כבישים חטפתם דוח בנת"צ בבן גוריון ב"ב זה לא חוקי!!!!

ראיה נכונה

משתמש צעיר
חטפתם דוח בנת"צ בבן גוריון ב"ב זה לא חוקי!!!!


חשיפת 'המחדש'​

שערורייה בבני ברק: המצלמה והקנסות הבלתי חוקיים​

עיריית בני ברק הציבה מצלמה המתעדת נהגים שנוסעים בנת"צ בניגוד לחוק, למרות שרק שנה לאחר הצבתה התקבל האישור הנדרש לכך ממועצת העיר • המשמעות: עשרות נהגים שנקנסו שלא כדין


לפני כשנתיים הודיעה עיריית בני ברק על החלטתה להציב ברחוב בן גוריון שבעיר, מצלמה המתעדת נהגים שנוסעים בניגוד לחוק, בנתיב התחבורה הציבורית (נת"צ). ההחלטה התקבלה כהמשך להצבת מצלמות לאורך כל ציר ז'בוטינסקי שתיעדו לאורך השנים אלפי נהגים שנסעו בניגוד לחוק.
מאז הצבתה של המצלמה ברחוב בן גוריון, תועדו גם שם, כלי רכב רבים כשהם נוסעים בנת"צ, דבר שגרר קנסות ואפילו הליכי אכיפה במקרה של אי תשלום הקנס. אלא שעל פי המידע שנחשף ב-'המחדש' מתברר, כי הקנסות שניתנו הינן בניגוד לחוק וכי עיריית בני ברק פעלה שלא כדין וחמור מכך, העירייה ידעה שהיא פועלת שלא כחוק, והייעוץ המשפטי לא הטיל דופי בכך.
על פי המידע שנחשף, לפני כחודשיים, בתאריך י"ט באדר תשפ"ג (12.03) התקיימה ישיבת מועצת העיר שלא מן המניין (ישיבה מספר 62) שעסקה בנושא הצבת המצלמה ברחוב בן גוריון, זאת למרות שהנת"צ מתועד כבר שנה קודם לכן.




במהלך הישיבה, שפרוטוקול ממנה הגיע לידי 'המחדש', עו"ד יעקב ראב"ד, משנה ליועה"מ של העירייה התבקש על ידי ראש העיר אברהם רובינשטיין, להציג הצעה שתאשר את הפעלת המצלמות. ראב"ד הסביר ואמר: "בישיבת מועצה שהיתה פה לפני כשנה אושר לאכוף את הנסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית שמשרד התחבורה ייעוד אותם על מנת לשפר את השירות למשתמשי התחבורה הציבורית, כדי שלא יפריעו לאוטובוסים רכבים פרטיים, על מנת לשפר ולייעל את השירות בתחום הזה, שהוא מאד מאד חשוב בייחוד לתושבי העיר בני ברק שהם הצרכנים אולי המובילים בגוש דן לתחבורה ציבורית.

לדבריו, "כדי לשפר את האכיפה, כדי באמת שהאכיפה תהיה יעילה ואפקטיבית ונכונה ומוצדקת עבור התחבורה הציבורית, אז החליטו חברי המועצה שהאכיפה ברחוב ז'בוטינסקי תעשה על ידי העירייה, גם שהיא תהיה באמת הוגנת וצודקת ביחס לתושבים, שיוכלו לדון ולקבל, כי העירייה יכולה להכיר בצרכים באיזה צמתים נכון לאכוף, באיזה צמתים לא נכון לאכוף, באופן יותר מושכל ונכון מאשר משרד התחבורה. כרגע יש נתיבי תחבורה ציבורית נוספים שנוסעים בתחומי העיר בעיקר ברחוב בן גוריון. יכול להיות שיהיה בעתיד גם במקומות נוספים".
אלא שאז גילה ראב"ד את השערורייה: "מאחר וההחלטה הקודמת צומצמה רק לרחוב ז'בוטינסקי, אז מוגשת כאן למעשה את אותה החלטה, כאשר זה לא מוגבל לרחוב ז'בוטינסקי אלא נתיבי תחבורה ציבורית בכלל ולמקומות שבהם זה באמת נדרש כדי לאפשר תחבורה ציבורית טובה ויעילה".
סגן ראש העיר, גדליהו בן שמעון (ש"ס) עצר את דבריו של המשנה ליועהמ"ש וביקש להבין: "אז מה עושים עם כל הדו"חות שהתקבלו ברחוב בן גוריון שזה לא עבר אישור מליאה?" עו"ד יעקב ראב"ד, לא ידע להשיב.
בן שמעון הוסיף והקשה: "יש לך סעיף חוק מפורש (27/א) שכותב לך במפורש: הפעלת סמכויות הרשות המקומית לפי סעיף זה מותנית באישור מליאת מועצת הרשות המקומית. וכמו שאדוני הזכיר, רק רחוב ז'בוטינסקי עבר אישור מליאה. רחוב בן גוריון לא עבר אישור מליאה".
המשנה ליועץ המשפטי, שאמור לשמור על החוק, לא הכחיש את הדברים, אולם היה לו תירוץ מקומם במיוחד: "לא פנו אלי".
בישיבת מליאת מועצת העיר המשיכו הצדדים לנהל דין ודברים בנושא, תוך שהם מתווכחים על הצורך בהצבת המצלמות, אולם על דבר אחד לא היה ויכוח: המצלמה ברחוב בן גוריון בעיר בני ברק, הופעלה במשך שנה ואף למעלה מכך שלא על פי דרישת המשטרה, או נת"ע, זאת למרות שהיא לא הייתה חוקית וממילא הקנסות שהיא העניקה והליכי האכיפה שהפעילה, היו שלא כדין.
יצויין כי על אף שחלפו חודשיים ממועד פרסום הדברים במליאת מועצת העיר, בעירייה לא עשו דבר כדי לפנות לנוסעים שנפגעו מכך.
מעיריית בני ברק לא התקבלה תגובה וכשזו תתקבל, נפרסמה אי"ה.
 

נושנושה

משתמש רשום
אני קיבלתי דו"ח שם מתאריך 21/02/22
יש למישהו מושג מה באמת עשו בקשר לזה והאם יש מה להשיג על הדו"ח שהוא לא חוקי.
 

סטנדר

משתמש צעיר
צילום מקצועי
גם אנחנו שילמנו שם 2-3 דוחות,
יש מה לעשות עם זה?
 

יודי יהודה

משתמש רשום
כן לדעתי יחזירו את הכסף בתוספת ריבית והצמדה כחוק זה קרה גם בקורונה שחילקו דוחות ובדיוק איזה תקנה לא עברה וכן במקומות נוספים
 

סטנדר

משתמש צעיר
צילום מקצועי
כן לדעתי יחזירו את הכסף בתוספת ריבית והצמדה כחוק זה קרה גם בקורונה שחילקו דוחות ובדיוק איזה תקנה לא עברה וכן במקומות נוספים
תודה, מול מי להתנהל?


עד תאריך הכתבה הזו לא היה אפשר לתת דוחות שם? או קודם?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  17  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה