactions: HZ
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה