תח"צ הקו האדום של הרכבת בירושלים

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
לגבי העיכובים בקו האדום, נמסר מהעירייה כי "המדינה חתמה על הסכם זיכיון עם החברות כאף ושפיר, ומכאן שהאחריות להקמת והפעלת הרכבת הקלה היא של חברות הזיכיון. בימים אלה מתקיימים מבחנים לרכבת הקלה, שעם סיומם המוצלח יינתן אישור ההפעלה על ידי משרד התחבורה. עם פרוץ המלחמה עזבו הצוותים הזרים שמבצעים את המבחנים את הארץ. על אף האתגרים, חברת הזיכיון עושה את כל מה שביכולתה כדי להמשיך ולקדם את העבודות"

מחברת כפיר, שמפעילה את הרכבת הקלה בירושלים ואחראית על הארכות הקו האדום, נמסר: "לצורך ההפעלה המסחרית של הארכות הקו האדום נדרשים אישורים של מומחים זרים ממספר חברות בחו"ל. לצערנו, מאז פרוץ המלחמה רוב החברות עדיין לא מאפשרות לעובדיהן לטוס לישראל. אנחנו שוקדים על הצעת תהליכים חלופיים".
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

מתי הרכבת הקלה בירושלים תגיע עד להדסה עין כרם, קרית יובל ונווה יעקב?​

יש פסים, יש תחנות אבל המסלול המוארך של הקו האדום עדיין לא נפתח לנסיעות. עשרות אלפי תושבים כבר עייפו מההבטחות, שהאחרונה מבניהן דיברה על ספטמבר, שחלף כבר לפני יותר מחודשיים. אז מה הצפי העדכני?​

תושבי שכונת נווה יעקב וקרית יובל, לצד אלפי עובדים בבית החולים הדסה עין כרם עדיין ממתינים לרכבת הקלה שתגיע אליהם. ההבטחה האחרונה דיברה על חגי תשרי. מאז כידוע עברו כבר יותר מחודשיים.

הרכבת כבר ביצעה מספר נסיעות לאורך הקו, שבנייתו הושלמה — הפסים זמינים והתחנות מוכנות לקליטת נוסעים. אז מה מערב את ההשקה? ל-mynet נודע כי בימים האחרונים החלו לחזור לארץ הצוותים הניהוליים של הפרויקט, שנטשו את ישראל עם פרוץ המלחמה בעזה. הצוותים המדוברים בשילוב מומחים נוספים, הם אלו שאמורים לתת את האור הירוק, את אישורי הבטיחות להפעלה מלאה של הקו. נכון לעכשיו, לא כולם עדיין הגיעו לארץ ולכן האישור הסופי מתעכב.
בתוך כך, בשל לחצים שמפעילה עיריית ירושלים, ייתכן מאוד כי הארכת הקו תתבצע במספר שלבים, כאשר תחילה הרכבת הקלה תגיע עד לצומת אורה, ולאחר מכן גם לבית החולים הדסה עין כרם. בהערכה זהירה ניתן לומר שהדבר יקרה בטווח של בין חודש לשלושה חודשים.

1701890900062.png


ברגע שהתוכנית תצא לפועל, יושלם הקו האדום של הרכבת הקלה שהושק בשנת 2011. הוא ייצא משכונת נווה יעקב, יגיע לתחנות המוכרות בפסגת זאב ויחצה את מרכז העיר. תחנת הר הרצל שידועה כתחנה האחרונה תהפוך לעוד תחנה רגילה בדרך, ממנה תמשיך הרכבת לקרית יובל ולבית החולים הדסה.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

הפרויקט שאין לו סוף: פתיחת המקטעים החדשים בקו האדום בירושלים לא נראית באופק​

הארכות הקו לצומת אורה בדרום העיר ולנווה יעקב בצפונה היו אמורות להתחיל לפעול כבר ב-2023 ■ הסיבה המרכזית לעיכוב לפי העירייה וגורמים בפרויקט: מומחים בינלאומיים, שאמונים על בדיקת נסיעות המבחן בהארכות, עזבו את ישראל עם תחילת המלחמה - וטרם שבו ■ בעיריית ירושלים מבקרים: "על חברת כפיר למצוא פתרון"
דה מרקר
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  25  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה