פוליטי הבחירות לרשויות המקומיות • סיבוב שני

מצב
הנושא נעול.

אמיגו

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
מרדכי הלפרין בפרסום ראשון ב'קול חי': דגל התורה ואגודת ישראל חתמו על ההסכם שקובע כי ירוצו ביחד בבחירות הקרובות לכנסת. ח"כי דגל חתמו אמש אחרי שעלו לבתיהם של מרנן הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש, אז הורו להם להוריד את אווירת הריצה הנפרדת. ח"כי אגודה הוחתמו היום. מדובר בנספח בהסכם לתמיכת אגודה בשמוליק גרינברג בבית שמש.
 

אמיגו

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
לקראת יממה דרמטית בבית שמש | כל הפרטים • מסתמן: הגוש החרדי צפוי להתאחד מאחורי גרינברג | אלו הקשיים שעומדים על הפרק>>



אם אתמול (שלישי) היה נראה שהמגעים בין ש"ס לדגל התורה - הגיעו לפיצוץ, לפני שעה קלה, הצדדים שוב התיישבו לשולחן המשא ומתן, וזאת לאחר שהתקבל אישור מגדולי ישראלי הליטאים, לדרישה העיקרית שיו"ר ש"ס הארצית אריה דרעי - הציב.

חברי הכנסת של דגל התורה, התכנסו אמש במעונו של המנהיג הליטאי, הגר"ד לנדו, והניחו בפניו את צדדי הספקות בבית שמש, וכן הציגו את הדרישה העיקרית של דרעי, כי הוא רוצה התחייבות שבבחירות הבאות, ש"ס תציב מועמד לראשות העיר מטעמה ודגל התורה תתמוך בו.


תחילה, גדולי ישראל - הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש, נטו שלא לאשר את הבקשה, והם הסכימו להתחייב רק שבעוד חמש שנים (ארבע וחצי ליתר דיוק. ח"ב), תתקבל החלטה על ידי גדולי ישראל.

אך מוקדם יותר היום, לאחר ששמעו צדדים נוספים, החליטו הגרמ"ה והגר"ד, לאשר את הסעיף המרכזי והכריעו כי אפשר לחתום על הסכם זה.

לאחר האישור, חזרו הצדדים לנהל את המשא ומתן, אך בסביבתו של דרעי, לאחר שקיבלו את מבוקשם העיקרי, חזרו להערים קשיים, בנוגע לקבלת תיקים, להם ולמפלגת דרך, שהולכת איתם יד ביד להסכמים.

לכן, היממה הקרובה היא דרמטית ביותר, שכן כפי שדווח כבר ב'כיכר השבת', אגודת ישראל כבר הגיעה לסיכומים עם דגל על תמיכה בגרינברג, והם רק ממתינים שש"ס גם יחתמו על ההסכם, במידה וזה לא יקרה ביממה הקרובה, אגודת ישראל תצא ככל הנראה בהודעה על תמיכה בגרינברג - בכל מקרה.

אגודת ישראל קיבלה - סגן ראש העיר בשכר, חלק מהחינוך בעיר וכן את מי שמש ועוד דברים שהיא ביקשה. במקביל, היא קיבלה התחייבות מדגל התורה, שלא יעשו להם גוש חוסם בעיריית בני ברק וכן שלא ירוצו בנפרד בבחירות הקרובות, למרות שדגל הוכיחה בבחירות האלו, כי יש לה את האפשרות הזו.

דגל, כבר הסכימה לתת לש"ס, גם סגן ראש העיר בשכר, יו"ר מועצה דתית, רב העיר, תיק שפ"ע, רווחה ועוד. אך לעת עתה היא הציבה עוד דרישות והמשא ומתן כאמור נמצא בשיאו.

מנגד בש"ס מבהירים ל'כיכר השבת', כי ישנו משבר סביב חלוקת התיקים, ומחר תתכנס מועצת חכמי התורה של התנועה, כדי להכריע כנראה באופן סופי.

יודגש, כי כפי שדווח ב'כיכר השבת', מועצת חכמי התורה בכל מקרה לא תתמוך בעליזה בלוך ובמידה והמגעים עם דגל יתפוצצו, מועצת חכמי התורה צפויה להעביר את ההכרעה בנושא לרבני העיר - וכל אחד ישמע לרבותיו בעיר
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
גדלוביץ ב'בחדרי' עם פרטי ההסכם המסתמן לתמיכה בשמואל גרינברג: אגוד"י יקבלו סגן בשכר, תיק חינוך, מי שמש ועדת כספים ותפקידים נוספים. ש"ס תקבל התחייבות לרוטציה בראשות העיר במסגרתה בקדנציה הבאה יתמכו במועמד ש"ס, סגן בשכר, יו"ר מועצה דתית, תיק שפ"ע, תיק רווחה, ועדת מכרזים ותיקים נוספים
מלבד ההתחבויות והתיקים, יוקם פורום ראשי המפלגות החרדיות להנהגת העיר. בפורום יהיו חברים נציג דגל התורה, נציג ש"ס, נציג כח ונציג ג', בכדי לייצר אחדות משותפת חרדית בהנהגת העיר.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בית שמש חדשות

פרסום ראשון: לאחר שמועות, ספינים ופרסומים שונים - הוסרו כל המכשולים - הסכם האחדות החרדית יוצא לדרך!
לאחר אישור המתווה על ידי הדרג הארצי ביהדות התורה המאוחדת, ההסכם עם אגודת ישראל צפוי להיחתם כבר הערב וכעת עוסקים בניסוחים האחרונים.

באשר לחלוקת התפקידים: חבר המועצה הנבחר הרב חנוך דרנגר צפוי להתמנות לסגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך ובין השאר ישמש גם כיו"ר התאגיד העירוני 'מי שמש'. נציג ויזניץ הרב שכטר צפוי לשמש כיו"ר ועדת הכספים והסיעה תקבל עוד מספר תיקים נוספים.

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, גם עם ש"ס צפויה חתימת הסכם ביממה הקרובה ואנחנו חושפים לראשונה כי מפלגה ב"גוש" שעד כה הייתה יציבה בנטייתה לתמוך בבלוך, צפויה לחתום על הסכם אף היא, הסכם דרמטי יש לומר


עוד מחשיפת 'בית שמש חדשות':
בניגוד לשמועות, המועמד לראשות העיר שמואל גרינברג שעסוק בשיחות קדחתניות במו"מ, הבהיר לכל הפונים והשואלים כי כל הסכם שנחתם בעבר יקויים במלואו ואין לו כל כוונה להפר הסכמים חתומים. גורם שהשתתף בפגישה אומר: "גרינברג אמר 'אצלי מילה זו מילה, כמו שתרצו שאקיים מילה במילה מהסכמים שאחתום איתכם ואני מתכוון לעמוד במילה, כך אני מתכוון לעמוד בהסכם עם סיעת 'כח'".
 

אמיגו

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
לקראת תמיכה דרמטית בגרינברג: באגודת ישראל הגיעו לסיכומים - מו"מ אינטנסיבי מול ש"ס

כפי שחשפנו לראשונה, בש"ס דרשו רוטציה על ראשות העיר בקדנציה הבאה, לאחר התייעצות שקיימו אמש ח"כי דגל התורה אצל מנהיגי המפלגה הרוחניים קיבלו אישור להיענות לדרישה.

לאחר שבמפלגת ש"ס קיבלו את הדרישה העקרונית, התיישבו למשא ומתן לקראת הסכם אך כעת הם דורשים שכל התיקים יהיו על שולחן המו"מ, כולל אלו שכבר נחתמו בהסכם עם שלומי אמונים עליו בדגל התורה מתכוונים לשמור.

באגודת ישראל כבר הגיעו לסיכומים על תמיכה בגרינברג, כפי שגם הורה האדמו"ר מוויז'ניץ, ישנה הסכמה על התיקים אך מעוניינים לחכות לש"ס לחתימת ההסכם.
 

אמיגו

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, הסיעה המרכזית (גור-ויז'ניץ) וש"ס צפויים לחתום בקרוב על הסכם תמיכה בשמואל גרינברג | עיקרי ההסכם בפרסום ראשון

גור-ויז'ניץ יקבלו:
  • סגן בשכר
  • חינוך
  • מי שמש
  • ועדת הכספים
  • ועוד
ש"ס יקבלו:
  • התחייבות לרוטציה בראשות העיר
  • סגן בשכר
  • יו"ר מועצה דתית
  • שפ"ע
  • רווחה
  • מכרזים
  • ועוד
בנוסף, יוקם פורום ראשי המפלגות החרדיות להנהגת העיר. בפורום יהיו חברים נציג דגל התורה, נציג ש"ס, נציג כח ונציג ג, בכדי לייצר אחדות משותפת חרדית בהנהגת העיר.

אבי גדלוביץ
 

אמיגו

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
אבי מוסקוב: כעת הסתיימה ישיבה של נציגי גוש אגודה - ש"ס עם שמוליק גריינברג, שם הוצגו הדרישות. ממתינית לתשובת דגל בית שמש
מרדכי הלפרין ב'קול חי': דגל התורה ואגודת ישראל חתמו על ההסכם שקובע כי ירוצו ביחד בבחירות הקרובות לכנסת. ח"כי דגל חתמו אמש אחרי שעלו לבתיהם של מרנן הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש, אז הורו להם להוריד את אווירת הריצה הנפרדת. ח"כי אגודה הוחתמו היום. מדובר בנספח בהסכם לתמיכת אגודה בשמוליק גרינברג בבית שמש.
 

משה_וייס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
יש עתיד, כחול לבן, העבודה, ישראל ביתנו, - הכריזו על תמיכה במועמד "יש עתיד" - זוהר בלום, לראשות העיר רחובות.
סיעת 'רחובות חופשית' שתמכה בסיבוב הראשון בזוהר בלום וקיבלה מעל 10% מהקולות בעיר, חתמה על תמיכה במתן דיל,
אחרי התערבות לפיד ושאר ארגוני השמאל מחוללי הכאוס, למנוע את ההסכם בין דיל לבלום שכמעט נחתם, ולהמשיך את הריצה של בלום, החליטו בסיעת 'רחובות חופשית' להיות נאמנים להסכם ולתמוך במתן דיל,
כרגע מאחורי מתן דיל עומדים הליכוד כל המפלגות החרדיות והימניות וגם סיעת 'רחובות חופשית' הליברלית, ומאחורי זוהר בלום עומדים יש עתיד הממלכתי ישראל ביתנו והעבודה.
 

אחג

משתמש מקצוען

ש"ס בבית שמש תכריז על תמיכה במועמד 'דגל' שמואל גרינברג. התנאי של ש"ס: חתימה של גדולי התורה הליטאים מעכשיו על מכתב תמיכה במועמד ש"ס לראשות העיר בעוד 5 שנים. בנוסף, סל תפקידים כיד המלך.
חסידויות ויז'ניץ וגור מצטרפות לתמיכה, וגם סיעת 'דרך' בדרך.
אריה ארליך
עליזה בלוך בהקלטה לתושבים תוקפת את ההחלטה להחליט מראש מי המועמד הבא, ובכך למכור את העיר לעסקנים 'כמו בבני ברק', וכן משתמשת ב13 חיילים תושבי העיר שנהרגו בלחימה בעזה הי"ד על מנת לתקוף את המושג מלחמת מצווה שמשמש למתנגדים לה, באמירה שהמלחמה היחידה זו המלחמה בעזה ולא מולה שרק רוצה בטובת העיר.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
נסגר סופית ההסכם בין סיעות שס וג' לבין המועמד לראשות העיר שמואל גרינברג.
מי שיקבלו את סגני ראשות העיר בשכר הם איציק אלמליח משס, חנוך דרנגר מג', וכמובן שמעון גולדברג מכח.
הליכוד בחוץ
מיטב
 

נמבר וואן

משתמש פעיל
סיכום, מהנעשה ברחובות:
מתן דיל זוכה לתמיכה של הליכוד, מרצ, חבד, דגל, שס ואגודה [איך ישבו יחד?] כמעט כולם תמכו בו כבר בסבב א' שהגיע ל39%.
זהר בלום שקיבל בסבב א' 28% זוכה לתמיכה של המועמד יניב מרקוביץ שהתמודד בסבב א' וקיבל 14%, וגם של יש עתיד, העבודה, ישראל ביתנו, וככל הנראה גם טב - הימין הדתי.
(חלוקה מוזרה והמרוץ נראה צמוד)
 
נערך לאחרונה ב:

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
עכשיו זה גם רשמי:
שס חתמו עם גרינברג

המשנה לראש העיר איציק אלמליח יקבל במסגרת החתימה עם גרינברג את תיק החינוך, התיק יהיה משודרג ויכלול גם את תיק תכנון ובנייה של מוסדות החינוך.
מיטב
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
בסניף הליכוד בבית שמש פחות אהבו את האחדות החרדית ומיהרו לתקוף:
“סיעת דגל התורה החליטה על הקמת קואליציה על טהרת החרדים בבית שמש והוצאת סיעות הליכוד והבית היהודי מתפקידי סגנות ראש העיר והתיקים הבכירים
ההחלטה התקבלה כשהגוש שהוקם ע״י ש״ס סגרו מול דגל התורה ולא עמדו בהתחייבות שלהם כלפי הליכוד ללכת יחד כגוש.

ההחלטה באה כתוצאה מאחדות חרדית מקיר לקיר ומרצון לסלק כל גורם ציוני מהנהלת העיר. ראש העיר החדש שמוליק גרינברג מכהן מטעם סיעת דגל התורה, סגניו יהיו איציק אלמליח (ש״ס), חנוך דרנגר (אגודת ישראל) ושמעון גולדברג (שלמי אמונים).

ההחלטה באה בהמשך לקמפיין האגרסיבי של המפלגות החרדיות כנגד הסיעות הציוניות. קמפיין הפחדה על חילון העיר ועל מה שהוגדר באחד הפרסומים כ”מלחמת מצווה” בבחירות”.
 
נערך לאחרונה ב:

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
גא״מ לשאלה מה מקבלים דגל ומה מקבלים שלומי אמונים?
מלבד מה שכבר ידוע - שלומי אמונים תכנון ובניה וסגן בשכר
יש עוד הרבה תיקים שנשארו אצל דגל - שלומי אמונים
שפע, תחבורה, גיל הרך, מתנסים, חברה כלכלית, ועדת הקצאות ועוד
כל תיק שווה הרבה
 
נערך לאחרונה ב:

משה_וייס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
לילה לבן בבית שמש,
סיעת גור-ויז'ניץ בעיר חתמה על הסכם עם המועמד החרדי הרב שמואל גרינברג,
השלל: סגן בשכר שפ"ע ועדת כספים מתנסים ומי שמש.
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה