דרוש מידע הפרעת קשב וריכוז- מה קופץ לך?

דבורה חזקיה

משתמש מקצוען
בוקר טוב
לצורך מאמר שאני כותבת
אשמח לקבל כמה שיותר תגובות על הנושא
כמובן שאני לא מחפשת תגובות מקצועיות.

מה ידוע לך על הפרעת קשב וריכוז?
ריטלין ושותפיו?

תודה
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
שגם למבוגרים יש הפרעת קשב.
וזה עדיין יכול לעזור להם.........
האם ישנה התמכרות לחלק מסוגי התרופות? (יש בן אדם שהולך ברחוב ומבקש מאנשים קונצרטה)

אבל תכלס נשברו על זה קולמוסים רבים.

ואני חושב שמכיון שלאבחן את זה יש צורך בשאלונים מרובים ותשובות מרובות, יש הורים שאין להם כוח ודוחים את זה.
באם היה טיפול ראשוני ללא שאלון ורק בהמשך היה היה מגיע השאלון והמטפל כבר לוחץ לתשובות היה לתחושתי יותר הענות.

ולדעתי זה לא רק לגבי קשב אלא לעוד דברים שדורשים שאלונים - שלכאורה גם לא קשורים באופן ישיר - דברים שאפשר לבדוק אותם בהמשך הטיפול.
 

shirush1228

משתמש חדש
הפרעת קשב וריכוז מתחלקת ל3 1. ADD -חולמנות , לעיתים הילד נראה איתך אך הוא לא באמת איתך בעולם משל עצמו -מחשבות , ילדים שלא מפריעים בכיתה אך לא נמצאים איתך לפעמים קשה לשים לב לילדים כאלה ולהבין שיש להם הפרעת קשב, מוסחים בקלות .
2. ADHD(אימפולסיביות) - מה שנקרא היפראקטיביות - מתבטא בחוסר תשומת לב לפעילות שלהם , תזוזת יתר קושי לשבת על כיסא לזמן רב , קושי להתרכז בגירוי ולסנן את הרעשים שסביבו כמו את הרעש מבחוץ כל דבר מסיח אותם , קושי בארגון חפציהם האישיים , חוסר שליטה בתנועות יכול לתת מכה לחבר ללא כוונה ולא ישם לב אפילו שנתן לו מכה , מתפרץ לשיחות של אחרים , לא נותן לאחר לסיים לדבר ומתפרץ בדבריו , איין דחיית סיפוקים , קושי בלהתארגן בבוקר.
3. משולב -ADHD ADD שניהם ביחד גם חולמנות וגם אימפולסיביות .
כדי לבדוק אם זאת הפרעת קשב יש לבדוק את הילד בכמה מקומות , בית , אחרי צהרים בחצר, בבית ספר אי אפשר להסתמך על מקום אחד וזה גם בודקים בתקופה של זמן מסוים אי אפשר לחשוב שיש הפרעת קשב תוך יומיים לדוגמא.
יש לעשות הבחנה מבדלת בן הפרעת קשב לדברים אחרים כמו : שהילד ישן אתמול מאוחר ולכן היום הוא לא איתך , יש משהו שהילד עובר בבית לדוגמא : אתמול נולד לי אח חדש לפעמים זה נראה כמו בעיית קשב אך זה לא .
לפני שהולכים לעשות אבחון להפרעת קשב צריך ללכת לבדיקת שמיעה וראיה אולי זה מפריע ליילד ומתנהג כמו הפרעת קשב ,
כשרוצים לבדוק אם לילד יש הפרעת קשב יכולים לבדוק זאת רק מכיתה א בגיל 6-7 כי לפני זה אי אפשר להיות בטוחים שזה הפרעת קשב יכול להיות הבחנה מבדלת וגם מכיוון שבגן הילד איין לו מספיק משמעת ההתנהלות די חופשית ,ובבית ספר שהילד צריך לשבת שיעור שלם ולהקשיב אז אפשר לבדוק עד כמה רמת הקשב ולשלוח לאבחון
יש כמה אבחונים שהכי נפוצים היום לבדוק בעיית קשב : MOKSO מוקסו ,וTOVA טובה
לאחר שמאבחנים שזה בטוח הפרעת קשב , מתאימים טיפול מתאים , תרופתי כמו: קונצרטה , רטלין אך בודאי שזה לא מספיק צריך גם עבודה עם הילד ,אם יש אימפולסיביות נעשה מבצע אם החזרתה כל דבר למקום קיבלת נקודה בסוף כל שבוע תקבל מתנה -לדרבן את הילד , סוג של ויסות - עיצוב התנהגות , בעזרת תיוך המבוגר.
לטיפול התרופתי יש תופעות לואי כמו: חוסר תאבון , הפרעות בשינה , ועוד...
ילדים עם הפרעות קשב ללא טיפול יכולים להרגיש מתוסכלים וחוסר בביטחון עצמי ולא חווים חווית הצלחה
ישנם אנשים בגילאים מבוגרים יותר בסביבות גיל 40שהולכים לעשות אבחון להפרעת קשב כי זה מפריע להם בהתנהלות היום יומית או בעבודה , ומרגישים שבגלל ההפרעה הם עשו הרבה טעיות בחיים ולכן הולכים לאבחון ולקבלת טיפול תרופתי ,
אנשים עם הפרעת קשב הם אנשים עם המון שכל וחוכמה ולפעמים טיפול נכון עוזר להם למימוש עצמי ולחווית הצלחה .
 

לעת עתה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מה קופץ לי?
אני והילדים שלי, המורות, המלמדים, ביה"ס והת"ת, קפיצים וכדורים, תורים מאבחנים ושמות של רופאים..... :rolleyes:
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה